Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Náboženství a my [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Svět kolem nás) moderují Royal, nula.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento poněkud netradiční klub je určen k diskusím mezi věřícími a ateisty, k vzájemnému porovnávání jejich názorů, postojů, přístupů k životu i způsobů života, k debatám o příčinách existence obou velkých světonázorů (náboženské víry a ateismu) a o tom, proč se kdo s kterým světonázorem ztotožnil. Cílem je především poznání, poučení členů obou světonázorových skupin o té druhé skupině, a následně pochopení jedné skupiny druhou. Jestli někdo z ateistů po čase uvěří nebo někdo z věřících naopak po čase přestane věřit, je irelevantní. Důležité je to vzájemné porozumění, které je základem k tomu, aby obě skupiny mohly na této planetě vedle sebe existovat v míru a v oboustranném respektu.

Všechno, co jste chtěli vědět o katolících a báli jste se na to zeptat
Všechno o ruské pravoslavné liturgii
Pravidelně aktualizovaná záloha tohoto klubu je zde.

Klub Religionistika Sem prosím směrujte tématicky vhodnou debatu.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help
 Titulek, text příspěvku  
Opište pozpátku následující text bez prostředního znaku: ftbeqew
[ 1079 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
jelena Jelena Přednášky nyní ve Viničné - Pátečníci a mnohem víc! 16.4.2013 11:01  20577
máš pravdu, v době nevědecké se holčička zabila až po narození...
a jinak si, mimochodem, pleteš vědu a její zneužívání. Věda neříká, že se má zabít holčička (dokonce naopak zabíjení narozených dětí bez ohledu na pohlaví nedoporučuje), to říká kultura...
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 16.4.2013 10:53 - Klub Noční ptáci (21:31) 20576
Co vím, tak věda je na tom omnoho lépe. Ta dokonce určuje kdo má právo žít a kdo je na odpis. Jen metody této segregace se liší. Jednou to je podle rozměrů lebky, barvy očí a vlasů, podruhé podle stranické (a náboženské) příslušnosti, neb příslušníci špatné strany a věřící jsou duševně zaostalí a musejí být eliminováni, potřetí toje podle IQ, stáří, atd., počtvrté má právo se narodit jen chlapeček (výsledek vědy, v době nevědecké se pohlaví určilo až po narození a tak to zůstalo oné náhodě), atd.
jelena Jelena Přednášky nyní ve Viničné - Pátečníci a mnohem víc! 16.4.2013 10:04  20575
Konkrétně třeba věci typu

(abychom byli aktuální) ve skutečnosti nejsou zneužitím toho náboženství, ale vycházejí přímo ze svatých textů. Když budeš pozorně číst Bibli, zjistíš, že Ježíš nepřišel zrušit ani písmenko ze SZ, že nepřišel kázat mír, ale meč... a když koukneš na Islám, je to ještě mnohem horší, o to víc, že na rozdíl od řady křesťanů muslimové tu svoji sbírku sraček berou fakt vážně - jsou svým svatým textům věrni. A z toho vychází většina zvěrstev, který se dějou. To není znužití svatých slov, to je jejich naplnění.
jelena Jelena Přednášky nyní ve Viničné - Pátečníci a mnohem víc! 16.4.2013 08:53  20574
(doporučuju méně šukat a více číst Bibli, Korán a další "svaté texty". Větší snůšku násilí, agresivity, a vůbec sraček aby člověk pohledal)
jelena Jelena Přednášky nyní ve Viničné - Pátečníci a mnohem víc! 16.4.2013 08:51  20573
to není zneužití, to je jejich podstata
royal Royal Hippies na zeď udělal a řek - pijte, kuřte klidně dál 16.4.2013 00:12  20572
Jelena [20559]: Chtít vedle sebe existovat v míru a oboustranném respektu s náboženstvím je něco podobného, jako chtít vedle sebe existovat v míru a oboustranném respektu s fašismem nebo třeba kanibalismem. Většina minimálně monoteistických náboženství je ze své podstaty afresivní, rozpínavá a rozhodně ne mírumilovná, a na respekt vůči nevěřícím se zeptej třeba muslimů.

Špatně, špatně a ještě jednou špatně. Ty zaměňuješ deviace náboženství se samotným náboženstvím a s vírou. Všude kolem nás žijí křesťané, kteří nejsou nijak agresívní ani rozpínaví ba dokonce jsou mírumilovní. Muslimská víra pokud mi je známo je stejně tak neškodná jako třeba tato víra křesťanská. Nemůžeš brát zneužití víry či náboženství za jejich vlastnost, to by byla hodně primitivní zkratka.

Chuchvalec buněk jaksi z principu startuje emoce, z toho principu, který nám zajišťuje přežití druhu. Pročež musíme respektovat tyto emoce a vážit si jich, pokud máme nějakou úctu k životu. Jinými slovy - právě "emocemi přetékající matka" je nositelkou a ochránkyní života a jako taková si zaslouží nejvyšší úctu, spojenou s obranou jejího mateřství. V tomto může mít věda leda opatrný hlas poradní, stejně jako (opačně) může hlasem poradním opatrně přispět nějaké náboženství. Protože však náboženství obvykle obhajuje nenarozený život, dávám jeho hlasu poněkud vyšší váhu, než hlasu vědy, která si života neváží a jeho zárodek pohrdlivě nazývá chuchvalcem buněk.

Je na čase, aby sis zašukala...
jelena Jelena Přednášky nyní ve Viničné - Pátečníci a mnohem víc! 10.4.2013 15:17  20571
Tak schválně, kolikrát denně uskakuješ před divokým kancem a kolikrát denně děláš věci, k nimž potřebuješ šedou kůru mozkovou (např: řeč, práce na počítači, zacházení s jakýmkoli přístrojem či spotřebičem...)? A samozřejmě sám jsi to napsal: nejdřív amygdala zbrkle reaguje, pak ji ujklidní rozum - emoce, instinkty je třeba rozumově řídit, jinak jsou k ničemu ;)
multilevel multilevel 9.4.2013 21:31  20570
Pokud se díváme na svět brýlemi, kde hodnotíme rozum/nerozum, pak je rozum zdánlivě tou lepší alternativou.
Lidé ale fungují jinak. Evoluce po miliony let u nich stvořila na prvém místě instinkt (sebezáchovný) a teprve potom jako třešničku na dortu rozum. Když na mne běží kanec, tak NE-rozumuju, ale skočím na nejbližší větev (to zařídí amigdala a dočasné vyřazení rozumových racionálních rozhodovacích schopností). Teprve potom na větvi mám s již zapnutým rozumem tendenci racionálně vysvětlit, proč jsem se na oné větvi ocitl. Pokud mozek zaznamená jakýkoliv zvuk, či vjem, který má zakódovaný, jako útok kance (třeba praskající větev), amigdala zařídí, že jsme opět na větvi a racionalizujeme, přestože žádný reálný kanec neexistuje a praskot větve vznikl zcela neškodným způsobem. I tady dojde nejprve k akci díky amigdale a teprve potom dostane rozum šanci ke svému komentáři, jako obligátní generál po bitvě.
Lidská bytost je tedy na prvém místě iracionální, a je-li racionální pak PODMÍNEČNÉ. Nejdřív se nažere sebezáchovný instinkt a teprve ze zbytků je živa racionální mysl.
Takže vidět svět očima boje proti iracionalitě je jako očekávat, že mopslík vyhraje nad rozzuřenou pumou.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 7.4.2013 16:04 - Klub Noční ptáci (21:31) 20569
Zcela racionálně a rozumově nesnáší Kašpárka jako nositele nevědeckých a tmářských názorů. Co je na tom vyjádření tak těžko pochopitelného? Naopak, velmi se to podobá tvému vědeckému světonázoru na likvidaci církví a náboženství.

Ne, výsledkem je racionálně uvažující Jelena, která ví, kdy dát přednost emocím, a kdy raději vsadit na mozek.
Výsledkem je emocionálně zcela chladná Jelena.
Racionální je zkoumat a snažit se přijít na to, jak je využít ve prospěch jednotlivců i skupin.
Například vyvraždění.
jelena Jelena Přednášky nyní ve Viničné - Pátečníci a mnohem víc! 7.4.2013 10:20  20568
"Rozumem" - "prostě nesnáší Kašpárka"? Buď k tomu má nějaký rozumný důvod (jako že třeba kašpárek zabil miliony lidí a již po tisíce let způsobuje válečné konflikty, utiskování žen a menšin, bránění osobním svobodám atd.) a pak to není záležitost "prostě nesnáší", ale "snaží se eliminovat nebezpečné zlo", nebo na tom nic rozumného není, ale jde o pouhou emoci.

Ne, výsledkem je racionálně uvažující Jelena, která ví, kdy dát přednost emocím, a kdy raději vsadit na mozek. Zcela se vzdát emocí nebo je ignorovat není racionální, neboť emoce nám byly evolučně naprogramovány úplně všem. Racionální je zkoumat a snažit se přijít na to, jak je využít ve prospěch jednotlivců i skupin. Ale to jsem již psala.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 7.4.2013 02:02 - Klub Noční ptáci (21:31) 20567
V pořádku není motivace - ta je nejspíš dána nikoli rozumem, ale nějakou sračkou typu náboženství
Blbost. Ta může být dána zcela chladným rozumem. Záleží na okolnostech. Tan co tam klade tu bombu prostě nesnáší Kašpárka, protože je nevědecký tmář a podléhá emocím. Kladeč bomby jej tak chce zprovodit ze světa jako tu sračku, včetně nakažených jedinců. *šklíb*

Některé emoce tak dnes pozbývají smysl až škodí - ty je opět třeba pochopit, a samozřejmě se je snažit eliminovat (proč si nechávat něco, co nám škodí). I k emocím je tedy třeba přistupovat s rozumem.
Výsledkem je pak naprosto bezcitná a chladná Jelena.
jelena Jelena Přednášky nyní ve Viničné - Pátečníci a mnohem víc! 6.4.2013 23:20  20566
diavia [20563]: do určité míry. Emoce jsou evolučně naprogramované reakce na určité situace, v nichž se nevyplatí dlouho přemýšlet, a nejvýhodnější je vždy jednat určitým způsobem (bojíme se, abychom byli ostražití nebo utekli úřed nebezpečím, pociťujeme mateřské pudy, abychom nenechaly další generaci svých genů zemřít hladem...). V tomto smyslu je nutné emoce akceptovat, tolerovat, a do určité míry se jimi řídit (pochopit, jak fungují, a využít je k vlastním cílům). Ovšem vývoj civilizace jde rychleji než vývoj emocí (nutně; celá civilizace existuje z evolučního hlediska kraťoučkou dobu). Některé emoce tak dnes pozbývají smysl až škodí - ty je opět třeba pochopit, a samozřejmě se je snažit eliminovat (proč si nechávat něco, co nám škodí). I k emocím je tedy třeba přistupovat s rozumem.

Ano, celé provedení výbušniny a její promyšlené umístění, testování, a simulace, to je pochopitelně zcela rozumná (rozumem řízená) činnost a jako taková je naprosto v pořádku. V pořádku není motivace - ta je nejspíš dána nikoli rozumem, ale nějakou sračkou typu náboženství :)

Sirin [20565]: to není víra, to je jistota. Čím racionálněji se budeme chovat, tím lépe na světě.
sirin Sirin Otroky prodávat v celku - NEPORCOVAT!!! 6.4.2013 17:40  20565
já sice s Jelenou často souhlasím, ale její bezmezná víra ve vědu (ale i rozum) mi přijde trochu fanatická.
desdichado Desdichado Dostal jsem datovou schránku. - Dá se to léčit? 6.4.2013 16:47 - Klub Noční ptáci (21:31) 20564
Ne, pulec není žába, pulec je nejspíš krokodýl nebo rozumový evoluční vědec ... ach jo ...
diavia diavia Špatná zpráva je, že čas letí. - Dobrá zpráva je, že ty jsi pilot. 6.4.2013 15:39  20563
jelena 20562Pokud tedy je clovek -chuchvalec bunek- slozitou biochemickou robotizovanou entitou a emocne se upina napr. na jiny chuchvalec bunek (ktery je limitne nahlizeno chuchvalcem nezivych castic vyskytujicich se v miliardach vsude vukol), pak jsou emoce necim zcela zbytecnym, z pohledu rozumu dokonce prekazejicim (matka truchlici nad ztratou chuchvalce by napr. mohla makat u pasu, kdyby zrovna nebyla zdeptana, tj. delat neco rozumneho). Jsou tedy emoce nejakym virem, ktery je nutno odparat na ceste vitezstvi rozumu?

K druhemu odstavci: rozumem se rici specialista peclive umistujici predem pripravenou a leta vyvijenou vybusninu do oddeleni hracek obchodniho domu na misto, kde metodou konecnych prvku odsimuloval, jak s danym mnozstvim zpusobit pad stropu v dobe, kdy na improvizovanem podiu bude vystoupeni kasparka. To je take ten rozum?

[ 1079 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt