Taaak hura do 200 prispevku...
Takze ohledne role PJ, hrajeme svet, kde nechavam absolutni svobodu hracum, okoli proste predem vytvorim, vytvorim i pribliznou casovou osu co se kdy a kde stane. Samozrejme tahle prace tak z poloviny prijde vnivec, ale coz...za ten pocit to stoji a vzdycky se vetsina da pouzit nekdy treba pozdeji. Take samozrejme se muze stat, ze postavy se budou pohybovat kolem a do niceho se nezapletou a tak se budou potykat pouze z zivotem v divocine. Ale to je jejich volba. A pravidla jedem vyjma svetla presne. Dokonce porovnavam vzhledove statistiky a hody kostkou na ne pokud postavy potkaji CP a vlastne, jakakoliv ziva bytost, i neziva co potkaji, je CP a mam ji vytvorenou do podrobnosti, nektere, ty dulezitejsi, dokonce zanesene v klasickem deniku (vytvoreni postavy do deniku, ciste cisel jde do par minut, charakter, historie a zivot pak dost vic, ale vetsinou se s jednou dulezitou CP vejdu abych ji propracoval do hodiny). Meli jsme jednu dobu v druzine tri hranicare, kneze i theurga. A NIKDY v tom nebyl vetsi problem, urcite ne takovy o jakem tu mluvite. Hraci byli schopni atech par udaju co musi o nich zvladnout PJ...staci to zabehnout. Jde jen o to, jake je pro vas hrani DrD+ prioritou. A co tomu venuju? Hrajeme tydne tak osm az deset hodinek, priprave mimo dam od ctyr do osmi hodinek, vetsinou si tim ukrajuju predchozi noc abych se pripravil na dalsi noc plnou hrani. Jiste, jsem student a mam prece hromadu casu... :) Prusvih bude az se postavy dostanou do mesta, kde tech udalosti je proste moc. Ale stejne, vzdycky bude jen uzky okruh ktery se da pripravit a zbytek improvizovat a pokud by postavy utikaly i mimo schopnosti improvizace...takove male postrceni si taky obcas neodpustim. BTW, na zacatku DrD+ je psano, ze to neni hra na par odpoledne a ze se s velkou pravdepodobnosti muze stat zalibou na cely zivot.
Propocitavali jsme za jak dlouho se ktera postava pri uplne absrudnim, ale optimalnim postupu, muze dostat na 21. uroven. Vyslo nam pri nasem stylu hrani nejmene tri roky tvrde hry...to je krasa. Stejne se tezko nekdo z nasich hracu dostane vejs jak na desatou...to by musel bejt buh RP a pritom mit naklonenou prirodu, vsechny rasy, vsechny jedince a bohy :) A jeste k tomu Astral :)
Cenik z PPJ nepouzivam :P Ale mimochodem, neni psano, ze to pravidlo o vztahu puvodu a majetku je tam jenom kvuli vyrovnanosti...onomu vyrovnanemu startu a ze hraci kteri chteji, ho mohou uplne vypustit? A i tak se da vzit jako plus, protoze te nuti vymyslet zajimavou historii. Dobrodruhy se nestavaji klasicke pripady postav z minulosti...majetny, vzneseny a schopny urcite nebude mit duvod zit dobrodruznym zpusobem. Tedy mu hodime majetek na 0...aha, byl vyhnana, kdyz do jeho palace vpadla konkurencni rodina a on radsi utekl v pyzamu aby si zachranil holy zivot. A hned mame motivaci a cile. Nebo mu hodime schopnosti na 0...no, to byl asi velkej lenoch, jenze jednou ho trklo, ze kdyz nic neumi, tak ho zivot pohlti. A tak musi byt vyjjimecny a neni lepsi jak ziskat zkusenosti a schopnosti nez se vydat na zkusenou.
Prirucky bych klidne rozdelil na jednotlive knihy. Spis ta dvojkombinace mi prijde lehce zvlastni vcetne oduvodneni stejnym typem postupu dobrodruzneho povolani.
To Jerson: No vidis, a my na chleby a mrkve hrajeme. A meli jsme i pravidlo na to, kolik cinni minimalni vaha porce na den (vyzivova hodnota by byla uz i na nas moc :). To ale nejak tak padlo jako blbost. Ale ted vlastne to jede spis tak, ze si asi kazdej rekne kolik to pro jeho postavu znamena porci. No, a kdyz mu to odhadem zacne hnit, tak to vypada nejak treba takhle... Magus: "...jejda, ja tady mam v torne jeste ten sejra, ten ja ale plesnivej. Fuj" *vyhazuju plesnivej sejra* Kroll: "jeeee, zraaadlo. Magus ma velka kamarad."
Bez pravidel. Jde jen o to mit hrace, kteri na hre spolupracuji, ne takove, kteri se snazi obelstit pravidla i PJ a pro svou postavu ukoristit jen to dobre. Takove povyhazet.
|