Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Archiv klubu Katedra Cimrmanologie [ŽP: 12 týdnů] (kategorie Humor) moderují Šéf Lopuchu, Scalex.

Katedra se zabývá zkoumáním odkazu Járy da Cimrmana a objevováním jeho dosud nepovšimnutých stop v naší historii i současnosti.
Vědecké úkoly mohou být zadávány kterýmkoli studentem katedry, zpravidla ne častěji než jednou týdně. Do titulku zadání uveďte pořadové číslo úkolu. Pokud vkládáte referát týkající se staršího zadání, než je právě aktuální, zadejte do titulku odkaz na jeho číslo, např. Re: XXII.
Příspěvky nesouvisející s předmětem výzkumu (off topic) budou po několika dnech smazány.
Tento klub si v lednu 2014 oblíbilo 27 uživatelů. Starší referáty jsou uloženy v archivu.
Příbuzné kluby: Hlášky J.Cimrmana, Cimrmanův řetěz, Kvíz hlášek z Cimrmana
Příbuzné katedry: Inicium Jiné právo. .
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu. Práva vám může přidělit moderátor klubu. Požádejte ho v soukromé poště.

[ 397 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bohumiljuza bohumiljuza Music Is The Best ! 16.5.2005 15:27  328
KukiZázvor v porculánu, šafrán v kasáři.
kuki 16.5.2005 12:19  327
Re: XX. (Scalex)Takové jako takhle... Myslíš štangli?
scalex Scalex 16.5.2005 09:22  325
Kuki: Tohle přeci není Růženka. Růženka má přece takové tak... a pak jako takhle!

Ovšem ještě mne napadá, že by mohlo jít o podobiznu Oty Plka z doby, kdy hrál Maryšu (ve džbánu je otrávená káva).
kuki 16.5.2005 09:19  324
Re: XX.Máš pravdu. Já si nebyl jistej jestli je to prázdný. Taky se mi zdálo že je trochu podobná Růžence, ale šafrán by se v tom se zázvorem pomíchal.
scalex Scalex 16.5.2005 09:08  323
re XXAle tohle je přeci Hanička z Grünbachu. Právě se vrací z Míšně s porculánem.
kuki 16.5.2005 08:57  322
XX. úkolUž se dlouho nic neděje. Připomínám že ačkoliv Cimrman nebyl ani v nejmenším ženat, přesto měl k vždy dispozici nějakou stenografku.



Zná někdo z Vás tuto? Vypadá že má něžnou i ručku.
bohumiljuza bohumiljuza Music Is The Best ! 6.5.2005 20:04  316
Já myslím, že tento stroj vojákovi něžnou ruku nenahradil.
maca MACA 6.5.2005 18:23 - Oblíbené kluby (20:23) 314
vitsofS tímhle se daly žehlit akorát vlajky. Dával si si žehlit něco na mandlu a obzvlášť s knoflíkama. Myslím, že po přejetí tutím by bylo po nich. Stany, vlajky, prádlo v polních nemocnicích, to ano. I toho bylo za války habaděj navíc na frontě kolikrát chyběla ženská ruka a tak přišla na řadu bílá technika. Tahle je samosebou zelená.
vitsoft 6.5.2005 17:52  313
Jak jste si správně všimli, předlohou tohoto stroje byl skutečně parní válec, avšak jeho poslání bylo mnohem důležitější, než urovnávat živičné povrchy cest (kterých ostatně v té době v monarchii příliš nebylo).
Vojáci na fotografii si prohlížejí pojízdnou polní rychložehličku v Cimrmanově napařovací úpravě, kterou si u něj objednaly vojenské prádelny c.k. rakouské armády. Při zařazení nejvyššího rychlostního stupně byl tento stroj schopen vyžehlit až 32 parádních uniforem za minutu a radikálně tak zkrátil dobu potřebnou k bojové přípravě.
maca MACA 6.5.2005 15:14 - Oblíbené kluby (20:23) 311
KukiParní valec mozná podle jména zůstal, ale už je to parádní dizláček.
Výhodou tohodle stroje je ovšem to a od čehož se časem upustilo, že fungoval na primcipu žehličky, tudíž mel válce vyhřívané. Ono v době kdy se cesty dělaly převážně roztloukáním, rozhozením drti, prolitím a následným pohozením a zavalením, to už při studeným asfaltu bylo prd platný a pouze už se jen rozlámal a nebo se to dalo dělat za vyloženě horkého počasí. Proto tenhle válec mohl dělat za jakéhokoliv počasí.
Dneska už to vše zvládá finišer, který předehřeje, urovná, předhutní a pak teprv najede válec, ktrerj se ještě musí chladit, aj je asfalt teplý. Jo jo časy se mění, ale tenkrat vyhřejvaný válec to byl pokrok.
kuki 6.5.2005 12:10  310
bohumiljuzaKoho by nezmátla kevlaová roleta. Jsem z toho taky vedle. Mimochodem, M šestka se dala pořídit z prodeje věnce a svíce. Při tehdejších cenách kevlaru musela stát A sedmička majlant. Skoro se bojím jestli prostředky na zakoupení nepocházely třeba z .... Ale ne, to je blbost. To se tenkrát nedělalo. A stejně, vždyť to jezdilo na páru.
bohumiljuza bohumiljuza Music Is The Best ! 5.5.2005 15:16  308
KukiSoráč, máš recht. Mě rozhodily totiž ty fantastický spouštěcí neprůstřelný kevlarový rolety a na střeše apparát na pokládání dýmové clony.
kuki 5.5.2005 15:08  307
bohumiljuzaPři bližším pohledu musím připustit - je to skutečně áčko, ale ta 1/17 je příliš nadnesená, nezapomeň na zpětný chod.
bohumiljuza bohumiljuza Music Is The Best ! 4.5.2005 18:01  305
KukiMáš pravdu, ale jde o typ A - automatic, tento stroj byl naprogramovámn k přímé jízdě proti nepřátelským posicím. Běžící útočící vojáci za ním byli skrytia a bezpečni a navíc utíkali po upraveném terénu takže se útok zkrátil až o 1/17.
scalex Scalex 4.5.2005 14:13  304
K tomu, co vybádal Kuki se nedá nic dodat. Snad jen jedno. Jak vidno z fotografie i popisku, jednalo se původně o parní válec. Cimrman jej zakoupil v jednom vídeňském autobazaru, protože stál polovinu toho, co drezína (a známe Cimrmanův vztah k financím).

Cimrman ovšem udělal jednu chybu - nadále navštěvoval vechtry tak, že za nimi jezdil po kolejích. Protože, jak víme, byl Jára pokrokový člověk a nikdy se neohlížel zpět, nemohl tušit, že zatímco spravuje vechtrům pochroumaný chrup, likviduje dobrou polovinu CK státní železniční sítě. Na svou chybu přišel až na dnešním Masarykově nádraží v Praze. Jelikož tam koleje končily, nezbylo Cimrmanovi než vydat se zpět. Otočil válec a až v tu chvíli zjistil, proč se vechtrům po jeho zubařských zákrocích nevrací úsměv na obličej tak rychle, jak by měl.

Nicméně nebyl by to Cimrman, aby si neporadil i s takovouto maličkostí. Do válce vyřezal dva zářezy tak, aby do nich přesně zapadly kolejnice. Při jízdě mimo koleje to ničemu nevadilo, při jízdě po kolejích nedocházelo k válcování kovu. Prostřední a okolní části válce navíc pěkně urovnávaly povrch trati, takže když se drahám podařilo rozválcované koleje znovu zkout, bylo na zdejší železniční síť opět radost pohledět.

[ 397 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt