Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
dalcor 26.9.2006 10:46  20164
Hmm, to je IMHO dost dobra myslenka.
xkiv 26.9.2006 10:43  20163
Spis bude mit kazde povolani svoji vlastni "uroven kvalifikace" - jakou uroven musi dosahnout, aby se dal povazovat za vycviceneho mistra.
Priklad ze zivota (je to jen muj nekvalifikovany nazor, tak me nebijte, jetsli je to uplne jinak): medici maji *podstatne* vyssi uroven kvalifikace (tusim maji pet let vysoka + dalsi dva roky praxe?) nez treba truhlari (stredni odborna?), ti zase podstatne vyssi nez uklizecky ...
dalcor 26.9.2006 10:34  20162
Copak vo to, kdyby to byly průměrná "zaměstnání" na 5. úrovni to by ještě šlo, ale dovedš si Level 5 peasant?
noir 26.9.2006 10:33  20161
Mě je vysloveně líto, že ALTAR nějak nepropojil +ko s nějakým literárním světem. Třeba Šlechtovo Krvavé pohraničí si o to vyloženě říká. Je to tak podobné, tak pěkně provázané, no škoda... A přitom Šlechtu vydává ještě ke všemu Bronec, který pro ALTAR dělal (nebo ne?).
Hm, svět, kde bude průměrný kněz na páté úrovni, průměrný theurg taky, tak to si dost dobře představit taky nedokážu-respektive možná ano, ale nedokážu si představit, jak by to fungovalo... Už jen proto, že pokud by se všechny osoby řídily pravidly pro tvorbu postavy, neměla by zvířata žádný smysl, válečné umění by zřejmě existovalo ve zcela jiné podobě atd. (Když by průměrný voják byl na 5. úrovni, používal by někdo krátké luky nebo lehké kuše? Asi ne...) Logika toho světa by byla zcela jiná, než jsem viděl kdekoliv jinde. Možná by to bylo zajímavé...
dalcor 26.9.2006 10:01  20160
RomikAno o tom to je. O nastavení "hrdinskosti" světa. BTW zajímal by mě svět kde průměrný občas je Level 5. To může být zajímavé. Sám takový neznám. Podle vašeho heldiska, psotava na Prahu dospělosti, ve světě který je psotaven na pseuodhistorii musí mít tak 3-4 úroveň - BTW tuším Gran se o tom dříve zmiňoval podobně. No To je ten rozdíl který vidím. DnD provlevelové psotavy posuzuje jako hotové, an prahu dospělosti. pak se nemůžu divit, že hráči vychovaní jinými hrami považují provlelevloé psotavy v DnD za hrdiny (a to přesto že umí možná větší kulové než postavy s důrazem na zázemí).

Pořád se ještě nikdo neodhodla vyjádřit se k druhému, mnou zmiňovanému "problému".

EDITED: Tedy abych to shrnil rozdíl mezi 1. levelovou postavou DnD a DrD+ není v míře hrdinskosti, ale o přístupu k "vyzrálosti postavy" je tomu tak?
romik 26.9.2006 09:48  20158
DalcorAno, o věku to až tak není, možnáspíše o hrdinskosti světa. Já, když si tvořím postavu na první úrovni, dělám ji většinou mladou, s nějakými zkušenostmi (z učení, někdy cest) nebo jen třeba z teoretické školy. Když bych si dělal bojovníka na řekněme 3. úrovni, již bych ho třeba udělal jako vysloužilého vojáka, dezertíra nebo strážníka.
Záleží ale i na světě. SSvět, kde lidí jsou 0 - 1 level je něco jiného a svět, kde průměrný občan je na level 5 je rozdl. Já zrovna teď promýšlím koncepci tak, aby si postavy užili vyložené hrdinství až třeba od patnácté úrovně...Což může znamenat i to, že zkušení občané se mohou pohybovat okolo 10. úrovně...
captainn 26.9.2006 09:46  20157
DalcorTo se ale tak nějak tvůj popis a moje představa shodují. Jelikož ten prvňáček má pár dovedností na jedničce a úroveň zvládnutí na prvním stupni si představuji podobně tvému popisu.
Pokud moje "skoro nic" v tobě vyvolalo jiný dojem, tak se omlouvám. Šlo mi jen o to, že postava se věnovala jen velmi málo "oborům" a v žádném z nich nepronikla za základy.
dalcor 26.9.2006 09:43  20156
Pigi RomikAno o věku to až tak není... JDe o to co bylo před tím, jak jsem zdůraznil před tím. Já s tím začátkem učení ensouhlasím. Svět je složen z 0-lvl charakterů. Jsou to obyčejní sedláci etc. Ovšem voják, už je bojovník 1. úrovně, už se něco naučil. Třeba Boj I. Vesnický dřevorubec je 0 lvl charakter, správce lesa je 1. level charakter protože umí něco navíc - starat se o dřevo. (Blbej příklad).
dalcor 26.9.2006 09:41  20155
captainnAle v DnD an první úrovni umí také...kulové! Kde se tedy bere tan názorový rozdíl. Stejně jako v DnD i zde se přeci dovednsoti checkují přes valstnosti?

Zacházení (resp Boj se zbraní I) se zbraní přeci není "umím chytit meč za jílec a bodat správným koncem od sebe" ale zvládnutí nějakých základních technik - krytí, útok, držení. Řekněme (zase moderním člověkem náhled) půl roku ve skupině istorického šermu, před nástupem na Magisterium? Což by byl Boj II? Tj přeci i ta psotava na 1. úrovni az sebou už nějaký výcvik IMHO MUSÍ mít...
romik 26.9.2006 09:40  20154
DalcorJak jsi napsal, viděl bych to přesně tak - jaké si to uděláš, takové to máš. Když jsem si byl zahrát DnD, dal nám GM na výběr - hodit si na věk nebo si to vymyslet.
pigi 26.9.2006 09:37  20153
Dalcor"Jak je to psané v plusku? Je to tak že postavy jsou na 1. úrovni na počátku "učení"?" - ja bych to videl zas na hrdinskosti sveta, pokud drtiva vetsina obyvatel bude na 1 - 2 urovni, jsou to uz v podstate dostudovani vycviceni lide, pokud je uroven sveta 4 - 6, jsou teprve na zacatku uceni s tim, ze neco malo umi. Na prvni urovni muzes mit charakter 12tileteho zlodejicka i treba 20tileteho mladika, co 7 let zametal u arcimaga, nez ho naucil prvni kouzlo a vyslal ho do sveta za zkusenostmi. Tzn odpoved univerzalni neni, spis mam ale pocit, ze autori se priklonili k 14ti letem na pocatku uceni proste po zakladce pred stredni :o)))
captainn 26.9.2006 09:25  20152
Dalcor: Při použití mechanismů na tvorbu postavy z PPH, dostaneš právě toho týpka na začátku cesty životem. (Aneb vyjde ti, že -skoro- nic neumí)
dalcor 26.9.2006 09:15  20151
tvorba postavyVčera jsme s Resurection a dalšími narazili na docela základní problém, resp rozdíl ve filozofii přístupu k tovrbě psotav. Jestli jsem to dobře pochopil, spoluhráči jsou zvyklí a přistupují k tvorbě postav tak, že postava na 1. úrovni začíná svou cestu životem kdy se začíná učit, a do té vstupuje s určitými základními znalostmi. Zajímavé je že všichni hrají z dnešního pohledu dospělé postavy (aspoň mám takový pocit tuším že o věku jsme se nebavili - chybička se vloudí) v pseudogotickém světě. Já jsem naopak (Svými herními zkušensotmi) vychováván v tom že postava na první úrovni už absolvovala základní výcvik a nějaké to učení. Řečeno přirovnáním, postava má za sebou střední školu či vejšku, či Bradavickou školu, postava bojovníka je po absolvování povinné branné služby etc. Pak se nedivím že se vyskytují názorové rozdíli na “míru hrdinskosti provlevelových charakterů” jiných systémů

Jak je to psané v plusku? Je to tak že postavy jsou na 1. úrovni na počátku "učení"? 1. úroveň tedy odpovídá řekněme 14 roku lidského věku /dívám li se na to současnýma očima/. Oproti DnD počítá s tím že postavy jsou na prahu dospělosti /tedy 18-21 let/.

Druhý problém se týká spíše než pluska takového obecného porovnání a pozorování. Spousta hráčů plusek vidí DnD a jeho světy jako světy kde psotavy jsou řekl bych (resp Resurection to podobně řekl) One man hero show to safe the world. Což tedy rozhodně není. Paltí kalsické vypravěčské jakési to uděláš takové to máš. Ale nemáte čirou náhodou tenhle pohled na věc díky knihám (Icewind Dale, Dragonlance) a počítačovým hrám? Byla by kniha s prostředí Asterionu, či plusek jiná? Či PC hra? Ano je rozdíl mezi mainstreemovou anglo americkou a slovanskou fantasy, ale mohl by si autor dovolit napsat u hry která se drží zastaralého termínu hry na hrdiny jiné možnsoti ;)

Děkuji za odpověď

Dalcor
jerson 26.9.2006 08:04  20150
BouchiNo, co se týká rychlosti střelby, stále zůstává faktem, že zatímco z luku je možné vystřelit šíp každých pět sekund, z kuše každých dvanáct až minutu (i víc) podle typu natahování.
Nicméně se divím, že se ve fantasy nepoužívají opakovací kuše schopné střílet minimálně stejně rchle jako luky, když je to vynález starý skoro tisíc let. (Asi proto, že na něj nepřišli Evropané :-))
peca_007 25.9.2006 23:57  20149
anonym [20145]: Pouzij zdravy rozum (bez urazky).

Pokud strilim na jednoho z ucastniku boje a netrefim, je nejaka sance, ze trefin jineho ucastnika toho boje. Jak velka je to sance, zalezi na tolika faktorech, ze je to zcela na dohode hracu a DUPJ. V pripade souboje 2 ucastniku to muze byt tech 50:50, ale taky muze uplne minout, takze dejme tomu, ze kdyz nezasahne, tak je sance 50% - 70% na zasah druheho bojujiciho.

Pohyb postav je sice v ramci kola vyhodnocovan v poradi dle BC, a ani bych si nekomplikoval zivot nejakym soucasnym pohybem vice postav, ale zase pocitej, ze postavy se budou tocit ke zdroji ohrozeni celem, ne zady. Tedy pokud je duvod k ostrazitosti, postava se bude za druhou postavou otacet, snazit se ji mit po dohledem. Naopak, kamarada si pusti za zada bez obav.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt