Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
resurrection 26.9.2006 12:24  20167
DalcorV zasade jsi to pochopil spravne! Jen jeste doplnim par veci. Co se veku tyce, 18-20 let je spise konstruktem nasi doby, kde takto my mame nastavenou dospelost (a to i biologicky! cti dokonceny vyvoj). Naopak v tech dobach davno minulych byla dospelost mnohem drive a to prave kolem tech 15 let...

S tim souvisi i to pojeti co umi a neumi. Je to samozrejme prenesene, ale v 10 sel kluk do uceni ke krejcimu a po 10 letech tovarysem si mohl otevrit vlastni dilnu (a kolik toho umel?)... to jen takova paralela a nahled na to co kdo umi a za jak dlouho se to naucil. xKiv spravne upozornuje na miru kvalifikace, ta je potreba stanovit individualne na svet, ale pro ucely plusek by se hodil pomalejsi system a spise samouceni. (napovida tomu i system dovednosti, kde kovarstvi na 3 stupni zdaleka nedosahuje kvality profesionalniho kovare)

A co se tyka toho sveta, nevidim vyrazny problem v tom, ze obyvatelstvo ma svoje imaginarni povolani s prislusnym levelovym postupem (krejci, drevorubec, svadlena, vyberci dani). Cim zkusenejsi v nem je, tim lepsi ma atributy (kdo rika ze si kazdej zvysuje silu aby mel vic zivotu?). Stale bych ale to tvoril stylem: mam vesnicany a jejich starostou je mistni rychtar, statny rolnik. Dam mu level 3 a pri hre mu od oka hodim 15 krizku (je statny) a bonusy na naky veci co by mohl umet. Naopak ve vesnici zije babka korenarka, ktera je velmi moudra (level 5), krizku ji hodim 6 a velky bonusy na mentalni cinnosti. Jak uz tu nekdo avizoval, pouzivat klasickou tvorbu postavy na CP je dost nevhodny (pri nejmensim zdlouhavy)... Uz jsem to tu jednou psal, vesnicane NEMOHOU byt vsichni na "prvni urovni" kde umi kulovy, protoze by na vyssich levelch byl rozdil mezi postavou a normalnim clovekem nepredstavitelne obrovsky.


Poznamka na konec (ad DnD; jen muj NAZOR, takze nebrat jako bernou minci). To si neodpustim, protoze to je asi to, co lezi v zaludku tomu "nasemu taboru" RPG. V DnD postava na 1. urovni predpoklada vycvik a podle toho ma i schopnosti. Uz se ale prilis neresi, KDE a JAK k nemu prisla. Oblibene predstavy akademii, univerzit, vycvikovych stredisek a podobnych veci jsou me osobne (a tusim ze i mnohym dalsim) dost proti srsti (imho je to uplne absurdni)... naopak v plusku, kdyz chcete prodelat kvalifikovany vycvik, musite za to tvrde zaplatit a vetsina postav se uci spis sama s neci nevelkou a nekvalitni pomoci. Rozhodne ale postava v DnD na 1. urovni je vice univerzalni a mnohem snadneji prezije (opet zavisi na DM, ale v idealnim pripade) nez v plusku, kde je v podstate zavisla velmi vyrazne na PJ aby ji nezabil...
noir 26.9.2006 11:05  20166
xKiv: To by bylo poměrně snadné v ystému, který má volně rostoucí skilly kombinované s předpoklady v atributech (díky atributům je to génius, díky dovednostem dříč-v kombinaci je fakt dobrý). Problém +ka je jen trojstupňový systém dovednosti: Po třetí úrovni se už může postava zlepšovat v dovednosti jen růstem atributů, případně vymýšlet pracně (a zbytečně) jakési speciální schopnosti povolání. Chtělo by to něco univerzálnějšího...
xkiv 26.9.2006 10:55  20165
Jeste upozornuju, ze tahle uroven kvalifikace nebude moc zavisla na "hrdinskosti sveta" (prumerne urovni beznych obyvatel) - v malo hrdinskem svete proste bude min *kvalifikovanych* odborniku (a neni mezi tim prima pricinna souvislost - je to oboji zpusobene tim, ze proste lidi nestihnou do tech urovni dorust).

Dalsi vec, nad kterou se da uvazovat, je predavani vedomosti na skolach vs. "samouka" (tak jak to probiha v DrD+).
Ma uroven merit
1) spis mnoztvi znalosti a schopnosti - pak by meli samouci postupovat vyrazne pomaleji, ale budou schopni dosahnout stejnych odbornych vysin
2) nebo spis mnozstvi energie vlozene do zlepsovani a nejakou abstraktni pokrocilost?
Kdo ma mit vyssi uroven - obycejny cerstvy absolvent univerzity, ktery vsechny svoje vedomosti nasal z profesoru a knih (pote co vsechny svoje predchozi vedomosti nechal v knihovne :), nebo o par stoleti driv genius, ktery to vsechno sam vymyslel, ale trvalo mu to cely zivot?
dalcor 26.9.2006 10:46  20164
Hmm, to je IMHO dost dobra myslenka.
xkiv 26.9.2006 10:43  20163
Spis bude mit kazde povolani svoji vlastni "uroven kvalifikace" - jakou uroven musi dosahnout, aby se dal povazovat za vycviceneho mistra.
Priklad ze zivota (je to jen muj nekvalifikovany nazor, tak me nebijte, jetsli je to uplne jinak): medici maji *podstatne* vyssi uroven kvalifikace (tusim maji pet let vysoka + dalsi dva roky praxe?) nez treba truhlari (stredni odborna?), ti zase podstatne vyssi nez uklizecky ...
dalcor 26.9.2006 10:34  20162
Copak vo to, kdyby to byly průměrná "zaměstnání" na 5. úrovni to by ještě šlo, ale dovedš si Level 5 peasant?
noir 26.9.2006 10:33  20161
Mě je vysloveně líto, že ALTAR nějak nepropojil +ko s nějakým literárním světem. Třeba Šlechtovo Krvavé pohraničí si o to vyloženě říká. Je to tak podobné, tak pěkně provázané, no škoda... A přitom Šlechtu vydává ještě ke všemu Bronec, který pro ALTAR dělal (nebo ne?).
Hm, svět, kde bude průměrný kněz na páté úrovni, průměrný theurg taky, tak to si dost dobře představit taky nedokážu-respektive možná ano, ale nedokážu si představit, jak by to fungovalo... Už jen proto, že pokud by se všechny osoby řídily pravidly pro tvorbu postavy, neměla by zvířata žádný smysl, válečné umění by zřejmě existovalo ve zcela jiné podobě atd. (Když by průměrný voják byl na 5. úrovni, používal by někdo krátké luky nebo lehké kuše? Asi ne...) Logika toho světa by byla zcela jiná, než jsem viděl kdekoliv jinde. Možná by to bylo zajímavé...
dalcor 26.9.2006 10:01  20160
RomikAno o tom to je. O nastavení "hrdinskosti" světa. BTW zajímal by mě svět kde průměrný občas je Level 5. To může být zajímavé. Sám takový neznám. Podle vašeho heldiska, psotava na Prahu dospělosti, ve světě který je psotaven na pseuodhistorii musí mít tak 3-4 úroveň - BTW tuším Gran se o tom dříve zmiňoval podobně. No To je ten rozdíl který vidím. DnD provlevelové psotavy posuzuje jako hotové, an prahu dospělosti. pak se nemůžu divit, že hráči vychovaní jinými hrami považují provlelevloé psotavy v DnD za hrdiny (a to přesto že umí možná větší kulové než postavy s důrazem na zázemí).

Pořád se ještě nikdo neodhodla vyjádřit se k druhému, mnou zmiňovanému "problému".

EDITED: Tedy abych to shrnil rozdíl mezi 1. levelovou postavou DnD a DrD+ není v míře hrdinskosti, ale o přístupu k "vyzrálosti postavy" je tomu tak?
romik 26.9.2006 09:48  20158
DalcorAno, o věku to až tak není, možnáspíše o hrdinskosti světa. Já, když si tvořím postavu na první úrovni, dělám ji většinou mladou, s nějakými zkušenostmi (z učení, někdy cest) nebo jen třeba z teoretické školy. Když bych si dělal bojovníka na řekněme 3. úrovni, již bych ho třeba udělal jako vysloužilého vojáka, dezertíra nebo strážníka.
Záleží ale i na světě. SSvět, kde lidí jsou 0 - 1 level je něco jiného a svět, kde průměrný občan je na level 5 je rozdl. Já zrovna teď promýšlím koncepci tak, aby si postavy užili vyložené hrdinství až třeba od patnácté úrovně...Což může znamenat i to, že zkušení občané se mohou pohybovat okolo 10. úrovně...
captainn 26.9.2006 09:46  20157
DalcorTo se ale tak nějak tvůj popis a moje představa shodují. Jelikož ten prvňáček má pár dovedností na jedničce a úroveň zvládnutí na prvním stupni si představuji podobně tvému popisu.
Pokud moje "skoro nic" v tobě vyvolalo jiný dojem, tak se omlouvám. Šlo mi jen o to, že postava se věnovala jen velmi málo "oborům" a v žádném z nich nepronikla za základy.
dalcor 26.9.2006 09:43  20156
Pigi RomikAno o věku to až tak není... JDe o to co bylo před tím, jak jsem zdůraznil před tím. Já s tím začátkem učení ensouhlasím. Svět je složen z 0-lvl charakterů. Jsou to obyčejní sedláci etc. Ovšem voják, už je bojovník 1. úrovně, už se něco naučil. Třeba Boj I. Vesnický dřevorubec je 0 lvl charakter, správce lesa je 1. level charakter protože umí něco navíc - starat se o dřevo. (Blbej příklad).
dalcor 26.9.2006 09:41  20155
captainnAle v DnD an první úrovni umí také...kulové! Kde se tedy bere tan názorový rozdíl. Stejně jako v DnD i zde se přeci dovednsoti checkují přes valstnosti?

Zacházení (resp Boj se zbraní I) se zbraní přeci není "umím chytit meč za jílec a bodat správným koncem od sebe" ale zvládnutí nějakých základních technik - krytí, útok, držení. Řekněme (zase moderním člověkem náhled) půl roku ve skupině istorického šermu, před nástupem na Magisterium? Což by byl Boj II? Tj přeci i ta psotava na 1. úrovni az sebou už nějaký výcvik IMHO MUSÍ mít...
romik 26.9.2006 09:40  20154
DalcorJak jsi napsal, viděl bych to přesně tak - jaké si to uděláš, takové to máš. Když jsem si byl zahrát DnD, dal nám GM na výběr - hodit si na věk nebo si to vymyslet.
pigi 26.9.2006 09:37  20153
Dalcor"Jak je to psané v plusku? Je to tak že postavy jsou na 1. úrovni na počátku "učení"?" - ja bych to videl zas na hrdinskosti sveta, pokud drtiva vetsina obyvatel bude na 1 - 2 urovni, jsou to uz v podstate dostudovani vycviceni lide, pokud je uroven sveta 4 - 6, jsou teprve na zacatku uceni s tim, ze neco malo umi. Na prvni urovni muzes mit charakter 12tileteho zlodejicka i treba 20tileteho mladika, co 7 let zametal u arcimaga, nez ho naucil prvni kouzlo a vyslal ho do sveta za zkusenostmi. Tzn odpoved univerzalni neni, spis mam ale pocit, ze autori se priklonili k 14ti letem na pocatku uceni proste po zakladce pred stredni :o)))
captainn 26.9.2006 09:25  20152
Dalcor: Při použití mechanismů na tvorbu postavy z PPH, dostaneš právě toho týpka na začátku cesty životem. (Aneb vyjde ti, že -skoro- nic neumí)

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt