Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
jerson 10.8.2006 11:33  19347
TestTakže, doufám že mi to vyjde - udělám si do DrD+ tu samou postavu, se kterou jsem rok hrál podle svých pravidel, a budu moct porovnat, jaké mám možnosti při jejím hraní a rozvíjení. Jiný svět, jiný PJ, jiní spoluhráči, ale to by snad nemělo až tak vadit.
dalcor 10.8.2006 11:32  19346
BouchiProč bych to nemíchal - copak Altar nemá supervising nad tím co vydává a autoři nejsou zaměstnanci Altaru. Ale no tak?

Jinak podobnou diskuzi jsme rozvířil i zde: http://rpgforum.jinak.cz/viewtopic.php?p=68698#68698
noir 10.8.2006 11:15  19345
captainn: Proč by neměli? Jouda s kyjem se může věnovat celé mládí spoustě různých jiných věcí, které mladý budoucí rytíř neumí. Znalost podsvětí, znalost více druhů zbaní, lepší schopnost odpozorovat detaily (+ko nic takového nemá želbohu), bude znát třeba nějaký slang darebáků, umět bojovat pořádně zákeřně apod.
Neumí-li +ko vyrobit takové postavy na stejné úrovni, pak je to chyba poměrně zásadní a při srovníní s jinými systémy /které to dokáží) je to nedostatečné.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.8.2006 11:07  19344
Hrom64 [19326]: V rozmezi mezi koncem zari a koncem roku.
Ale pokud ti jde hlavne o aplikace pro DrD+, ty budou k dispozici driv (v prubehu zari) - od aplikatoru uz je mame, jeste museji projit kontrolou a sazbou a pak budou i volne zverejnene.

Dalcor [19339]: Prosim, nemichej dohromady Altar (tedy vydavatele) a autory Pluska. Jestlize Zazemi jakozto soucast tvorby postavy proslo pres testery (tedy zastupce hracu) a tem to nepripadalo jako spatny napad, jaky argument by mel vydavatel pro zakaz tohoto mechanismu a pozadavek prepracovani cele tvorby postavy?
captainn 10.8.2006 10:58  19343
Noir 341Problém těch absurdních situací neplyne ani tak z té původové mechaniky, ale toho, že se snažíš obejít nerovnost pluskové úrovně. Jouda s kyjem a adept rytířství, který se tomu pár let věnuje, zkrátka z pohledu pluska nemají stejnou úroveň. Když se je pomocí mechanismu generujícícho postavy na stejné úrovni pokusíš spáchat, logicky musí vyjít kravina. Takže ano, problém tam je, ale poněkud zakuklenější, než by se mohlo na první pohled zdát.
dalcor 10.8.2006 10:47  19342
A pokud jde o férovost světa - svět nemusí a nebývá fér. Hra fér být má - a tedy vlststno a dovednosti jako atribut mechanik herního světa by měly být vyvážené. Peníze jako atribut herního světa bez dalšího vlivu na mechaniky fér být nemusí. Stejně tak postavy nemusí mít do počátku vyvážený počet známých, protože není problém jich ve hře získat teoreticky libovolné množství, prakticky velké množství za krátký čas. Vlastnosti a dovednosti tímto způsobem ale získat nelze.

Tohle bych dal zarámovat
noir 10.8.2006 10:47  19341
peca: To jsem nikdy a nikde neřekl. Naopak.
Na Captainnovo: "Když se do pravidel dá vyrovnávající mechanismus je to IMHO dobrý nápad. Jinak by se plno lidí hádalo, jak to že ten má tohle a já ne." jsem reagoval přece takto: " captainn: To by bylo, pokud by to pravidlo nepřinášelo do hry absurdní situace."
A ono tohle +kové řešení přináší a pořádné...
jerson 10.8.2006 10:45  19340
RomiKObčas je sveze v kočáře, občas šlapou pěšky. To je právě věc, kterou naprosto nechápu. Když jsme hráli mi, tak jsme koně bu¡%d měli všichni nebo nikdo, a ve třech případech jsme se složili nebo půjčili značnou sumu další postavě, aby si toho kone mohla koupit a nebrzdila nás. Nebo naopak když měl koně jen jeden, tak ho prodal a chodil pěšky, protože když si to ostatní rozhodli zkrátit lesem, on s námi jet nemohl a když jsme pak v lese narazili na něco zajímavého, tak by u toho nebyl.
Úplně stejná situace byla u vybavení, věta "Tady máš, kup si alespoň koženou zbroj, ať tě pořád nemusím dávat dohromady" zazněla dvakrát a půjčit (nebo "půjčit") peníze na nákup lepší zbraně, která - bráno do důsledku - bude krýt i můj život - bylo vcelku samozřejmé.

Nebylo to ani zak z důvodu solidarity, ne všechny postavy byli takoví kamarádi, ale prostě proto, že v opačném případě by ten bohatší (nebo naopak chudší) vydržel mnohem méně - bohatec by jezdil neustále sám a chuďas by zase schytával mnohem víc ran, až by na to umřel.

Stejně tak například nechápu, jak spolu můžou konat nějaké činy za hmotnou odměnu (což je tedy vcelku běžná náplň života dobrodruhů) - ten jehož majetek se počítá na tisíce zlatých určitě nebude riskovat krk pro odměnu ve výši pár zlaťáků (nehledě na to, že pro šlechtice by to bylo pod úroveň), zato každý druhý chudší dobrodruh to rád udělá.
Když jsme hráli Shadowrun, počáteční majetek postav byl 500 - 500 000, a nikdy jsme nevyřešili, jak se s tím vyrovnat, zejména s ohledem na životní náklady a výši odměn. jediná možnost by byla rozdělení kořisti v poměru k majetku, ale to by udělal je dobrodruh - altruista (v překladu "blbec"). Jak tohle funguje u vás?

A hlavně je tu ještě jeden prvek - když si udělám postavu kluka, který utekl od vcelku bohaté rodiny, jaké mám mít zázemí, nízké nebo střední? Zejména když počítám s tím, že se časem vrátím domů ...

Hlavně se ale obávám, že pokud bude hrát i někdo s velkým bohatstvím, tak v dohledné době (pokud by PJ měl být spravedlivý) nedostanu šanci přijít k větším penězům, protože "jsem si to nezaplatil při tvorbě postavy".

A pokud jde o férovost světa - svět nemusí a nebývá fér. Hra fér být má - a tedy vlststno a dovednosti jako atribut mechanik herního světa by měly být vyvážené. Peníze jako atribut herního světa bez dalšího vlivu na mechaniky fér být nemusí. Stejně tak postavy nemusí mít do počátku vyvážený počet známých, protože není problém jich ve hře získat teoreticky libovolné množství, prakticky velké množství za krátký čas. Vlastnosti a dovednosti tímto způsobem ale získat nelze.

Kromě toho, v závislosti na formě majetku o něj postava může přijít při jediné akci, třeba všechno vybavení musí nechat při požáru v hostinci. Jak se hra vyváží potom?
dalcor 10.8.2006 10:44  19339
captainn - ty asi nečteš co jsme naspal - bavíme se o mechanice a ne o tom jestli to chci nebo nechci vypustit. Jinak je to argument k ho...ničemu

Naevím co to tu předvádíte za poznámky. Vyvážení družinky závisí na tom kolik mají peněz? To asi nefunguje ani PJ ani družinka že. protže tohle by neměl připustit PJ při tvorbě postav a ne že to zcela idiotským a omzujícím pravidlem vpálím do základní příručky.

Mimochodem když tam pravidlo o původu nebude (spojené s vývojem postav a nebo vůbec) tak Vámi zmiňované problémy nehrozí. Celé tohle rpavidlo bych mechanicky postavil mimo tvorbu statistik postav. Teda Původ a Majetek.

Propblém toho pravidla vidím v tom že OMEZUJE ZPŮSOB TVORBY POSTAVY zcela sekundárním zatížením, tedy mechanikami Původ a Majetek.

Kromě toho, mechanika původ je vůbec, pro mě zcela nepochopitelným činnem, který ukazuje jak velkou má ALTAR důvěru ve své hráče. Důvod mechanického upravování Původu nechápu, je to jenom zbytečnej vopruz. Kdyby místo toho věnoval Altar stránku a půll zdůrazněním diskuze mezi PJ a hráči (když už má ten charakterník), kde by vzpomenul také původ postavy a k tomu dal příkaldy. Udělal by lépe.

pro Captainna znovu opakuji. bavím se o tom jak jsou pravidla napsaná a ne o tom jak si je po domácku tweakuješ ;) Kapišto?

Nechápu důvod pro nutnost mechaniky tímto způsobem ovlivňující tvorbu psotav. A VAše argumenty - vyváženost původu v družince neberu. Takže to zkuste jinak prosím.

(Ano kritizuji, ale chci to pochopit, což se mi nedaří. Považuji to za krajně nešťastné řešení).


Noir
A to si zkus vytvořit to co jsem popisoval asi 2-3 stránky nazpátek. Máš naprsotou pravdu

Mimochodem bvytáhnu tu jeden D20 systém, který urpavuje hodně pravidla původu, vzhledem k tomu že je hra zasazená do světa pana G.R.R. Martina (Písň ledu a ohně). A Game of Thrones. Recenze je zde. http://www.annun.sk/?damsi=clanok.php&id=116&sekcia=adad Důraz na přípravu postavy je zde opravdu obrovský a tvoří plnou třetinu z pětisetstránkové knížky (za +/- 1000 CZK kompletní systém včetně pravidle pro hráče, vypravěče i bestiáře to ke včerejší diskuzi)
peca_007 10.8.2006 10:40  19338
Noir [19337]: Takze ti pripada spatne, ze postavu jsou pri vytvoreni jakz takz vyvazene? Nebo proste povazujes puvod a majetek postavy za naprosto nepodstatny pro hru, a ze postrave neposkytuje zadne vyznamne vyhody?
noir 10.8.2006 10:37  19337
Peca: neřeším, co si mohu dohodnout se svými hráči, řeším, jak špatně to navrhují pravidla.

john_jarik: šlechta má zakázáno nosit meče? Hm, a kdo tohle určil? Pokud takové pravidlo existuje, pak být šlechticem neznamená nic.
Navíc je to i trošku divné-nic takového historie bezná-respektive ano, ale obráceně-bylo zakázáno nosit dýky a nože, meče ne...
gran 10.8.2006 10:36  19336
Soutěž o nejlepší dobr. v DrD+Jak to dopadlo? =)
noir 10.8.2006 10:34  19335
john-jarik: H, to mi trošku zavání munchkinováním a optimalizací za každou cenu. Šlechtic, co vlastně není šlechtic, bez ničeho, s majetkem ve výši 100 zlaťáků? Ale prosímtě, i vyhnaný by si odnesl aspoň ten meč, lapl by koně a pár šperků. Mmj. 6 není šlechtický původ.
Ta postava je i tak nesmyslná-bude mít menší (respektive spíš stejné) fyzické atributy než ovčákův synek kouzelník (který zřejmě seděl jen za kasou)-a to zřejmě celé mládí poctivě rajtoval na koni, jezdil na lovy, šermoval a trénoval.
Proč? Dá si k primárním atributům jen +1(a pak +1 ke každému), zatímco náš pasáček koz bude mít +3. IMHO velmi trapné...
captainn 10.8.2006 10:34  19334
peca 333To je oblíbený argument no. :)
peca_007 10.8.2006 10:31  19333
Noir [19330]: Ale pokud mas takoveto pozadi, pak je to uz jen na vasi dohode. A tvoji spoluhraci, necht si dohodnou s PJ jinou podobnou vyhodu. Jasne, ted mi vmetes do tvare, ze to v pravidlech neni a pokud jo, tak proc to pravidlo...

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt