Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu HPS simulations [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderuje Šéf Lopuchu.

HPS Simulations

Pravidla pro multiplayer napoleonských HPS:

1. skirmišeři mohou být ve volném terénu pouze 2 hexy od své původní jednotky.

2. skirmišeři se mohou pohybovat kdekoliv (vést malou válku) pokud je v jejich dosahu přímo nadřízený velitel tedy brig. generál (command radius velitele, zjistíme po stisku klávesy K). Jde tedy o výjimku z pravidla 1. odsouhlasenou a prodiskutovanou na návrh Seppa

3. skirmišeři rozmístění na začátku scénária ve volném terénu na začátku bitvy mohou:

a) stát

b) vracet se k jakékoliv spojenecké jednotce popř. ke své původní jednotce

c) vyhledat úkryt v terénu, který není volný

d) působit ve smyslu bodu 2., s tím, že požadavek přítomného velitele stále trvá

e) působit ve smyslu bodu 1., s tím, že stačí když jsou 4 hexy (náhodně určeno..) od jakékoliv spojenecké jednotky

4. skirmišeři se za žádných okolností nesmí přiblížit k jízdě (program to ani nedovolí). Pokud se skirmišer octne u jízdy a nejsou odděleni překážkou mezi hexy a pouze pokud je skirmišer na volném terénu, musí ustoupit

5. skirmišera nelze za žádných okolností využívat k obkličování nepřátelské jendnotky. Pokud se jedná o boj pouze mezi skirmišery, takové jednání možné je

6. gardová a lehká pěchota si může detašovat kolik chce skirmišerů. Prapor se tedy může rozpustiti celý do rojnice. Vycházím z historie neb se to tak stávalo.

7. pěchota v jiné formaci než v karé se nesmí PŘIBLÍŽIT k jízdě

8. pěchota se může k jízdě přiblížit vždy pokud tato pěchota nebude na volném terénu nebo pokud mezi hexem jízdy a hexem pěchoty bude překážka

9. pokud pěchota v jiné formaci než v karé zůstane před jízdou na volném terénu v důsledku zteče jízdy, pak pěchota NEMUSÍ ustupovat. Pravidlo prodiskutované na návrh 666 a mě :)

10. pěchota v karé se může libovolně přibližovat i vzdalovat k jízdě

11. pěchota se může přiblížit k jízdě v důsledku zteče na jinou pěchotu

Odkazy:

Něco o Napoleonských HPS

České stránky věnované HPS Panzer Campaigns

Neoficiální stránky k HPS panzer campaigns

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
sepp 29.12.2006 14:07  289
Kursk, tentokráte za rudéVzhledem k okolnostem jsem se věnoval této bitvě, která dle mého soudu, nevyžaduje tolik intelektuálního úsilí, jako zvládnutí něčeho nového. Během začátku jsem se několikrát omluvil pc, za ty kecy, kterými jsem ho častoval při obrácené hře. Německé jednotky se zpočátku zařezávaly do mé obrany jako rozpálený nůž do másla. Jen s několika bunkry měl chlapec starosti. Na severu jsem ale posílil linii Maloarchangelsk - Ponyri, a na této linii se mi podařilo ho zastavit. Na jihu se podařilo soupeře zastavit na až třetí obranné linii s ďourou Jakovlevo v mém týle. Podobně jako při hře v obráceném gardu jsem i já ztratil nějaké ty velitelské jednotky (což zas tak nevadilo - kromě bodíků, páč stejně neměly komu velet...) a dělostřelecké baterie... Průlom byl velmi rychlý, rychlejší než jsem měl já. Tankové jednotky, které jsem měl ze začátku k dispozici, dělaly dusno zejména mezi německou pěchotou. Bohužel to dusno něvydržely dělat dost dlouho, soupeř s nima za nějaký čas udělal krátký proces...
Kvalita soupeře byla ze začátku tak vysoká, že byl schopen se zaseknout do mé souvislé linii obrany a vykopat ze zákopů pěchotu i s ptk. Ovšem, v tom byl i zárodek jeho pozdějších problémů, protože ke mnou zvoleným liniím obrany jsem stáhl vše co bylo možné, vytvořily se tam ohromné baterie děl různých ráží a pěchota se začala v zákopech tísnit pomalu na hranici limitů. Zejména jsem oceňoval hochy s výsadkářskými čapkami, které jsem na rozdíl od pc v obrácené hře nehnal proti tankům do útoku. Soupeřův útok nebyl veden s potřebnou razancí, mnoho sil spotřeboval na dobytí bunkrů. Též nějaké jednotky nenasadil do svého náporu, zmínil bych alespoň dvě uskupení Elefantů... Jeho jednotky sice došly k mé hlavní obranné linii, občas mě z ní vykopaly, leč byly to solitéři, po obklíčení a nahlodání houfnicemi dokonaní pěchotou... Po nějaké době únava zlikvidovala kvalitativní převahu německých vojsk a mé dělostřelectvo dokázalo vyrobit desítky "B" jednotek, které jen čekaly na obklíčení a konečnou likvidaci. Po 57 tazích je poměr ztrát 123 000 mých pěšáků proti 186 000 jeho. Má větší ztráty ve všech počítaných typech.
Na severu je dokončován kotel, který by měl uzavřít veškeré jeho útočné síly, na jihu se pokusím o totéž, zrovna docházejí posily, které si chtěly zabojovat u Prochorovky, leč musely hlouběji na jih...
chomski 9.12.2006 14:02  288
666Tak snad teď.
chomski 9.12.2006 14:01  287
666Sem už posílal. Pošlu tedy znovu.
666 9.12.2006 13:59 - Klub Politika a dění ve světě (11:09) 286
A kde je Schleiz?
chomski 9.12.2006 12:30  285
Jena (historické scénário), Chomski (fr.) x PC (pr.), KonecPruská armáda byla rozprášena. Scela historicky nejdéle odolávali Sasové na pruském pravém křídle. PC si vedl tragicky. Celková bilance ztrát:

Francouzi
pěchota - 4740
jízda - 849
děla - 5
velitelé - 7

Prusové
pěchota - 19548
jízda - 7839
děla - 97
velitelé - 35

Vítězství je dokonalé!!!
chomski 7.12.2006 11:15  284
666Limit jízdy na hexu je 533. Násobitel chargu je 5. Proto ta síla.
666 7.12.2006 00:23 - Klub Politika a dění ve světě (11:09) 283
Jízda v JeněZhruba 400 A+ těžké saské jízdy s velitelem nachargovalo do 8?? (asi Céčkové) pěchoty zboku do kolony. Ztráty Sasů asi 80, ztráty Francouzů asi 300...

Chargující jízda je v Jeně poměrně silná pokud neútočí do carré, útok na čelo jednotky také není tím pravým ořechovým, ale dá se.

Co je horší, ba přímo tragické, je útok disruptovanou jízdou (tedy i jakožto pokračování v boji po charge) nebo nechargující útok, to je potom jízda slaboučká zejména díky stackovacím limitům (tuším je to 500 na hexu?).
chomski 4.12.2006 14:32  282
BelgieTak to vypadá, že už máme všechno potřebné (rozešlu) k tomu, abysme mohli dát Belgii znova. Jak to vypadá se Seppem? Nějak se poslední dobou odmlčel a ani mi neposílá tu starou Belgii...
chomski 4.12.2006 14:30  280
666 - SchleizPřes weekend jsem byl mimo. Teď se nemůžu dostat na mail, protože na Seznamu jim spadla emailová služba :(
chomski 29.11.2006 12:51  279
666Tak vyber malé scénário dle tvého výběru. Rád zvednu hozenou rukavici :)
666 29.11.2006 10:31 - Klub Politika a dění ve světě (11:09) 278
Dojmy z JenyGrafika je tradičně nic moc (ještě že máme šikovného překreslovače:), obrázky jednotek už jsou ucházející, ale stejně si stáhnu art-pack až vyjde. Na hezké obrázky z Osprey jsem si zvykl.

Co se týče systému, tak oproti Waterloo proběhlo několik změn a musím přiznat, že se to hraje lépe, zejména jízda.

Trošku zklamání je Pruská armáda - většina jednotek má průměrnou kvalitu, ikdyž oproti francouzům mám víc jednotek nadprůměrných (Béčko), ale i Francouzi mají poměrně dost elitních formací (A). Co je horší je organizace Pruské armády a jejich tragičtí velitelé. Téměř všechny pruské pěchoty mají zakázanou tvorbu skirmisherů; naštěstí mají některé pluky pár independentních. Jedinou světlou stránkou jsou Jaegři, kteří mají i vlastní prapory a někteří jejich skirmisheři mají pušky s dostřelem 3.

Sasové jsou už trochu lepší, většinou Béčka nebo Ačka.

Každopádně se už těším až Chomskému a jeho francouzům ukážu jak má vypadat pruská disciplýna! ;)
chomski 28.11.2006 14:02  277
Bitva u Jeny (historická varianta), Chomski (Fr.) x PC (Prusové), 19. tah ze 42, 10 hodin dopoledneHraju to historicky. Historické brigádní formace, historický postup jednotek atd.

Počítač si vede již tradičně špatně, ale dokáže překvapit. Např. provedl jeden kvalitní jízdní charge. Ale zase na druhou stranu zbytek jízdních výpadů je katastrofa. Počítači není cizí charge na skirmišery ve vesnici a následně pokračování charge na toho samého skirmišera opět ve vesnici. Pravda, skirmišer většinou zdrhne, ale ztráty jsou tak kolem 20 jízdy u PC a tak 3 lidi u mých lehkých pěšáků. Výjimkou ani není útok jedné eskadrony (150 jezdců) proti francouzskému karé (900 lidí).

Naopak pěchota si vede o něco lépe a párkrát provedla docela dobrý útok.

Ačkoliv se považuji za obstojného hráče a PC je lepl, ztráty jsou zatím takovéto:

Pěchota:
1407 (Fr.) x 3888 (Pr.)

Jízda
367 (Fr.) x 3460 (Pr.)

Děla
1 (Fr.) x 29 (Pr.)

Velitelé
3 (Fr.) x 11 (Pr.)

Z výše uvedených čísel vyplývá především totální neschopnost PC vést jízdu. Naopak rozdíl v dělech je není dán špatným vedením děl. Je to dáno tím, že v prusko-saské armádě jsou přítomny lehká plukovní děla po dvou kusech. V případě, že je formace nucená se rychle stáhnout, děla brzdí pohyb a jsou ztracena. Při obraně zase tato děla nejsou moc přínosem, protože mají malou ráži a moc nepříteli neuškodí. Je to historicky přesné..
chomski 24.11.2006 18:20  275
Belgie se SeppemV každém případě tedy vůbec nevadí, když mi pošleš tah :)
666 24.11.2006 00:59 - Klub Politika a dění ve světě (11:09) 274
Díky, funguje:)
alfi Alfi 23.11.2006 23:51  273
666Už jsem to tady psal... říká se tomu A/I Orders... v podstatě jsou dva druhy příkazů...
Jedním můžeš pohybovat s celým stromem pod HQ. Vybereš HQ držíš alt a klikneš na cílovou destinaci (tah provede počítač jakmile odklepneš konec tahu...)
Druhý je tz. okamžitý pohyb kdy označíš hex s jednotkou (ale nevybereš jí!!!) a potom držet alt a kliknout na destinaci. Jednotka se okamžitě přesune do místa určení... pokud jí nebudou stačit movement pointy tak se zastaví a v dalším tahu daný příkaz už nedokončí...

jak to vypnout? Jednoduše, najdeš si v menu A/I položku view/delete A/I Order (neboli A/I Order Dialog) a tam to smažeš...
Jestli to tam nenajdeš tak už fakt nevím...

[ 825 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt