Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 17646 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
peca_007 27.5.2006 12:58  18738
Zurken_Atean [18737]: Mas pomerne "hodnotne" prispevky. Tohle neni chat, ale diskusni klub, takze pokud nemas neco vecneho k diskusi, tak sem nepis. Pokud ano, napis svuj prispek jasne a srozumitelne. Jestli je Noir mimo misu, nech laskave na posouzeni kazdeho navstevnika. Rozhodne, narozdil od tebe, neni Noir mimo tema klubu.
zurken_atean 27.5.2006 12:19  18737
Lisak1noir je trochu mimo
zurken_atean 27.5.2006 12:19  18736
nazdar
lisak1 26.5.2006 14:27  18735
NoirUž mě to nebaví opakovat ani vysvětlovat.
Úrovně závisí na tom co postava prožije, kolik překážek v životě musí překonat, kolikrát překoná sama sebe. Přeber si to jak chceš. Tečka.

Holt asi obvykle nerozvíjeli povolání ševce, ale třeba povolání Bojovník.

??? To asi patřilo jinam, ne?

Porovnávat můžeš s velice různým obdobím dějin. Myslím si své, ale dobře, nebudeme se o to hádat.

I ty velmi zjednodušuješ. V 9 - 10 století byly jedním z nejdůležitějších vývozních artiklů našich zemí otroci, tak se nediv, že se nepřátele snažili zajmout. Navíc jsem mluvil o velkých armádách a bitvách středověku, ne o bojůvkách jednotlivých kmenů. Proto ti rytíři.

Připadá mi, že tato diskuze přestává mít smysl. Tak nějak se vzdaluje od pravidel a zdá se mi, že vše podstatné už bylo řečeno.
peca_007 26.5.2006 14:05  18734
anonym [18733]: Nejsem, ale neresim to :-)
xKiv [18731]: Myslel jsem to tak, ze by si hrac proste rekl, jake chce mit hlavni povolani (navzdy). V ostatnich povolani by mohl mit nejvyse tolik postupu, kolik je polovina postupu v hlavnim povolani. Postupu ve vsech vedlejsich povolanich celkem. Ano, neni to plny multiclass, ale castecne by to mohlo fungovat. Nevim, co to provede ciselne v ruznych kombinacich povolani.
anonym 26.5.2006 13:48  18733
jsi normalní
noir 26.5.2006 13:48  18732
Problém IMHO by byl, že pokud takhle nakombíte zloděje a bojovníka s fintami na dýky, bude to MUNCHKIN. Stejně jako kněz/theurg.
xkiv 26.5.2006 13:38  18731
pecaale nemuze tak vzniknout vynikajici vojak, ktery se pred narukovanim ucil kouzelnikem.
(takze prvni postup mel jako carodej, vsechny dalsi jako bojovnik).

Leda by se to bralo tak, ze postava ma vlastnost "hlavni povolani", do ktere se na prvni urovni priradi to jedine povolani ktere ma, a pak pri kazdem dalsim postupu, pokud ma v nejakem povolani alespon 2*tolik postupu co v nejakem jinem, tak se hlavni povolani zmeni na tohle.
noir 26.5.2006 13:32  18730
Lisak:
Možná byli, nicméně:
1/Dožívali se kratšího věku, tedy i dle tvé "logiky" museli mít nižší úrovně.
2/To vše jim bralo možnost věnovat se povolání švece, takže logicky museli být na nižší úrovni. Což potvrzují i archeologické nálezy.
3/Ty +ko tlačíš do multiclassingu, což je v rozporu s jeho folosofií.

Ne, není. Pokud srovnáváš s vrcholným středověkem, je zhruba stejný. Doporučuji místo vaření z vody nějakou publikaci historické demografie, v současnosti je asi nejlepší Horský.

Velmi zjednodušuješ. Kolem 9-10. století bojovali jen "plní" muži, žádní knechtiu. Všichni měli svou cenu. Například u Normanů, kteří ovládli vpodstatě vše, co ovládnout mohli, se bralo výkupné za každého. Ty tu mluvíš jen o poměrně krátkém údobí, kdy na bojištích vládla těžká jízda. COž byla situace spíše výjimečná...
lisak1 26.5.2006 13:25  18729
NoirCivilizace možná ano. Já ale nemluvím o kultuře civilizace ale o úrovni jednotlivce. Jako jednotlivci museli být ti Germáni celkem tvrdí hoši, jinak prostě brzy umřeli.

Dovolím si nesouhlasit. Dnešní průměrný věk JE v Evropě všší než v minulosti a stále roste, i když odhlédneš od dětské úmrtnosti.

Účelem bylo zajmout nepřátelského šlechtice, toho rytíře na koni, to je pravda. Ale na jednoho takového šlechtice připadalo dvacet třicet blátošlapů s vidlemi, o jejichž přežití se nikdo nestaral ani zbla. To prostě nebyli protivníci pomalu ani hodní meče feudála. Když se dva nepřátelští rytíři spatřili, začali občas bezohledně projíždět vlastními řadami, jen aby se mohli utkat. Má to logiku, takové brnění stálo mnohem víc než nějaká vesnice...
Při vší úctě si nedovedu představit, proč by někdo zajímal nějakého toho zadělaného knechta a co by na něm mohl dostat za výkupné.
peca_007 26.5.2006 13:19  18728
xKiv [18727]: Taky by se dalo rici, ze jedno povolani je hlavni a v nem postava musi mit alespon 2x tolik postupu, co ve vedlejsim. Podle hlavniho povolani by se urcovalo BC a hlavni vlastnosti. Ci-li vznika bojovnik, co umi "trochu" carovat nebo carodej, co umi "trochu" bojovat.
xkiv 26.5.2006 12:18  18727
Problemy s multiclass v +ku jsou v zasade jenom dva (nevidim nic jineho z obecnych pravidel, co by zaviselo na povolani):
- rust vlastnosti
- pocitani BC

(poznamka: za multiclass tady povazuju system, kde si hrac pri prestupu (podle stylu hry) voli, u ktereho povolani zvedne uroven - tj. postava na prvni urovni ma jenom jedno povolani a v nem prvni uroven, kdyz bude dalsi uroven hrat "ve skole jineho povolani" tak bude mit na druhe urovni (postavy) dve povolani (a v kazdem prvni uroven povolani); maximum co jde je 21ni uroven postavy a tudiz soucet urovni vsechn povolani=21 - a samozrejme kazda dalsi uroven vyzaduje vic zkusenosti, i kdyz je to jenom prvni uroven dalsiho povolani)
(poznamka 2: uroven povolani = pocet "prestupu" (vcetne toho z 0 na prvni uroven) - tim se urci veci jako stupne archetypu, dovednostni body, ...; jinak se vsude pouziva uroven postavy)

Rust vlastnosti je problemovy kvuli rozdeleni na hlavni/vedlejsi a limitu na pocet zvyseni jedne vlastnosti za uroven, v okamziku, kdy je nejaka vlastnost v jednom povolani hlavni a ve druhem vedlejsi.
Kdyz pujdu podle RAW, tak si muzu postup zabetonovat.
Priklad:
v povolani A jsou hlavni Sil, Obr; v B Obr, Zrc
prvni uroven - B - hlavni:Zrc, vedlejsi:Int
druha uroven - A - hlavni:Obr, vedlejsi:Chr
treti uroven - A - hlavni:Obr, vedlejsi:Zrc
ctvrta uroven - B - hlavni: nemuze Obr ani Zrc, tecka - i kdyz celou tu uroven fakt cvicil schopnosti povolani B, nemuze v nem (oficialne) postoupit.
Pro-tuntovske reseni: pri postupu v povolani X se zvysi jedna z hlavnich vlastnosti povolani X + 1 z ostatnich, ale limit na zvysovani se pocita podle toho, jestli je dana vlastnost halvni vlastnosti *nejakoho* povolani postavy.
Jine reseni: pocitat limity na zvysovani za kazde povolani zvlast

BC:
1) at si vybere, kterym stylem (jakeho povolani) bojuje, podle toho se mu bude pocitat BC (tj. multiclass na urovni L bude pravdepodobne mit *mensi* BC nez singleclass)
2) podle povolani, ve kterem ma nejvyssi uroven (ale co kdyz ma nejvyssi uroven ve vic nez jednom povolani)
3) napocitavat BC kazdeho povolani jenom z tech zvyseni vlastnosti, ktere se konaly pri postupu v tomto povolani, skutecne BC = soucet
migel 26.5.2006 11:08  18726
NoirTo je ten problém my(JÁ) se chcem bavit a klidně budu obcházet z větší či menší míry pravidla, tak aby se se mnou bavilo co nejvíc lidí. A třeba to BČ bych počítal úplně normálně, podle toho jak jej počítá jeho základní povolání..
noir 26.5.2006 11:02  18725
Migel: Schval mu to, děláš jen dobře. Jen se dostaneš do problémů s tím, jak to uděláš pravidlově, aby mu to nové povolání něco dalo, jak budeš počítat Bč atd. Ošetřeno to není, osobně to zkoušet raději nebudu...
migel 26.5.2006 10:54  18724
NoirTo že mulriklas není, neznamená že v takovýchto případech jako jsou CP a kdy nekombinuji dvě povoláníz pravidel, ale jedno pravidlové a druhé řekněme normální, se podle mého názoru nic neděje a dokonce, kdby za mnou přišel hráč s tím, že má př. Kouzelníka a vždy ho hrál jako kuchaře družiny, že si chce založit svůj podnik, kde bude vařit pochoutky, a na studium kouzel se jeho postava na chvíli vyprdne a bude se vzdělávat v kuchařském umění, proč ne. Nevidím žádný důvod proč bych mu to neměl dovolit, naopak rád mu to schválím.

[ 17646 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt