DALCOR: Ano, ta mechanika je svazujici a takovy byl zamer. Nikoli ve smyslu "branit hraci v rozletu", ale ve smyslu "podporovat tvorbu rozmanitych, ale vyvazenych hracskych postav".
Ano, mohly tam natvrdo byt jen stredni hodnoty, vsichni hraci by meli stejne "body" do vlastnosti dovednosti, majetku i puvodu. Byl bys potom spokojeny? Proste by v pravidlech nebylo, ze muzes zvysit svuj puvod ci majetek vymenou za velikost vlastnosti. Mozna by ti to prislo lepsi, protoze by to omezeni bylo vsude stejne, vsude stejne penez do zacatku a puvod nejak volitelny nebo standardne prumerny, dle dohody s PJ apod.
Vsichni by tedy byli stejne sikovni silni a chytri, byli stejne majetni a vlivni. Mozna by to nebyl krok zpet, ale me to prijde ploche.
Mechanika tvorby postavy je vlastnosti systemu (kterehokoliv). Stejne jako kazda jina vlastnost ci rys muze byt zadouci, nezadouci, dobra, spatna, vyhovujici, nevyhovujici,... Respektive nekde mezi tim. Takze budiz. Tobe pripada tvoba postavy v DrD+ jako omezujici, nevyhovuji, ba primo spatna. Tedy konkretne jeji rys "Zazemi postavy".
Pochopitelne respektuju tvuj nazor jako nazor zkuseneho hrace. Ja mam proste jiny nazor. Kazdopadne vidim tvorbu postavy v DrD+ jako funkcni, splnujici svuj ucel a hlavne cil - aby dle nej postavy vytvorene byly vuci sobe vyrovnane. Vim opakuju se.
Dovedu si predstavit i jiny system, take spojenych nadob, kde bys mel nejake bodiky a za ty bys nakupoval tu stupen vlastnosti, tu dovednost, tu puvod ci penizky. Pochopitelne tam musi byt limit, aby si nekdo "nenakoupil" jen do Sily a nevybehl "mimo mantinely". Povazoval bys takovy system taky za omezujici? Vzdyt vysledek je takrka identicky, jen pristup je jiny, ale podstata stejna - mit takto vytvorene postavy srovnatelne.
IHMO Kazda mechanika tvorby postavy, v libovolnem systemu, ktery vubec nejakou mechaniku tvorby postavy s ciselnymi charakteristikami vubec ma, je nutne omezujici.
Zkuseni hraci, kteri jsou natolik zkuseni, aby prozreli princip tohoto omezeni, je muzou smele ignorovat a vytvorit si postavu opradu podle svych predstav. Ale pokud plusko uchopi libovolny jiny hrac je vhodne aby videl, ze by mel tvorit postavy porovnatelne s postavami svych spoluhracu. Pripadne casem prijde na to, ze ani na tom nezalezi, ale to uz jsme mimo mechanismy.
Na zaver zkomentuju vystiznou myslenku: Když nad tím dlouhodobě uvažuji ve světle názorů které jsem vyzískal od Tebe, či Vita je tu uričtý problém, který jsem popsal v předchozím příspěvku, který již cituji.
Problém je, tedy mám takový pocit, že je to směrované na hráče a Vypravěče, kteří nemají zkušenosti s RP a tudíž by u nich mohl nastat Vámi zmiňovný problém (problémy).
Tedy problematika nerovnoměrného původu či majetku. jak jsem napsal v tom příspěvku dříve, tam kde by místo této ne příliš dobře napsané mechanice byl kladen důraz na RP využítí majetku a původu, s rozsahem jaký je dán nyní v PPH, je to tam úměle zakomponované. Nešťastným způsobem.
Aha. Takto tomu rozumim. Ty bys uvital, kdyby Zazemi a Puvod byly zcela oddelene od tvorby postavy a ponechany na dohode druziny hracu a PJ, z jake spolecenske vrstvy chteji pochazet a kolik penez do zacatku budou mit k dispozici. Je tak? Pokud ano, pak musim rici, ze to je rozumne a nemam proti tomu vyhrady. Proc ne. Do dalsi edice pluska by se to IMHO mohlo i zakomponovat (nezalezi jen na me).
Jerson [19388], Dalcor [19392]: Na me to puzobi tak tak jak pise Jerson. Tedy, ze bys (i Noir) chtel postavu, ktera v plusku neni na prvni urovni, respektive mocnejsi, silnejsi ci vybavenejsi, nez je v plusku na 1. urovni (pravidlove) mozne.
|