Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
jerson 10.8.2006 14:52  19413
Peca 007Ano, ta mechanika je svazujici a takovy byl zamer. Nikoli ve smyslu "branit hraci v rozletu", ale ve smyslu "podporovat tvorbu rozmanitych, ale vyvazenych hracskych postav".
Tak podle mě je DrD+ hra, která přesně tohle nedělá - v porovnání s jinými dostupnými systémy. Zejména ta rozmanitost je !podle mě zbytečně“ omezována, vyváženost – to se uvidí.

Dovedu si predstavit i jiny system, take spojenych nadob, kde bys mel nejake bodiky a za ty bys nakupoval tu stupen vlastnosti, tu dovednost, tu puvod ci penizky. Pochopitelne tam musi byt limit, aby si nekdo "nenakoupil" jen do Sily a nevybehl "mimo mantinely". …
IHMO Kazda mechanika tvorby postavy, v libovolnem systemu, ktery vubec nejakou mechaniku tvorby postavy s ciselnymi charakteristikami vubec ma, je nutne omezujici.


Kdo říká, že tam ten limit být musí? Osobně používám jediné (volitelné) omezující pravidlo –totiž že když postavy mají být vyrovnané, PJ určí celkový počet bodů, do kterých se každý musí vejít. Ale jestli si všechno nacpe do síly, to už je jeho věc a velmi brzy zjistí, že je to velká chyba. Takže na základě toho tvrdím, že při tvorbě vyvážených postav musí být pouze strop, nikoliv mantinely v jakémkoliv dalším smyslu.

Zkuseni hraci, kteri jsou natolik zkuseni, aby prozreli princip tohoto omezeni, je muzou smele ignorovat a vytvorit si postavu opradu podle svych predstav.
Troufám si tvrdit, že jsem zkušený hráč, ale ty asi myslíš „zkušení hráči DrD+“ – osobně princip toho omezení nevidím (napsal jsi opravdu „pozřeli“?)

A pokud jde o první úroveň – ještě stále mám strašný brajgl v tom, co to vlastně první úroveň znamená. Teď píchnu do vosího hnízda, ale ať.
V pravidlech je napsáno, že hodnota vlastnosti 0 je průměrná hodnota. Nebudu teď bádat, co to znamená „průměrná“, ale dejme tomu, že jsou postavy znatelně horší a lepší. Nicméně – když vezmu člověka na první úrovni, tak má všechny vlastnosti na nule nebo vyšší, takže je lepší než průměr. S orientací na vlastnosti bude znatelně lepší. OK.
Na druhou stranu tu mnohokrát zaznělo, že postavy na první úrovni jsou v podstatě nezkušené děti, maximálně puberťáci – což nejsou lidé, o kterých bych řekl, že mají průměrně dobré vlastnosti. To že existují další nesrovnalosti třeba se silou nutnou ke skutečnému ovládání zbraně a množstvím neseného nákladu je teď podružné.

Co to tedy znamená první úroveň postavy. Je to dítě, jedinec lepší než průměr, nezkušený dospělák, nebo jak tedy? V tomto směru nemám svou představu o co opřít, protože realitu použít nemlžu a pravidla mi absolutně nepomáhají. Bouchi to obchází větou „vezměte průměrnou sílu pro představu, kolik toho postava unese“, ale to je mi absolutně k ničemu v případě jakékoliv jiné vlastnosti a ostatně i té síly, protože já jsem rozhodně starší a zkušenější, ale výkonů pro průměrnou sílu dosahuju jen stěží.
dajen 10.8.2006 14:44  19412
Zaphkiel [19404]: To mluvíš o mentálním souboji dle edice B?
peca_007 10.8.2006 14:38  19411
Dalcor [19409]: Jak pro koho. RPG forum je na phpBB a toho me tezko nekdo donuti psat. Vzdycky kdyz jsem donucen v phpBB pracovat, dostavam osypky. :-(
dalcor 10.8.2006 14:31  19410
Oprava jednoho dostave - přehlédl jsem to:
Příkaldem budiž kontraproduktivita – dám li si dost bodů do původu a inteligence – nemusí mi zbýt body do jazyků, protože dám přednost etiketě? Je to správný přístup? Podle mě není. Je to velice svazující – čím vyšší mám inteligenci a původ tím méně mám dovedností. Přestože má schopnost učit se a zázemí, podle kterých bych si odvozoval vzdělanost a počet dovednsotní, jsou vysoké. Jak říkám docela kontraproduktivní. Nemyslíš?
dalcor 10.8.2006 14:19  19409
john_jariknebylo by lepší řešit to na RPG fóru kde by ti do toho nikdo nezasahoval jinými diskuzemi. Já se od teď odmlčuji dokud so tohle nevyřešíte
john_jarik 10.8.2006 14:13  19408
Jak by se vam libil paladin?otocim debatu

Paladin – jaká by mohla být příručka [nemam cas si hrat s velikosti textu]
V následujícím dokumentu se chci zaměřit jen na hrubý nástin dělení a zpracování příručky, případně náznak pravidel pro paladina.
Popis paladina
Úvod do příručky, který by měl nastínit, kdo to vůbec paladin v DrD+ je. Porovnání s historií, různými fantasy knihami, ale hlavně nový náhled. Například, že paladin může být hříšník podle našich měřítek, ale podle svého vnitřního kodexu je hrán správně.
Navíc by zde mělo být uvedeno, že paladin je RP povolání.
Aspekty ideálů
Nastínění ideálů (kněz jim říká principy boha či kněze). U paladina nebudou žádné hraniční pocity, ale každý bude někam spadat (každý hraniční bude připojen k určitému ideálu).
Bude zde nutno uvést, že je rozdíl mezi termíny ideál (princip chápání světa) a Ideál (nejvyšší meta, které se každý paladin skrze svou cestu snaží dosáhnout).
Legendární paladinové
6 hotových paladinů (i s náznaky jejich postupu po úrovních), kteří můžou sloužit pro PJ jako vodítko při tvoření paladinů na vyšších úrovních. Zároveň budou tito paladinové použiti v motextech a v příkladech.
Umístění takto na počátek pravidel má své opodstatnění – PJ i hráč mohou přemýšlet o různých druzích paladinů, než je začnou přímo tvořit podle mechanismů.
Atributy paladina
Atributy nejsou myšleny vlastnosti, ale předměty. Tyto předměty pomáhají a vůbec umožňují paladinovi používat své schopnosti. Proto v této části pravidel bude uveden i popis schopností – každá schopnost je vázána na jeden předmět (schopnost obrany na zbroj, schopnost zvyšování morálky na praporec, …). Žádný paladin nebude ani na 21.úrovni mít skrz žádnou svou schopnost větší bonus než +7.
Příklad: paladin života bude moci mít na 6.úrovni bonus k BČ +2 při boji se svou sžitou zbraní (s každým předmětem se totiž paladin musí nějakou dobu sžívat). Pokud se vzdá cestou boje.
Dvanáct slibů
Tato část pravidel by měla hovořit, jak plavidlově tvořit vnitřní kodex paladina. Jak by měl hráč hrát, aby mu PJ mohl přidávat postupně určitá kréda – části kodexu. Pokud tato postupně přidávaná kréda nebude paladin dodržovat, tak jeho schopnosti nebudou fungovat přesně jak si přeje.Navíc přijde i o schopnosti Nebeského osvícení (viz.níž).
Ideál jako cesta
Cesta k Ideálu není lehká. Navíc během daného se může u paladina objevit vnitřní zrak – Nebeské osvícení. Záleží jen na tom, jak se paladin drží jedné cesty. Pokud mísí ideály Smrti a Života, tak téměř nikdy nemůže dojít k osvícení a nikdy nebude tím pravím paladinem. Bude vlastně všestranně k ničemu. Bude mít výhody ve všem, ale tak nízké, že jej ostatní povolání předstihnou.
Nebeské osvícení
Poslední kapitola by měla odhalit schopnosti čistě směrovaných paladinů. takový paladin dokáže od 6.úrovně sáhnout do astrálu (kterému říká Svět andělů a démonů). Od 12.úrovně dovede své schopnosti vetknout do svých atributů (jen jednou za život). A od 18.úrovně dovede jednat s démony a anděli (dušemi), které dokáže za určitých podmínek přivést na čas na fyzický svět – aby mu třeba pomohli v bitvě.
peca_007 10.8.2006 14:11  19407
Dalcor [19405]: Tak tohle: Character Creation by Guardians of Order :)... To je dobre zachyceny postup, jak tvorit postavu.
dalcor 10.8.2006 14:05  19406
ZaphkielJak narážím na problémy tak je předestírám. Zatím jsem narazil na tvorbu postav. Až se dostanu k mentálnímu souboji tak budu kritizovat ten.
dalcor 10.8.2006 14:01  19405
Peca 399Peca

Jakým způsobem podporuje tato mechanika vyváženost postav lépe než kdyby tam tato mechanika nebyla? Tvrdé řešení původních hodnot by bylo určitě ještě horší.

Mě nevyhovuje propojení zázemí postavy –tedy ještě lépe rysy Majetek a původ v propojení s omezeními na další prvky. Neposkytuje mi to dostatečnou volnost pro řešení dané problematiky.

Příkaldem budiž kontraproduktivita – dám li si dost bodů do původu a inteligence – nemusí mi zbýt body do jazyků, protože dám přednost etiketě? Je to správný přístup? Podle mě není. Je to velice svazující – čím vyšší mám inteligenci a původ tím méně mám dovedností – přestože má schopnost učit se a zázemí, podle kterého bych si odvozoval vzdělanost a tedy i počet toho co DrD+ nazývá dovedností.. Docela kontraproduktivní. Nemyslíš?

Mimcohodem ten bodíkový přístup přesně tak jak ho popisuješ nabízí špičkový systém World of Darkness. Včetně bodů přístupnosti k finančním zdrojům . Přesto ho za omezený nepovažuji. Umožnuje mi ty bodíky po jednom rozdělit třeba mezi 10 dovedností, takže každou alespoň trochu umím, což mi přijde reálnější než že umím 4 a ještě podprůměrně. Taktéž systém D20 mi umožňuje rozdělit dovednostní body mezi neomezené množství dovedností, kterých mám přirozený nebo nepřirozený vztah. Obojí nezávisle na systému vlastností- mechaniky vlastností dovednsotní a někdy i majetku a původu jsou dost důsledně odděleny. Nenutí mě tedy jedna omezovat druhou. Což je problematika mechaniky +.

Dále již několikráte jsem doporučil systém AGOT který bezpečně nabízí mechaniky původu, bez toho aby měli omezující prvky na fyzické vlastnosti postavy. Přesto je napsaný pro blbce, jasně srozumitelný a dokonce lépe diferenciovaný než plusko.

Nesouhlasím s argumentem – nelíbí se ti – nehraj. Jendou je to v pravidlech napsané a o tom se bavím. Blbě napsanou mechaniku můžu ignorovat nebo předělat,a le neměla se v pravidlech vůbec objevit.

Každopádně děkuji za pěkné shrnutí, chápu určitou nutnost vyváženosti, ale IMHO to nemělo být na úkor omezení svobody tvorby postavy.

Na RPG Fóru jsem v threadu určenému tvorbě postavy napsal že nejdůležitější je rozmluva s

Dovolím si zde ukázat jak si představuji tvorbu postavy. Je to věc velice důležitá. Umělé vyvažování tvorby psotavy berličkami jako zázemí nepovažuji za nejšťastnější volbu:

Character Creation by Guardians of Order :)
1. GM Discussion
Ty a ostatní hráči by měly začínat tvorbu psotavy diskuzí s Vypravěčem. Vypravěč totiž hráčům může hráčům představit nastavení a přostředí kampaně.

2. Předběžná příprava postavy
Připravte si koncept, který vytovří základ, či rámec postavy. Zatím nemusí být propracovaný úplně do detailu. Použijte nastavení hry tak jak vyplynulo z diskuze s Vypravěčem jako základ, a svoji postavu vytvořte na těchto základech. Ovšem stále je zde prostor, na diskuzi z Vypravěčem, který může propojit tvoji psotavu s jinými a propojit s celkovou připravovanou zápletkou.
3. Statistická tvorba
Tu nemusím nijak vysvětlovat
4. Defekty postav
Ač s tím většina her přímo nepočítá defekty postav jsou hezkým zpestřením tvorby.
5. Konečné "pozadí"
Zde nastává čas postavu oživit. Na základním rámci a statistikách vypracujte kompletní životopis postavy, oživte ji specifickým hlasem, vyjadřováním či gesty. Dejte jí život!

O dva příspěvky dále pak pokračuji příkladem tvorby postavy na základě diskuze s Vypravěčem:



DM: Hele, hra se bude odehrávat před pádem Myth Drannoru, bude to drsný. Měli by to být elfové či jiné rasy, ale tak max. 10 procent, nejlépe z Armády moci či umění. Čekejte spíše taktická dobrodružství.

Hráč A: OK já si veu bladesingera, bude to důstojík armády noc, nemá rád Starymy, byl bych rád kdyby můs strýček byl jeden z těch co šel se Starymem pro Čepel moci. Od té doby je nemusím.

Hráčka B: budu hrát půlčíci, bude to zástupce tady (hráče A), naopak je velký obdivovatel Josidiaha, a tím vzniká mezi námi rozpor. Vlastně Josidiaha až nábožně zbožnuji.

DM k hráči A: Dobře to není problém, ale navrhuji aby se ti líbila třeba Josidiahova sestřenka.

Hráč A: hmm to zní zajímavě. Můžu mít bílý pramen ve vlasech (sosáčku vidím tě, nesměj se)

DM: Munchkinův průvodce sem netahej!

Hráčka C: já budu hrát tu sestřenku, ale víš co já jsme zlatá elfka z domu Starymů (Sosáčku já tě vidíííím), já si přeci takovýhleho póvlu jako je ten měsíční elf (hráč A) ani nevšimnu.

DM: Ale Jisidiah je napůl měsíční a napůl sluneční.

Hráčka C: Já ho mám ráda, ale tohle mu nikdy neodpustím!

DM To není problém.

Hráčka C: pak soukromě l DM aby to Hráč A neslyšel: ale pokukuju po něm, jenže před matkou a bratrancem a hráčem A musím hrát tohle divadlo

Tak si to představuju
Doufíám že si rozumíme. Mým cílem a motivací není likvidovat a nemístně kritizovat plusko a jeho vydavatele. Ale mám povahu že když si myslím že je něco špatně tak to řeknu hledaje způsob jakým onu problematiku vyřešit – třeba volbou Volitelných pravidel. Stejně tak nemám důvod vše posuzovat jen z vlastního tvrdohlavého názoru, snažím se to posuzovat z hlediska trendu komerčních RPG, který sice úplně přesně neznám (nejsem Hard Core teoretik) ale snažím se.

Dalcor
zaphkiel 10.8.2006 13:56  19404
Hmm, proč mám ten skromný pocit, že tu kritizují zdaleka nejvíce lidé, kteří plusko pořádně ještě nehráli? Já mám za sebou skoro dva roky hraní DrD+ a pálí mě úplně jiné problémy... např. naprosto nefunkční mentální souboj(to se tu kdysi řešilo, ale už ani nevím, jestli se k něčemu dospělo a jestli ano, tak k čemu.)
peca_007 10.8.2006 13:53  19403
Noir [19402]: Jestli myslis ty zmeny vuci A, tak to byly vesmes opravy "znamych" chyb (neznamych taky asi dost tezko). A neni mi jasne, co bys na nich testoval? A ano, moje skupina je prubezne prebirala ty opravy a upravy do hry, prubezne jsem si je alespon na kalkulacce prepocital, jake davaji vysledky. Mel jsem jednu vyhradu k zadrzeni dechu (zda se mi nyni prilis kratke (na fantasy hrdinu)), ale delsi mi neproslo. Kostej se svoji grupou myslim taky testoval, tusim i xKiv a mozna jeste nekdo dalsi, o kom nevim. Ale neber to tak, ze pisu dukladne pro ovsechny urovne vsech moznych variant povolani,... Proste jsme testli ty zmenene veci.
noir 10.8.2006 13:43  19402
Nevím, jestli ten dotaz tady nezapadl, ale kolik družin (lidí) se podílelo na testování výsledné podoby edice B?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.8.2006 13:42  19401
DalcorA ne, neodvadim rec jinam. Ale kdyz po mne nekolik lidi chce reakce a odpovedi na nekolik ruznych veci, tak to proste nestiham (taky musim pracovat).
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.8.2006 13:41  19400
Dalcor [19392]: Ale proc tedy o tom pristupu furt pises, kdyz ho Altar podle tvych vlastnich slov (protoze AFAIK jediny kdo v techle diskusich za Altar mluvi jsem ja a me jsi necitoval) nepouziva?
peca_007 10.8.2006 13:36  19399
DALCOR: Ano, ta mechanika je svazujici a takovy byl zamer. Nikoli ve smyslu "branit hraci v rozletu", ale ve smyslu "podporovat tvorbu rozmanitych, ale vyvazenych hracskych postav".

Ano, mohly tam natvrdo byt jen stredni hodnoty, vsichni hraci by meli stejne "body" do vlastnosti dovednosti, majetku i puvodu. Byl bys potom spokojeny? Proste by v pravidlech nebylo, ze muzes zvysit svuj puvod ci majetek vymenou za velikost vlastnosti. Mozna by ti to prislo lepsi, protoze by to omezeni bylo vsude stejne, vsude stejne penez do zacatku a puvod nejak volitelny nebo standardne prumerny, dle dohody s PJ apod.

Vsichni by tedy byli stejne sikovni silni a chytri, byli stejne majetni a vlivni. Mozna by to nebyl krok zpet, ale me to prijde ploche.

Mechanika tvorby postavy je vlastnosti systemu (kterehokoliv). Stejne jako kazda jina vlastnost ci rys muze byt zadouci, nezadouci, dobra, spatna, vyhovujici, nevyhovujici,... Respektive nekde mezi tim. Takze budiz. Tobe pripada tvoba postavy v DrD+ jako omezujici, nevyhovuji, ba primo spatna. Tedy konkretne jeji rys "Zazemi postavy".

Pochopitelne respektuju tvuj nazor jako nazor zkuseneho hrace. Ja mam proste jiny nazor. Kazdopadne vidim tvorbu postavy v DrD+ jako funkcni, splnujici svuj ucel a hlavne cil - aby dle nej postavy vytvorene byly vuci sobe vyrovnane. Vim opakuju se.

Dovedu si predstavit i jiny system, take spojenych nadob, kde bys mel nejake bodiky a za ty bys nakupoval tu stupen vlastnosti, tu dovednost, tu puvod ci penizky. Pochopitelne tam musi byt limit, aby si nekdo "nenakoupil" jen do Sily a nevybehl "mimo mantinely". Povazoval bys takovy system taky za omezujici? Vzdyt vysledek je takrka identicky, jen pristup je jiny, ale podstata stejna - mit takto vytvorene postavy srovnatelne.

IHMO Kazda mechanika tvorby postavy, v libovolnem systemu, ktery vubec nejakou mechaniku tvorby postavy s ciselnymi charakteristikami vubec ma, je nutne omezujici.

Zkuseni hraci, kteri jsou natolik zkuseni, aby prozreli princip tohoto omezeni, je muzou smele ignorovat a vytvorit si postavu opradu podle svych predstav. Ale pokud plusko uchopi libovolny jiny hrac je vhodne aby videl, ze by mel tvorit postavy porovnatelne s postavami svych spoluhracu. Pripadne casem prijde na to, ze ani na tom nezalezi, ale to uz jsme mimo mechanismy.

Na zaver zkomentuju vystiznou myslenku: Když nad tím dlouhodobě uvažuji ve světle názorů které jsem vyzískal od Tebe, či Vita je tu uričtý problém, který jsem popsal v předchozím příspěvku, který již cituji.
Problém je, tedy mám takový pocit, že je to směrované na hráče a Vypravěče, kteří nemají zkušenosti s RP a tudíž by u nich mohl nastat Vámi zmiňovný problém (problémy).
Tedy problematika nerovnoměrného původu či majetku. jak jsem napsal v tom příspěvku dříve, tam kde by místo této ne příliš dobře napsané mechanice byl kladen důraz na RP využítí majetku a původu, s rozsahem jaký je dán nyní v PPH, je to tam úměle zakomponované. Nešťastným způsobem.


Aha. Takto tomu rozumim. Ty bys uvital, kdyby Zazemi a Puvod byly zcela oddelene od tvorby postavy a ponechany na dohode druziny hracu a PJ, z jake spolecenske vrstvy chteji pochazet a kolik penez do zacatku budou mit k dispozici. Je tak? Pokud ano, pak musim rici, ze to je rozumne a nemam proti tomu vyhrady. Proc ne. Do dalsi edice pluska by se to IMHO mohlo i zakomponovat (nezalezi jen na me).


Jerson [19388], Dalcor [19392]: Na me to puzobi tak tak jak pise Jerson. Tedy, ze bys (i Noir) chtel postavu, ktera v plusku neni na prvni urovni, respektive mocnejsi, silnejsi ci vybavenejsi, nez je v plusku na 1. urovni (pravidlove) mozne.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt