Pozdějí se pojízdne schody využívali v hasičském sboru, to máte pravdu, milý kolego. Ovšem jejích původní funkce byla daleko vzlétnější...teda ono tá funkce byla spíš uzemňujíci, nebo spíš upoutávající.
Pracovní název tohoto modelu byl PS-O1. Bylo to zařízení vyrobeno na zakázku a to na objednávku hraběte von Zeppelina. Tomu při dálkových letech na jeho balónech z gumopříze vadila mezipřistání. Bylo to dosti zdlouhavé. Po vystoupení cestujících v některé stanici, bylo dosti pracné dostat létajíci balón spatky na oblohu. Cestujíci jež pokračovali dále dosti reptali a tak hrabě přizval Cimrmana na pomoc.
Jára přišel s tímhle bezvadným nápadem pojízdných schodů. Na konci olovnice byl háček k zajištění balónu. Vše pro bezpečnost cestujícich.
Bohužel, konkrétně tento prototyp se neosvědčil. Když se podívate lépe, jak se to rameno zužuje a je zakončeno téměř špičatým hrotem, musí vám být zřejme, co náš mistr při svých plánech a nákresech opomenul...
Stávalo se totižto, že mnohdy při upevňovaní PS-01 k balónu, jich již nebylo zapotřebí. Teď už nezjistíme jestli byli na vině piloti, jak se snažil Cimrman přesvědčit hraběte, nebo opravdu malinký zanedbatelný nedostatek tohoto zařízení. |