Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 23.3.2007 13:55  1057
:)
Na to je jednoduchy mechanismus (i kdyz v priruckach mozna neni explicitne pouzity) - normalne se hodi na zraneni, a kdyby bylo 0 (nebo min) tak se nestane nic.
aibabos 23.3.2007 13:41  1056
Sorry. nechcel som nikoho naštvať.

A keď už sme u toho. Ak mám nahodenú ČP zbroj, a bojovník na mňa úspešne použije fintu a vyreže mi mečom na čelo nejaky svoj symbol...bude to aj tak úspešné vzh¾adom k tomu že ma chráni mágia celotelovou zbrojou?
peca_007 22.3.2007 15:14  1055
Aibabos [1054]: Všimni si toho otazníku u poznámky v závorce. To znamená, že to nevím, ale ptám se. Nemám pravidla v hlavě ani je s sebou nenosím. Je-li tam nějaký popis, jak to kouzlo funguje, vycházej z něj. V opačném případě DUPJ.
Jinak ta "obecné pravidlá" tam jsou. Jsou popsána v PPJ.
BTW, nedávej prázdné řádky na konec příspěvku.
aibabos 22.3.2007 14:10  1054
peca_007
to som nevedel, že ČP zbroje niečo zpevňujú (lebo u materiálnej m. to
je v popise ale u ČP nie). Ale ak to tak je, tak suhlasim.

xKiv
To by sa museli urobiť "obecné pravidlá" ktoré by neboli univerzálne, čiže z obecnosti odpadá. A tvoriť na každú skupinu kúziel pravidlo rozsahu príliš rozšíry pravidlá (resp. znepriehladnie/zozložití). Ove¾a elegantnejšie by bolo novelizovať pravidlá na "1 tvor = 1 bytosť", pričom pri telep. kúziel, by bola pozn. že teleportuje aj symbiontov a parazitov...(a ziadnych jazdcov, ani 8 hobitov na krolovi)



peca_007 20.3.2007 14:48  1053
xKiv [1050]: Priblizne tak.
peca_007 20.3.2007 14:47  1052
Dajen [1051]: Na nemyslel jsem to tak.

Aibabos [1048]: V pripade te zbroje jde o neco jineho. Chrani jen toho konkretniho tvora (jestli se nepletu, tak zpevnuje jeho odev, ne?), nikoli naklad! To je podstatny rozdil.
dajen 20.3.2007 14:37  1051
AibabosProto jsem taky vždycky uváděl (a věřím, že i peca to tak myslel), že "pro účely teleportačních kouzel se za 1 tvora považuje...."
O jiných kouzlech (natož o jiných oborech) nebyla nikdy řeč.

Je tak, jak říka xKiv 1050. Jenom to není výslovně nikde uvedené, ale výkladem (někdy až s pomocí autorů) se to dá takto dovodit.
xkiv 20.3.2007 14:00  1050
To chce spis nejake obecne pravidlo na rozsirovani efektu podle typu efektu ... takze napriklad ohniva koule muze zranit vic tvoru, i kdyz je normalne cilena jenom na jednoho, zakladni vyboj muze zranit jednoho ale nemusi to byt ten urceny, teleport se zkusi rozsirit na vsechno, co by s sebou cil vzal, kdyby odesel vlastni silou, magicka zbroj se nerozsiri ... nebo maximalne jenom na dobu, po kterou se "pridani" tvorove daji pocitat jako "soucast" puvodniho cile (a to by mela zase byt obecna podminka - jakmile prestanu byt "pridanym" tvorem, tak na me to kouzlo prestane ucinkovat - a uz asi nikdy zase nezacne)
noir 20.3.2007 13:44  1049
Nadruhou stranu pokud by mělo selhat kouzlo vždy, jakmile by neuspělo u všech cílů, mělo by to zase jiné následky...
aibabos 20.3.2007 13:41  1048
Vieš, ono to ma potom viacej "háčikov". Ak môže totiž "1 tvor" byť viac bytostí, tak dám priklad, ktorí narúša rovnováhu (vyváženosť sily) povolaní.

ČP ochranné kúzla (napr.Ochraň) majú v popise vždy min 1 tvor (pod¾a použitého kúzla). Ak ale také kúzlo zošlem na Rytiera na koni (a ja to mierim na koňa, ale ten rytier je súčasť tvora), tak aj kôň aj rytier majú magickú zbroj. Podobnou domýšlavosťou sa dá dospieť k neuveritelným "výnimkám v pravidlách".

Toto bol len príklad. Ale ak si to zglobalizujete na všetky kúzla s rozsahom 1 tvor, tak vám v niektorích prípadoch vznikne z obyčajného fajn kúzla ultimátne hromadné kúzlo (Mentálna mágia - skoro všetko 1 tvor = nie 1 bytosť pod¾a situácie, VITÁLNA mágia, kde sú fakt drsné kúzla sa stávajú rozhodujúce(ten príklad s rytierom, ale tentokrát im napr.zvýšim obratnosť o 6) apd.
Samozrejme, vždy je rozhodujúca situácia, ale s cie¾avedomím manipulovaním sa dá vyťažiť zo vzniknutej situácie neúmerná sila. Na vyšších úrovniach by som to pochopil ako úpravu rozsahu kúzla ale takto klasicky...

Neviem ako vy, ale ja som sa rozhodol nevyužiť túto možnosť (pod¾a mňa dieru v pravidlách), a hrať tak ako to dáva logika.

sorry že píšem také romány, ale vadí mi tá obrovská sila takýmto spôsobom získaná. (A to aj ja hrám za kúzelníka, čiže by mi to len sadlo)
peca_007 20.3.2007 07:00  1047
Dajen [1044]: Aá, soráč :-) Kouzlo "samozřejmě" selže úplně.
melkor_unlimited melkor_unlimited Ltd. 19.3.2007 18:28  1046
Index kouzelhttp://melkor.wz.cz/Carodej_a_seznam.pdf

Kdož máte Edici A, zkuste to projít, jestli se tam nezabydleli nějaké štenice.

PS: Na Grimoáru se pracuje
xkiv 19.3.2007 16:03  1045
Jo, to je docela dulezity detail (a vlastne by mel byt uz v obecnych pravidlech o odolavani).
dajen 19.3.2007 15:55  1044
peca_007 [1043]: A kouzlo selže úplně, pokud odolá aspoň jeden z nich, nebo nebude účinkovat jen na odolavšího a ostatní přenese?
peca_007 19.3.2007 15:48  1043
peca_007 [1029]: Tak jsem se konecne preptal na to odolavani pri teleportaci. Je to tak jak jsem si myslel (ostatne vyplyva to ze systemu odolavani). [spoil]Na odolavani si hazi kazdy prenaseny ucastnik, ktery ma dusi. Tedy abych tak rekl, kazdy, ktery je na urovni :-) Pozor na zvirata, viz bestiar v PPJ.[/spoil]

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt