The Gray Man- Netflix
- Jsem z toho takovy rozpolceny, ze souvisly text neposkladam, takze se z toho vypisu spis v bodech. Spoilerum jsem se snazil vyhnout (o deji nepisu), ale jak tak premyslim nad dejem, ono je to cele o nicem a neprekvapive, ze se ani nic spoilerovat vlastne neda.
Devadesatkovy (ci spis osmdesatkovy) becko za 200 mega (nebo o neco min, to je jedno) je totalni netflixi ulet a ukazka vyhozenych prachu na pomerovani penisu ve streamovacich valkach a asi rychle ukoncene snaze o vlastni agentskou serii.
Hodne spatny herec ve vedeni vsemocne tajne organizace - jak typove, tak herecky. Hodi se do vylozene televizniho thrilleru na nedelni odpoledne. Musel jsem si ho najit - Rege-Jean Page. Hral v NF megahitu Bridgertonovi, takze nesmyslna tlacenka. Za to VYRAZNE minus. Mel ho hrat nejaky charismaticky padesatnik, ne tricetilety model.
Desne namachrovany postavy pronasejici az k smichu/placi nektery hlasky - absolutne vede "Sprav to, nebo te tou klavesnici umlatim k smrti."
Takovy ty zbytecne trapny radoby cool dovetky ("Agentko, odejdete." Zadna reakce. "Agentko, slysite nas?" "Ano, slysim. Jen vas ignoruju.")
Hrozne roztristeny kratkymi scenami behem prvni hodiny - pochlubime se, kde nasi agenti vsude po svete jsou - smutna a dramaturgicky nefunkcni kopie cestovani Bonda ci Hunta po svete.
Utinani napinavych/dramatickych scen znicehonic uprostred (naprosto necitlive a rusive strihy z divoke akce do klidne - tohle jsem dlouho ve velkem filmu nevidel.
Orchestralni hudba se spousti jak z jukeboxu - hodne tichych scen a pak najednou skok do hudby (to je obecne problem uz delsi dobu i u vetsich filmu, asi skladatele muzou skladat mene hudby, netusim).
Zas*ana ruzova barva opet jako trademark Netflixu (na tu barvu mam v akcnich filmech fakt alergii, pokud to neni lososovy tricko na golfu :).
Celkem dost ruznobarevneho lens flare (d)efektu - v Cherry to fungovalo artove, tady me to vylozene stvalo.
Spatna prostorova kontinuita nebo jak se tomu rika (drzi rovne zbran, strih, drzi nasikmo zbran, strih, drzi rovne zbran) - na ackovy film fakt ostuda.
Kontaktni souboje celkem fajn, ale akcni sceny behem prvni hodiny pusobi hrozne umele (taky evidentne digitalni prevazne budou) - podobne jako treba Uncharted. Fyzicka demolice v Praze je pak nastesti vyraznym zlepsenm.
Herci fajn: Gosling jede svuj kvalitni standard. Anicka potesila - bondovsky odvar. Thornton solidni mentor, i kdyz spis v takove willisovske sedici roli.
Evansova arcilotrovska postava fakt prehnana (jako opravdu hodne), ale snazi se to statecne uhrat. Misty vylozene cerpa z hlaskujiciho Travoltova majora Deakinse z Broken Arrow. Jen ten knirek je opravdu celou dobu tak trapny, jak jsem se cekal.
Praha si zaslouzi vlastni odstavec - je to s ni jako na horske draze.
Je az k smichu, jak se Amici od xXx (2002 - ano, celych 20 let!) nenaucili nic o Evrope. Praha opet nahrazuje cizi mesta - Viden a Berlin (stary parlament jako pobocka CIA svym stavebnim slohem ale trefili). A pobavilo nezname zrejme americke mesto s mramorovymi monobloky (Vitkovsky pamatnik), kde pohrbivali CIA kolegu (chybel mi tam nekde v pozadi Zeman).
Obecne je to par rychlych strihu ci kamerovy/dronovy najezd/nalet a jsme v atelieru buhvikde s dokreslovackou pozadi v okne apod.
Kdyz jede Gosling s Annickou po Karline a mluvi o tom, ze nekdo cizi zije v Praze a jestli tedy za ni pojedou, tak ta scena dostava primo dada humorny rozmer. :)
Hlaska: "Kdo je v Praze?" "Tri miliony lidi. Vsechny je osobne neznam." tomu pro Cecha opet pridava humorne body.
Pote, co se po hodine deje dostanou konecne do skutecne Prahy (hraje francouzsky sanson. Au!!!), se to pekne rozjede.
Geograficka znalost Prahy je pro divaka dalsim vtipnym bonusem - podobne skopiciny jako v Lundgrenove akcnim shitu Shooter s Narodnim divadlem:
Zizkov, parvterinovy beh, Stare Mesto. Tam brutalni prestrelka jak z videohry, naproto mimo realitu, ale demolovani okoli Rudolfina je absolutne dekadentni jak fyzicky, tak dusevne (padousska modra dodavka s napisem PUJC SI DODAVKU!).
Pote tramvaj 11 svisti z Rudolfina do Holesovic (z druhe strany) a u Policejniho prezidia s prostrihy zpatky k Vltave a konci velkolepe na Namesti Republiky. Tam uz mi chybel jen Doctor Strange, aby prohazoval rucne tu tramvaj multivesmirovymi otvory.
Jako akcni narezova prostredni tretina filmu dobry a vlastne nejlepsi cast filmu.
Po velkolepe demolicni akci v Praze ale asi nekdo ztratil scenar nebo natoceny material (ne, neusnul jsem), protoze je najednou nahly skok a hrozne rychle finale.
Moc mi tam chybelo Svycarsko, ktere bylo uzasne napinave a vyuzilo prostredi divociny v "home invasion" variaci, kde se exoticti zabijaci absolutne nechytali (asi nejoriginalnejsi prvek v knize).
Takze prislib nekolika tymu mezinarodnich zabijaku s ruznou zkusenosti v terenu, kteri za vypsanou odmenu jdou hrdinovi po krku, zustal naprosto nevyuzity.
Zaverecne hlavni titulky jsou efektni a vizualne promakane, ale pusobi naprosto kycovite. Jako kdyby je delal nejaky svetsky od kolotoce v Rusku.
Mohl bych psat tech negativ jeste hodne, ale uz to stejne nikdo necte, takze skoncim s tim, ze se prvni ohlasy bohuzel naplnily a je to ve finale (s prihlednuti lakave Prahy pro nasince) s bidou prumerny film. Vikendovy zamenitelny akcni vyplach se znamymi herci a nenaplnenymi ambicemi. Zadna udalost roku, kvalitativne film mesice na Netflixu, v porovnani s kinovkami to ve svetovem meritku zapadne prachem za 14 dni.
- 50 % (pro Cechy max 60 %, pro cizince 40 %, takze prumer) |