Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 17646 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
peca_007 9.5.2006 16:30  18581
Noir [18577]: Ono jde spise o to, ze INT nijak nezohlednuje VZDELANI. Tedy soubor informaci, ktere "inteligentni" tvorove, vice ci mene cilene, sbiraji. Zatimco i hodne mazane zvire neprekroci potreby sveho zivocisneho druhu, tak treba lidi se spoustu veci nauci diky pusobeni spolecnosti v niz ziji.
Co treba takovi simpanzi, kteri se dokazou naucit znakovou rec a smysluplne komunikovat? Pravda, vybral jsem si jednoho z nejinteligentnejsich primatu - cloveku velmi blizkych tvoru.
noir 9.5.2006 16:25  18580
Podle mě šlo teď o čistě pravidlový problém s nastavením vlastností: Má-li zvíře jen o dva body nižší inteligenci, než postava, (a zombie o 3 body nižší inteligenci), pak je divné, že jiná zvířata mají inteligenci až -10. Rozdíl mezi inteligencí zombie a postavy je pak mnohem nižší, než rozdíl mezi inteligencí zombie a např. obřího pavouka, což mi nepřipadá úplně normální (nevytvořili-li autoři +ka zcela jinou zombii, než jak ji známe z filmů, povídek a knih).
xkiv 9.5.2006 16:19  18579
Jenze jakmile zacnete pozadovat, aby hraci hrali podle Int-Chr, tak spouste hracu zabijete moznost hrat to, co by chteli, protoze proste *nejsou* tak inteligentni jako vysokourovnovy carodej/theurg, charismaticti jako knez/bard, ...
Vol vynechavam, protoze to je presne opacna situace - hrac "muze" postavu donutit udelat cokoli, bez ohledu na vlastni vuli ...
ale mel by prihlizet treba k relativni unave, bolesti (postihy za zraneni a unavu), ... - vsechno co uz zavisi na Vol.
dante_the_blue 9.5.2006 16:12  18578
Jo tak tenhle problem-hrani odpovidajici ciselnym udajum postavy jsme s hraci resili dost dlouho. Zatim to mame tak, ze i kdyz hrace napadne skvely napad a ma uplne tupou postavou, neznamena to ze by mel smulu. Jen to musi umet podat, tak jak by to bylo pro jeho postavu realne :) Ale podle me charisma, inteligence a vule by melo ovlivnovat samotne hrani postavy. Postavy s nizkou (spodni extrem) vuli by meli vetsi tendenci ke zkratkovitemu jednani, uteku ci bezhlavemu utoku, charismatem by meli nizkou uroven EQ nebo by jejich snaha o nejake zapusobeni by byla casto spise smesna a co se tyce inteligence je to otazka ne slovni zasoby, ale imho toho co postave dojde, jak dokaze dedukovat, jak logicky uvazuje. Ale tohle vsechno souvisy s PJ a jeho svetem jake si udela standarty vlastnosti...viz problem s obycejnym prumernym obyvatelem :) Ale neni rpoblem si tohle vytvorit...vzit si maximum a minimum ktereho postava muze dosahnout, rict si co tak bude znamenat a je to. Imho, postavy nikdy nedosahnout takovych charakteristik jako odbornici, specifikovani. Herci, retori apod budou mit asi vyssi charisma, vuli mnisi z horskeho klastera :) atd
noir 9.5.2006 16:12  18577
domingo: Ty něco víš o slovní zásobě neandrtálců? Pokud ano, divím se, že již nejsi dávno držitelem nějaké prestižní odborné ceny :o) Vzhledem k tomu, že se nám nezachovaly žádné měkké části hlasového ústrojí neandrtálců, nejsme schopní o tom nic říct.
Obecně platí, že čím vyspělejší kultury, tím měli složitější jazyky-jazyky musely obsáhnout větší kvanta informací, větší složitost života těch kultur. Pokud bude existovat kultura založená výhradně na trhání banánů(žijí v ultraúrodné oblasti), jejich inteligence nebude nijak vysoká-nemají důvod být inteligentnější, jejich okolí je k tomu nemotivuje. Stejně tak jejich kultura bude poměrně primitivní, plochá a jednostranná-pravděpodobně nějaký banánomorfní monotestický kult.
martycici 9.5.2006 16:10  18576
Ja zlodej s tim.. jak se to... Inteligenci -1 sem urazenej. Ja rozhodne nebyt tupa jako nejaky zvyre. JEstli mi to jeste jednou nekdo rict, tak ho kuchnu tak, ze ho vlastni mama neto... nepozna.
A jestli nekde potkam toho zvire, co ste ho se mnou urazili, tak se kvulivam opyjeme v takovym tom baraku, jak tam cepujou to...zluty...horky..píívo. YEAH!. A pak vas zmlatime vsichny.

(to jen tak pro lepsi uterni odpoledne a pro popis toho, jak podle mne vypada zlodej s inteligenci podobnou zvireti... )
domingo 9.5.2006 16:07  18575
Zavisi od definicie inteligencie :-)

Noir [18573]: Preco potom nie sme neandertalci ale homo sapiens sapiens ???
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.5.2006 16:00  18574
NoirJednak jsem mel na mysli souvislost mezi inteligenci a kulturou, respektive inteligenci a slovni zasobou, jednak mluvim o _prime_ souvislosti, a to oboustranne. Ale to uz presahujeme ramec tohohle klubu (ja osobne se nedomnivam, ze obecne nutne plati rovnitka "vyssi inteligence = rozvinutejsi kultura" ani "vyssi inteligence = vetsi slovni zasoba").
noir 9.5.2006 15:07  18573
Bouchi:
Pochopitelně. Mezi inteligencí a kulturou nepochybně ano, mezi slovní zásobou a kulturou, přinejmenším v našem světě, také.
Je-li něčí inteligence jen o bod vzdálena něčemu, co je v Bestiáři zařazeno mezi zvířata, je zjevně někde chyba.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.5.2006 14:44  18572
Noir [18570]: Hm, a ona existuje nejaka nutna prima souvislost mezi inteligenci, kulturou a slovni zasobou?
martycici 9.5.2006 14:32  18571
xKivDiky.Tak aby to zase nevypadalo, ze jsem uplnej zacatecnik.... to nebyl muj umysl. :-)
Nejakejch par patku uz DrD a podobne hry hraju. Jenom se mi nelibilo pomysleni, ze se potkaji dve postavy s Int=-1 a jedna bude srset inteligentnima poznamkama o tom, jak by si zlodej mel pomahat pri otevirani zamku a druha (ktera hraje Int=-1 svedomite) bude drzet hubu, i kdyz hrac uz si skoro uhryzal nehty, protoze vi, jak by se to dalo vyresit, ale jeho postava by na to neprisla. Pokud by existovala nejaka tabulka (tedka nevim presne, ale nekde ve Stinu mece nebo tam nekde byla), tak by si si ji hraci cas od casu projeli a zjistili by, jestli opravdu hraji podle toho, jak si tu postavu udelali.

To ze se ty cisla berou hlavne pro porovnavani u schopnosti a hodu, to vim, ale desi me popis miji postavy jenom nejakymi "CISLY". To je hrozne neosobni.
No ale co se tyka kreativity, tak doufam, ze si nas PJ nemuze stezovat :-)

Noir: tak nevim, jestli jsme cetli tu samou prirucku. O pixie s int-1 si tam nic nepamatuju... ze by spoil na PPJ? :-)
noir 9.5.2006 14:29  18570
Bouchi: v pravidlech se dá o inteligenci najít mnohé: Inu, např. takový Ledník mizivý, tedy všežravec živící se kořínky, bez jakékoliv kultury, má int. -3, zombie pak int-4, a to tedy zombie většinou právě cyspělou slovní zásobou neoplývají.
Zvláštní ale je, že pixie, který je zobrazen jako inteligentní bytost s kulturou (má oblečení, meč), má int-1. Mezi -1 a -3 tedy musí být oměrně propastný rozdíl, IMHO.
xkiv 9.5.2006 14:18  18569
MartyCici [18565]:Kreativitu a dalsi cisly tezko vyjadritelne intelektualni vlastnosti dodava vylucne hrac.
Int je spis meritko mnozstvi obecnych znalosti, rychlosti mysleni a dusevni gymnastiky, kterou za postavu nemuze provadet hrac (uceni se dovednostem, ...)
Vol je hlavne jak dobre dokaze postava udrzet soustredeni - ale za priznivych podminek to zalezi daleko vic na druhu (jestli je "sapiens", vyssi zivocich, nizsi zivocich, ...).
A tak dal.
domingo 9.5.2006 14:16  18568
Vorel [18566]: Kludne to moze byt aj tak ze volnou rukou si prichyti supera a robi zaroven dva pohyby: bodnutie dykou a nabodavanie supera na dyku :-)
Teda de facto dyku nedrzi v oboch rukach :-)
vorel 9.5.2006 14:01  18567
Mam dotaz. Jak se muzu dostat do PJ klubu, tedy co vlastne znamena to overeni PJovstvi?

[ 17646 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt