Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 26.9.2006 15:51  20181
Bouchi: No, já si nedokážu představit jinou situaci, kdy kůň používá sílu na něco jiného. Ty si dokážeš představit jiný projev koňské síly, než tažení nebo nesení něčeho? Páka? :o)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 26.9.2006 15:46  20180
Noir [20179]: Vzdyt to xKiv pise, napr. pri tahani (dreva, povozu, sani, odsouzence,...)
noir 26.9.2006 15:20  20179
xKiv: Ó ano, ona edice B! :o) Kdy se tedy u koně vlastně použije atribut Síla?
xkiv 26.9.2006 13:42  20178
Noir '14:Nač by potřebovali dřevorubci koně (což potřebují na odtahování dříví z lesa), když utáhnou stejně moc/málo?


Neutahnou stejne, kun jakozto ctvernozec ma na tahani bonus.
Dvojnozcum se pri tahani snizuje PS o 6, ctvernozcum o 12.
Takze se stejnou Sil utahne porad dvakrat vic.

Dalsi vec: kun nema jenom Sil, ale taky Nosnost (ted nemam pred sebou edici B, podle A ma tazny kun Nosnost 15), ktera se pouziva misto Sil pri vypoctech tykajicich se nalozeni. Takze pak ma sedlak smulu i se Sil 11.

Treti vec: srovnavas s konem na prvni urovni (vlastne jeste hribe) ...
noir 26.9.2006 13:07  20177
RomiK+Resurection: Jsem pro obě vaše řešení současně-na NPC postavy (bez "hrdinských" povolání) jít přes dovednosti, pro čtynohá zvířata zavést nějaké zvýhodnění.
resurrection 26.9.2006 12:56  20176
NoirJo, tak to je. V tomhle ohledu je asi jinac (asi spatne) nastavenej ten kun. Tam by treba stacilo, ze kun ktery tahne ma silu jakoby +2 (strilim) a unavuje ho to mnohem mene nez cloveka. A hned mas duvod konika pouzivat :D
romik 26.9.2006 12:55  20175
NoirA vidíš, toho jsem si ani já nevšiml. Potom holt musejí zůstat atributy nějak dole a zvyšováním úrovně dodávat dovednosti (pro rolníka pěstitelské, pro dřevorubce šikovnost a tak).
noir 26.9.2006 12:50  20174
Resurection: Problém je v tom, že úroveň má v +ku vliv skoro na všechno, proto jsme se jí snažili co nejvíc vyhýbat.
No dřevorubec se silou 5 je trošku problém: Sílu 5 má totiž kůň... Nač by potřebovali dřevorubci koně (což potřebují na odtahování dříví z lesa), když utáhnou stejně moc/málo?
On dřevorubec se silou 3 (tedy normální maximum pro člověka na první úrovni) může mít 14 životů, takže je to tomu, co požaduješ, docela blízko (vlastně úplně blizoučko)...
Barbarský dřevorubec (a berme, že lidé žijící na pomezí civilizace se za barbary považovat mohou), jih se silou 4 bude mít 16. Kenže tady máme zase postavy na 1. úrovni silné jako kůň. Je špatně kůň a jiná zvířata, nebo něco jiného?
resurrection 26.9.2006 12:43  20173
DalcorTu poslal samotenj buh, byla paladin na 15. :))))
dalcor 26.9.2006 12:37  20172
RomikJasně jako Johanka z Arku ;)
dalcor 26.9.2006 12:36  20171
ResurrectionV prvnich tech trech odstavccih s Tebou v zasade souhlasim.

V tom poslednim moc ne. Neznam tve zkusenost s D20 a ani nejsme v threadu kde by se to řešit mělo. Pravda je že background postavy se neřeší (v pravidlech), jinak je to u Vypravěčů. Zde je ten zásadní rozdíl - Drd ve Vašem pojetí počítá s tím že psotava začíná, já dělám psotavy že psotava už má něco za sebou. Vedl jsem o tom dlouhou diskuzi s Vitusem a stejně jsem nedošli zásadního porozumění, ale nechtěl sjem to včera protahovat.
romik 26.9.2006 12:36  20170
DalcorLevel pět u rolníka si představit dovedu - Bájesloví, setba, oprání starání se o krávy, dojení, žnutí..:-) Atributy bych vypracoval roznmyšlením se - třeba kombinace a jako průměrnou hráčskou postavu. Ovšem, hrdinové až do páté úrovně by byli cucáci.

Tvoje druhá otázka je zajímavější. Asi ano. V blízké débě se objeví článek o podobné věci pojednávající, zatím nemohu vyzradit víc. Možná je to i o mentalitě hry jako takové. Nebo o mentalitě hráčů tu kterou hru hrajících.
Nicméně, já svým hráčům v rozletu nebráním, ale doporučuji jim postavy "těsně před dospělostí/vyzrálostí" Alespoň pro tu první úroveň,ale pokud si někdo vymyslí super příběh, proč by ten třicetiletý sedlák měl být válečník na 1. úrovni, klidně si tu postavu vytvořím:)
resurrection 26.9.2006 12:33  20169
NoirJo to mas asi pravdu, to me nenapdalo, ze ty urovne hrajou roli u magie atd. Hm, no tak by to byl stupen profesionality a ten by se pricital ke kvalite jejich prace treba. Rozhodne by ale takovy statny drevorubec mohl mit silu na 15 krizku, ackoliv by byl na 1. urovni (proto je nevhodna ta tvorba hracskych postav). Ale v tom mas pravdu, ty fixni bonus jsou rozhodne elegantnejsi :D
noir 26.9.2006 12:31  20168
Nechápu jednu věc: Proč dělat nějaké extra systémy s úrovněmi vesnických "nul"-nechť jsou na první úrovni a mají fixní bonus (podle toho, jak jsou dobří) na činnost, kterou se živí. Proč by kvalita šatů, které někdo šije, měla mít vliv na to, jak odolává kouzlům? Tohle prostě nedává moc smysl. Protože když dáte šveci na 5. úrovni velkou zručnost, tak bude nebezpečnější při střelbě z kuše, než voják na první úrovni (odvedenec), a to i když ji nedržel v ruce nikdy.
Vymýšlet jiný systém pro růst NPC po úrovních je asi nesmysl-stejně se to při hře nepoužije...
resurrection 26.9.2006 12:24  20167
DalcorV zasade jsi to pochopil spravne! Jen jeste doplnim par veci. Co se veku tyce, 18-20 let je spise konstruktem nasi doby, kde takto my mame nastavenou dospelost (a to i biologicky! cti dokonceny vyvoj). Naopak v tech dobach davno minulych byla dospelost mnohem drive a to prave kolem tech 15 let...

S tim souvisi i to pojeti co umi a neumi. Je to samozrejme prenesene, ale v 10 sel kluk do uceni ke krejcimu a po 10 letech tovarysem si mohl otevrit vlastni dilnu (a kolik toho umel?)... to jen takova paralela a nahled na to co kdo umi a za jak dlouho se to naucil. xKiv spravne upozornuje na miru kvalifikace, ta je potreba stanovit individualne na svet, ale pro ucely plusek by se hodil pomalejsi system a spise samouceni. (napovida tomu i system dovednosti, kde kovarstvi na 3 stupni zdaleka nedosahuje kvality profesionalniho kovare)

A co se tyka toho sveta, nevidim vyrazny problem v tom, ze obyvatelstvo ma svoje imaginarni povolani s prislusnym levelovym postupem (krejci, drevorubec, svadlena, vyberci dani). Cim zkusenejsi v nem je, tim lepsi ma atributy (kdo rika ze si kazdej zvysuje silu aby mel vic zivotu?). Stale bych ale to tvoril stylem: mam vesnicany a jejich starostou je mistni rychtar, statny rolnik. Dam mu level 3 a pri hre mu od oka hodim 15 krizku (je statny) a bonusy na naky veci co by mohl umet. Naopak ve vesnici zije babka korenarka, ktera je velmi moudra (level 5), krizku ji hodim 6 a velky bonusy na mentalni cinnosti. Jak uz tu nekdo avizoval, pouzivat klasickou tvorbu postavy na CP je dost nevhodny (pri nejmensim zdlouhavy)... Uz jsem to tu jednou psal, vesnicane NEMOHOU byt vsichni na "prvni urovni" kde umi kulovy, protoze by na vyssich levelch byl rozdil mezi postavou a normalnim clovekem nepredstavitelne obrovsky.


Poznamka na konec (ad DnD; jen muj NAZOR, takze nebrat jako bernou minci). To si neodpustim, protoze to je asi to, co lezi v zaludku tomu "nasemu taboru" RPG. V DnD postava na 1. urovni predpoklada vycvik a podle toho ma i schopnosti. Uz se ale prilis neresi, KDE a JAK k nemu prisla. Oblibene predstavy akademii, univerzit, vycvikovych stredisek a podobnych veci jsou me osobne (a tusim ze i mnohym dalsim) dost proti srsti (imho je to uplne absurdni)... naopak v plusku, kdyz chcete prodelat kvalifikovany vycvik, musite za to tvrde zaplatit a vetsina postav se uci spis sama s neci nevelkou a nekvalitni pomoci. Rozhodne ale postava v DnD na 1. urovni je vice univerzalni a mnohem snadneji prezije (opet zavisi na DM, ale v idealnim pripade) nez v plusku, kde je v podstate zavisla velmi vyrazne na PJ aby ji nezabil...

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt