Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 10.8.2006 10:20  19327
john_jarik:
Hm, pak to moc nechápu, jak jsi to udělal.
Aby to byl šlechtic-rytíř, měl by mít zázemí tak 8. Aby měl na koně, meč a nějakou špatnou zbroj, potřebuješ tak 1000 zlatých (6 bodů), takže ti zbude na dovednosti pěkný jeden bod...
Aby nějaký šlechtický synek vyrazil z domova bez tohohle základního vybavení, to je pro mne nepředstavitelné. I ten mladý chudák dArtagnan dostal od táty kobylu (herka=100), výstroj+ brašny+dobré jídlo na 14denní cestu=60, kord=100, dýku=12, léčivou mast(dejme tomu=20) a 30 zlatých k tomu. To máme nad 300 zlatých pro člověka, který vlastně neměl nic než ten titul a asi tři poddané- rozhodně ne pro rytíře z dobré rodiny. Navíc ten meč ani náš mladý šermíč neunese, netrefí se s ním a jeho vlastnosti budou horší, než každého žebráka, jehož potká v sirutčinci.
IMHO nesmysl...
hrom64 10.8.2006 10:17  19326
Cas TemnaNevite nahodou v jakem casovem horizontu se da ocekavat dokonceni finalniho CD pro cas temna?
peca_007 10.8.2006 10:16  19325
Noir [19323]: A pises o HP nebo CP? Protoze pokud o CP, pak to nema smysl dal resit. To pravidlo je tam kvuli vyvazeni pri tvorbe HP.
john_jarik 10.8.2006 10:05  19324
noirnesouhlasim s tim, ze by to museli byt otrhanci.
Ja si udelal prave slechtice rytire a slo o to, ze umel prave skvele dovednosti od pocatku a pak mu nechybeli.
porovnal jsem ho s vlastnostmi prospikovanym carodejem, ktery umel stezi psat a povim ti, jsem rad, ze jsem zvolil zazemi a ne vlastnosti. Vlastnostni postavu jsem nevytvoril nikdy - zasadne kombinace a nebo zazemi.
noir 10.8.2006 10:02  19323
captainn: To by bylo, pokud by to pravidlo nepřinášelo do hry absurdní situace.
Šlechtic, který celé mládí strávil jízdou na koni, šermem, lovem a učením se spoustě věcí, bude slabá troska (ač právě z řad šlechty se rekrutovali nejlepší bojovníci) a nebude mít dosz dovensotních bodů na to, aby něco z toho, co by měl umět, opravdu dovedl.
Např. s pravidly +ka je takřka nemožné, aby rytířská jízda byla opracdu z řad šlechty-daleko pravděpodobněji to budou hladoví otrhaní sirotci-ti budou mít jak dostatečně velkou sílu, tak i dost dovedností na to, aby se naučili vše ovládat. A za těch 10 úrovní, kdy si na zbroj budou šetřit, se jejich majetková situace nepochybně změní tak, že na brnění mít budou stejně tak, jako šlechtic...
captainn 10.8.2006 09:46  19322
DalcorJá vím, že to budeš slyšet nerad, ale vždyť se to pravidlo dá pominout.

V naší poslední družině začínala jedna postava coby synek ze šlechtického (politicky ne příliš významného, leč celkem bohatého) rodu. Trpaslík byl z prosperující měšťanské rodiny. Kudůk prostý poloviční sirotek z vesnice. Atd. Ale tohle si můžeme dovolit jen proto, že už spolu máme něco odehráno, takže to nikomu nebude vadit.

Když se do pravidel dá vyrovnávající mechanismus je to IMHO dobrý nápad. Jinak by se plno lidí hádalo, jak to že ten má tohle a já ne.
noir 10.8.2006 09:37  19321
Jerson: No my hrajem v Mutantech a Mastermindech čtyři postavy: multimiliardáře, který si může dovolit COKOLIV a používá battlesuit. Mága-mystika, který má základnu na Marsu, žebráka se dvojí identitou klasického létajícího superhrdiny a napraveného zabijáka s laserovým pohledem. Ani jednou jsme neměli problém s penězi-protože ani jedna z postav není penězi motivována a vlastně je ani nepotřebuje-v pravidlech hry není nic jako peníze. Jen jakýsi Wealth level(za nějž hráč zaplati), jímž poměřuješ, co a jak často si může postava pořídit.

Zaphkiel: Nicméně ono to jde vyvážit jinak, elelgantněji.
peca_007 10.8.2006 09:28  19320
Dalcor [19318]: Ne, svet neni fer, ale startovni podminky hracskych postav byt ferove musi. Jinak si vetsinovy hrac vzdy vybere ty lepsi podminky a bude sveho nestastneho PJ utloukat argumenty, ze mu to pravidla umoznuji. Pochopitelne, ze mensinovy hrac se muze s PJ domluvit a po nejakem workaroundu a sestaveni backgroundu, nebo proste jen perhuba souhlasu, si muze vzit krale s nabusenejma vlastnostma.
zaphkiel 10.8.2006 09:24  19319
Dalcor: Ne, celý svět není fér. Ale na druhou stranu, proč by se měli hráči hned od začátku hádat a závidět si, protože ten jeden je silný, ale nemá v kapse ani floka a ten druhý je úplně stejně silný, ale zato si může dovolit kroužkovou zbroj, koně a osobního sluhu(o dalších věcech jako konexe ani nemluvě). Nedej bože kdyby se družina skládala z chudých a slabých a na druhé straně z bohatých a silných, to by se asi sežrali(nebo spíš PJ). Je sice dost pravděpodobné, že ve spoustě družin by tato řevnivost vůbec nevznikla, že hráči v nich jsou natolik duševně zralí, aby jim to nevadilo, ale já se naučil u hráčů počítat spíše s tím nejhorším.
dalcor 10.8.2006 09:11  19318
Copak celý svět je féer? TOhle je Peco argument k ničemu. Vybavení a původ nemá nic spoelčného s vyvážením hry. To ze jeden má meč a druhou hůl je rozdílné. TO že jeden je šlechtic a další leníci má nějaký zásadní vliv na vyvážení hry??? Tohle není promyšlený argument. Ta mechanika jediné co umí je omezovat tvorbu postavy. Nic jiného.
john_jarik 10.8.2006 09:10  19317
Dalcor 19314Jen co jsem precetl, ze si hazel na to, z jake je vrstvy mne napadla varianta, jak by to mohlo vypadat.
Mechanika, ktera je ted v pravidlech uvedena je postavena na tom, ze si hrac jednotlive casti Zazemi rozdeluje sam.

Kdyz uz ale muzes postavu nahazovat (viz. PPH), tak mne napadlo, ze se muze nahazovat i Zazemi (nemusis si urcovat z jake vrstvy jsi). Dyt tu mame nasi krivku z 2k6+. Vetsina obyvatel asi bude ze stredni vrstvy, extremty pak budou z chudiny a extremy z bohatych.
Ja vim, ze bohatych je mnohem min nez chudych, protoze by se zaklad pro hod kousek posunul niz - podle toho, jaky stupen zazemi si zvolis:
zadne - stredem (odpovida hodu 7 na 2k6+) je 1
kombinace - 3
dobre - 5
diky nekonecne krivce muzu pres tabulku poctu urcit pocatecni statut ve spolecnosti, majetek i dovednosti. Diky tomu se najdou vyjimecni lide bez rodiny s dobrym majetkem i bez nej. A jak jsi psal i ten tvuj Crom by mohl vzniknout.

Matematicky to skoro odpovida tomu co si muzes navolit sam, a presto to muze byt poutave (jen pro ty dovednosti bych si musel udelat tabulecku, jak to prevadet, vse ostatni bych jel podle tabulky poctu).

Muzu to zkusit doma vytvorit a pak prednest pred toto plenum :)
peca_007 10.8.2006 09:07  19316
Dalcor [19314]: No, hmm. Cilem bylo jiste vyvazeni tvorby postavy. Jiste nepodporuje to vyjimky. Jenze tento mechanismus je tu od toho, aby hracske postavy byly alespon na pocatku kariery srovnatelne silne. Jiste uznas, ze by asi nebylo fer, kdyby jeden mel puvod vysoky a jiny nizky, bez dalsich rozdilu ci vyvazeni. Pro CP to pochopitelne neplati, ale to doufam spor neni.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.8.2006 07:54  19315
Jerson"... poslaly do háje a zcela právem" To snad zalezi taky duvodech, proc mel jeden hodne a ostatni malo, ne? Pokud by napriklad za splneni ukolu ziskali vsichni stejny podil odmeny, pricemz vetsina by ho pak behem mesice prochlastala po hospodach, zatimco jednomu by se podarila vynosna investice, ktera by tu castku za ten mesic treba ztrojnasobila, proc by mel pak kvuli tomu platit neco za ostatni?
dalcor 10.8.2006 07:54  19314
Zmínilo se tu problematika propojení zázemí psotavy s tvorbou postavy. Já to považuji za uhozené. Podívejme se třeba na Croma syna Conanova. narodil se jako korunní princ aquilonie, ale jeho genetiocké předurčenía jeho fyziologie je vysoce nadprůměrná. Jak toho dosáhneš v DrD+?

Mechanika zázemí neskutečným způsobem omezuje volnost v tvorbě postav. Jak sjem naspal dříve, neměl jsem možnost vyrobit si psotavu dle svého gusta, protože mi na to mechanicky (ne to co mi nakonec PJ povolí) nezbývalo. Tato mechanika totiž nepočítá s vyjímkama. Abych řekl pravdu viděl jsem původ a majetek propojen s postavou, je to v Tales of the Lance: Advanced Dungeons and Dragons 2nd Edition Dragonlance Campmaign Setting. Zde si hráč na konci tvorby postavy hází procentuelní kostkou, v jaké skupině obyvatel se narodil a k tomu získává bonus či postih k základní hodnotě majetku. To má smysl. To co je v DrD+ smysl nemá. Toto mělo být znovu zdůrazňováno jako volitelné pravidlo. /ne jen v kapitole přístup k mechanikám/. Tím způsobem jakým třeba Guardians of Order píšou různá zpřísňující pravidla do svých Tri Stat (placený i volně šířený systém také 2D6+ a IMHO lepší pluska).

Proto si dovolím tvrdit že tato mechanika je ohromným krokem nazpátek. Místo volnosti vede k nutnosti počítání výhodnosti což je min maxerství které nemám rád.

Tento příspěvek je mým soukromým názorem. Nenárokuji si mít za každou cenu pravdu.
romik 10.8.2006 07:41  19313
JersonRozumí si úplně normálně. Bohatá postava jim nic neplatí, nepůjčuje. Občas je sveze v kočáře, občas šlapou pěšky.
Hrajeme spolu už hodně dlouho a tohle není problém si domluvit mezi hráčči. Občas se snaží ho přemluvit, abyz a ně někde něco zaplůatil, ale většinou nemají šanci.
\nám to funguje úplně normálně, možná proto, že z pohledu postav být v naší druině je výhodné - zajistí si střechu nad hlavou a klidné místo na zimu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt