Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
anonym 11.8.2006 15:32  19554
re captainnMyslím,že právě proto jsou v pravidlech "všeobecné " dovednosti(a je jich tam dost).Kdyby byly zahrnuty ve vlastnosti "inteligence",neměli by žádný smysl.
noldo 11.8.2006 15:30  19553
No, nemám čas číst tu všechny příspěvky, ale mám pocit, jako PJ začínající s DrD+, že NPC dostávají rel. málo bodů do znalostí. Ikdyž rozložím vlastnosti celkem vyrovnaně, tak na vyšší úrovni body zcela neodpovídají tomu, co by se od nich očekávalo. Konkrétně myslím znalost kraje, města, a někdy jazyka. A vytvořit vzdělance je vůbec problém, leda že by neměl Skilly a dostával víc bodů do znalostí (jako válečník do bojových obecných dovedností). Už takhle u mě NPC dostávají bod navíc do Dovedností ze Zázemí (3 z 5, 4-5 z 10, 7-8 z 15)
anonym 11.8.2006 15:28  19552
re Kikki"Inteligence umožňuje nejen schopnost rychle řešit úkoly a hádanky, ale také poukazuje na schopnost učit se ".Jistě,ale pokud ti někdo někdy neřekl(bylinkář,učící tě dovednost bylinkaření),že Aqualunne má červenou barvu,tak ti nepomůže ani inteligence Garri Kasparova a vědět to prostě nebudeš.
captainn 11.8.2006 14:34  19551
kikkiAno, dalo by se to nazvat "všeobecnými" znalostmi. Pro specializované údaje je třeba sáhnout po té které dovednosti.
kikki 11.8.2006 14:31  19550
anonym:
V PPH se u inteligence píše toto:
Inteligence umožňuje nejen schopnost rychle řešit úkoly a hádanky, ale také poukazuje na schopnost učit se - tedy i na již naučené vědomosti. Všechno co se v hlavě nastřádá a je možno to kdykoliv vytáhnout, utváří inteligenci postavy.
anonym 11.8.2006 14:16  19549
Re ResurrectionTen problém je v tom,že ty vesničani na desátém levelu budou mít o tolik vyšší vlastnosti(rolníci,kováři a pod. pochopitelně především fyzické vlastnosti),víc křížků a s vidlema,kosama,cepama(apod.) budou umět zacházet hodně dobře(viz např.husité),takže nějací skřeti na 3.úrovni jim moc vrásek nenadělají.Add. kůň:Kůň nic neuzvedne proto,že nemá čím,kdyby měl ruce,uzvedl by,to nijak nesouvisí s porovnáním síly člověk -kůň.Add poslední odstavec:Tady na to mám bohužel zcela opačný názor,tedy až na to,že DRD+ není jednoduchý systém,to je asi tak jediné,v čem se shodneme.
anonym 11.8.2006 14:05  19548
re KikkiTady IMHO směšuješ dvě věci,inteligenci a vědomosti.Inteligence je dána její hodnotou v deníku a vědomosti jsou dány především výběrem schopností a dovedností postavy.Pokud dáš např. dvěma postavám hádanku"Jakou barvu má bylinka jménem Aqualunne" a jedna postava má schopnost "bylinkaření"(nebrat doslova,jen příklad),tu rostlinku zná a řekne ,že červenou.Druhá postava o ničem takovém nikdy neslyšela(nemá bylinkaření) a neví.To zda v případě hádanky závislé na konkrétní vědomosti odpoví postava správně či ne neurčuje její inteligence,ale její schopnosti a dovednosti(v tomto případě bylinkaření).
resurrection 11.8.2006 13:54  19547
anonym: asi si me dost dobre nepochopil. Kdo rika ze si to daj bez problemu? Vsichni vesnicani i kdyby byli na 10. levelu, tak nemaj ANI PARU o boji a zmasakruje je treba par skretu na 3. levelu... v DrD+ je treba vsechno vnimat relativne imho. A ty levely maj proste proto, aby se odlisila jejich kvalita v tom co delaj...

Prevedeno na postavy: ani bojovnik na 21. nema sajna jak seslat kouzlo a kdyby na tom zavisel jeho zivot, umre. Stejne tak kdyz sedlak umi perfektne sit a na boji s mecem by zavisel jeho zivot (a byl by na 21. sedlaka), umre! V cem vidis rozpor?

A s tim konem, neumis cist? KUN NIC NEUZVEDNE, clovek ano (v tomto ohledu je silnejsi), clovek zas neni moc dobrej jako tazny zvire.

Jeden priklad za vsechny, koukni se na tabulku hmotnosti a na poznamku pod ni, ty hodnoty se musi upravit pro jinou situaci. Stejne je to se vsim. Proste DrD+ NENI JEDNODUCHY system, ale naopak komplexni a dobre konzistentni, coz mnohym jak se zda dela problem.
captainn 11.8.2006 13:52  19546
kikkiA nejde jen o znalosti suchých dat, ale také o nové způsoby jak o problémech uvažovat, jak s nimi nakládat. Postavě se otevírají nové obzory a vynořují otázky, které ji dříve nenapadaly apod.
kikki 11.8.2006 13:47  19545
Přidam svůj pohled na inteligenci v Drd:

Př. Jeden má IQ 100 a druhý 150. Oba řeší nějakou hádanku. Kdo jí vyřeší dřív?

Ten s IQ 100 už se s podobnou hádankou někdy setkal, tedy jí vyřeší hned. Zatímco ten s IQ 150 ji vidí poprvé, chvíli bude logicky uvažovat a pak jí také vyřeší.

Tedy ten s nižším IQ vyřešil hádanku rychleji a z hlediska pravidel DRD+ bude mít vyšší inteligenci.

Pokud bereš inteligenci jako schopnost aplikovat poznatky, pak si musíš uvědomit, že tato schopnost ti je docela k ničemu, když nemáš žádné poznatky. Inteligence v DRD roste ne proto, že by se postavě zvyšovalo IQ, ale protože postava poznává nové věci a získává nové znalosti.
anonym 11.8.2006 13:47  19544
Re ResurrectionNo pokud ti nevadí,že je sedlák silnější než kůň,tak celkem chápu tvůj postoj,takový svět ti jistě bude vyhovovat.Otázka je,kolika hráčům obecně bude vyhovovat hrát do páté úrovně lamy slabší než průměrný obyvatel a ani potom ne o moc lepší.Další otázka je význam takových "hrdinů" ve světě,kde si s bandity poradí lépe pár důchodců s vidlema.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 11.8.2006 13:46  19543
anonym [19540]: Existuje tady funkce "vyhledavani". Do policka "autor" napis "peca_007" (samozrejme bez uvozovek), do policka "text" napis "hrdinskost" a zmackni "hledat". Najdes relevantni prispevky a kdyz u nich kliknes na Predchazejici nebo nasledujici, muzes si cist i okolni diskusi.
resurrection 11.8.2006 13:41  19542
Jinak jeste pro upresneni: bandite v takovem svete budou mit level 5-7, aby to byla pro vesnicany hrozba a potrebovali dobrodruhy (ale dobrodruhy, ne cucaky na 1. 2. levelu...). Pak taky nemusi mit vic krizku, kdyz si nikdy nezvedne silu (coz krome kovaru a mozna nekterych sedlaku moc lidi delat nebude). Navic to nebude tak vyrazny... jediny s cim se to bije je strelba. Navic podle vseho, kdyz jsem na 4. levelu a mam namaxovany schopnosti a jsem bojovnik, stejne nejsem schopen zabijet na jednu ranu (ani na 5 skoro). A proto nejsem jeste tak dobry, az budu na 10. a budu si to davat na dve rany (standardni lidi), tak pak budu neco vic... me to smysl dava zcela.

A co se tech vlastnosti tyce, jde skutecne o to, ze sila cloveka a kone, jakkoliv ciselne stejna znamena neco jineho pakticky (tento rozdil je ale zavislej na zdravem rozumu... co k cemu vztahovat proste.
dalcor 11.8.2006 13:41  19541
anonym 19540 to chce potlesk! Super dotaz

Mimcohodem s hrdinskostí světa budu pracovat ve zmiňovaných pravidlech tvorby psotavy.
Velká hrdinskost = Důraz na vlastnosti
Střední hrdinskot = kombinace
Nízká hrdinskost (průměrný svět) = bývalý důraz na zázemí.
anonym 11.8.2006 13:36  19540
re PecaZatím to chápu tak,že průměrná hodnota vlastnosti v DRD+ stanovena není a odvozuje se od jakéhosi parametru "hrdinskost světa" o kterém není v pravidlech ani zmínka.Takže teď by mne zajímalo to s tou hrdinskostí,jinak se asi k průměrným hodnotám nedostaneme.Můžeš mi definovat parametr "hrdinskost světa"?Od kolika do kolika se pohybuje,jak se spočítá,co všechno ovlivňuje a tak?

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt