Tak trochu z východu:
Bůh je absolutno, absolutní mysl, která myslí - tvoří iluzi, kterou nazýváme světem. K tvoření této iluze potřebuje "energii" - část sebe. Každá věc - myšlenka je energií. Energii potřebuje, aby mohla být, a jak známo Jsme to, co jíme. Každá věc je tedy energií, "energie" je Bůh a tedy každá myšlenka, tedy i myšlenka našeho světa je Bůh. Člověk je tedy taky určitou částí Boha a nutno podotknout, že hodnotnější částí Boha než třeba strom (je živý, umí přemýšlet aj., tedy potřebuje více energie). Můžeme to vzít jako, že jedna absolutní mysl je rozkrájena na miliardy částí - lidských (a nejen lidských) myslí, které jsou ale přesto spojeny, řekněme jako když rozdělíte magnet na dva díly, tak ty díly jsou stále spojené nějakým magnetickým působením a tyto části myslí společně myslí tento svět.
To jako takový úvod.
Člověk (jako ta věc se srdcem a játry) je tedy jen iluzí, kterou myslí ta část absolutní mysli, která se od ní "oddělila" a která je tím člověkem (duší) a která si tento fakt neuvědomuje, myslí si, že je člověkem - tou věcí s játry. Říkáme, že ta část absolutní mysli je omotána závojem, přes který nevidí skutečnost, ten závoj je živen naším egem, které taky myslí iluzi tohoto světa, přičemž ono samo je iluzí.
Ježíš je brán jako ta věc s játry a Kristus je brán jako ta čistá část absolutní mysli, ta část Boha - Boží syn. Ježíš je tedy jen pouhým člověkem, který je výjimečný tím, že v sobě objevil Boha - tu část absolutní mysli. Ježíš přemohl své ego, říkáme že zemřel pro Boha. Jak řekl Ježíš - musíš se znovu narodit. Touto smrtí v sobě "probudil" Krista, tu boží část, kterou máme následovat a kterou máme v sobě všichni - "Bohové jste a toto slovo nemůže být zrušeno". Jak by taky mohlo. Kristus tedy byl Bohem. Před ním i po něm toho dosáhla i řada jiných lidí, ale Kristova výjimečnost tkví v úkolu. Měl úkol, který musel splnit. Musel zemřít, aby se naplnilo proroctví. Ježíš zemřel za naše hříchy, ale to bylo už o pár let dříve než se Pilát rozhodl naplnit proroctví a umožnit, aby byl syn člověka ukřižován. Syn člověka nebyl dokonalý, i svatý zhřeší sedmkrát za den a Ježíš nebyl výjimkou. Bylo pár chvil, kdy mluvil jako syn člověka, ne jako syn Boží. Ježíš byl výjimečný, ale stejně jako on máme Krista v sobě všichni, všichni jsme Boží děti stejně jako Kristus. |