Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 17646 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
migel 26.5.2006 11:54  18724
NoirTo že mulriklas není, neznamená že v takovýchto případech jako jsou CP a kdy nekombinuji dvě povoláníz pravidel, ale jedno pravidlové a druhé řekněme normální, se podle mého názoru nic neděje a dokonce, kdby za mnou přišel hráč s tím, že má př. Kouzelníka a vždy ho hrál jako kuchaře družiny, že si chce založit svůj podnik, kde bude vařit pochoutky, a na studium kouzel se jeho postava na chvíli vyprdne a bude se vzdělávat v kuchařském umění, proč ne. Nevidím žádný důvod proč bych mu to neměl dovolit, naopak rád mu to schválím.
migel 26.5.2006 11:47  18723
captainnAsi jo, jen taková perlička z hraní: Hru vedl jeden kamaráda na to že to bylo jeho první vedení se mu to vydařilo dobře. Moje postava na lodi zapoměla kopí, a tak si chtěla udělat provizorní postavy se nacházely někde v okolí tropů, takže materiálu, jakožto dřeva na výběr tam bylo něurekom. Pj mi to ze začátku nechtěl povolit vůbec, ale po nějákém přemlouvání mi řekl, že za týden budu mít hotovou hůl, abych mu nekřivdil musím řici, že během toho jsme putovali po nově oběveném kontinentě, takřže jsem měl čas chvíli ráno kol oběda a večer, ale i tak to bylo úolně na prd.
captainn 26.5.2006 11:43  18722
V případě "ztrát" je dobré sledovat, jak se v průběhu věků mění podíl rovnou mrtvých a těch, kteří zemřeli na následky zranění, ať už bezprostřední (krvácení) nebo dodatečné komplikace (infekce, taková mňamka snět - brrrr)
noir 26.5.2006 11:41  18721
Migel: Roleplaying mě baví, munchkin nejsem, ale mám rád, když pravidla dávají ve srovanatelných situacích srovnatelné výsledky. Od toho jsou. Držet se vysloveně pravidel je nesmysl, nicméně tlačit na to, aby byla pravidla, když už jsou, co nejlepší, nejvýstižnější a nejelegantněšjí, to je IMHO nutné.
noir 26.5.2006 11:39  18720
Migel: Multiclassing +ko neumožňuje. Autoři se vyjádřili poměrně jasně.
O věku v pravidlech při hodnocení krásy nic není.

Lisak: Civilizace, které žily v pohodlí a dostatku toho vytvořili víc, než ty, které musely o sv= přežití bojovat. Co zanechaly bojovné germánské kmeny, a co Řím? Srovnání je jasné.

Průměr života našich předků nebyl nižžší, než ten náš, jen byla vyšší dětská úmrtnost. Historickou demografii jsem sice udělal až na potřetí, ale přece :o)

Úmrtnost byla ve středověku mnohem nižší, než v jiných válečných konfliktech. Účelem tehdy nebylo protivníka zabít, ale zajmout a získat výkupné. Historické literatury je dost, z té čtivější doporučuju Norberta Ohlera a jeho Válku a mír ve středověku. Nicméně stačí i číst eposy nebo artušovské legendy...

Kde je to o snižování atributů? (Strana, prosím) Nikde jsem to nenašel, ale přiznávám, že zase tak pozorným čtenářem nejsem...
captainn 26.5.2006 11:36  18719
Migel: Pro některé lidi jsou pravidla vším a nemusí jít o žádné munchkiny.
migel 26.5.2006 11:26  18718
PravidlaA jen tak mimochodem poslední dobou mi začínají hejbat žlučí lidi, kteří se vysloveňě drží pravidel, a je mi jedno jestli je to tady na fóru, nebo když hrajeme, tam mám be skupině dva jednoho munchina a druhýho slušnýho hráče rolplayera, ale když dojde na pravidla, která logicky nesedí a hlavně v neprospěch jeho postavy je problém. Avšak já tomu utnu tipec, teda alespoň u nás.
lisak1 26.5.2006 11:22  18717
NoirNebude se zlepšovat právě v tom, co ho nejvíc zajímá. Pokud vám to nevadí, hrajte si to, jak chcete. Jako pravidlo to není vhodné.

Kdy se učíš nové věci a zlepšuješ se v nich? Když žiješ v pohodlí, dostatku a nic tě vlastně nenutí, abys to dělal? Můžeš to dělat, protože tě to těší, ale tím se nejspíš nenaučíš řešit konflikty a zpravidla to nikdy nebude tak intenzivní, jako když na tom závisí život tvůj a tvé rodiny. Učíš se zejména tím, že překonáváš sám sebe. Odtud postup po úrovních.

Jistě, chtěl jsem tím naznačit, že věk našich předků byl v průměru daleko nižší než ten náš.

Tady jsme si nerozuměli. Mluvil jsi o tom, že armády zřejmě chtěly lepší bojovníky, tedy dědky a babky. Já to vzal tak, že míníš veterány, kteří už prošli bojem. Mimochodem, jaké nesmysly? Chceš snad popřít, že úmrtnost ve velkých velkých armádách středověku (zdaleka nikoli jen v boji, ale zejména na nemoce, otravu ze zkaženého jídla, špatného ošetření atd.) byla vysoká?

"V pravidlech nic takového není... Vymýšlet si pravidla, která rozvrátí systém, na to nemám čas." Zajímavá teze.
Nic nerozvracíš. V pravidlech je jasně uvedeno, že se snižování atributů ve stáří ponechává na úvaze PJ. Pokud nechceš uvažovat a jsi skálopevně přesvědčen o své pravdě, pak je asi zbytečné tady diskutovat.
To s tím půlením u šedesátníka byl jen příklad. Napadá mě lepší způsob. Já bych to normálně prostě odhadl. Pokud ti náhodou nestačí odhad a z nějakého důvodu potřebuješ přesné číselné hodnoty starého člověka, tak od nějakého věku, který ve svém světě budeš považovat za nástup stáří, odečti jeden bod od každého atributu postavy (třeba kromě intelignce a charismatu) a totéž opakuj každé další tři roky, postupně odečti i tu inteligenci a charisma, po nějaké době to dělej každé dva roky, a potom každý rok ... A když to dobře vyvážíš, dostaneš v osmdesáti stařenku jako věchýtek, tak jak to odpovídá reálnému světu. Každý stárne a chátrá jinak rychle. To je život. A PJ má zprostředkovat obraz zajímavého, nicméně do jisté míry uvěřitélného světa hráčům. Jestli ti to ale přijde jako přílišná námaha a ztráta času...
migel 26.5.2006 11:21  18716
NoirA proč by daný horalský švec nemohl být ševcem na 3 a bojovníkem na 5. Vždy't ještě nedávno germánští muži(mužové):-), když je chytil bludný kořen odhodili motiky, chytily se mečů a seker sedly na loď a jeli dobývat.
Co se týče postupu po úrovních může to být velice zajímavé, v době míru může mít stařec 10. ur, ale čeho?, Asi toho co před tím dělal, co se učil. V době nějákých půtek či války většina lidí své vědomosti více uplatní, a tím pádem i prohloubí a zdokonalí, i takový hobití švec, protože třeba mu král či kdokoli jiný dal za úlol vyrobit boty pro speciální skupinu.., aby byly pevné, chránily nohy až pod kolena, dobře se v nih pohybovalo, a měly spoustu tajných skrýší No a je totu.
Co se týče stařeny jako mis, v pravidlech se výsostně píše, že tyto čísla musejí být upravena, tím co má postava na sobě, jestli je umyta či nikoli a tím pádem to toho spadá i určitým způsobem věk, samozřejmě do jisté míry se bude krása zvětšovat, ale od jistého roku a taky podle toho, jak postava žila, co prožila atd jí budou přibývat vrásky a šediny a krása bude klesat, naproti tomu důstojnost asi bude stoupat.
noir 26.5.2006 10:23  18715
peca:
OT: Samostatné řádky na začátku stránek, případně jednořádkové začátky odstavců na konci stránek/oken. Dneska se jim taky často říká sitotci nebo vdovy, ale u nás, co proacujeme pro Němce, se drží pořád ještě krásní čeští "parchanti".
Dajen: Žurnalista (ne novinář), který pracuje pro časopis, kde se tak šetří, že se musel načit i trošku lámat. Holt na týdeník se 130 000 prodejem jseou dva gragici a dva redaktoři asi moc...
dajen 26.5.2006 09:21  18714
OTNoir: Můžu se zeptat na tvou profesi?? Díky. :-)
pardgalen 26.5.2006 07:29  18713
18706A co kdyz hrac vidi zabavu v necem jinem? CO kdyz ho zvysovani vlastnosti a dovednosti vubec nezajima, ale zajimaho prave konflikt jeho zlvastnich dovednosti s okolnim svetem. Tomu budes zabavu omezovat ty svym rozhodnutim. Misto aby svuj konflikt zacal resit hned pri prvnim hrani, tak si bude muset pockat. To nezni jako prilis lakava predstava.
peca_007 25.5.2006 20:34  18712
OT - parchantiNoir [18709]: Cemu ze to rikate "parchant" v typograficke hantyrce?
noir 25.5.2006 17:52  18711
Lisak:
Ochudí se o jednu schopnost z 54. Kde je problém? Přesto se v té schopnosti bude dál zlepšovat.

Tak teď už ti vůbec nerozumím. Takže na vyšší úrovni bude ten, kdo se o život musí rvát? Takže horalský švec bude švecem na 9. úrovni, zatímco hobití bude švecemjen 4. úrovni? Jen proto, že ten horalský se se životem rve bude umět dělat lepší boty? Mě se nabízí logicky zcela opačné řešení: zhýčkaný hobit bude mít víc času a bude proto lepším švecem a tedy na vyšší úrovni. (Osobně s tímhle systémem nesouhlasím a připadá mi nesmyslný, ale autoři toto řešení obhajovali, proto ho chápu jako oficiální, ač není RAW).

O kmetech nic nevím, protože k tomu neexistují žádné písemné prameny Ani v jednom (-a to znám všechny tři) nic takového není.

Kde jsem prosím psal něco o povinné vojenské službě? Ostatní historické nesmysly raději nebudu komentovat(ten Řím).

V pravidlech nic takového není. I po snížení vlastnosti na polovinu bude každý šedesátník na 8. úrovni silnější než 18tiletý kluk na vrcholu sil... Vymýšlet si pravidla, která rozvrátí systém, na to nemám čas. Raději mám pravidla otestovaná a vyzkoušená-od toho jsoou.
lisak1 25.5.2006 17:41  18710
NoirAno, ale pouze růst vlastnosti. Bez zlepšujících zvláštních schopností, pomalu... ochudí se.

Vidíš v tom nějakou chybu?

Ale blbost. Prostě když máš svět tvrdých horalů rvoucí se o život a jídlo s vlky a sousedy, mohou být staří vesničané třeba na osmé. Když půjde o idilické hobití zákoutí plné mléka, piva a strdí, můžou být třeba jen na čtvrté. Podle toho upravíš i ty odvedené mladíky.
Povinná vojenská služba je výmysl moderního státu, dřív byla u nás jen šlechtická armáda a v případě potřeby se sebrali sedláci z polí, nebo měšťanští řemeslníci holt vzali do ruky sekeru a kladivo ku obraně hradeb. Plébs nikdo normálně v boji necvičil (proč asi? :-). I pokud byste se inspirovali třeba ve starém Římě, tak těch vysloužilců z válek také až tolik nebylo, jestliže přežila pětina, bylo to celkem zdařilé vítězství.
Po čtyřicítce se objevují zdravotní problémy, u veterána války nejspíš ještě dřív. A jen tak mimo, jestlipak víš, kolik bylo slovanským dědům, když je začali oslovovat ctihodný kmete?
Opravdu potřebuješ pravidla k tomu, abys šedesátníkovi snížil sílu, obratnost a zručnost na polovinu, charisma mu třeba ponechal, důstojnému starci?
Pravidla praví dle úvahy, uvažoval bych tedy.

[ 17646 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt