Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 11.8.2006 09:44  19451
Jerson [19444]: Tak jeste jednou. Kde se v pravidlech pise, ze 0 ma byt "průměr nebo spíše běžná hodnota pro populaci"?
jerson 11.8.2006 09:42  19450
Peca 007No, konečně se někam dostáváme - takže 0 je minimum a jestli tě jsi na 3 - 4 z maxima 21, tak se polovina lidí musí vejít do těch tří hodnot a moje postava chtě nechtě bude mezi nima - pokud vím, tak inteligence není pro zloděje hlavní schopnost.
romik 11.8.2006 09:39  19449
JersonNemám v družině otce a syna. Nicméně, věkově se mi postavy sem tam liší. Proč by úroveň musela být rozdílná? Copak ten farmář, který žil celou dobu obyčejný život musí začínat jako dobrodruh na třetí úrovni?
Pravidla pouze ukazují cestu postavy nahoru. Tudíž, pokiud si udělám dobrý příběh k postavě, nevidím problém v tom, hrát postavu na první úrovni ve třeceti letech. Ty v tom problém vidíš?
Rozdílný majetek ve vyšším věku - jelikož se ten zmiňovaný tatík staral o majetek, nemohl studovat magii a proto začíná jako čaroděj na první úrovni. Jinak: Dlouho sháněl majetek a díky tomu získal předpolady stát se zlodějem na první úrovni. Tenhle proces trvá dětem ulice léta - v ranném věku. On tímto procesem prošel déle, ale je to stejný proces. Kněz a další povolání si jistě doplníš sám.

Proč převádět inteligenci na IQ? Nevím, proč každý cpe atributa tam, čím podle mě nejsou - rozhodně bych je chápal abstraktněji - proč tedy převádět IQ, když i křovák z pouště může mít vysokou inteligenci, ale u něho to nereprezentuje IQ, ale zkušenosti a mumění přežít.
peca_007 11.8.2006 09:33  19448
Jerson [19445]: Ja bych si svoji Inteligenci dovolil nastavit tak na 3 az 4, profesort matematiky (pokud je to opravdu _profesor_) tak 7 az 10. Ale matematika je pomerne uzky obor na pomereni Inteligence v DrD+. Taky by mohl mit Inteligenci 5 a schopnost Aplikovana matematika III + 5 dalsich matematickych schopnosti, ktere me nenapadaji. A dost mozna by nemel Programovani databazovch systemu III, jako ja :-)
captainn 11.8.2006 09:30  19447
On by byl vůbec dobrý nápad se IQ vyhnout, to je dost nešťastná záležitost.
peca_007 11.8.2006 09:30  19446
anonym [19442]: Nemuzes brat vlastnost Inteligence = IQ. Je to sohrn dusecvnich rysy postavy, kterym nazyvame Inteligence. Krom IQ vyjadruji i shopnost resit problemy rychle, efektivne a taky zkusenost a vseobecnou znalost postavy. Tedy postava s vyssi Inteligenci ma vetsi sanci uspet v reseni nejakeho problemu zavisejiciho na znalostech, chytrosti a vubec schopnosti kombinovat, logicky uvazovat, abstrahovat a vyvozovat,... proste premyslet.
jerson 11.8.2006 09:29  19445
Peca 007A můžeš mi dát nějaký konkrétní příklad, prosím? Protože já si opravdu srovnání pro jinou vlastnost představit neumím. Řekni mi třeba, jako bych měl v systému DrD+ inteligenci ty? Nebo profesor matematiky.
jerson 11.8.2006 09:27  19444
RomiKS tím rozdílným věkem zcela určitě přichzí i rozdílný majetek, ale ať chci nebo ne, vnucují se mi tam i rozdílné zkušenosti a tedy i úroveň. A jestli máš v družině postavy otce a syna, tak s tím jsem se ještě nesetkal (začínali oba na 1. úrovni?)

Bouchi - no proto se právě divím, že postavy na prvníách úrovních v mínusech nezačínají, když má být ta nula průměr nebo spíše běžná hodnota pro populaci.
peca_007 11.8.2006 09:26  19443
Jerson [19438]: Tu silu nahrad libovolnou jinou z 6 zakladnich vlastnosti. Proste clovek, ano asi bychom rekli prumerny clovek, ktery dospeje, je to muz a neni zadnym zpusobem cvicen, trenovan, oslaben, postizen, mat onu spornou nulu. Zaporne hodnoty budou mit jedinci nedospeli, stari (coz pravidla neresi a asi ani nebudou) ci postizeni (at uz nemocni, deformovani, pod vlivem kouzla, etc). Rekneme, ze v DrD+ 0 je referencni hodnota vlastnosti cerstve dospeleho muze - cloveka.
anonym 11.8.2006 09:25  19442
vlastnostiMám dotaz taky k těm vlastnostem.Řekněme,že budeme brát průměrnou hodnotu vlastnosti v DRD+ =0.V našem světě tomu odpovídá hodnota IQ asi 100.Postava začne hrát s inteligencí řekněme 1(dá si tam při tvorbě postavy bodík) a pak se jí během postupů po úrovních zvedne inteligence na třeba 10.To je desetkrát víc než měla na začátku a v našem světě by to byla hodnota IQ=1000(pro ilustraci,Einstein měl asi 150).Jak si mám představit postavu,která má v šestnácti letech IQ 100 a v padesáti 1000 ?
romik 11.8.2006 08:28  19441
JersonJak píše Bouchi, napadla mě ještě jedna věc - věk. i ten je v naší družině odlišný. Mám postavy, které se mi do hry cpou již v třinácti a mám postavy, které klidně začínají v třicetipěti. Také to přece musí být stejný problém jako rozdílný majetek, nemyslíš?
Přeci jen, patnáctiletý fracek a jeho třicetipětiletý otec myslí každý jinak:)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 11.8.2006 08:16  19440
Jerson [19438]: Jenze v pocitacovem RPGcku, ktere zachycuje omezeny a pomerne kratky usek zivota pomerne maleho mnoztsvi postav, si muzes dovolit dat jako prumernou vlastnost (tedy referencni bod) 0. Ale v RPGcku, kde to mas roztazene dejme tomu od 15 do 60 let (IMHO vetsina aktivnich dobrodruhu bude v tomhle vekovem rozmezi) a vztazene na mnohem vice osob? Pokud by byla 0 prumer, tak by musely postavy na prvnich urovnich logicky zacinat v minusech.
romik 11.8.2006 08:06  19439
JersonNebojím se kritiky, pokud ji považuji za konstruktivní a ne jen kritizující. Nám to při hře šlape jak má. Ale, musím uznat, že moji hráči jsou nadprůměrní s několika letou zkušeností v RPG.
Kin by ti odpovědět mohl, hraje totiž nejbohatší postavu v mé družině. Až budu mít víc času, zkusím to nějak sepsat do takového většího článku o DrD+, na tom jsem se domlouval již s Dalcorem, ok? :)
jerson 11.8.2006 07:59  19438
BouchiTak znovu, důležité pasáže tučně:
postava s vlastnostní "průměrná" má hodnocení 3 z maxima 8 a na statistikách pro zbraň vidím, že nižší hodnoty dávají postih a vyšší bonus

Přeloženo - průměrná postava, tedy postava s průměrnou vlastností je položena na základ tabulky, protože bonusy a postihy k činnostem jsou 0. POstava nad průměrem dostává bonusy, které exponenciálně rostou. Postava o jeden nebo dva stupně horší dostává postihy - tam se ta exponenciela stanovuje hůř, ze dvou hodnot to chce trochu extrapolace, ale jestliže se podívám na celý průběh, dostanu prakticky tu samou křivku, která by mi vyšla z tabulky převodů v DrD+

závěr - postava s vlastností průměrná má hodnotu 0. Tohoto se drží tvůrce základní stavebního kamene DrD+, který (pokud vím) byl použit v obou pokusech o vytvoření a bez změny. Prosím nechytat za slovo, pokud se hodnota základu logaritmu změnila, to nemá žádný vliv.

RomiK - víš, zápisy z her jsou a) dlouhé b) nejsem si jist, že tam najdu to na co jsem se ptal napsané tak, abych to pochopil.
Nechápu proč se bojíš kritiky, mě jde totiž o jedno:

Nikdy jsem ve hře neviděl fungující spolupráci postav s řádově rozdílným majetkem. V DrD+ se s tím dost možná setkám - rád bych tědy věděl, jak jsi tenhle problém vyřešil.

Maximální kritika může být leda ta, že tvoje řešení nebude použitelné pro jiné situace (třeba jsem se setkal s tím, že jedna postava je šlechti a ostatní jeho služebníci).
Každopádně nutit tě nebudu a ani nemám jak, nechceš říct, tak nechceš. Třeba mi odpoví někdo jiný, možná Kin (?)

peca 007 - tak jsi mi ve vlastnostech udělal ještě větší zmatek, než jsem měl. Zaprvé - zapomeň prosím na sílu, máme pět dalších vlastností, které jsou pro srovnávání mnohem těžší a mám větší problém představit si, co která znamená.
Píšeš: 0 u vlastnosti postav odpovida sile normalniho dospeleho cloveka
... a o kousek dále ...
Kazdopadne ano, ty vlastnosti muzou byt i zaporne, proc ne. Ale neni to rozhodne bezna vec, musi to mit nejaky zasadni duvod.

Tak jak to je? Když vezmu sílu - představím si sebe. Pak se rozhlédnu okolo, třeba v metru - dost lidí bude slabších než já, tak třetina už od pohledu silnějších, ale ti jsou tak nebo onak cvičení. Takže převedeno do DrD+ by nemálo lidí mělo mít sílu zápornou, a nejsou to všechno holky. Ale pak vezmu inteligenci, zručnost, tedy vlastnosti ve kterých jsem lepší - a nevím. Odpovídá mé zručnosti +3 nebo +10? KDyž chci vytvořit postavu, která je zručnější a chytřejší než ostatní, jaké hodnoty tomu odpovídají? (Nikdo mi tu neodpověděl).

Prostě mi přijde, že v DrD+ si díky růstu vlastností po úrovních nemůžu vymyslet postavu a pak jí zformovat do číselných statistik. Musím to udělat obráceně - udělat si čísla tak jak mi vyjdou a až ve hře zjistit, jaká ta postava vlastně je.

Tohle je výtka a zárověň otázka - když mi někdo řekne, jak si s tímhle poradit, velmi to řešení ocením. Ale prostě při tvorbě postavy v DrD+ si připadám jako blbec bez ohledu na to, že RPG hraju 12 let.
peca_007 10.8.2006 21:00  19437
noldo [19436]: Heh, malinko jsi michnul diskuze z ruznych klubu. To pocasi se probiralo v PJ klubu. Navic mam pocit, ze nakonec to stejne dopalo tak, ze jsme se bavily "celkem o h....", jelikoz to asi ve skutecnosti nahazuje malokdo. :-)

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt