BOJ (Jsem zpet)Po dlouhe dobe jsem se vratil na tohle forum a vidim, ze se resi stale totez :)
Kdyz tak na to koukam. Tak resite, zda je soubojovy system dlouhy ci kratky.
Kdyz porovnam DrD+, DrDo, GURPS a D&D3.5. Tak reknu svuj nazor, ze DrD+kovy system je rozvnocenym (a rekl bych i lepsim) tem ostatnim.
DrDo je "jednoduchy". Kdyz ale vezmu Rozsireny soubojovy system, ktery se jiz podoba svetovym soubojovym systemum, tak bych rekl, ze trva dele nez ten v DrD+.
Kdyz budu hrat GURPSy, tak tam to je totez co v DrD+. I v nem musis hazet na zraneni. A pokud pouzijes nejake kouzlo, tak musis taky prepocist par veci.
D&D 3.5. Tak to je svet sam pro sebe. Ale je to vlastne totez.
Kdyz hledam rozdily mezi temito systemy, tak ten rozdil je jen v otazce iniciativy (at si tomu rika ktery system chce jak).
Jak asi kazdy vi, GURPSy maji pevne danou rychlost a tim i poradi (Tento zpusob by vsak nikdy neumoznoval pracovat s Prevahami, a v tom je hodne mocnejsich schopnosti).
D&D3.5 maji iniciativu pro kazdeho jedince pro cely boj. Takze od druheho tretiho kola, kdy muze odhadnout, kdy hraje protivnik (coz u takovehoto systemu clovek pozna) zacne taktizovat, aby toho vyuzil (coz mne se nelibi).
Mno a pak tu mame DrDo a DrD+, kde se hazi iniciativa kazde kolo a pro kazdeho hrace (pomijim metodu Zakladniho soubojoveho systemu v DrDo - jeden hod za celou druzinku). COz mi prijde velice zajimave. Neni cely boj o jednom hodu na zacatku ale planovani, co kdyz mi neco padne do oka a ja nebudu chvili pozorny (nez si rici. Tenhle boj jsem nejrychlejsi, UAAAAA).
Takze muj nazor je tento. Soubojovy system v DrD+ neni o nic slozitejsi nez v jinych systemech. Slozitejsi jej delaji jen hraci, kteri chteji hledat mouchy a tim se zdrzuji. Je vyvazeny i v mych ocich a to, ze jsem hlava kriticka :)
A s tou Pecovou zkratkou (jak tomu rikam) to jde suprove :)
Kazdy system, ktery ma Kriticke zasahy (3x1ka u GURPS, 20ka u D&D3.5 nebo velke zraneni u DrD+) to resi dalsim hodem na efekt ci hodem na dalsi zraneni (kdyz uz jsem u toho. U D&D3.5 musim hodit znovu na utok, jestli to bude vazne kritika nebo ne, a kdyz jo, tak musim pridat kostky na zraneni). |