Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
john_jarik 8.8.2006 09:43  19095
BOJ (Jsem zpet)Po dlouhe dobe jsem se vratil na tohle forum a vidim, ze se resi stale totez :)

Kdyz tak na to koukam. Tak resite, zda je soubojovy system dlouhy ci kratky.
Kdyz porovnam DrD+, DrDo, GURPS a D&D3.5. Tak reknu svuj nazor, ze DrD+kovy system je rozvnocenym (a rekl bych i lepsim) tem ostatnim.
DrDo je "jednoduchy". Kdyz ale vezmu Rozsireny soubojovy system, ktery se jiz podoba svetovym soubojovym systemum, tak bych rekl, ze trva dele nez ten v DrD+.
Kdyz budu hrat GURPSy, tak tam to je totez co v DrD+. I v nem musis hazet na zraneni. A pokud pouzijes nejake kouzlo, tak musis taky prepocist par veci.
D&D 3.5. Tak to je svet sam pro sebe. Ale je to vlastne totez.

Kdyz hledam rozdily mezi temito systemy, tak ten rozdil je jen v otazce iniciativy (at si tomu rika ktery system chce jak).
Jak asi kazdy vi, GURPSy maji pevne danou rychlost a tim i poradi (Tento zpusob by vsak nikdy neumoznoval pracovat s Prevahami, a v tom je hodne mocnejsich schopnosti).
D&D3.5 maji iniciativu pro kazdeho jedince pro cely boj. Takze od druheho tretiho kola, kdy muze odhadnout, kdy hraje protivnik (coz u takovehoto systemu clovek pozna) zacne taktizovat, aby toho vyuzil (coz mne se nelibi).
Mno a pak tu mame DrDo a DrD+, kde se hazi iniciativa kazde kolo a pro kazdeho hrace (pomijim metodu Zakladniho soubojoveho systemu v DrDo - jeden hod za celou druzinku). COz mi prijde velice zajimave. Neni cely boj o jednom hodu na zacatku ale planovani, co kdyz mi neco padne do oka a ja nebudu chvili pozorny (nez si rici. Tenhle boj jsem nejrychlejsi, UAAAAA).

Takze muj nazor je tento. Soubojovy system v DrD+ neni o nic slozitejsi nez v jinych systemech. Slozitejsi jej delaji jen hraci, kteri chteji hledat mouchy a tim se zdrzuji. Je vyvazeny i v mych ocich a to, ze jsem hlava kriticka :)
A s tou Pecovou zkratkou (jak tomu rikam) to jde suprove :)
Kazdy system, ktery ma Kriticke zasahy (3x1ka u GURPS, 20ka u D&D3.5 nebo velke zraneni u DrD+) to resi dalsim hodem na efekt ci hodem na dalsi zraneni (kdyz uz jsem u toho. U D&D3.5 musim hodit znovu na utok, jestli to bude vazne kritika nebo ne, a kdyz jo, tak musim pridat kostky na zraneni).
dalcor 8.8.2006 09:41  19094
Noir no matematik by ti řekl že hod 2k6 je co se týče průměrných výsledků lepšé D20, ale v Uenarthed Arcane je volitelné pravidlo kde D20 nahrazuje 3D6. Osobně po prozatimních skromných zkušensotech z pluska (čtenářských i hracích) jsme si stále ještě jsit že D20 nabízí prostě lepší bojové možnsosti za větší jednoduchostui. BTW Mutants and Masterminds mi z hlavy nic neříká, kdo to vydává?
peca_007 8.8.2006 09:39  19093
Noir [19092]: Myslis patrne TU tabulku Zraneni a unavy, ktera je na sobnim deniku, na stejne strance, jako mrizka zraneni, ze? (bez ironie).

Dalcor [19091]: No jo, ale zase mi prijde, ze potom obiras hrace prave o tu moznost taktizovani. Nevim, musel bych si ten soubojak DnD projit, jak je to nastaveny, protoze takhle smahem jej nemohu odsoudit, ze se tam hazi jen jednou :-)
noir 8.8.2006 09:35  19092
Největší průser je v ku nutnost civět do tabulky zranění. Přepočítávat zranění je velmi hloupé.
My teĎ hrajeme Mutants and Masterminds druhou edici (založené na D20systému) a vpodstatě se obejdeme zcela bez knížky. Jak u dovednostních hodů, u boje, u interakce, existuje jen jedno pravidlo, jedna kostka-přesto je IMHo boj zajímavější, nabízí víc možností a větší variabilitu, než u pluska. Nutnost dívat se při boji do pravidel (na více míst) mě, když jsem +ko hrál, vždycky moc štvala.
Co mě na +ku ale vadilo nejvíc, je "neelegance" hodu 2k6 a následné dohazování.
dalcor 8.8.2006 09:28  19091
Peca - Marosk - říkám že to potřebuji otestovat. Zatím jsem byl hrubě nespokojen.
Peca no v DnD můžu dát jeden hod D20+DMG najednou. Ale co já vím tak si můžeš vybrat a krýt, můžeš si přidávat obranu, tyhle všechny možnosti, které fungují na dodatečném hodu a volbě kombat prodlužují. TO je moje zkušenost. Nabízí to sice taktický feeling.
peca_007 8.8.2006 09:21  19090
Dalcor [19087]: o jeden hod vic nez co? uvedom si, ze hod na obranu a utok probiha soubezne = je to vlastne jeden hod. poskozeni se snad neurcuje konstantou ani v DnD, tedy se snad taky hazi, ne? tj 2. hod.

jo jasne, ty vyjimky pri velkym odkryti nebo poskozeni to protahujou, ale zase davaji herne zajimavejsi vysledky.

kazdopadne jsem uz jednou radil "zkratku". utocnik hazi 3 kostky, ale jednu ma odlisenou pro poskozeni. pokud zasahne, uz ma hozeno a jenom kolik.
marosk 8.8.2006 09:18  19089
to dalcormusim bohuzial priznat ze o ostatnych systemoch viem iba z diskusnych for takze porovnavat nemozem, ale aj tak druzina uz absolvovala niekolko desiatok bojou ( aj dve je niekolko ze :) ) a vzdy som sa snazil o pomerne vyrovnane sily s miernou prevahou druziny aby bola realna sanca na jej uspech (boje su vacsinou len spestrenie ktore si hraci sami ziadaju a vacsinou sa od ich vysledku nic dejoveho neodvija -mozno chyba ale co uz )a rekord bol myslim nieco okolo 0.75 hodiny ( boje su vacsinou 4 on 4 ), postavy su uz na celkmo vysokej urovni (6-8) takze maju aj dostatocne bohaty vyber moznych akcii (hlavne mag a bojovnik) takze nemozno hovorit o jednotvarnych a rychlych hodoch, uz v ramci nahody je pravdepodobne ze napr bojovnik 6. stupen isteho drastickeho bojoveho smeru pri jednej schopnosti ktora sposobuje vysoky ubytok hemoglobinu v tele protivnika aby som neprezradzal skor ci enskor da nejaku tu ranu aspon za riadok a kedze vacsina protivnikov ma len dva riadky tak zachvilu sa druzina dostane od rpesilovky a vtedy to je uz rychle,
captainn 8.8.2006 09:13  19088
DalcorJestli zdržení o cca 10sec je zdržení, pak ano. Proč tedy vlastně neřešíte celý bod jedním hodem, hmha?
dalcor 8.8.2006 09:07  19087
TO je o jeden hod víc a to ve větším počtu už zdržuje :) Jiank samozřejmě i v DnD dochází k dalším výpočtům při určitých hodech. napříkald Critical Thread se potvrzuje, dvě natural 20 znamenají Hasta La Vista pro zasaženého a tak.

Vlastně je tu ještě proovnávání převahy, to DnD nezná (tam se nahazuje jen na začátku boje Iniciativa, která platí napořád po celý boj)

Uvidíme až toho v plusku odehraju víc, zatím jsem byl s bojem hrubě nespokojen. Pak si to dovolím znovu hodnotit. Tedy jestli Vitus poté co mi včera ohledně pluska ujeli enrvy bude pořád mě chtít do skupinky ;)
peca_007 8.8.2006 09:03  19086
peca_007 [19085]: ci-li, jeden hod kazdy hrac. v pripade zasahu utocnik hod na zraneni. to je bezny zaklad.
peca_007 8.8.2006 09:02  19085
Dalcor [19083]: Takze v plusku si hodi utocnik a obrance a porovnaji hody. pro uspesny zasah musi utocnik prehodit obrance. pokud prehodi, hazi si utocnik na poskozeni. dale jsou uz jen vyjimky pri velkem odkryti (hod utocnika prevysuje obrancuv o vice nez 5 respektive 10), pripadne pri velkem zraneni pres pul radku. vyjimky nejsou prilis caste, ale nastavaji. uznavam, ze zdrzovat muze zapis velkych zraneni, respektive z nich plynoucich postizeni. ale to si muze hrac psat sam, kdyz uz hazi dalsi ucastnik a PJ si to psat nemusi, zpravidla to nebude potrebovat, nejedna-li se o vyznamne CP.

Pokud hrac pouziva finty, mel by je dobre znat a mit uz pripravena cisla, aby nezdrzoval behem hodu. Nanejvys muze PJ sdelit bonusy ci efekty, aby tan nemusel mit hlavu jak meloun a pamatovat si uplne vsecko.
dalcor 8.8.2006 08:04  19084
Btw sorry za překlepy nemám čas v práci po sobě texty číst a upravovat
dalcor 8.8.2006 08:02  19083
MarosKJá sjem ten zastánce termínu zbytečně dlouhý boj, takže to budu já kdo bude odpovídat. Na druhou stranu RomiK tvrdí že když to přijdě do krve tak je to docelav poho. Asi takhle z jiných her jsem zvyklý na jeden, maximálně dva hdoy kostkou (nebo poolu) každého hráče, díky tomuto omezenému počtu hodů a jednoduchého vyhodnocování je boj rychlejší. každý hod ksotkou, každé složité vyhodnovování zásahu a jeho zranění boj prodlužuje. U nWOD, si připravím pool D10 (třeba DEXTERITY + FIREAMRS) odečtu od tohoto poolu zbroj protivníka (poikud mám 4 kostkový pool, odečtu si třeba jednu kostku) a hodím. Vše co je nad 8 je zásah a (pokdu se nepletu) jde různým způsobem podle druhu zásahu/munice do poškození jako lethal, bashing apod. V DnD házím D20 a porovnávám proti protivníkovu Take 10 na Armor a Armor (Místo automatické 10 - tedy Vezmi 10 lze také házet, ale kvůly rychlosti hry a i proto že se jedná o průměr se tzv. Bere 10). Přehodil sem, házím na DMG jednou ksotkou a automaticky vyhodnocuji poškození. Žádné přepočty přes mřížky. Jednoduché, an málo hodů, rychlé. Ze zkušnosti vím že počet hodů je potřeba omezit, jestliže jsme hrál v družince 8 a více lidí, kolo se s každým dalším dodatečným hodem či složitým vypočítáváním prodlužuje. Proto i jednoduchý boj v DnD/D20 jde dále zjednodušit. My jsme, při testování DrD+ souboj 5 psotav se 4 trpaslíky pod vedením Doda a za účasti Bouchiho hráli několik hodin. Také protože v tom nemáme cvik, přesto ale se mi to zdálo fakt hodně! TO je můj názor z mých omezených skušeností s pluskem.
MarosK - zkoušel jsi i jiné systémy než DrD/DrD+ - třeba Čaroděje, nWOD, DnD a pod.

Mimochodem ukázak zjednodušení a zrychlení boje je nádherně ukázaná na příkladu World of Darkness 3. a 4. edice.
romik 8.8.2006 07:41  19082
já jsem byl jeden z těcht, kteří se dze ptali, jestli jim boje nepřijdou zdlouhavé. Ze začátku mi to složité přišlo přišlo, ale jakmile to zašlo do krve, je to v pohodě. Souboje už tak zdlouhavé nesjou, ale museli jsme to nějaký čas hrát a zvyknout si:-)
marosk 8.8.2006 07:31  19081
to allnecital som cele forum ale len uplny koniec a zaciatok ale aj tak by som rad vedel preco by mali byt suboje nejako prehnane dlhe alebo zlozite?
hrame drd+ uz rok s frekvenciou asi 1-2 krat tyzdenne a napriek tomu ze v druzine mam aj menej inteligentnych hracou ( jeden hra dobrovolne postavu s intel -1 :) tak sa este nikto enstazoval na zlozitost alebo zdlhavost subojou , za odpoved dakujem

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt