Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
gwaihir 14.8.2006 10:02  19597
ResurrectionJenže přestupem získáš všehovšudy 2 dovednosti. A v Shadowrunu, myslím, vůbec úrovně nejsou a není to hra, kde by se čekal vysoký "poločas rozpadu" postav. Takže je to nesrovnatelný.
resurrection 14.8.2006 08:39  19596
2Jerson: A co treba si tu vymyslenou postavu zahrat od piky a to co umi v 18 letech ji naucit postupem na tu treti uroven treba? Zacinaj v drivejsim veku a snaz se o to co ta postava chce... imho je ten system tvroby postavy udelany dobre, generuje dost "chudaky" na prvnim levelu, ale to je uplne v poradku. Mam-li to srovnat treba se Shadowrunem, kde tvorba defakto generuje plne nabusene vrazdomaty se vsim na co si vzpomenes, tak se mi tohle libi mnohem vic.
jerson 14.8.2006 07:30  19595
Bouchi, PecaNa jiných místě pravidla zcela jasně ten svět lajnují" Na kterych? Takže - uspořádání světa, sféry, bohové, magie - s tím se moc udělat nedá. Dále povolání jsou vcelku jasná lajna, včetně těch dovednostních - prostě určité typy postav podle DrD nejsou vyvořit. Dále při tvorba postavy je určeno, kde a jak se může postava na první úrovni pohybovat. (Rozepíšu dále). A nakonec schopnosti - svět podle plusek je prostě z principu "manga-heroický", myšleno schopnostmi postav. Lajn a mantinelů až až.
------

A teď tvorba postavy - jsem s ní velmi nespokojen. Vybral jsem si zloděje, protože to má být povolání, ve kterém má hráč velkou volnost. K pravidlům pro zloděje jsem se ani nedostal. Popsaný postup urči rasu - povolání - vlastnosti - zázení - majetek - dovednosti jsem musel úplně otočit. Měl jsem přeedstavu o tom, co by postava po 18tu letech života ve městě měla umět, přesněji co by měla umět alepsoň trochu. Vyšlo mi to na 12 - 15 dovedností (btw. nikde jsem nenašel dovednost pro vrh nožem nebo čímkoliv jiným - to jako umí vrhat jen specicifická povolání?) Za další - nejvíc dovedností bylo psychických - takové ty znalosti města atd. Takže podle toho jsem hledal, kolik bodů minimálně musím dát do dovedností celkcem, abych to nějak složil. Pár dovedností jsem musel vyškrtat, nakonec jsem se jakž tak dostal do 10to bodů. Dále peníze - nevím kolik stojí oblečení, kolik stojí jídlo na den (ceny chleby a slepic jsou mi vcelku na nic), dvě dýky mi určily minimum. Z toho mi vyšlo, že musím být z neúplně rodiny - postava má sice kromě rodičů dva sourozence, ale třeba to uhraju na to, že z domova odejdu.
Povolání bylo jasné, pohlaví taky, ale při počítání vlastností jsem zjistil, že si postavu musím buď dobře nahodit a stejně bude spíš rohší, nebo abych naplnil představu o obratnějším a hezčím půlelfovi, musel jsem použít místo lidských (jak jsem měl původně v plánu) elfí vlastnosti. Takže v závěru je to postava vlastnostma jakž takž odpovídající představě, dovednostmi o kus horší, podhodnocenou rodinou a jestli mi vyjdou peníze ještě nevím. Prostě nic moc.
gwaihir 13.8.2006 22:30  19594
Tak třeba já jsem z Brna.
kharadan 13.8.2006 21:57  19593
A proč jste všichni jenom z Prahy.....tady na Moravě nikdo?
dante_the_blue 13.8.2006 21:19  19592
Na hrdinskost postav apod. uz nemam sil. :) A zadna hráčka se tu jeste neobjevila? Porad shanime...
dante_the_blue 13.8.2006 21:04  19591
No kurnik. To se mi teda povedlo. Nez jsem to napsal, tak me to vyhodilo a jeste mi to vsechno, krasne upravene do odstavcu rozhazelo do takoveho bordelu. Ma omluva, panstvo
anonym 13.8.2006 21:02  19590
Taaak hura do 200 prispevku... Takze ohledne role PJ, hrajeme svet, kde nechavam absolutni svobodu hracum, okoli proste predem vytvorim, vytvorim i pribliznou casovou osu co se kdy a kde stane. Samozrejme tahle prace tak z poloviny prijde vnivec, ale coz...za ten pocit to stoji a vzdycky se vetsina da pouzit nekdy treba pozdeji. Take samozrejme se muze stat, ze postavy se budou pohybovat kolem a do niceho se nezapletou a tak se budou potykat pouze z zivotem v divocine. Ale to je jejich volba. A pravidla jedem vyjma svetla presne. Dokonce porovnavam vzhledove statistiky a hody kostkou na ne pokud postavy potkaji CP a vlastne, jakakoliv ziva bytost, i neziva co potkaji, je CP a mam ji vytvorenou do podrobnosti, nektere, ty dulezitejsi, dokonce zanesene v klasickem deniku (vytvoreni postavy do deniku, ciste cisel jde do par minut, charakter, historie a zivot pak dost vic, ale vetsinou se s jednou dulezitou CP vejdu abych ji propracoval do hodiny). Meli jsme jednu dobu v druzine tri hranicare, kneze i theurga. A NIKDY v tom nebyl vetsi problem, urcite ne takovy o jakem tu mluvite. Hraci byli schopni atech par udaju co musi o nich zvladnout PJ...staci to zabehnout. Jde jen o to, jake je pro vas hrani DrD+ prioritou. A co tomu venuju? Hrajeme tydne tak osm az deset hodinek, priprave mimo dam od ctyr do osmi hodinek, vetsinou si tim ukrajuju predchozi noc abych se pripravil na dalsi noc plnou hrani. Jiste, jsem student a mam prece hromadu casu... :) Prusvih bude az se postavy dostanou do mesta, kde tech udalosti je proste moc. Ale stejne, vzdycky bude jen uzky okruh ktery se da pripravit a zbytek improvizovat a pokud by postavy utikaly i mimo schopnosti improvizace...takove male postrceni si taky obcas neodpustim. BTW, na zacatku DrD+ je psano, ze to neni hra na par odpoledne a ze se s velkou pravdepodobnosti muze stat zalibou na cely zivot. Propocitavali jsme za jak dlouho se ktera postava pri uplne absrudnim, ale optimalnim postupu, muze dostat na 21. uroven. Vyslo nam pri nasem stylu hrani nejmene tri roky tvrde hry...to je krasa. Stejne se tezko nekdo z nasich hracu dostane vejs jak na desatou...to by musel bejt buh RP a pritom mit naklonenou prirodu, vsechny rasy, vsechny jedince a bohy :) A jeste k tomu Astral :) Cenik z PPJ nepouzivam :P Ale mimochodem, neni psano, ze to pravidlo o vztahu puvodu a majetku je tam jenom kvuli vyrovnanosti...onomu vyrovnanemu startu a ze hraci kteri chteji, ho mohou uplne vypustit? A i tak se da vzit jako plus, protoze te nuti vymyslet zajimavou historii. Dobrodruhy se nestavaji klasicke pripady postav z minulosti...majetny, vzneseny a schopny urcite nebude mit duvod zit dobrodruznym zpusobem. Tedy mu hodime majetek na 0...aha, byl vyhnana, kdyz do jeho palace vpadla konkurencni rodina a on radsi utekl v pyzamu aby si zachranil holy zivot. A hned mame motivaci a cile. Nebo mu hodime schopnosti na 0...no, to byl asi velkej lenoch, jenze jednou ho trklo, ze kdyz nic neumi, tak ho zivot pohlti. A tak musi byt vyjjimecny a neni lepsi jak ziskat zkusenosti a schopnosti nez se vydat na zkusenou. Prirucky bych klidne rozdelil na jednotlive knihy. Spis ta dvojkombinace mi prijde lehce zvlastni vcetne oduvodneni stejnym typem postupu dobrodruzneho povolani. To Jerson: No vidis, a my na chleby a mrkve hrajeme. A meli jsme i pravidlo na to, kolik cinni minimalni vaha porce na den (vyzivova hodnota by byla uz i na nas moc :). To ale nejak tak padlo jako blbost. Ale ted vlastne to jede spis tak, ze si asi kazdej rekne kolik to pro jeho postavu znamena porci. No, a kdyz mu to odhadem zacne hnit, tak to vypada nejak treba takhle... Magus: "...jejda, ja tady mam v torne jeste ten sejra, ten ja ale plesnivej. Fuj" *vyhazuju plesnivej sejra* Kroll: "jeeee, zraaadlo. Magus ma velka kamarad." Bez pravidel. Jde jen o to mit hrace, kteri na hre spolupracuji, ne takove, kteri se snazi obelstit pravidla i PJ a pro svou postavu ukoristit jen to dobre. Takove povyhazet.
telvoii 13.8.2006 20:56  19589
soutěžPeco už by jsi mohl smazet ten nefukční odkaz:
Soutěž o nejlepší krátké dobrodružství pro DrD+. Uzávěrka 30.4.2006!
peca_007 13.8.2006 19:27  19588
Johnny07 [19585]: A slysel jsi o funkci hledani? :-) -- filtruj si moje prispevky s vhodnym klicovym slovem. napriklad "povolani".
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 13.8.2006 15:07  19587
Johnny07 [19585]: Slyšel.
gran 13.8.2006 14:55  19586
HraSháním lidi z Prahy a okolí, kteří by byli ochotni více či méně pravidelně hrát =) Mám už několik hráčů, ale chci poskládat dvě družiny, protože jsou hráči mezi sebou... eee, nekompatibilní? Spíš každej jede na jinej styl hry ;)
Takže kdyby tu někdo takovej byl, nechť se mi bez obav ozve do pošty =)

(A tenhle příspěvek uvidíte za prázdniny ještě... jednou ..., protože tu diskusi tady máte příliš živou ;))
johnny07 13.8.2006 11:13  19585
Zdar hele lidi neslisel nekdo o nových povolani do DrD+?
peca_007 12.8.2006 22:28  19584
Dalcor [19583]: Aha, :-)

Hrdinskost postav: Osobne bych tento termin nahradil terminem "Moc druziny" respektive "Pocatecni moc postav" nebo tak neco, pripadne se mu vyhnul uplne a nijak specialne to nenazyval. A v podstate by do toho melo spadat jak mnozstvi "bodu" na vlastnosti a dovednosti, tak vyse majetku a puvodu. A jeste jinak, abych se prizpusobil tvemu oddeleni vlastnosti a dovednosti od majetku a puvodu. Pri tom ustavujicim sezeni s PJ, by se hraci dozvedeli (dohodli s PJ), kolik bodu si budou moct dat do vlastnosti a dovednosti a kolik do majetku a puvodu, pricemz jsou to dve nezavisle hromadky bodu, OK?
---
Co se tyce poctu bodu do vlastnosti, tak v zasade bych nechal to co je v pravidlech ted, to jsou tri moznosti a jsou nastaveny tak, aby nam postavy nevybehly z rozumnych hodnot. Takze maximalne +3 k jedne vlastnosti, tak jak je to ted. Tohle omezeni je potreba zachovat.
Co se tyce dovednosti, tak v zasade mas zhruba 3 moznosti:
1/ PJ rekne kolik bodu na ne maji.
2/ Odvozuje se to fixne od velikosti vlastnosti (treba 2x vlastnost)
3/ Hrac ma jednu hromadku bodu a voli si lepsi vlastnosti nebo vice dovednosti (to se ti asi libit nebude) :-)
Dal bych v dovednostech pokracoval stavajicim zpusobem.
---
Jsem zvedavy, co vymyslis s tim pravidlem vice dovednosti za vyssi Int a Zrc. Nemyslim si, ze neco takoveho je potreba. Zvlaste v pripade, ze by se pocatecni pocet dovednosti (dovednostnich bodu) odvozoval od hodnoty vlastnosti podobne, jako pri prestupu na vyssi uroven (ale treba dvoj ci tri nasobne). A nenapada me, proc by Int (Zrc) mela ovlivnovat pocet treba fyzickych dovednosti.
---
Co se majetku a puvodu tyce, tak dobre. Mej je oddelene, vsichni maji na zacatku stejne maximum. Kdo chce, muze si vzit mene (nizssi puvod). OK, proc ne. Ale zvlaste u nekterych typu hracu se to zvrhne v hru bohatych slechticu prahnoucich po dobrodruzstvi. Doted si hrac v podstate volil mezi lepsim postavenim, majetkem, lepsimi vlastnostmi nebo dovednostmi. Ted si rozdeli vsichni stejne, proste se dohodnou (PJ urci), jak budou silni, vycviceni a bohati. To mi nepripada moc herne zajimave. Nenuti to totiz hrace premyslet, jak si postavu vytvori.
---
Co se spolecneho projednavani postav tyce. Tak jednak je to opet vec dohody. Je fakt, ze casto se hraci prozradi sami, jindy to poznaji behem jedne hry, co je kdo za povolani. Kazdopadne se muzou domluvit, zda-li si to reknout rovnou (rozdeli si role) nebo podrzi v tajnosti (at uz za asistence PJ, aby tam nebyli sami zlodeji nebo zcela volne).
Vim i o druzinach, kde si sva povolani vzajemne nerikaji a dari se jim udrzovat se vzajemne v nejistote. Zalezi pochopitelne na stylu hry a vnejsich projevech povolani.
===
Cim vic o tom premyslim, tim mene se mi to prerozdelovani libi. No, pockam se soudem az na vice komplexni verzi. Stejne nebudu mit zitra cas, slibil jsem otci pomoc na stavbe.
dalcor 12.8.2006 21:46  19583
PecaSnažil jsme se v tom zorientovat, moc mi to nejde, ale :)

Ano dávám příklad pro začátečníky o vyváženosti úvodní družinky (Conana/Frodo) v souvislosti s několika narážkami že je potřeba úvodní družinku vybalancovat. Ale máš pravdu přidám textové pole s dalším volitelným pravidlem nebo to více zdůrazním že družina nemusí být nutně vybalancovaná majetkem.

Dále Hrdinskost postav je mechanika vyvažující hru v oblasti vlastností a dovedností - dříve k tomu sloužilo určování kolik bodů si může postava dát když jde do kombiance soustředí se na vlastnostosti či zázemí. Místo toho je Míra hrdiskosti. Aby postavy nezačínaly s +20 bodama v síle. PJ si nastaví kde je průměr /to mě napadlo že musím ještě zdůraznit říkám že je to zatím rozepsáno ve verzi 1.00/ a podle toho se bude určovat. Nenapadá mě jiný způsob jak to balancovat kromě pevně stanoveného pravidla a to nechci! Chápeš?

Projednávání postav budu rozebírat později - společná diskuze je stejně důležitá jako samostatná. To že musíš mít údaje o své postavě supertajné a ostatní nesmí vědět co mají ostatní za povolání a dovednosti nepovažuji za dobrý nápad. Metagamingové znalosti hráče o povolání substituují to co si hráč z vypozorování může zjistit během představování a první session.

V dalších bodech rozepíšu asi jako volitelné pravidlo bonusové dovednsoti za výši inteligence a zručnsoti. Uatím pouze zmíněné.

Proč bych majetek a původ musel balancovat rovnoměrně o ostatníma mechanikama. TOmu se chci přesně vyhnout.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt