captainn:
Když už jsme u té tvůrčí kritiky, co nám vadilo dál:
1/OBROVSKÉ nároky na PJ. Jsou-li ve hře hraničář, kněz a theurg současně, je to peklo. Mít u všech postav, s nimiž se kněz potká jejich náklonnosti, u hraničáře dávat bacha na věci, o nichž ví jen PJ (abych nespoiloval) a u theurga neustále řešit jak se dá co intepretovat a přepočítávat po něm absurdní zmatek ve formulích (třeba ty se štěpy), zabete příliš mnoo času a pozornosti ,
2/Špatný bojovník: Celý ten systém desítek fint je neuvěřitelně plochý. Vpodstatě se celá ta pestrost zvrhává na: místa bodu zbraní hodím, mám +2 na útok, zaútočím na víc lidí. Mám pocit, že pouhé tři D20kové základní featy sunder, disarm a trip dávají boji víc potenciálu a každé situaci víc jedinečnosti jedinečnosti, než 50 fint z Bojovníka. Je to jen můj dojem. Je ale třeba pravda, že všude opěvovaná Tome of Battle se fintám z +ka docela podobá.
3/nešťastná snaha o originalitu: Vadilo mi, že jsem se musel přizpůsobovat novým pojmům. Proč říkat iniciativě Boj, když je to stará dobrá iniciativa? Než si hráči zvykli, že útok, Úč a útočnost jsou tři různé věci, byli trošku naštvaní.
4/Ta hra NENÍ zaměřená na občasné hráče, jimiž jsme my. Nedávno to tu kdosi psal-je to pro "fanatiky" (v tom nejlepším smyslu), kteří mají dost času, chuti ho obětovat, času s tím vším pracovat a dost volného prostru v mozku, aby se naučili tuny pravidel. Zkrátka pro "hardcore" hráče.
5/Oproti jiným titulům malá podpora ze strany vydavatele. Tím nekritizuji Altar, jen říkám, že pro anglicky /německy/ vládnoucího člověka je super, když na webu firmy, která vydává jeho hru, najde co týden nějaké to dobrodružství zdarma, vyprávění někoho z autorů o tom, jak vznIká nová příručka, případně potvoru či mapu.
6/Neintegrovaný svět. Nemám čas vymýšlet si dlouhé týdny svět, raději použije kvalitní již hotový, který si případně přizpůsobím. Možnost hrát ve známých, případně sdílených světech, je super! Babylon 5 D20, MaM když se přesune do DC nebo MARVEL multiverza, Wizardí Ebberon nebo atmosféroický Wordl of Darkness-výbě je víc než pestrý...
Jiné hry to nabízejí, +ko zatím ne.
Tím vším neříkám, že +ko je špatný systém, to Pánbůh chraň, jen našemu stylu hry vyhovují jiné hry lépe.
|