Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 26.9.2006 18:22  20195
GranPokud ma postava na 4te urovni (tri postupy) za sebou 30 let, z toho 24 let studiji (coz je imao samo o sobe docela vohubozni), tak mi to neprijde uplne OK.
Ja jsem si udelal predstavu takovou, ze hracska povolani maji "uroven kvalifikace" kolem 5, a to je zhruba uroven, jakou by postava mela nekdy pred 30tym rokem zivota (mozna uz 25), kdyby nebyla hrdina.
Narocnejsi povolani nebudou potrebovat na stejnou uroven vic casu, ale vyssi uroven na "kvalifikaci".
gran 26.9.2006 17:59  20194
RomiK: No, po celém světě behá asi 30 15-ti levelovek a dva týpci (možná tři), co jsou kolem 20. úrovně.
Samozřejmě tam je, jak Noir odhadl, několik družin "konkurentních" =P .) Takže to, že jsou na osmém, ještě neznamená, že jsou nejhustší =P

xKiv: Jak přesně? =) Třeba se shodnem, já když něco popisuju, mám tendence dost přehánět .)
xkiv 26.9.2006 17:28  20193
Noir '189Ony ty podkategorie budou fungovat tak, ze kazdy druh mezi nimi bude mit (trochu nebo hodne) jiny vztah a nektere podkategorie mit nemusi.

Ale kdyz se podivam na ty priklady typu "srazeni na zem je hod na porovnani Sil vs. Sil", tak mi vyjde, ze Sil jako takova v sobe zahrnuje predevsim moji "silu v narazu".
U cloveka je vztah kategorii normovany tak, aby se jejich velikosti rovnaly. Tim se budou priblizne rovnat i u ostatnich hracksych ras (ale uz u elfu a trpasliku mame rozdil v kategorii, ktera zahrnuje odolnost).
Silu v tahu mame vyresenou smahem jako Sil+6 pro dvojnozce a Sil+12 pro ctyrnozce (takze Sil+Pocet(nohy)?).

Takze zrovna tady vychazi, ze "ctyrnozec ma (dvakrat) vyssi silu v tahu nez dvojnozec se stejnou silou v narazu".
Coz teda neumim posoudit, ale kdyz proti sobe postavim nejakeho lehciho kone a tezsiho krolla, tak bych mohl cekat, ze v porazeni na zem budou 1:1 ale v tahu bude uspesnejsi kun.
xkiv 26.9.2006 17:21  20192
Gran '186:No a ja bych radsi ry urovne videl trochu jemnejsi.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 26.9.2006 17:04  20191
Noir [20189]: nevymlouvesj se na edici B, tazna sila i nosnost jsou uz v edici A
noir 26.9.2006 16:34  20190
RomiK: No, ony jsou přece bytosti, které byť na první úrovni, mohou být zásadní opozicí družině postav na desáté úrovni, ne?
noir 26.9.2006 16:31  20189
xKiv: Ano, mě právě připadalo, že se zavádí jakési podkategorie Síly (nosnost, tažnost a původní Síla), přičemž původní kategorie se vlastně na nic nepoužívá a ty dvě další kategorie jsou si dost podobné. Připadalo mi to trošku neelegantní-nebylo by stejného cíle dosaženo, kdyby se koni dala rovnou vyšší Síla? Tohle rozmělňování atributů vždycky končí špatně (viz Skills and options v ADnD), protože tyhle kategorie se pak nechutně rozplevelují...
Chápal bych to zřejmě jen u Kentaura nebo něčeho podobného. ALe protože neznám edici B, tak je můj pohled logicky zcela nepoučený a nevím, jak to funguje...
romik 26.9.2006 16:29  20188
GranAno a jak řešíš, že tvé postavyjsou na osm= úrovni silnější než kdokoliv jiný? Nebylo by lepší, aby se takhle cítili až třeba od třinácté úrovně?
xkiv 26.9.2006 16:22  20187
Bouchi '180: tak tohle jsem teda nepsal, anzto jsem si tim nebyl jisty.
Je to teda tak, ze nosnost se pouziva *vylucne* na nalozeni na zadech, a na vsechno ostatni sila?

Nebo se nosnost pouziva i pri tom tahani?


Noir '184:
1) nikoli dvojnasebek Sily, ale
dvojnasobek sily
nebo
Sil + 6.
Jenom nitpick, vim co tim myslis.
Nicmene u tech zvirat je napsano, ze se v nekterych situacich pouziva Nosnost misto Sil, takze je logicke, ze jestli tahani do techto situaci patri, tak pri nem *nepotrebuju* znat Sil ale Nosnost.
2) Zoologicky overene to neni - predpokladam, ze je to podle neceho nahrubo odhadnute.
Krome toho, co presne meri Sil?
Co znamena "stejne silni"?
Taky se to da definovat tak, ze "stejne silni" znamena "utahnou stejne tezky naklad po zemi" a pak vyjde stejne silny clovek silnejsi pri pocitani ZZ, niceni predmetu, vyrazeni dveri, pace, zdvihani mrizi ...
Tak nejak od oka bych rekl, ze stavba tela ctyrnozcu se vic hodi na tahani v zaprahu (muzou se oprit o ctyri nohy) a min treba na zdvihani nad hlavu (i kdyby se je nejak podarilo dostat do prihodne polohy).
Zase na jine veci se muze hodit, ze maji vetsi hmotnost.

Cili vpodstate ted vidim rekneme ctyri ruzne ne zcela souvisejici podatributy Sily - sila v tahu pri zaprahu, sila v tlaku (napriklad pri zdvihu nahoru, proste kdyz se jednim koncem tela zapru a na druhem tlacim), sila narazu (to je asi jedina, pri ktere hmotnost tela pomaha), sila pohybu (pri te hmotnost nejvic prekazi, protoze pri pohybu je potreba presunovat cele telo).
Sila v tahu - tahani bremen po zemi, vozu, povozu, ...
Sila v tlaku - zdvihani mrizi, cinek
Sila v narazu - niceni, vyrazeni dveri
Sila pohybu - zapocitava se do Rch

Kam patri sila pro vypocet ZZ? Do tlaku?
Kam patri sila pro vypocet meze zraneni a unavy?
gran 26.9.2006 16:22  20186
Nechtěl bych hrát ve světě, kde je průměrná úroveň commonů 5 =P

V mém světě mají commoni průměrnou úroveň 2, "dobrodruzi" mají průměrnou úroveň 4. (Což u Theurga znamená, že mu je 30 let a má za sebou 24 let studií, to si tu úroveň zaslouží =P U bojovníka to znamená, že to není řadový bojovník, ale masér, co stál támhle u té brány, jak tenkrát rozmetali jízdu ve dvaceti lidech, a taky byl támhle, jak tam bránili průsmyk a jedna skupina musela blah blah blah.... .))

Beru to takhle: Pokud postavy potkají nějakého "fracka" (pod 18 let), je na 1. úrovni. Pokud je to někdo starší (20-30), má úroveň 2.. Commonům dávám 3. úroveň jen v případě, že jsou fakt coOOol .)) (40-ti letý kovář, co si s nějakejma fakanama utře p*del =P)
Pokud už má NPCčko vyšší, jak 3. úroveň, tak to není obyčejný obyvatel .)

Takže abych to shrnul - když má družina začínala, musela se dost držet =) Teď to jsou osmilevelovky a je to úplně jiný kafe =P .))
ekous 26.9.2006 16:17  20185
NoirJo takhle, to jsem te teda fakt nepochopil.A nevyuziva se ta sila nahodou pri boji, tedka nevim presne kde v pravidlech jsem to cetl ale nekde je tam reseny to kdyz na tebe nejaky zvire nabehne a vrazi do tebe, tak se tusim porovnavaji sily jestli upadnes nebo neupadnes, ale fakt netusim jak a kde presne to je:-(
noir 26.9.2006 16:08  20184
ekous: Nerozumíme si: Při tahání se používá dvojnásobek Síly, nikoliv síla. Z toho je zjevné, že potřebuji znát atribut Síla, jinak by se asi tah počítal přímo ze Síly (která by asi byla větší).
xKiv: Mmj. je to nějak zoologicky ověřené, že čtyřnožci utáhnou dvakrát víc, než stejně silní dvounožci? To není rýpání (abych předešel kolektivní paranoie), jen otázka ze zájmu...
Wolfi: Ledažetak.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 26.9.2006 16:02  20183
Noir [20181]: Bouchnutí kopytem do hlavy? :)
ekous 26.9.2006 16:02  20182
NoirO cem to tedka mluvis?Snad ti jasne napsali ze Sil se pouziva pri tahani neceho a Nosnost kdyz jde o jeho nalozeni ne?
noir 26.9.2006 15:51  20181
Bouchi: No, já si nedokážu představit jinou situaci, kdy kůň používá sílu na něco jiného. Ty si dokážeš představit jiný projev koňské síly, než tažení nebo nesení něčeho? Páka? :o)

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt