Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Čaroděj [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus.

Téměř finální errata příručky čaroděje - 1. část (10. 4., po textové stránce úplná).
Provizorní index kouzel
Provizorní errata Čaroděj

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 10.10.2008 13:21  1369
Dajen [1334]:
A "carodej by nemel pri preruseni seslani prijit o magenergii (theurg o formuli taky neprijde)" je podle tebe teda co?


Chybí ti tam úvodní tag [sarkasmus].

Vidim, ze se moc nepohybujes na internetu, jinak bys vedel, ze tenhle pesudotag pouzivam spravne.



Hecras [1335]:
Pokud se umis (jako postava) divat asi tak 6 sekund do budoucnosti, tak si klidne naplanuj jinou akci.
Pokud jsi normalni kouzelnik, tak se muzes jeste rozhodnout na zaklade toho, ze se k tobe nekdo blizi.
Ale jak chces predem vedet, jestli ten nanapadnej mizera ma BC 0 nebo 10?


EnVec [1336]:
Myslim ze neco takoveho jsem (mj.) myslel tim svym druhym odstavcem


Apexx [1337]:
Srovnavam theurgovo skladani formuli s carodejovym skladanim formuli.


Apexx [1339]:
Pohled na pravitko ma sice hrac k dispozici uz pred vyhodnocenim prvni akce, ale krome specialnich pripadu (bojovnik) ho to neopravnuje ke zmene akce (coz treba takove soustredeni na obranu je; pokud nekdou "zmenou akce na obranu" myslel to, ze carodej bude uhybat nebo kryt, tak to uz v pravidlech postizene je - explicitne jsem se na to kdysi formularova ptal, o magenergii v takovem pripade prijit ma). Hrac ma proste k dispozici jine informace nez postava, jiny pohled na boj nez postava, dela rozhodnuti na jine urovni z jinych duvodu ...


Apexx [1342]:
A kde mas napsane, ze zruseni akce nemuze mit zadne pruvodni jevy?
Konkretne zruseni kouzleni (carodeje) [a to i umyslne/dobrovolne] .. je postizene ztratou magenergie (ve stejne vysi jako uspesne dokoncene kouzlo). To jsou "rules as intended".


Dajen [1344]:

Jenže když už chcete srovnávat, tak srovnávejte srovnatelné. Tedy čarodějovo seslání kouzla a theurgovo seslání formule, což jsou v podstatě skoro totožné, jenom trochu odlišně co se předpokladů týče prováděné věci.

Theurgovo seslani kouzla odpovida jen velmi male (a vcelku nezajimave) casti carodejova seslani kouzla.
Vetsina carodejova sesilani spociva v rychloobdobe theurgova skladani formuli.
Coz je neo, co by podle me mel vedet kazdy, kdo se rype v pravidlech sesilani kouzel/formuli.


Nevím kde přesně (nemám u sebe PPH), ale jsem si naprosoto jist, že v PPH je zmínka o tom, že svou akci můžeš kdykoli v průběhu kola zrušit.

To si taky myslim (i kdyz nechapu, proc by nekdo s malym BC mel mit sanci zrusit svoji nahlasenou akci jako odpoved na to, ze se neco podvedlo/nepovedlo nekomu s velkym BC; ale ne naopak [tj. ze ten s vetsim rozhledem/prehledem/BC nemuze reagovat na toho neschopnejsiho].
Ale furt to neznamena, ze muze zrusit libovolnou akci bez nasledku.
(jenom ze vsechny akce v PPH se pri zruseni obejdou bez nasledku)


Apexx [1345]:
Gratuluji, prave jsi (znovu?) dokazal, ze nerozumis soubojaku pluska.
(hint: vsechny akce se deji zaroven; pouze jejich *vyhodnoceni* se *ve svete hracu* deje (kvuli jednoduchosti) postupne - v poradi, ktere hracum umoznuje vybrat si mezi utokem a krytim bez prevahy ...)

Pecka123 [1346]:
To (kdyz ke me pujde/bude na me utocit) je ale reakce na *vyhlasenou akci protivnika*, nikoli na jeji vysledek (coz podle me reakce na "kdyz se bude vyhodnocovat driv ne ja" pro vetsinu postav je).
Jo, takovy bojovnik (presneji jeho hrac) si treba muze obcas vybrat z vic vyhlasenych akci az po hodu na boj, ale ten na to ma zvlastni schopnosti/zkusenost/vic nahlasenych akci (a stejne je omezeny jen na nejakou podkupinu moznych akci). Nedela to tim obecnym mechanismem.

Davec [1347]:
Ne, rozdil je v tom, ze:
Carodej behem toho kola musi stahnout material pro formuli, vyrobit formuli a seslat formuli. Kdyz ho neco vyrusi, tak prijde o celou rozdelanou praci - tedy i o material na formuli (magenergii).
Theurg jenom provede jednu (jednokolovou) mentalni praktiku, na jejimz konci prevede nejakou vazbu a tim umozni formuli neco provest v materialnim svete. Kdyz ho neco vyrusi tak prijde o celou rozdelanou praci - konkretne o jednu nedodalanou umelou vazbu, pripadne o cast jejiho presunu k formuli. Formule samotna nekde v klidku sedi - dokud neuvidi vazbu tak nic nedela.



Apexx [1348]:

K 2/2: Plný souhlas. Tudíž ale střelec nestratí šíp, theurg formuli a IMHO čaroděj neztratí kouzlo.

Tak by to bylo konzistentni.

Pecka123 [1349]:

ale v PPH je uvedeno, že doslova můžu zahlásit "jestli se pokusí utíkat, ochromím ho kouzlem".

To je reakce na vyhlasenou akci. To je pro me OK (i kdyz v pripade Ustupu by to uz bylo trochu vachrlate).
Me (v tehle "debate") vadi vylucne reakce na prevahu (coz je neco co postavy vlastne nevidi)
a vlastne taky reakce na vysledky akci vyhodnocenych driv

Dajen [1366]:

Já celý systém magenergie pochopil tak, že čaroděj svou vůlí vybojuje na astrálu kus magenergie, která mu tam potom leží s "cedulkou: Magenergie čaroděje Čáryfuka! Nesahat!". V okamžiku sesílání pak mentální praktiky z této hromady vezme hrst, vytvaruje ji do kouzla a sešle.

Az na to, ze ten "okamzik" ve skutecnosti trva nejakou dobu (dostatecne dlouhou, aby v ni mohlo hrozit riziko, ze na carodeje nekdo zautoci - pokud je carodej tak "hloupy" a zacne kouzlit blizko aktivnich nepratel).
dajen 10.10.2008 12:57  1368
Davec [1367]: Já ti tvou představu neberu, dovol mi ponechat si tu mou.
davec 10.10.2008 12:51  1367
DajenNo, jelikož jde u Zaostření vůle o "čerpání" magenergie (je to v pravidlech pro čaroděje několikrát zmíněno ve statích o magenergii a zaostření vůle), je myslím blíž ta moje představa o načerpání určitého množství mageenergie o určité kvalitě do nějakého zásobníku v čarodějově těle než o předpřípravu surové magie v astrálu.
dajen 10.10.2008 12:32  1366
Davec [1363]: Já celý systém magenergie pochopil tak, že čaroděj svou vůlí vybojuje na astrálu kus magenergie, která mu tam potom leží s "cedulkou: Magenergie čaroděje Čáryfuka! Nesahat!". V okamžiku sesílání pak mentální praktiky z této hromady vezme hrst, vytvaruje ji do kouzla a sešle.

Theurg to má podobně jenom místo hromady neforemné magenergie mu v astrálu leží několi úhledně poskládaných balíčků s formulemi, které rovněž pomocí mentální praktiky sešle. Takže u něj odpadá fáze tvarování, kterou si odbyl během své poslední návštěvy v astrálu).
davec 10.10.2008 12:29  1365
ApexxA víš k čemu potom budou válečnické schopnosti na předvídání akcí protivníka? Budou na h... Domysli si sám.
apexx 10.10.2008 12:23  1364
To Bouchi:Odpověď: ANO. Má na to právo. Nic tím ale nevyřešil a jen ztratil kolo ve kterém nezaútočil a ten soupeř ho pořád může zasáhnout. Odvolat tak dva tři utoky a si mrtvý muž.
davec 10.10.2008 12:22  1363
DajenJenže čaroděj netvaruje mentálníma praktikama magenergii, ktará je v astrálu, ale tu kterou si vyrval již při zaostření mysli a má ji k dispozici v hlavě, kde ji drží spoutanou svojí vůlí. Pokud by tomu tak nebylo, bylo by nějaké zaostřování mysli zbytečné, nebo by je musel dělat před každým kouzlem.
pecka123 10.10.2008 12:14  1362
Jenže jednou nastavený parametr formule už nelze změnit, pokud vím. Takže pokud čaroděj přeruší po 1. kole 2-kolové kouzlo, neměla by používaná magenrgie být vyzářená, ale neměla by už ani být použitelná. Tudíž by už čaroději měla někde nevyužitě ležet do nejbližšího zaostření vůle, když už teda něco.

Nic to nemění na tom, že theurg sesílá kouzlo jednokolovou mentální praktikou, což je typický příklad akce (čaroděj zřejmě v závěru seslání provede něco podobného a tím teprve přijde o magenergii)
dajen 10.10.2008 12:03  1361
Davec [1360]: Ano tak si to představuju. Podle mě během sesílání pouze mentálníma praktikama tvaruje magenergii, která se stále nachází v astrálu a teprve v okamžiku seslání se přesune do fyzického světa a způsobí nějaký efekt.
davec 10.10.2008 11:59  1360
DajenTakže kouzelník si podle tebe to kouzlo přepravuje bez použití magenergie a tu použije až při vypuštění? Takže žádné tvarování Ohnivé koule v ruce, žádné jiskření kolem kouzelníka když sesílá výboj atd.?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.10.2008 11:57  1359
Hecras [1357]: "Ale já myslím že se rozhodne jestli jo nebo ne podle situace, ještě předtím než nepřátelá začnou cokoliv dělat."
Ano, ale to bys mel tim padem udelat podle situace _pred_ hodem na boj.

Apexx [1356]: Jenze kdyz unmoznis zrusit akci po hodu na boj, rozhodovat se o zruseni na zaklade toho, jestli jsem ziskal prevahu nebo ne, tak se vzapeti muzou objevit situace typu ze hrac nahlasi bezhlavy utok ("proste ho tim rozmaznu a on se uz nedostane k rane, aby vyuzil ze se nekryju"), pak se hodi na boj, hrac zjisti ze prevahu ma protivnik, tak prohlasi "rusim bezhlavy utok" (sice tim prijde o utok, ale nebude mit postih k OC). To ti prijde v poradku?
davec 10.10.2008 11:56  1358
HecrasS tím bys snad měl počítat už při hlášení akcí a ne až po tom co si hodíš na boj.
hecras 10.10.2008 11:43  1357
Ale mě stejně do o to, že to kouzlo nepřeruším, ale vůbec ho nezačnu dělat. Prostě na začátku kola se koukne čaroděj kolem seba a řeknesi sou moc blízko počkám s kouzlením na lepší pozici a nekouzlí. Po začátku kouzlení už je to v pořádku že přijde o mag. Ale já myslím že se rozhodne jestli jo nebo ne podle situace, ještě předtím než nepřátelá začnou cokoliv dělat.
apexx 10.10.2008 11:41  1356
Teď čistě fylozoficky:

DRD+ je hra jako každá jiná. Základ her je rovnováha. Proto se hraje fotbal 11 na 11 a jeden šachysta nemá navíc 4 střelce. Na tuto fylozofii přišel i Altar třeba ve své sms hře. Její heslo je jedno z nejlepších co znám. "Šíp předběhne meč, meč přeruší kouzlo, kouzlo spálí šíp." Prostě rovnováha. Převedeno do našeho problému. Pokud je střelec (jehož jedinou zbraní je luk) rychlejší a zasáhne válečníka, ten nesekne mečem. Pokud je válečník (jedinou zbraní je meč) rychlejší a zasáhne čaroděje, ten nezakouzlí. Pokud je čaroděj (jedinou zbraní je magie) rychlejší a zasáhne střelce, ten nevystřelí. Pokud ale dovolíš aby válečník zrušil akci sek a o nic nepřišel, dovolíš aby střelec zrušil výstřel a neztratil šíp, nemůžeš chtít po čaroději, aby když zruší kouzlení přišel o kouzlo (magy) o svou jedinou zbraň. Zrušíš rovnováhu. Zničíš hru.

Víc se asi k tomu nebudu vyjadřovat. Jak říkám my co se na to díváme takto máme homerule.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.10.2008 11:32  1355
Apexx [1352]: :-))))))))))))))))) ROFL
Podivej se, kdo je autorem theurga a kdo autorem carodeje.

[ 1392 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt