Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noldo 10.8.2006 15:58  19427
myslím že průmer se zjistí hraním. Pokud je modální úroveň (nejčastější) u DOSPĚLÝCH 3., a pokud na NPC používám nejčastěji průměrné zázemí, tak připadne na 1. úrovni +1 do vlastnosti, +1 navíc do hlavní podle povolání. Spíš ale to bude rozvinuté nerovnoměrně podle potřeby, spíš do fyzických řekl bych, ikdyž válečníkům dávám i do charismy a vůle hodně. No, průměr mi vychází +2 až +3, a většina se vejde mezi 0 a +5
marosk 10.8.2006 15:43  19426
to john_jariknechcem nikomu kazit radost ale nemysliz ze paladin by bol len nejaky mutant medzi knazom a istym_archetypom_bojovnika ? neviem ale podla mna je celkom zbytocne ho vymyslat ako nove povolanie , ked uz tak by som trochu rozvinul dany_arcetyp_bojovnika ale na zvlastne povolanie to aspon ja osobne nevidim
vitus 10.8.2006 15:43  19425
Ještě k majetku a původuTakže jsem si to tady pročetl a jako člověk, co tuhle mechaniku pokládá za přednost DrD+ (a tak nějak mi nikdy rozdělování vlastnosti/schopnosti/původ/majetek ve hrách série (A)DnD3.(5)e přišlo stejně neprovázané jako u DrDold), jsem se musel zamyslet na několika tezemi, jež Jerson a Dalcor nakousli. Nechci se vracet k otázce extrémních či historických postav (šlechtic / fyzicky superiózní / renesanční člověk = prakticky historický prototyp hrdiny), ale ke dvěma momentům:

a) DrD+ mechanismum rozdělení vlastnosti/zázemí (zázemí = majetek/původ/schopnosti jestli se nepletu) je opravdu zaměřen svým podáním a pojetím spíše pro hráče, kteří začínají či chtějí začít s RP a/nebo hráče, kteří by mohli mít problém s vyvážením a hlavně vyváženým hraním své postavy. V tomto světle by dogmatické trvání ze strany PJ na stanoveném principu extrémně mohlo vést k omezování RP například v případě hráče, který by byl opravdu schopen zahrát renesanční šlechtice. Ovšem musím poznamenat, že osobně mám pocit, že se hráčská obec v naší zemi se asi blíží spíše tomu prvnímu případu, než tomu druhému (nepodložená spekulace - osobně mám pocit)

b) Daleko důležitějším je moment časové kontinuity zvolené postavy - pokud si vezmu více majetku (na úkor třeba schopností) na začátku, pak se to může po několika úrovních změnit na herní nevýhodu. Je to přesně argument citovaný Alnagem - tedy že vlastnosti a schopnosti jsou trvalé, kdežto majetek je proměnlivý (alias okradená postava přijde o majetek, ale nikoliv vlastnosti a schopnosti).

Z toho hlediska by samozřejmě herně bylo zajímavé (a jistě by to i mechaniku vyvážilo), pokud by se majetek rovněž stal trvalou charakteristikou - tedy by určoval nejen počáteční stav majetku (jako je tomu nyní), ale i dlouhodobou možnost majetkových zdrojů.

Tahle myšlenka by potřebovala dopilovat (je to momentálni nápad), ale pokud by například Majetek 4 říkal 30 zl / 1zl/měs, pak by to bylo jednak o tom, že startovní hodnota majetku v ideální měně (na tém aideální měny viz mé starší příspěvky) je 30 zl, avšak postavě by měla být dána možnost generace příjmu 1 zl/měsíčně nezávisle na aktuálním stavu majetku...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.8.2006 15:41  19424
Jerson [19423]: Hm, kdyz "prumerna" postava ma 3 z maxima 8, tak kde je ta 0?

Noir [19422]: "vůči nule jsou všechny ostatní atributy v +ku orientovány" Nerozumim tomu "orientovany".
Clovek ma pri tvorbe postavy _zaklad_ vsech atributu na 0. Pricemz pri tvorbe se tyto atributy zvysuji (jedine mozne snizeni jsou opravy za pohlavi). Uz z toho a dale z faktu, ze behem casu se postavam (i obyvatelum-nedobrodruhum) budou vlastnosti v zavislosti na tom, jak ziji, rozvijet a zvysovat, celkem vyplyva, ze vetsina lidi bude mit vlastnosti vetsi nez 0.(A taky vetsina lidi nebude na 1. urovni.)
jerson 10.8.2006 15:29  19423
BouchiNo, já ten článek asi najdu a dotyčnou pasáž opíšu, protože jasnější to být nemůže - právě proto že tabulka je nekonečná na obě strany a 0 může být kdekoliv, byla autorem umístěna na "průměr".

Btw trochu odbočím - Vláďa Chvátil dělá v Altar Interactive, že? Protože když hraju UFO Aftershock a vidím, že postava s vlastnostní "průměrná" má hodnocení 3 z maxima 8 a na statistikách pro zbraň vidím, že nižší hodnot dávají postih a vyšší bonus, je to naprosto evidentní.
Podobně Original War - tam prozměnu dovednost 0 nedává žádný bonus a vyšší dovednosti ho dávají, a krásně exponenciálně narůstá, dokonce jsem si to vynesl do grafů, no prostě ten samý systém jako v DrD+ ...

ta 0 může znamenat ledacos, ale tady na foru převážně zaznívaly definice jako "průměrná" nebo "běžná" hodnota.
noir 10.8.2006 15:28  19422
Bouchi: Co tím chceš říct, to úplně nechápu. Nicméně vůči nule jsou všechny ostatní atributy v +ku orientovány. Člověk, jakožto průměrná rasa má všechny atributy na úrovniu nula, proto se nabízí interpretace, že nula je průměrná hodnota vlastnosti. Tedy ta, jakou má většina populace.
Jaká je tedy tvá interpretace? Průměru i nuly.
jerson 10.8.2006 15:23  19421
Peca 007Mě teď nejde o to, jestlo se jedná o "průměrnou hodnotu mezi populací", "průměrnou hodnotu mezi nejlepším a nejhorším", nebo "střední hodnotu", případě modus nebo medián, jde mi o to, že 0 je (jak jsem pochopil) základ a vyskytují se jedinci o dost lepší i horší. ALe postavy na 1. úrovni nebudou horší (mluvím o lidech) - takže v tom mám pořád maglajs.

Jednoduše řečeno, když chci udělat postavu "spíše slabší, zato však obratný s dávkou chytrosti, který se ale nechá zmást a ovlivnit", jaké má mít vlastnosti na 1. úrovni?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.8.2006 15:22  19420
Jerson [19415]: Spis mi jde o to, jestli nekdev pravidlech stoji, ze 0 je prumerna hodnota.
A fakt nevim proc by system mel stat na tom, ze 0 je prumerna hodnota. tabulka je :nekonecna" na obe strany, takze neni klicove, kde ma 0.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.8.2006 15:20  19419
Noir [19417]: Jestli "prumernou hodnotou" - treba Sily - myslis ze se vezmou vsichni lide na svete a spocita se prumer jejich Sil, tak to opravdu neni.
jerson 10.8.2006 15:19  19418
tak jsem to našelxKiv
2) Jenze v DrD+ uz "X = prumerna hodnota vlastnosti" bylo opraveno na "X = prumerny zaklad vlastnosti, pred pridanim povolani a urovne".
Si myslim ja.


Nic oficiálního.
noir 10.8.2006 15:13  19417
Bouchi: Moment, znamená to, že 0 NENÍ průměrná hodnota?
peca_007 10.8.2006 15:10  19416
Jerson [19413]: K tem "prumernym" vlastnostem na 1. urovni. Uz jsem to sem psal. Prumere neni uplne to spravne slovo, spise obvykle, zakladni respektive "prumerne pro dospeleho (muzskeho) jedince dane rasy (-ho druhu)".
jerson 10.8.2006 15:08  19415
BouchiAč to tu čtu vcelku pečlivě, nevšiml jsem si, že by tu zaznělo, že 0 není průměr. Ostatně pokud si vzpomínám na články v Dechu Draka o tvorbě systémů, tak tam Vláďa Chvátil přímo definoval, že 0 bude průměrná hodnota a na tom to celé postavil, a poklud vím, tak na tomto základu a mešlence logaritmických tabulek celé DrD+ stojí.

A abychti ušetřil práci, zkusím vyhledat slova "průměrná hodnota" a zjistit, jestli je to tak jak říkáš a jestli je to oficiální. Protože mezi "zaznělo" a "bylo oficiálně řečeno" je přeci jen rozdíl.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.8.2006 14:59  19414
Jerson [19413]: "V pravidlech je napsáno, že hodnota vlastnosti 0 je průměrná hodnota." Jednak to tednemuzu najit, jednak tu uz zaznelo (v diskusich kterych ses ucastnil), ze pokud to tam taktonapsane je, tak je to spatna formulace.

A co se tyce te sily - jsem presvedcen, ze kdybys ten naklad mel nalozen vhodnym zpusobem, tak vykonu podle pravidel dosahnes. V tomto smyslu tu uz reagovali i jini, kteri to navic maji overeno prakticky.
jerson 10.8.2006 14:52  19413
Peca 007Ano, ta mechanika je svazujici a takovy byl zamer. Nikoli ve smyslu "branit hraci v rozletu", ale ve smyslu "podporovat tvorbu rozmanitych, ale vyvazenych hracskych postav".
Tak podle mě je DrD+ hra, která přesně tohle nedělá - v porovnání s jinými dostupnými systémy. Zejména ta rozmanitost je !podle mě zbytečně“ omezována, vyváženost – to se uvidí.

Dovedu si predstavit i jiny system, take spojenych nadob, kde bys mel nejake bodiky a za ty bys nakupoval tu stupen vlastnosti, tu dovednost, tu puvod ci penizky. Pochopitelne tam musi byt limit, aby si nekdo "nenakoupil" jen do Sily a nevybehl "mimo mantinely". …
IHMO Kazda mechanika tvorby postavy, v libovolnem systemu, ktery vubec nejakou mechaniku tvorby postavy s ciselnymi charakteristikami vubec ma, je nutne omezujici.


Kdo říká, že tam ten limit být musí? Osobně používám jediné (volitelné) omezující pravidlo –totiž že když postavy mají být vyrovnané, PJ určí celkový počet bodů, do kterých se každý musí vejít. Ale jestli si všechno nacpe do síly, to už je jeho věc a velmi brzy zjistí, že je to velká chyba. Takže na základě toho tvrdím, že při tvorbě vyvážených postav musí být pouze strop, nikoliv mantinely v jakémkoliv dalším smyslu.

Zkuseni hraci, kteri jsou natolik zkuseni, aby prozreli princip tohoto omezeni, je muzou smele ignorovat a vytvorit si postavu opradu podle svych predstav.
Troufám si tvrdit, že jsem zkušený hráč, ale ty asi myslíš „zkušení hráči DrD+“ – osobně princip toho omezení nevidím (napsal jsi opravdu „pozřeli“?)

A pokud jde o první úroveň – ještě stále mám strašný brajgl v tom, co to vlastně první úroveň znamená. Teď píchnu do vosího hnízda, ale ať.
V pravidlech je napsáno, že hodnota vlastnosti 0 je průměrná hodnota. Nebudu teď bádat, co to znamená „průměrná“, ale dejme tomu, že jsou postavy znatelně horší a lepší. Nicméně – když vezmu člověka na první úrovni, tak má všechny vlastnosti na nule nebo vyšší, takže je lepší než průměr. S orientací na vlastnosti bude znatelně lepší. OK.
Na druhou stranu tu mnohokrát zaznělo, že postavy na první úrovni jsou v podstatě nezkušené děti, maximálně puberťáci – což nejsou lidé, o kterých bych řekl, že mají průměrně dobré vlastnosti. To že existují další nesrovnalosti třeba se silou nutnou ke skutečnému ovládání zbraně a množstvím neseného nákladu je teď podružné.

Co to tedy znamená první úroveň postavy. Je to dítě, jedinec lepší než průměr, nezkušený dospělák, nebo jak tedy? V tomto směru nemám svou představu o co opřít, protože realitu použít nemlžu a pravidla mi absolutně nepomáhají. Bouchi to obchází větou „vezměte průměrnou sílu pro představu, kolik toho postava unese“, ale to je mi absolutně k ničemu v případě jakékoliv jiné vlastnosti a ostatně i té síly, protože já jsem rozhodně starší a zkušenější, ale výkonů pro průměrnou sílu dosahuju jen stěží.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt