Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.8.2006 15:57  19286
noldo [19282]: Cituji z PPH: "Ceny zbrani jsoou mirne podsazene ... Pokud chcete hrat ve svete zalozenem na stredoveku, ceny zbrani minimalne zdvojnasobte."
jerson 9.8.2006 15:57  19285
Peca 007No vidíš, a tady děláš první chybu, nebude to "chleba", ale "jídlo na jeden den". Protože když se začne hrát kupování každé takové kraviny a peníze se tak počítají pokaždé, jde celá hra do kytek. Když jsem použil prvek zvaný "denní náklady", tak to všichni hráči přijali s povděkem a každý den odečetli určitou sumu na běžné výdaje.

Kromě toho opět uvažuješ typicky dračákovským způsobem při popisu věcí, já měl namysli jako primární popis "běžný meč, zbraň městské stráře, průměrná kvalita - 10,-
Dobrý vyvážený meč pro profesionální vojáky - 40 ,-

A pokud bys to chtěl naprosto přesně, tak jakákoliv zbraň stála ze základu 5 měďáků, to se násobilo jejím průrazem (tedy jak je účinná), dále provedením (jak dobře se drží, což bylo odvislé od dovednosti - lepší bojovníci potřebovali lepší provedení) a kvalitou - lepší kvalita - víc vydrží. Jako volitelné byl ještě násobek za zdobení (čím zdobenější, tím lépe vypadá) a případně "známostí výrobce", což zhruba odpovídalo úrovni tvůrce. Každá z těchto hodnot nabývala čísel 1 - 20, takže si každý PJ mohl určit cenu podle sebe. Pro jednoduchost sedalo říct, že horší zbraň se násobila ničivostí a 10, průměrná ničivostí a 20 a velmi dobrá ničivostí a 100. S těmihle počty jsem si vystačil 4 roky.
captainn 9.8.2006 15:50  19284
Zjevně každý nejersonovský ceník má tu nepřijemnou vlastnost, že se Jersonovi nebude pozdávat. Jersonovský ceník je pak takový ceník, který je s Jersonovým ceníkem totožný až na homeomorfismus.
jerson 9.8.2006 15:47  19283
VitusEkonomicky uhozená? Běžnou fantasy jsem hrál dost podobným způsobem. Myslím si, že ekonomický model je ve srovnání s modelem pro magii, boj a vůbec další situace podružný, neboť jde o zálěřitost herního světa, nikoliv systému.

A hlavně - odstraněním pevných cen lze odstranit slušnou řádku hádek při hře i mimo ní, přesto se zachová možnost obchodovat, smlouvat a dalších akcí spojených s herními financemi.

Ale dobře, pokud chceš příklad hry s peněžným systém, okolo které bylo méně hádek, tak u GURPsů jsem je taky nezažil, ale možná jsem je hrál jen moc krátce.

A nevím, jaký model k Fantasy RPG patří, dřív jsem se setkával s tím, že postvy musí mít hodně zlata, aby mohly přestoupit, pak museli mít hodně zlata na koupi slušné výzbroje, ale stejně ty skutečně dobré věci se koupit nedaly (dříve prozměnu daly a vcelku snadno, včetně magických).

Takže jakou tradici teď myslíš?
noldo 9.8.2006 15:43  19282
No, co se týká cen, taky mi přidjou ujeté. Především že měč stojí tolik co kabát.

Zpětná vazba: Oblečení přijde mě i mé družině drahé ve srovnání se zbraněmi. (protože zbraně nepotřebují, ale oblečení ano :o) Prodali jediný meč)
peca_007 9.8.2006 15:40  19281
Jerson [19279]: Dovedews si predstavit, co by vetsina hracu rekla na cenik, ktery by mel takoveto rozsahy? Jako:
Chleba        0,2 az    20,-
Prak          1,- az   100,-
Mec         100,- az 10000,-
vitus 9.8.2006 15:34  19280
JersonTo je nefér - ty píšeš o konkrétní hře, která je ekonomicky tak uhozená (a hráči na ta pravidla přistoupili), že je to samozřejmě z tvé strany matení mne i ostatních diskutujících, páč si moc dobře věděl, co mám na mysli.

Ostatně bazírování v RPG na ekonomických modelech je (ze všeobecného hlediska) zcela zbytečné, stejně jako lze vyloučit i modely pro magii, boj a jakoukoliv jinou činnost (a jsme u diskuse u RPG bez pravidel), ale to sem jaksi nepatří.

Takže osobně jsem akceptoval tradicionalismus ekonomických modelů, jež k RPG z fantasy prostředí patří a beru to jako jeden z výchozích vstupů, s nímž musím jako Vypravěč pracovat (stejně tak jako beru za výchozí vstupy i magii, boj a bojové akce, akce zlodějských zaměření a podobně). Ale samozřejmě je věcí osobního vkusu a přístupu k věci, které ze vstupů si člověk vypne...
jerson 9.8.2006 15:24  19279
BouchiAsi tak půl roku zpátky na Hofylandu jsem vedl vcelku dlouhou debatu o cenách.
A v pravidlech stojí na prvním místě "předmět - cena". To jen to a nic než to je hlavní a důležitý parametr pro vělkou většinu hráčů. Zbytek je podle nich podružná omáčka.

Jinak řečeno - dokud v pravidlech nebude "cena meče 2 stříbrné - 20 zlatých" spolu se vzorečkem, jak dojít k té nebo oné, budou tyto cenové problémy a spory existovat.
A pokud možno vůbec nezmiňovat nic jako "průměrná cena". A úplně nejméně starostí je napsat do pravidel, jak dát hráčům tolik peněz a vybavení, aby je to bavilo, a jak je o něj zase připravit, aniž by se naštvali. Případně jak vnutit postavám tu samou věc jednou za 2 a podruhé za 200.
A hlavně to chce v případě zbraní nevyvažovat jejich bojové parametry cenou, což v DrD+ je a jako argument to zaznělo i zde ve sporech, kdo koho na jaké úrovni porazí.

Vitusi Spory o ceny jsou nejen časté, ale budou časté snad vždy a všude - ruku na srdce přátelé, už jste někdy viděli hru, kde by se vyskytnul atribut peněz a pak se o to nehádalo ?
- ano, takovou hru jsem viděl a (překvapivě) je to hra, kterou vedu, takže si troufám tvrdit, že vím o čem mluvím. Hrajeme v pseudoreálném světě roku 1936 a tahám hráče od Ameriky po Sibiř, zatím použili asi tak 6 různých měn. Jejich poměr beru přepočtem podle údajů v atlasu pro rok 2002, takže o reálnosti nemůže být ani řeč. Jednou dostanou za akci 200 marek, jindy za mnohem náročnější 20 rublů (což je asi jedna marka) a jindy si přijdou na vybavení a peníze za 30 000 liber, aby o všechno během dvou sezení přišli. A nikdo se nehádá, přestože rivalita mezi postavami existuje a někteří jsou schopní ušetřit hodně a ještě si odkládat stranou, zatímco jiní nemají věčně ani floka.

Hráči nemají žádný ceník a nemám ho ani já. Jednou zbraň stojí 5 marek, jindy 500 dolarů, ale za tu samou částku seženou klidně i auto, když bude třeba.

Takže - domknívám se, že v RPG je bazírování na penězích zcela zbytečné, ceník je zbytečný a balancovat schopnosti postavy s počátečním majetkem je nevhodné.

(Dodávám, že je to můj názor - klidně s ním můžete polemizovat).
vitus 9.8.2006 14:40  19278
DalcorEhm - já si nezačal. A vůbec - matika a číslíčka patří k RPG nerozlučně již od prvních komerčních vydání. Sice to byla matika pro základky (LOG do RPG přineslo snad opravdu až DrD+), ale postupně se nám tam objevily kombinace proximací, kombinace procent, práce s pravděpodobnostními křivkami. Ba šlo to tak daleko, že u některých čísílek pro Vypravěče u různých RPG systémů, týkajících se například fungování prvků světotvorby, si nejsem jist, zda si nezahráváme s Seldonovou teorií psychohistorie. ;o)
dalcor 9.8.2006 14:25  19277
vite prosímTyhle úvahy mě zabíjejí! Matika v RPG!!!! Nééééé
vitus 9.8.2006 14:24  19276
Jerson 19269Spory o ceny jsou nejen časté, ale budou časté snad vždy a všude - ruku na srdce přátelé, už jste někdy viděli hru, kde by se vyskytnul atribut peněz a pak se o to nehádalo ? (Osobně jsem se s tím setkal poprvé u hry Dostihy a sázky na začátku 80. let a od té doby jsem zjistil, že jak jsou někde peníze, tak se lidi vždycky hádají ať je to herně ošetřeno tak nebo onak).

Takže jako PJ na to mám své fígle, ale to ti nemůžu tady napsat, páč bych je pak na tobě nemohl vyzkoušet ;o)
vitus 9.8.2006 14:18  19275
jak je to s cenami v reálném světě, aneb co ve hře opravdu nechciJeště se pokusím svoji myšlenku ilustrovat na následujícím rozboru (ceny jsou brány řekněme k EUR a jedná se o identickou komoditu):
- cena komodity v ČR stojí X1 a v SRN Y1, přičemž platí, že X1 je menší než Y1
- příjmy v ČR jsou X2 a v SRN Y2, přičemž platí, že X1 je menší než Y2
- majetkové poměry v ČR jsou X3 a v SRN Y3, přičemž platí X3 je menší než Y3
Úvaha:
Pokud tedy opravdu platí výše uvedené, pak by muselo platit, že F(X1;X2;X3 = F(Y1;Y2;Y3), tedy poměrová cena komodity vyjádřená k příjmům a majetkovým poměrům by měla být stejná.
Ovšem díky tomu, že SRN má "silnější ekonomiku" (tedy matematicky neklasifikovatelný modifikátor, jenž nemá ani odpovídající definici), platí F(X1;X2;X3) není rovno F(Y1;Y2;Y3) a při bližším zkoumání zjistíme, že pro drtivou většinu komodit platí F(X1;X2;X3) je menší než F(Y1;Y2;Y2) jinými såovy si za naše příjmy a v našich majetkových poměrech a při našich cenách můžeme dovolit koupit méně, než v SRN.
Hodně lidí tohle nevnímá jako onen výše zmíněný multiplikátor, ale jako ryzí nespravedlnost.
Pokud tedy vyjdu z předpokladu, že DrD+ je hra a hra je zábava a zábava znamená dát hráčům stejné šance (pokud sami nesouhlasí s ničím jiným), pak musím přistoupit na průměry a z daleka se vyhnout výše uvedenému. A k tomu slouží jednak ceníky v PPJ a jednak tabulky Majetku.

Možná, že to autor tak neviděl, respektive většina lidí nad tím nepřemýšlí v těchto slouvislostech, ale já si dovolím vykládat si to takto.
dalcor 9.8.2006 14:15  19274
Hele a teď mě Bouchi zbije ;)

Nejlepší je když si sám autor pravidel do pravidel napíše že ty pravidla jsou špatná, či nepoužitelná pro hru. To jim dává určitě profesionální ráz.

:)

Doufám že to berete jako jistou verzi smutného žertu.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.8.2006 14:07  19273
NoirEhm, nepouzivani nejakych mechanismu proto, ze hracum napriklad pripadaji prilis slozite, je zase jina zalezitost a toto choavni je naopak v souladu s pravidly, viz PPH strana 9, Pristup k hernim mechanismum.
vitus 9.8.2006 14:05  19272
JersonJá osobně k cenám a ceníku přistupuji trochu jinak - ceník (jenž je PPJ) lze brát dvěma způsoby (teď doufám, že se mi podaří správně formulovat myšlenku):

a) referenční - tedy se jedná o průměrné ceny, průměrných komodit, z ekterých PJ může (ale nemusí) vyjít v průměrném světě a upravit si je. Všimněte si několikrát opakovaného slova "průměrný" -> upozorňuji na starý vtip: "nohy máš v lednici v mrazáku a hlavu v rozpálené troubě, ale jsi v pořádku, protože máš průměrnou teplotu". Tedy průměrné může pro různé lidi mít jiný význam ve finální aplikaci. Jenže - když se někomu aktuálně nechce patlat se s ekonomickými veličinami, tak jako výchozí reference to je dostačující. /tedy něco jako celosvětový průzkum cen - jestliže je celosvětově cena barelu ropy brent 78 USD, pak to neznamená, že je tomu tak všude - u vrtu ta cena bude asi jiná než v severní Korei, která má embargo; ovšem tohle začasté hráče ani postavy nezajímá stejně tak jako televizní diváky a tak se dává statisticky stanovený obchodní průměr/

b)ekonomická - ceník v tabulce v PPJ vyjadřuje stanovené ekonomické poměry průměrných všeobecných zastřešujících skupin komodit (tedy jednoručný meč a nikoliv "dvakrát tvrzený jednoručný, pokrývaný intarziemi a s rukovětí zdrsněnou proti skluzu") vyjádřené v ideální měně (tedy hypotetická 1 zl = 10 st = 100 md), jež má celosvětovou platnost (tedy tato cena není závislá na ekonomických, společenských, ani jiných faktorech, jež občas tlačí na reálné ceny a reálnou kupní sílu měn) a tedy ve spolupráci s tabulkou Majetku vytváří výchozí pozici pro stanovení spravedlivých majetkových poměrů postav, a rovněž je ideálním vodítkem pro vytváření měnových a cenových odchylek při tvorbě světa. /paralelou v našem světě by byla pojišťovací měna XEU, jež je zafikována na určité hodnotě díky koši komodit, jejichž tržní ceny se většinou pohybují protipólně/.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt