Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
anonym 11.8.2006 09:25  19442
vlastnostiMám dotaz taky k těm vlastnostem.Řekněme,že budeme brát průměrnou hodnotu vlastnosti v DRD+ =0.V našem světě tomu odpovídá hodnota IQ asi 100.Postava začne hrát s inteligencí řekněme 1(dá si tam při tvorbě postavy bodík) a pak se jí během postupů po úrovních zvedne inteligence na třeba 10.To je desetkrát víc než měla na začátku a v našem světě by to byla hodnota IQ=1000(pro ilustraci,Einstein měl asi 150).Jak si mám představit postavu,která má v šestnácti letech IQ 100 a v padesáti 1000 ?
romik 11.8.2006 08:28  19441
JersonJak píše Bouchi, napadla mě ještě jedna věc - věk. i ten je v naší družině odlišný. Mám postavy, které se mi do hry cpou již v třinácti a mám postavy, které klidně začínají v třicetipěti. Také to přece musí být stejný problém jako rozdílný majetek, nemyslíš?
Přeci jen, patnáctiletý fracek a jeho třicetipětiletý otec myslí každý jinak:)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 11.8.2006 08:16  19440
Jerson [19438]: Jenze v pocitacovem RPGcku, ktere zachycuje omezeny a pomerne kratky usek zivota pomerne maleho mnoztsvi postav, si muzes dovolit dat jako prumernou vlastnost (tedy referencni bod) 0. Ale v RPGcku, kde to mas roztazene dejme tomu od 15 do 60 let (IMHO vetsina aktivnich dobrodruhu bude v tomhle vekovem rozmezi) a vztazene na mnohem vice osob? Pokud by byla 0 prumer, tak by musely postavy na prvnich urovnich logicky zacinat v minusech.
romik 11.8.2006 08:06  19439
JersonNebojím se kritiky, pokud ji považuji za konstruktivní a ne jen kritizující. Nám to při hře šlape jak má. Ale, musím uznat, že moji hráči jsou nadprůměrní s několika letou zkušeností v RPG.
Kin by ti odpovědět mohl, hraje totiž nejbohatší postavu v mé družině. Až budu mít víc času, zkusím to nějak sepsat do takového většího článku o DrD+, na tom jsem se domlouval již s Dalcorem, ok? :)
jerson 11.8.2006 07:59  19438
BouchiTak znovu, důležité pasáže tučně:
postava s vlastnostní "průměrná" má hodnocení 3 z maxima 8 a na statistikách pro zbraň vidím, že nižší hodnoty dávají postih a vyšší bonus

Přeloženo - průměrná postava, tedy postava s průměrnou vlastností je položena na základ tabulky, protože bonusy a postihy k činnostem jsou 0. POstava nad průměrem dostává bonusy, které exponenciálně rostou. Postava o jeden nebo dva stupně horší dostává postihy - tam se ta exponenciela stanovuje hůř, ze dvou hodnot to chce trochu extrapolace, ale jestliže se podívám na celý průběh, dostanu prakticky tu samou křivku, která by mi vyšla z tabulky převodů v DrD+

závěr - postava s vlastností průměrná má hodnotu 0. Tohoto se drží tvůrce základní stavebního kamene DrD+, který (pokud vím) byl použit v obou pokusech o vytvoření a bez změny. Prosím nechytat za slovo, pokud se hodnota základu logaritmu změnila, to nemá žádný vliv.

RomiK - víš, zápisy z her jsou a) dlouhé b) nejsem si jist, že tam najdu to na co jsem se ptal napsané tak, abych to pochopil.
Nechápu proč se bojíš kritiky, mě jde totiž o jedno:

Nikdy jsem ve hře neviděl fungující spolupráci postav s řádově rozdílným majetkem. V DrD+ se s tím dost možná setkám - rád bych tědy věděl, jak jsi tenhle problém vyřešil.

Maximální kritika může být leda ta, že tvoje řešení nebude použitelné pro jiné situace (třeba jsem se setkal s tím, že jedna postava je šlechti a ostatní jeho služebníci).
Každopádně nutit tě nebudu a ani nemám jak, nechceš říct, tak nechceš. Třeba mi odpoví někdo jiný, možná Kin (?)

peca 007 - tak jsi mi ve vlastnostech udělal ještě větší zmatek, než jsem měl. Zaprvé - zapomeň prosím na sílu, máme pět dalších vlastností, které jsou pro srovnávání mnohem těžší a mám větší problém představit si, co která znamená.
Píšeš: 0 u vlastnosti postav odpovida sile normalniho dospeleho cloveka
... a o kousek dále ...
Kazdopadne ano, ty vlastnosti muzou byt i zaporne, proc ne. Ale neni to rozhodne bezna vec, musi to mit nejaky zasadni duvod.

Tak jak to je? Když vezmu sílu - představím si sebe. Pak se rozhlédnu okolo, třeba v metru - dost lidí bude slabších než já, tak třetina už od pohledu silnějších, ale ti jsou tak nebo onak cvičení. Takže převedeno do DrD+ by nemálo lidí mělo mít sílu zápornou, a nejsou to všechno holky. Ale pak vezmu inteligenci, zručnost, tedy vlastnosti ve kterých jsem lepší - a nevím. Odpovídá mé zručnosti +3 nebo +10? KDyž chci vytvořit postavu, která je zručnější a chytřejší než ostatní, jaké hodnoty tomu odpovídají? (Nikdo mi tu neodpověděl).

Prostě mi přijde, že v DrD+ si díky růstu vlastností po úrovních nemůžu vymyslet postavu a pak jí zformovat do číselných statistik. Musím to udělat obráceně - udělat si čísla tak jak mi vyjdou a až ve hře zjistit, jaká ta postava vlastně je.

Tohle je výtka a zárověň otázka - když mi někdo řekne, jak si s tímhle poradit, velmi to řešení ocením. Ale prostě při tvorbě postavy v DrD+ si připadám jako blbec bez ohledu na to, že RPG hraju 12 let.
peca_007 10.8.2006 21:00  19437
noldo [19436]: Heh, malinko jsi michnul diskuze z ruznych klubu. To pocasi se probiralo v PJ klubu. Navic mam pocit, ze nakonec to stejne dopalo tak, ze jsme se bavily "celkem o h....", jelikoz to asi ve skutecnosti nahazuje malokdo. :-)
noldo 10.8.2006 19:10  19436
No asi jsem nezkušený v DrD+ ale tvorba schopností u NPC je dost vopruz. Takový hraničáře dělám dost dlouho. Ikdyž u nWOD naházim skilly rychle a tři hodiny dumám nad Contacts a Allies... Zahoďte pravidla, používejte rozum, odhad a hratelnost. Snažit se vyvážit počasí tabulkama je zvrácenost. Pokud by nějakému hráči přišlo, že počasí neni věrohodný, tak ať se jde vycpat.
kin 10.8.2006 18:57  19435
...No když to vezmu ze svýho pohledu,tak mi tvorba postavy poměrně vyhovuje.Znám sice i lepší,ale stejně tak i horší systémy.
Jsem s ní spokojenej,hraju si šlechtickýho synka s obrovským majetkem,s družinou se kvůli tomu nijak nehádám a že mám malý vlastnosti,tak to mi ve hře vůbec nevadí.Stejnak je moc nepoužívám,mnohem radši se vykecávám svým vlivem a penězma.A přijde mi že mi to mojí postavě spíš pomohlo,než aby mi ji to omezilo.

A když to porovnám se zde tak využívaným argumentem DnD,tak tam se vám něco takového zase nepovede a to trochu ubírá na hratelnosti.Dejte si tam nějak šlechtice s majetkem několikanásobně převyšujícím ostatní a mějte stejný vlastnosti,moc by se to asi ostatním hráčům nelíbylo...
romik 10.8.2006 18:27  19434
Vitus velmi zajímavý nápad. Přesně tuhle situaci jsem jednou řešil, postavy přišli o svůj majetek a já nechtěně setřel rozdíly mezi nimi. Nenápadně jsem rozdíly (majetek) obnovil). Ale možná by si postava s výběrem majetku mohla získat nějaký stálý přísun - má rodinu, může investovat do obchodu...Tenhle nápad se mi líbí:-)

Jerson: Nemyslím si, že má cenu ti tady popisovat jak hrajeme, ještě by si to začal kritizovat a vznikla by ostřejší diskuze než mám rád. Pokud si chceš o nás něco přečíst, podívej se na stránky mé družiny, přidávám tam kroniky z hraní a tam se občas dáají pochopit majetkové rozdíly mezi našimi postavami. Stejné je to i s příběhy. A potom začni kritizovat. Já tvůj systém neznám a také ho nekritizuji i když už jsem četl pár věcí, které jsi vychvaloval a mě se zrovna nelíbili. Každý má svůj styl a své názory.
zaphkiel 10.8.2006 17:44  19433
BouchiJá to vím, ty to víš, ale nevypadá to, že by to věděli oni.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.8.2006 16:51  19432
Zaphkiel [19431]: Ale presne o tomhle se tu prece psalo uz davno.
zaphkiel 10.8.2006 16:31  19431
uááá... zase dobrý téma... nečekaně průměrné lidské statistiky budou záviset na PJ, který rozhoduje o rozdělení úrovní v populaci. Když bude většina lidí mít +-4.úroveň, tak jejich průměrné statistiky budou tak asi 2,3
peca_007 10.8.2006 16:20  19430
Noir [19428]: Coze?

Nula je průměrná vlastnost. Odečítá či přičítá se k/od ní. Proto je průměrná. No to mas o prumeru dost jine predstavy nez ja. Klasicky aritmeticky prumer je soucet vesech hodnot vydeleny jejich poctem. Zatimco zde se evidentne jedna o jakousi zakladni hodnotu. Prve jsem to Jersonovi napsal blbe. Tak jeste jednou "0 u vlastnosti postav odpovida sile normalniho dospeleho cloveka". Tim "dospelym clovekem" myslim cloveka muze kolem 20 let (tedy prave dospeleho), ale ne nijak trenovaneho, nadaneho ci naopak postizeneho. Ostatni rasy jsou k teto "0" vztazeny bonusem ci postihem podle toho, je-li jejich prave dospely jedinec v te ktere vlastnosti lepsi ci horsi nez clovek.

Navíc se tu v diskuzi mnohokrát objevilo, že atributy běžných lidí mohou mít hodnoty i mínusové-a to nejen vlivem pohlaví. Nikdy se proti tomu nikdo z Altaru/autorů neohradil. No, za uatory se tu zacal opet objevova JJ pak ja a Wulf tu nebyl ani nepamatuju. Erric asi taky nema cas to tu cist stale a reagovat na veci, ktere se ho az tak netykaji. Kazdopadne ano, ty vlastnosti muzou byt i zaporne, proc ne. Ale neni to rozhodne bezna vec, musi to mit nejaky zasadni duvod.

Pak tomu nerozumím už vůbec. Ondy jsi tvrdil, že nehráčským postavám vlastně atributy nerostou (nemusí růst), že je to jen věc hráčských postav. Teď je tu teze, že atributy rostou všem a je to vlastně logický základ systému. Omlouvám se za ta slova, ale v tom aby se prase vyznalo... Nevim, kdy Bouhi neco takoveho tvrdil, ale rostou. Nemusi rust. Neni nutne, aby kazda CP mela 2 hlavni a 4 vedlejsi vlastnosti. V Bestiari je to dpdrzene, to ano, ale neni to dogma. Vsak taky komu by se pocitat s kazdym "vidlakem", ktereho postavy potkaji.

vitus: Nedokážu si moc představit, jak by postava dostala svých třicet zlatých měsíčně, až se bude toulat půl roku opuštěnou tajgou, nebo odjede objevovat nový kontinent. Tohle řešit pravidly mi nesedne a je to IMHO zbytečné... Pochopitelne, ze ne v tajze, ale treba po navratu domu dostane od maminky od cesty, kdyz se stavi doma (priklad, nechytat za slovo :-) U nas jsme spise resily, ze zazemi by krome domova, melo jeste "generovat" znamosti a kontakty. Tedy neco, co postava bez puvodu nema a tezko ziska. Treba strycka, ktery poskytne pristresi, pujci vuz, poskytne svoji ochranku (podle postaveni, opet jen myslenka, ktera u nas uz dlouho neprisla na pretres).
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.8.2006 16:12  19429
Noir"Odečítá či přičítá se k/od ní. Proto je průměrná." Tak tuhle definici prumeru jeste neznam.
"mnohokrát objevilo, že atributy běžných lidí mohou mít hodnoty i mínusové-a to nejen vlivem pohlaví" Budu si to muset dohledat.
"Ondy jsi tvrdil, že nehráčským postavám vlastně atributy nerostou (nemusí růst), že je to jen věc hráčských postav." Pozor, mezi "nerostou" a "nemusi rust" je rozdil. Ano, nekomu treba za cely zivot nemusi vzrust sila. Ale kady, kdo nejakym zpusobem pracuje, aby se uzivil, tak pri te praci vyuziva jednu ci vice vlastnosti, a ty mu tim padem celkem logicky porostou. Treba kovari sila.
noir 10.8.2006 16:02  19428
Bouchi:
Nula je průměrná vlastnost. Odečítá či přičítá se k/od ní. Proto je průměrná. Navíc se tu v diskuzi mnohokrát objevilo, že atributy běžných lidí mohou mít hodnoty i mínusové-a to nejen vlivem pohlaví. Nikdy se proti tomu nikdo z Altaru/autorů neohradil.

Pak tomu nerozumím už vůbec. Ondy jsi tvrdil, že nehráčským postavám vlastně atributy nerostou (nemusí růst), že je to jen věc hráčských postav. Teď je tu teze, že atributy rostou všem a je to vlastně logický základ systému. Omlouvám se za ta slova, ale v tom aby se prase vyznalo...

vitus: Nedokážu si moc představit, jak by postava dostala svých třicet zlatých měsíčně, až se bude toulat půl roku opuštěnou tajgou, nebo odjede objevovat nový kontinent. Tohle řešit pravidly mi nesedne a je to IMHO zbytečné...

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt