Dalcor [19583]: Aha, :-)
Hrdinskost postav: Osobne bych tento termin nahradil terminem "Moc druziny" respektive "Pocatecni moc postav" nebo tak neco, pripadne se mu vyhnul uplne a nijak specialne to nenazyval. A v podstate by do toho melo spadat jak mnozstvi "bodu" na vlastnosti a dovednosti, tak vyse majetku a puvodu. A jeste jinak, abych se prizpusobil tvemu oddeleni vlastnosti a dovednosti od majetku a puvodu. Pri tom ustavujicim sezeni s PJ, by se hraci dozvedeli (dohodli s PJ), kolik bodu si budou moct dat do vlastnosti a dovednosti a kolik do majetku a puvodu, pricemz jsou to dve nezavisle hromadky bodu, OK?
---
Co se tyce poctu bodu do vlastnosti, tak v zasade bych nechal to co je v pravidlech ted, to jsou tri moznosti a jsou nastaveny tak, aby nam postavy nevybehly z rozumnych hodnot. Takze maximalne +3 k jedne vlastnosti, tak jak je to ted. Tohle omezeni je potreba zachovat.
Co se tyce dovednosti, tak v zasade mas zhruba 3 moznosti:
1/ PJ rekne kolik bodu na ne maji.
2/ Odvozuje se to fixne od velikosti vlastnosti (treba 2x vlastnost)
3/ Hrac ma jednu hromadku bodu a voli si lepsi vlastnosti nebo vice dovednosti (to se ti asi libit nebude) :-)
Dal bych v dovednostech pokracoval stavajicim zpusobem.
---
Jsem zvedavy, co vymyslis s tim pravidlem vice dovednosti za vyssi Int a Zrc. Nemyslim si, ze neco takoveho je potreba. Zvlaste v pripade, ze by se pocatecni pocet dovednosti (dovednostnich bodu) odvozoval od hodnoty vlastnosti podobne, jako pri prestupu na vyssi uroven (ale treba dvoj ci tri nasobne). A nenapada me, proc by Int (Zrc) mela ovlivnovat pocet treba fyzickych dovednosti.
---
Co se majetku a puvodu tyce, tak dobre. Mej je oddelene, vsichni maji na zacatku stejne maximum. Kdo chce, muze si vzit mene (nizssi puvod). OK, proc ne. Ale zvlaste u nekterych typu hracu se to zvrhne v hru bohatych slechticu prahnoucich po dobrodruzstvi. Doted si hrac v podstate volil mezi lepsim postavenim, majetkem, lepsimi vlastnostmi nebo dovednostmi. Ted si rozdeli vsichni stejne, proste se dohodnou (PJ urci), jak budou silni, vycviceni a bohati. To mi nepripada moc herne zajimave. Nenuti to totiz hrace premyslet, jak si postavu vytvori.
---
Co se spolecneho projednavani postav tyce. Tak jednak je to opet vec dohody. Je fakt, ze casto se hraci prozradi sami, jindy to poznaji behem jedne hry, co je kdo za povolani. Kazdopadne se muzou domluvit, zda-li si to reknout rovnou (rozdeli si role) nebo podrzi v tajnosti (at uz za asistence PJ, aby tam nebyli sami zlodeji nebo zcela volne).
Vim i o druzinach, kde si sva povolani vzajemne nerikaji a dari se jim udrzovat se vzajemne v nejistote. Zalezi pochopitelne na stylu hry a vnejsich projevech povolani.
===
Cim vic o tom premyslim, tim mene se mi to prerozdelovani libi. No, pockam se soudem az na vice komplexni verzi. Stejne nebudu mit zitra cas, slibil jsem otci pomoc na stavbe. |