Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
davec 10.10.2008 10:22  1347
Podle mě je to celé nepochopením, nebo rozdílným chápáním jedné důležité věci.

Kouzelník začíná kouzlit okamžikem vyhlášením akce, tedy začátkem kola a v případě jednokolového kouzla jej vyvolá v okamžiku své iniciativy. Zatímco theurg vyvolává okamžitě v okamžiku své iniciativy, tím, že danou formuli uvolní. Z toho mi jasně vyplývá, že kouzelník když přeruší kouzlení ztratí magenergii, zatímco theurg nic nepřerušuje, ten jen prostě nezačne sesílat...

Co se týče osatních povolání, tak ty postupují naprosto stejně. Pokud dělají nějakou celokolovou (či vícekolovou) akci, tak jejím přerušením ztrácejí vše co do té chvíle získali (míření, sbírání síly atd.). Pokud jde jen o nějakou činnost okamžitého rázu, a rozhodnou se nahlášenou činnost nedělat, tak "jen" ztrácejí možnost něco v tomto kole udělat, s výjimkou obrany a ústupu.
pecka123 10.10.2008 09:56  1346
V pravidlech je psáno, že lze v omezené míře reagovat na akci druhého. Konkrétně je možno vázat akci na nějaké podmínky, pokud se nesplní, nedělá postava nic. Zahrnout do podmínek "jestli se mi bude chtít" je podle mé intepretace str. 100 PPH zcela korektní a nutit hráče to vypisovat v každém kole je zbytečné, tudíž bych to chápal jako automatickou součást výběru bojové akce.

Jinak mezi čarodějským a theurgickým kouzlením je jistý základní rozdíl, [spoil] a to sice, že čaroděj při sesílání kouzla formuli de facto modifikuje a doplňuje její parametry (v řeči theurga). Tuto činnost theurg neumí přímo, využívá k tomu Správce, ovšem, pokud Správce přeruší modifikování, nedojde ke zničení formule. Samotná formule zmizí až aktem seslání kouzla. [/spoil]

Na základě této argumentace se mi jeví jako odůvodněné, aby čaroděj směl své kouzlení zrušit bez újmy na magenergii. Koneckonců je přece podivné, aby magenergie zmizela bez jakéhokoli efektu (šlo by o porušení zákona zachování energie).
apexx 10.10.2008 09:52  1345
To BouchiTaktéž nemám sebou PPH, ale to je snad uplný základ soubojového systému DRD+, ne? Boj se vyhodnocuje podle pořadí na pravítku a postavy níže reagují na to co se děje před tím. Př: jsem střelec a střílím na srnu, jsem ale pomalejší než můj kamarád válečník, který srnu sejmul a tak hlásím: ruším akci střelba. Proč bych panebože střílel do ležící mrtvoly?
dajen 10.10.2008 09:06  1344
EnVec [1336]: Jenže když už chcete srovnávat, tak srovnávejte srovnatelné. Tedy čarodějovo seslání kouzla a theurgovo seslání formule, což jsou v podstatě skoro totožné, jenom trochu odlišně co se předpokladů týče prováděné věci. Tomu se nepodobá nic z toho, co má v boji k dispozici bojovník nebo hraničář.

Bouchi [1343]: Nevím kde přesně (nemám u sebe PPH), ale jsem si naprosoto jist, že v PPH je zmínka o tom, že svou akci můžeš kdykoli v průběhu kola zrušit.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.10.2008 07:06  1343
Apexx [1342]: Mozna blbe ctu nebo je to jinde nez bych cekal, ale v PPH v sekci Jedno kolo boje jsem nic takoveho nenasel.
apexx 10.10.2008 06:55  1342
Tuhle možnost pokud se nepletu má každý. A nikdy nic neztratí. Hlásí ruším akci a bráním se zbraní (popř uhýbám).
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.10.2008 06:51  1340
Apexx [1339]: To mas pravdu. Ale pokud das carodeji moznost "kdyz po pohledu na pravitko zjistim, ze to nestihnu, muzu nekouzlit (tj. zrusit pzvdne planovanou akci)", mel bys takovou moznost dat kazdemu a tim IMHO totalne rozhodis cely soubojovy system.
apexx 10.10.2008 06:48  1339
To BouchiHecras tím IMHO myslel "po pohledu na pravítko zjistím že to nestihnu". V tom s ním souhlasím.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.10.2008 06:44  1338
Hecras [1335]: "když vidím že to nestihnu a to uvidím už před začátkem kola"
Opravdu?
apexx 10.10.2008 06:41  1337
To xKivCo to plácáš o skládání theurgových formulí, to s tím nemá nic společného. Bavíme se o kouzlení v boji. A ten tvůj druhý post je jen snůška demagogie.
IMHO tyhle problémy vycházejí z jediné věci. A to, že jednotlivé povolání dělali různí lidé a o jejich vzájemné dobré kominikaci bych docela pochyboval. A pak hold musí hráči buď bušit furt dokola na podobných forech o změnu, nebo (což je mnohem jednodušsí) si zavést homerule.

envec 10.10.2008 06:31  1336
Dajenjá bych to zase podal z druhé stránky než xKiv

dáš tohle mágovi a ozve se ti zase bojovník nebo hraničář, že mág má něco navíc
hecras 10.10.2008 06:22  1335
Já si stejně myslím, že by to jít mělo, zrušit akci před jejím zahájením, prostě když vidím že to nestihnu a to uvidím už před začátkem kola, tak nebudu přece začínat s kouzlem.

Vcelku pochopitelně už neudělám nic jinýho, ale o magenergii nepřijdu, protože sem vlastně nezačal, na tom mi nepříjde nic špatnýho.

Pokud bys chtěl podmínku spojenou s pohybem protivníka a né s převahou, tak by se to dalo pojmout i tak že tu akci zruším pokud bude někdo útočit přímo na mě. Ale myslím si stejně že by to mělo jít i jen na základě převahy. A myslím si že toto by mělo jít u všech akcí takto to zrušit.
dajen 9.10.2008 22:15  1334
xKiv [1333]: Chybí ti tam úvodní tag [sarkasmus].
A krom toho to, co uvádíš, je čistá demagogie.
xkiv 9.10.2008 21:37  1333
Pokud chcete hrat hry s FITM (fate in the middle - nejdriv si hodit jak to dopadlo a pak se teprve poradne rozhodnout co se vlastne delalo), tak existuji mnohem lepsi systemy, nez DrD+ (i kdyz i tam se ten mechanismus pouziva - napr. pri urceni mista zasahu).
Pokud chcete zavadet pravidla ktera jsou v rozporu se znamymi umysly autoru - branit vam nemuzu, ale souhlasit taky nebudu.


...
A kdyz uz jsme u toho, tak muzeme carodeji priklepnout
- pocitani magenergie z urovne misto z vule (thuerg to ma prece taky tak, ne?)
- pocitani Boje ze souctu hlavnich vlastnosti, aby si nemusel zvedat obratnost (zlodej to ma prece taky tak)
- 24 hodin udrzovani mentalnich praktik bez soustredeni (hranicar to ma prece taky tak)
- udrzvani trvaleho pruniku libovolne dlouho i pri preruseni mentalniho souboje (knez to ma prece taky tak)
- na vyssich urovnich schopnost carovat jen s volnym soustredenim (bojovnik to ma prece s bojovanim taky tak)
...
je prece nefer ze ostatni povolani maji neco, co carodej nema


</sarkasmus>
celebrindol 9.10.2008 20:57  1332
My hrajem tak, že každý může kdykoliv zrušit svou akci (bez jakýchkoliv postihů nebo ztráty mageenergie) a použít místo toho obranu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt