BouchiTak znovu, důležité pasáže tučně:
postava s vlastnostní "průměrná" má hodnocení 3 z maxima 8 a na statistikách pro zbraň vidím, že nižší hodnoty dávají postih a vyšší bonus
Přeloženo - průměrná postava, tedy postava s průměrnou vlastností je položena na základ tabulky, protože bonusy a postihy k činnostem jsou 0. POstava nad průměrem dostává bonusy, které exponenciálně rostou. Postava o jeden nebo dva stupně horší dostává postihy - tam se ta exponenciela stanovuje hůř, ze dvou hodnot to chce trochu extrapolace, ale jestliže se podívám na celý průběh, dostanu prakticky tu samou křivku, která by mi vyšla z tabulky převodů v DrD+
závěr - postava s vlastností průměrná má hodnotu 0. Tohoto se drží tvůrce základní stavebního kamene DrD+, který (pokud vím) byl použit v obou pokusech o vytvoření a bez změny. Prosím nechytat za slovo, pokud se hodnota základu logaritmu změnila, to nemá žádný vliv.
RomiK - víš, zápisy z her jsou a) dlouhé b) nejsem si jist, že tam najdu to na co jsem se ptal napsané tak, abych to pochopil.
Nechápu proč se bojíš kritiky, mě jde totiž o jedno:
Nikdy jsem ve hře neviděl fungující spolupráci postav s řádově rozdílným majetkem. V DrD+ se s tím dost možná setkám - rád bych tědy věděl, jak jsi tenhle problém vyřešil.
Maximální kritika může být leda ta, že tvoje řešení nebude použitelné pro jiné situace (třeba jsem se setkal s tím, že jedna postava je šlechti a ostatní jeho služebníci).
Každopádně nutit tě nebudu a ani nemám jak, nechceš říct, tak nechceš. Třeba mi odpoví někdo jiný, možná Kin (?)
peca 007 - tak jsi mi ve vlastnostech udělal ještě větší zmatek, než jsem měl. Zaprvé - zapomeň prosím na sílu, máme pět dalších vlastností, které jsou pro srovnávání mnohem těžší a mám větší problém představit si, co která znamená.
Píšeš: 0 u vlastnosti postav odpovida sile normalniho dospeleho cloveka
... a o kousek dále ...
Kazdopadne ano, ty vlastnosti muzou byt i zaporne, proc ne. Ale neni to rozhodne bezna vec, musi to mit nejaky zasadni duvod.
Tak jak to je? Když vezmu sílu - představím si sebe. Pak se rozhlédnu okolo, třeba v metru - dost lidí bude slabších než já, tak třetina už od pohledu silnějších, ale ti jsou tak nebo onak cvičení. Takže převedeno do DrD+ by nemálo lidí mělo mít sílu zápornou, a nejsou to všechno holky. Ale pak vezmu inteligenci, zručnost, tedy vlastnosti ve kterých jsem lepší - a nevím. Odpovídá mé zručnosti +3 nebo +10? KDyž chci vytvořit postavu, která je zručnější a chytřejší než ostatní, jaké hodnoty tomu odpovídají? (Nikdo mi tu neodpověděl).
Prostě mi přijde, že v DrD+ si díky růstu vlastností po úrovních nemůžu vymyslet postavu a pak jí zformovat do číselných statistik. Musím to udělat obráceně - udělat si čísla tak jak mi vyjdou a až ve hře zjistit, jaká ta postava vlastně je.
Tohle je výtka a zárověň otázka - když mi někdo řekne, jak si s tímhle poradit, velmi to řešení ocením. Ale prostě při tvorbě postavy v DrD+ si připadám jako blbec bez ohledu na to, že RPG hraju 12 let.
|