Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
peca_007 12.8.2006 15:08  19567
noldo [19553]: Nemyslim si, ze je uplne nejlepsi tvorit CP podle pravidel pro hrace. Leda bys tvoril specialni CP, ktera ma povolani shodne s nejakym hracskym. Takovy obyvatel mesta ma jiste orientaci ve svem meste naprosto automaticky alespon I.

Kupodivu jsem zaznamenal relativne malo narku na tvorbu CP. Zrejme kazdeho brzy prestane bavit to pocitat a striliti od boku :-)

Kazdopadne nevim, jestli by nekdo vubec dokazal takovy navod sepsat, o chuti a casu nemluve.
romik 12.8.2006 15:03  19566
DalcorNa tvorbu úpostavy jsem také zvědav. dnes jsem si prošel pravidla DnD, musím jen od kamaráda zjistit jaké edice - jelikož jsem z toho, lehce řečeno velmi rozčarován.
Po přečtení počátečních majetků různých postav (šupinová zbroj, těžký palcát) natvrdo předpřipravených bohů a podobně jsem rád, že jsem zakotvil u DrD+
Zkusím dokopat své hráče, aby mi každý nějak charakterizoval DrD+ a potom to hodím do článku (jako bonus), na kterém jsme se domlouvali a který asi dostane přednost před dokončením ceníku a herbáře:-)
peca_007 12.8.2006 14:59  19565
anonym [19540]: Co to je "hrdinskost sveta" jsem ti napsal, ale ciselne se asi vyjadrit neda, respektive nema smysl pro to hledat nejaky vzorec. Mimochodem hrdinskost sveta je zminena v Bestiari, ale jen slovne. Proc taky cislo co by si s nim delal?

Dalcor [19541]: Nevim ted, jestlis to s tim potleskem myslel vazne nebo ironicky. Pokud Vazne, tak mi to nedava smysl.

Mimcohodem s hrdinskostí světa budu pracovat ve zmiňovaných pravidlech tvorby psotavy. / Velká hrdinskost = Důraz na vlastnosti / Střední hrdinskot = kombinace / Nízká hrdinskost (průměrný svět) = bývalý důraz na zázemí.

Na tu tvorbu postavy si pockam jako na celek. Takhle to totiz nedava smysl. Protoze kdyz je velka hrdinskost sveta (tedy nizke urovne obyvatel), pak pocatecni rozptyl vlastnosti +0 az +3 prave moc vyznamny neni. Drive nepo pozdeji budou postavy vuci beznym obyvatelum prilis mocni, nez aby +3 k Sile (Zrc, Int,...) hralo v tomto vztahu vyznamnou roli. Vlastne si myslim, ze to spolu vubec nesouvisi. Ani s tim puvodem.

Nebo pouzivas hrdinskost sveta v jinem smyslu, nez jsme ji tu kdysi deklarovali.anonym [19548]: "Jakou barvu má bylinka jménem Aqualunne" neni hadanka, to si pletes pojmy s dojmy. Hadanka je obecne resitelna i bez specialnich znalosti - schopnost ji vyresit zalezi na celkovych vseobecnych znalostech. Ty jsi polozil dotaz na na barvu byliny, vyzaduje specialni znalosti - neni to hadanka.

anonym [19549]: To ze je rolnik na 10. urovni, jeste neznamena, ze umi bojovat kosou. Nezapomen, ze husite meli ty kosy jaksi upravene, s tema bys travu neposekal. I kdyz, tys mozna kosou nikdy nesekal, tak treba nepoznas = nehraje to pro tebe roli. Kazdopadne to s tim bojem plati i pro vidle. Ano, bodnout jimi jiste umi, ale neumi se jimi kryt a utocit efektivne (odkryt nepritele, taktizovat). Takze by mel postihy jako kdyz nema dovednost Boj s..., cimz se mu bojovnik, ktery ma Boj s... vyrovna zhruba o 3 urovne niz a k tomu ma skalu fint, lepsi zbrane a schopnosti bojovnika, ktere mu davaji dalsi vyhody.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 11.8.2006 16:59  19564
anonym [19549]: To už je ovšem problém vyvážení světa. Pokud se sedláci nemusí bránit, tak se neučí se zbraněmi bojovat (sekání sena je něco jiného než mlácení po hlavách). Ovšem pokud je někdo vyburcuje, bude je pár týdnů trénovat, tak to klidně někomu nandají... a většina z nich pak zapomene (ti tebou zmiňovaní husité). Pokud skřeti nalítnou na ty první, vybijí je (už jen kvůli tomu, že skřeti asi budou mít skilly se zbraněmi a bonusy na boj). Pokud na ty druhé, bude to tuhý boj. V čem je problém?
captainn 11.8.2006 16:28  19563
noldoNebo jiný příklad. Takovou obecnou informací je, že se Kostival užíval k léčbě kostních problémů (typicky zlomenin). Ale kdo z hlavy ví, jak takový Kostival vypadá, kdy je třeba ho sbírat a jakou část použít?

Zase z toho máš fakt, který je 100% správný, ale sám o sobě je téměř k ničemu. Léčit zlomeninu ti ani v nejmenším nepomůže, protože je to vytržená informace. Takže tě její znalost nezvýhodňuje proti adeptům léčitelství, znalosti léčivých bylin či jiných dovedností.

Přesto se to může hodit. Když zaslechneš útržek rozhovoru (a bude v něm Kostival), můžeš zkusit tipnout, že půjde o nějaké babky/dědky bylinkářky nebo účastníky pionýrské soutěže první pomoci, kteří si opakujou na část poznávačky léčivých bylin apod.

A kde k té informaci přijde? Třeba si zapamatuje, jak mu jako malému vyprávěl děda dřevorubec o tom, jak na něj v lese padl strom. (Děda si rád zapřeháněl. Zvlášť po svařeném mléce s pálenkou.) A jak pak ležel jako lazar a bába bylinkářka mu vyháněla z těla šajtána bezem a kosti rovnala kostivalem.
dead 11.8.2006 16:19  19562
neviem ci ste uz o tom hovoril ...ja som teraz preskocil asi 500 prispevkov ale ak si vsimnete tak medzi najzabavnejsie casti rpg hier patri jednak hranie postavy a potom hned sperkovanie a boostavnie postavy rozlicnýmy "itemamy" tak som rozmýslal ci by nebol dobrý nápad hracom tieto ôitemyô zviditelnit a to tak ze kazdy mec bude mat svoj obrazok a to ise plati aj o brneniach nahrdelnikoch atd. ikony by sa naprikald dali ukradnuť s world of warcraftu, z guild wars alebo z lineage,

ak by moj napad zozal uspech tak by sme mohli spravit akisy dennik kam si hrac moze tieto predmety nejakzm sposobom pripnut.....
dalcor 11.8.2006 16:16  19561
noldo 19556já třeba v té tvorbě postav co přepisuju přidám pár zajímavých dovednsotí - třeba Vzdělání a Vojenský trénink

Vzdělání (kom) ti umožní přidat si jeden další jazyk dá ti nějaký základ do dovedností Etiketa, Zeměpis a pod. Asi +1.

Vojenský trénink (kom) - můžeš si vzít dovednost Boj s jednou další zbraní a se všemi netrénovanými zbraněmi budeš mít míst -3/-2/-1 jen -2/-2/-1.

Tyto dvě dovednosti půjdou vzít jen na první úrovni. PJ by pak měl uvažovat zda některé psotavy na základě domluvy by neměli tyto dovednosti mít od začátku (třeba šlechtic)
dalcor 11.8.2006 16:03  19560
Tvorba postav by Dalcorhttp://rpgforum.jinak.cz/viewtopic.php?t=2268&start=15

Tady jsem umístil první kapitolu tvorby postav pro DrD+ by Dalcor Pracovní verze 1.00

Pro ty co to zajímá
captainn 11.8.2006 16:00  19558
noldoBába z kanclu moc dobře ví, co je uživatelské jméno a heslo. Přesto je to neschopný uživatel a doběhneš ji už jen tím, že jí vypneš monitor, což ona nikdy nedělá. Čili zná nějaký fakt z oboru, přesto ani omylem není Computer 1.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 11.8.2006 15:59  19557
anonym [19552]: Proto taky hadanka "jakou barvu ma Aqualunne" nema az tolik spolecneho s inteligenci. Tady se uplatni zejmena vedomosti a pamet. Navic to neni hadanka, ale spis typicky priklad otazky ve vedomostnim testu. Asi jako v Risku "Jakou barvu melo varene pivo nadkvasne jecne."
noldo 11.8.2006 15:48  19556
CaptainnTo o těch všeobecně známých faktech bych se hádal. Třeba já hraju ve Středozemi a všem elfům a trpaslíkům dávám Etiketu na 1. A s tim severem to mi nepřijde jako dobrý příklad. A fakta z oborů že se šíří? Jak? Novinama? Televizí? Vzdělanci byli vlaství vrstva, informace můžou být mezi vzdělanci stovky let a nikam dál se neposunou. V nWOD musíš mít Drive na 1 abys uměl _aspoň _špatně řídit, Computer na 1 abys byl uživatel. A těch bodů tam neni zas tak moc.
captainn 11.8.2006 15:38  19555
Ovšem, ale uvědom si, že tyto dovednosti znamenají jakýsi souhrn těchto znalostí, schopnost s nimi dál pracovat, analyzovat na jejich základě i údaje z téhož oboru, které dotyčná postava nikdy před tím ještě neviděla. (Třeba mapa používající jiné symboly než je obvyklé apod.)

Přesto z každého takového oboru pronikají do obecné znalosti fakta buď notoricky známá nebo zvláště významná. Takže ačkoliv naprostá většina z nás nemá žádné hlubší znalosti etikety, něco přeci jen nejspíš víme. Ti sečtělejší z nás, toho budou vědět víc, ačkoliv žádné specializované učení se etiketě nepodstoupí.

Takže takovou všeobecnou znalostí může být, že na mapě je sever "nahoře". Ale ona to ne vždy je/byla pravda. Fakticky skoro každá onformace spadá do nějakých oborů, takže nemaje potřebnou dovednost neměl by si je snad znát?
anonym 11.8.2006 15:32  19554
re captainnMyslím,že právě proto jsou v pravidlech "všeobecné " dovednosti(a je jich tam dost).Kdyby byly zahrnuty ve vlastnosti "inteligence",neměli by žádný smysl.
noldo 11.8.2006 15:30  19553
No, nemám čas číst tu všechny příspěvky, ale mám pocit, jako PJ začínající s DrD+, že NPC dostávají rel. málo bodů do znalostí. Ikdyž rozložím vlastnosti celkem vyrovnaně, tak na vyšší úrovni body zcela neodpovídají tomu, co by se od nich očekávalo. Konkrétně myslím znalost kraje, města, a někdy jazyka. A vytvořit vzdělance je vůbec problém, leda že by neměl Skilly a dostával víc bodů do znalostí (jako válečník do bojových obecných dovedností). Už takhle u mě NPC dostávají bod navíc do Dovedností ze Zázemí (3 z 5, 4-5 z 10, 7-8 z 15)
anonym 11.8.2006 15:28  19552
re Kikki"Inteligence umožňuje nejen schopnost rychle řešit úkoly a hádanky, ale také poukazuje na schopnost učit se ".Jistě,ale pokud ti někdo někdy neřekl(bylinkář,učící tě dovednost bylinkaření),že Aqualunne má červenou barvu,tak ti nepomůže ani inteligence Garri Kasparova a vědět to prostě nebudeš.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt