Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 27.2.2008 18:15  1299
EnVec
na seslání mu stačí na kostkách hodit 5 na první náročnost


1) To je priserny, pokud rikam, ze neco umim, tak tim nemyslim, ze se mi to v petine pripadu vubec nepovede ...
(nekoukam ted na to, ze je to "kouzlo desate urovne" a pro kouzelnika na desate urovni by tudiz mozna jeste mohlo predstavovat vyzvu ...)

2) pravdepodobne ma jeste +2 za hul (pokud ma "cestovatelskou" hul, tj. srovnatelne dlouhou, jak je sam vysoky), takze mu staci hodit 3 (ma zaklad 10 (int) + 10 (obor) + 2 (hul) = 22, zakladni obtiznost je 25)



Ale mame i jina hezka kouzla. I na prvni urovni (Uder dokaze ustedrit ranu se SZ=9(kdyz hodi dost na seslani)+2(kdyz se trefi do hlavy)+6(na kostkach)=17, to je 22 krizku zraneni ... do hlavy se ma sanci trefit celkem ... nezanedbatelnou, pac se tomu da branit jenom uhnutim a na 3 metry to ma (s holi) UC=4+2(hul/finta Zamerovani projektilu)+3(za vzdalenost)+Strelba carodeje + opravy za velikost a pohyb .... a 22 krizku do hlavy nekoho, kdo ma mez zraneni maximalne (kroll s namaxovanou Sil 6 ma Odl 7) taky 22, to je zraneni presne za jeden radek nebo i vic, a to jde automaticky do hajan).

Treti stupen Uderu je na narocnosti 15, s Int 4, holi +2 a oborem +1 staci na kostkach hodit 8 :) [cca 45 % sance]
Pak jeste hodit 6 na zraneni [17%] a trefit se do hlavy (nejmin 30%), to mame venkoncem pres 2% pravdepodobnost, ze se to takhle podari :)

No nic, pri zminenych parametrech, hodu 5 na seslani, 3 na zraneni a zasahu hlavy to stejne udela zraneni +11 (11 krizku), o cemz si muze carodej priTvT utoku holi (nebo i lecktery bojovnik s jinou zbrani - pri TvT totiz k zasahu hlavy nejspis nedojde) jenom zdat.
envec 27.2.2008 12:13  1298
Přetah z obedného fóraAnonym trvdí že mág je lepší s holí než ze svými kouzli a to jak na nižších tak i na vyšších lvl. Dovolil jsem si udělat srovnání mága, který teda bude fajtit hůlkou a kouzlit na lvl 10.
Oba dva jsou lidé.

1. kouzlící

Si: 3
Obr:5
Zrc:8
Vol:5
Int:10
Cha:0

specializace 10 lvl a energetické

bude chtít sestal hněv boží

na seslání mu stačí na kostkách hodit 5 na první náročnost
útočnost 10 + 2k6+ a zranění 22+1k6 (40-80zranění instantně)

2. bojující s maxovanou sílou a obratností jak psal anonym

Sil:8
Obr:8
Zrc:0
Vol:6
Int:6
Cha:0

i když mu dáme např obří kladivo (obouruč) tak dá 11+1k6 ZZ (11-22 zranění)

1. druhému může útok jednoduše vykrýt ten 2. nemá takřka šanci hněvu uhnout
xkiv 22.2.2008 08:09  1297
No jo, nekdo ma rad konzistentni svet ...
dajen 20.2.2008 19:08  1296
xKiv [1295]: Což je všechno sice velice herně zajímavé, ale děsně náročné pro PJ na přípravu.
xkiv 20.2.2008 15:46  1295

No, my navíc máme theurga na vysoké úrovni (s velkou znalostí duševního světa), takze informací máme i tak dost. Takže PJ má i tak dost starostí s ukrytím informací. Také důvod, proč investigativku nepreferuju.


Proc informace *ukryvat*?
Mnohem lepsi (teda kdyz se zadari) je predhodit tech informaci spoustu.
Neco z toho je pravda, neco famy ... carodej nikdy nema jistotu, ze ziskal pravdivou informaci (ani po provedeni Over pravdivost informace). Maximalne muze vyvratit famu (jenze i fama muze byt pravdiva - naopak nevyvratitelna informace muze byt nepravdiva, a nepotrebuju k tomu ani Goedela).
Trochu ucinnejsi jsou vyhledavaci kouzla, ale ty maji vetsinou velmi omezeny rozsah (ktery nejde zvetsovat oborovymi schopnostmi) a navic musim vedet presne co hledam.
Prvni trochu zajimavejsi kouzlo je "Co je tohle?", ktere je ale vetsinou rekne mnohem min, nez by rekla nejaka dovednost.
Pak mozna jeste "Ci je tohle" (ale zase - pozor na podvrhy, a stejne neurci skutecneho *majitele*).
Sirovaci a desifrovaci kouzla - ve svete kde se pouzivaji muzou vzdycky stat proti dost mocnym protikouzlum, aby neautorizovany pokus o desifrovani skoncil "vtipne podvrzenou" falesnou zpravou.

Theurg v dusevnim svete toho taky nemusi moc najit, zalezi dost na tom, co mu PJ dovoli poznat z odrazu + jak dobre zvlada mentalni souboj.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 20.2.2008 12:21  1294
Ale nejlepší je stejně pořádnej ohňostroj ;)
domingo 20.2.2008 10:15  1293
Vzdy plati ze hrac sa dozvie len to co mu PJ dovoli ...

A okrem toho problem nie je nieco dozvediet sa - problem je zistit co sa mam dozvediet - teda vediet klast spravne otazky - a v tom investigativna magia ani dusevny svet moc nepomozu (aj ked mozu trochu zjednodusit poskytnutim viac informacii ako sa k spravnej otazke dostat).
merwin 20.2.2008 09:06  1292
Mě se nejvíce líbí kouzlo "Dobrý stůl" =)
profa 20.2.2008 07:39  1291
Investigativní magie dokáže být dobrá. Třeba kouzla "Kolik sype?", "Průzkumné oko" nebo "Kde mám..." (v případě našeho čaroděje karty, pomocí tohoto kouzla zjišťuje, kdo mu je ukradl). Jako hlavní obor to asi není úplně košer, ale hodí se.
apexx 20.2.2008 07:25  1290
No, my navíc máme theurga na vysoké úrovni (s velkou znalostí duševního světa), takze informací máme i tak dost. Takže PJ má i tak dost starostí s ukrytím informací. Také důvod, proč investigativku nepreferuju.
dajen 19.2.2008 21:31  1289
Patches [1288]: No já vám to neberu. Každý na to máme jiný názor. Mě by nebavilo dostávat hotové odpovědi. Ale chápu, že to jiné bavit může :-)
patches Patches 19.2.2008 18:20  1288
DajenSpis je spousta z nich sama uzivateli magie, at uz vedomymi (carodejove, theurgove, knezi) ci nevedomymi (zlodeji na vysokych urovnich) nebo maji alespon nekoho takovyho k dispozici...
Ono je taky dost nuda se na cca 10. urovni honit za obycejnym zlodejickem nebo najemnym vrahem...
dajen 19.2.2008 18:14  1287
Patches [1286]: V tom případě jsou ve vašem světě asi naprosto geniální zločinci, když páchají činy, které se nedají odhalit jinak než za pomocí magie.
patches Patches 19.2.2008 17:21  1286
DajenTy si to predstavujes moc jednoduse - nejde o to pozjistovat si vsechno kouzlem, ale vedet nejdriv, co vubec ma vyznam zjistovat... Problem je, ze spoustu veci jinak nez kouzlem nezjistis...
Ber to spis tak, ze investigativni magie v mem svete v podstate supluje moderni kriminalisticke metody - daktyloskopii nahrazuje Ci je tohle?, Stenice odposlechy, Lhari! detektor lzi...
Rict, ze jedno kouzlo znici zapletku, je jako rict, ze hrani detektivnich zapletek v soucasnosti nema smysl, protoze ti vsechno zkazi moderni kriminalisticke metody...
dajen 19.2.2008 16:42  1285
Patches [1284]: No jo, jenže to pak celá detektivní zápletka ztrácí své kouzlo, když si družina informace neskládá dohromady za použití dedukce, ale suše pozjišťuje, co se dá kouzlem, a pak hurá zápletka je vyřešena.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt