Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
captainn 26.9.2006 09:25  20152
Dalcor: Při použití mechanismů na tvorbu postavy z PPH, dostaneš právě toho týpka na začátku cesty životem. (Aneb vyjde ti, že -skoro- nic neumí)
dalcor 26.9.2006 09:15  20151
tvorba postavyVčera jsme s Resurection a dalšími narazili na docela základní problém, resp rozdíl ve filozofii přístupu k tovrbě psotav. Jestli jsem to dobře pochopil, spoluhráči jsou zvyklí a přistupují k tvorbě postav tak, že postava na 1. úrovni začíná svou cestu životem kdy se začíná učit, a do té vstupuje s určitými základními znalostmi. Zajímavé je že všichni hrají z dnešního pohledu dospělé postavy (aspoň mám takový pocit tuším že o věku jsme se nebavili - chybička se vloudí) v pseudogotickém světě. Já jsem naopak (Svými herními zkušensotmi) vychováván v tom že postava na první úrovni už absolvovala základní výcvik a nějaké to učení. Řečeno přirovnáním, postava má za sebou střední školu či vejšku, či Bradavickou školu, postava bojovníka je po absolvování povinné branné služby etc. Pak se nedivím že se vyskytují názorové rozdíli na “míru hrdinskosti provlevelových charakterů” jiných systémů

Jak je to psané v plusku? Je to tak že postavy jsou na 1. úrovni na počátku "učení"? 1. úroveň tedy odpovídá řekněme 14 roku lidského věku /dívám li se na to současnýma očima/. Oproti DnD počítá s tím že postavy jsou na prahu dospělosti /tedy 18-21 let/.

Druhý problém se týká spíše než pluska takového obecného porovnání a pozorování. Spousta hráčů plusek vidí DnD a jeho světy jako světy kde psotavy jsou řekl bych (resp Resurection to podobně řekl) One man hero show to safe the world. Což tedy rozhodně není. Paltí kalsické vypravěčské jakési to uděláš takové to máš. Ale nemáte čirou náhodou tenhle pohled na věc díky knihám (Icewind Dale, Dragonlance) a počítačovým hrám? Byla by kniha s prostředí Asterionu, či plusek jiná? Či PC hra? Ano je rozdíl mezi mainstreemovou anglo americkou a slovanskou fantasy, ale mohl by si autor dovolit napsat u hry která se drží zastaralého termínu hry na hrdiny jiné možnsoti ;)

Děkuji za odpověď

Dalcor
jerson 26.9.2006 08:04  20150
BouchiNo, co se týká rychlosti střelby, stále zůstává faktem, že zatímco z luku je možné vystřelit šíp každých pět sekund, z kuše každých dvanáct až minutu (i víc) podle typu natahování.
Nicméně se divím, že se ve fantasy nepoužívají opakovací kuše schopné střílet minimálně stejně rchle jako luky, když je to vynález starý skoro tisíc let. (Asi proto, že na něj nepřišli Evropané :-))
peca_007 25.9.2006 23:57  20149
anonym [20145]: Pouzij zdravy rozum (bez urazky).

Pokud strilim na jednoho z ucastniku boje a netrefim, je nejaka sance, ze trefin jineho ucastnika toho boje. Jak velka je to sance, zalezi na tolika faktorech, ze je to zcela na dohode hracu a DUPJ. V pripade souboje 2 ucastniku to muze byt tech 50:50, ale taky muze uplne minout, takze dejme tomu, ze kdyz nezasahne, tak je sance 50% - 70% na zasah druheho bojujiciho.

Pohyb postav je sice v ramci kola vyhodnocovan v poradi dle BC, a ani bych si nekomplikoval zivot nejakym soucasnym pohybem vice postav, ale zase pocitej, ze postavy se budou tocit ke zdroji ohrozeni celem, ne zady. Tedy pokud je duvod k ostrazitosti, postava se bude za druhou postavou otacet, snazit se ji mit po dohledem. Naopak, kamarada si pusti za zada bez obav.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 25.9.2006 22:31  20148
Gwaihir [20146]: No, pozor, s tou rychlosti to neni tak docela pravda, zalezi na sile strelce. napriklad postava se silou 2 muze strilet z dlouheho skladaneho luku jednou za kolo (s postihem -3 k BC za nabijeni), ale z vojenske kuze jen kazde druhe kolo. Postava se silou 3-8 sice zvlada z vojenske kuse jednou za kolo, ale porad bude mit postihy k BC, zatimco postava se silou +5 uz zvlada dlouhy skladany luk bez postihu k BC za nabijeni. Podobne je to u siloveho luku a tezke kuse.
Cili pokud pro nekoho kuse strileji porad jeste prilis rychle, neni nic snazsiho nez jim pridat dodatecny postih k BC za nabijeni (treba -3).
Co se tyce ucinneho dostrelu pri prime strelbe, nezapominejme, ze v PPH jsou pravidla pro obecne postavy. Cviceni lucistnici budou mit jiste podobne schopnosti, jak tento dostrel zlepsit, jako ma napriklad hranicar zamereny na lukostrelbu.
Jeste nejaky problem?
gwaihir 25.9.2006 21:55  20147
AnonymovéTo je to takový problém se tady registrovat? Kdo vás má od sebe poznat?
gwaihir 25.9.2006 21:54  20146
BouchiJá bych řekl, hlavní problém je v tom, že kuše střílejí nesmyslně rychle oproti lukům a luky mají malý účinný dostřel ( i co se přímé střelby týče).
anonym 25.9.2006 18:41  20145
Zdarec.měl bych dotaz ohledně souboje v drd+, za 1:jak se určuje pravděpodobnost zásahu při střelbě na dvě bojující postavy?Je to pade na pade? za 2:pokusím se nastínit situaci:postava 1 a postava 2 vstoupí do mýstnosti.Obě postavy zahlásí chůzi, každá ke svému soupeři.Každá dojde poblíž místu, kde před chvílí stál její soupeř.Jak by to vypadalo v reálu?to by se jako obešli?Nebo je třeba akci vázat k postavě a ne k místu?čili,ne ukázat na místo a říct jdu sem ,ale říct jdu k němu.BČ nemá na situaci vliv,je jedno jestli začíná ten a nebo ten....
gran 25.9.2006 18:35  20144
anonymMá recenze _není_ "lživá". Je to mé svobodné vyjádření názoru.

Dle mého názoru DrD+ _je_ realistické - za předpokladu, že přijememe skutečnost, že je to svět, ve kterém existuje magie (která realistická rozhodně není).

Pokud máš nějaký odlišný názor, klidně mi ho napiš, ale zdrž se označování různých osob (= mě) za lháře.
Protože pokud už mě chceš z něčeho obvinit, zkus trochu zlehka - třeba z toho, že se snažím tvrdit _nepravdu_ .)

Btw ta recenze nemá účel lidem vnutit Plusko. Jde jen o to, že jsem si - jakožto hráč s +kem spokojený - přečetl mnoho recenzí, které Plusko hanili. Tak jsem si řekl - proč taky nenapsat něco jako člověk "z druhého tábora"? Má "recenze" není tedy úplně recenzí (na serveru Aragorn.cz se také nenachází v recenzích, nýbrž v "Zamyšlení nad..."), je to prostě jen veřejné vyjádření názoru. Asi jako když si stoupneš v metru a zakřičíš "Dračák sux!", nebo právě naopak "Dračák rulezzz!".
Je to jen tvůj názor a rozhodně to není oficiální vyjádření autorů .)

----------

Jinak souhlasím absolut s Jersonem, obzvlášť o oné "uvěřitelnosti". V době psaní oné recenze mě bohužel nenapadlo tento "termín" použít, takže tam je holt "realističnost" - ovšem "uvěřitelnost" by tam sedla mnohem líp, protože přesně to jsem měl na mysli .)
Už jen právě díky oné magii. Protože IMHO žádný známý RPG systém není realistický už jen díky tomu, že se tam ona magie vyskytuje =)) (ne že by u nás nebyla, ale funguje jinak, bwhahaha xD .))
mrmar MrMar Ve prvaku si na mne cestinar zased - a delal my problemi 25.9.2006 16:40  20141
Noir [20139]: Souhlasím, občasná smůla(či velké štěstí vidláka) je možné, ale anonymova představa by z toho udělala v podstatě jistotu, jak už tu někdo psal. Dlouhá piplačka s přípravou postavy a pak téměř jistá smrt při hloupém boji...
mrmar MrMar Ve prvaku si na mne cestinar zased - a delal my problemi 25.9.2006 16:37  20140
Jerson [20138]: To beru, mě DrD+ vyhovuje, jen jde o to, že drd hrdina konflikty vyhledává(aby bylo co hrát) a prožije jich desítky, což by ve skutečné realitě tak dlouho asi nevydržel :-)
noir 25.9.2006 16:37  20139
MrMar: Inu, mě by nevadilo, kdyby i superhrdinu dokázal zabít každý druhý blb, když bude mít štěstí, hrdina bude blbý apod.
Ve fantasy literatuře a mýtech to není zase tak nečasté: Geralt a vidle křupana, Robin Hood a kudla jeptišky, mocný drak Šmak a náhodný výstřel průměrného vojáka, nebo Agamemnonova smrt rukou obyčejné ženy...
jerson 25.9.2006 16:32  20138
MrMarje to hra na hrdiny ve smyslu "role", ale vzhledem k tomu, že reálně existující lidé přežili boje ve válkách, kde se bojovalo automatickými zbraněmi, a přežili pár let, tak si myslím, že hra se může držet reálných věcí a přitom umožnit přežít postavám, které se nevzdají po prvním zásahu.
mrmar MrMar Ve prvaku si na mne cestinar zased - a delal my problemi 25.9.2006 16:29  20137
Skutečně by mě zajímalo, jak si onen anonym představuje "ideální" RPG. Asi takové, kde vás může odrovnat každý vidlák jednou střelou z levného luku na 200 metrů. Je to krucinál přece hra na HRDINY, která má se skutečnou realitou jen málo společného. je snad pochopitelné, že pokud má hráč přežít jakýkoliv konflikt , musí mít nějakou výhodu. V reálném středověku(podle anonyma) se pohádám s vesničany a má smrt je jistá, v DRD+ jsem hrdina, na kterého si vesničan ani netroufne a když už, tak to nepřežije on( a někdy i celá vesnice ;-))
Dále nechápu, proč sem stále cpe ten ceník, když není oficiální. Když sem teď napíšu, že dlouhý meč stojí 5 zlatých a kyj 50, začne to zase vyčítat autorům?

Mimochodem, anonyme, zkus se pod své příspěvky podepisovat, je v tom hroznej bordel, nejsi jediný anonym...
jerson 25.9.2006 16:25  20136
Tedy aby bylo jasno, já si taky myslím, že jakákoliv zmínka o "historickém základu" cenníku v DrD+ je mimo mísu, ostatně to se tu už řešilo dávno, že :-))

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt