Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Politika a dění ve světě [ŽP: 4 týdny] (kategorie Politika) moderují taipan, 666, Dr_Bilo.
Archiv


Vítejte v klubu Politika a dění ve světě.

Jak již název napovídá, tento klub je určen k diskusi o politice, a to jak té domácí, tak světové. Není třeba se strachovat, nejde o klub určený pouze pro odbornou diskusi, nýbrž o klub, který má sloužit jako místo pro otevřenou, svobodnou a civilizovanou diskusi o tématech, které hýbou současným světem. Tématické vymezení je, jak jste si jistě všimli, velmi široké a nehrozí tedy časté off-topic debaty, do kterých sklouzávají specializovanější kluby.



Pravidla tohoto klubu jsou jednoduchá:

1) Snažte se o relativně slušnou diskusi a pokud možno si aspoň nenadávejte.
2) Veškeré názory, jakkoliv mohou být v rozporu s morálkou, zákony či názory moderátora, budou tolerovány, pokud budou formulovány slušně a civilizovaně.
3) Klub je primárně zaměřen na aktuální dění, nebojte se tedy poukazovat na zajímavé články. Články nepastujte, nýbrž uvádějte odkazy.
4) Dohled nad dodržováním pravidel je práce moderátora, stejně tak jako určení postihu za jejich porušení.
5) Akce moderátora jsou konečné a jejich veřejné zpochybňování v klubu bude považováno za porušení pravidel klubu. S případnými námitkami se proto obracejte do pošty na moderátora.

Aktuální anketa: ---
Starší neuzavřené ankety: ---

Sbírka na okamžitou pomoc při pořízení vojenského materiálu pro ukrajinskou armádu a domobranu:
SUPPORT UKRAINE (https://www.supportukraine.cz)
https://www.facebook.com/UkraineEmbassyinCzechia
https://twitter.com/UKRinCZE



  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 70338 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
tro 6.3.2011 15:25  22038
Tam se afaik nebanuje pouze nacizmus. A jak muze byt cenzura nebo autocenzura v tomto jednom pripade nebezpecna?
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 6.3.2011 15:04  22037
Marco to svojí poslední větou v 22035 vyjádřil trefněji - méně slov, význam stejný.
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 6.3.2011 15:04  22036
ad 22033 ...a nebo si zkus založit nacistický klub na lopuchu. Například klub s WP muzikou na lapiduchu vydržel sotva 24 hodin.

K těm novinkám, idnesu nebo mém příkladu výše - samozřejmě je možné, že se takové věci dějí s přesvědčení majitele webu a že by se tak dělo i v případě, že by dnes cenzurované věci byly legální, ale to nikdy nezjistíme. Dokonce si troufám tvrdit, že třeba na tom lapidichu by klidně klub s WP muzikou existoval (už proto, že tam obskurních klubů existuje nespočet); je téměř jisté, že ne všude by byl tzv. "extremismus" apriorně banován. Troufám si tvrdit, že dnešní ostrakizace těchto názorů přímo vychází ze státní cenzury, akorát je exekutivně přenesena na majitele mediálního prostoru.

Autocenzura není o nic míň nebezpečná než cenzura explicitní. Tedy taipan má částečně pravdu. Sice chápu argument "novinky mají právo banovat nácky", ale oni mají de facto povinnost nácky banovat. Nebo ještě jinak: každý mohl svobodně nejít na prvomájový průvod...
marco Marco 6.3.2011 14:59  22035
opas : ano, přesně tak.
Godfrey : ano, přesně tak.
Na obranu taipana však je třeba dodat, že oproti rozhodnutí soukromého majitele jistě nelze říci ani popel, avšak toto rozhodnutí je v tomto případě motivováno onou vládní cenzurou kdy se majitel serveru nechce dostat do potencionálních probémů.
godfrey 6.3.2011 14:43  22033
Marco: Máš pravdu. Taipanův problém je, že za příklad nezvolil státní cenzuru, ale rozhodování majitele, co se bude dít na jeho písečku. Je to podobné, jako když kuřáci vypyskují, že jsou kráceni na právech, když majitel dovolí ve své putyce kouřit. (Nebo naopak, jako by kuřáci začali křičet, že je nenechají kouřit v mekáči.)
opas: Přesně tak.
Dr_Bilo: Tohle je takové ohrané. Zkus si založit nacistické stránky na českém hostingu.
godfrey 6.3.2011 14:37  22032
taipan: Co zase řešíš? Děje se to i v ČR. Ale cpát do toho novinky a idnes je mimo. U tebe nic překvapujícího.
opas 6.3.2011 14:28  22031
taipanUjasni si pojem "svoboda projevu". Čí to je svoboda? Je to svoboda vlastníka webu, nikoli čtenáře nebo diskutéra.
Vlastník webu má právo si psát co chce a mazat co se mu nelíbí, už proto že si to sám platí. To nemá s cenzurou nic společného.
dr_bilo Dr_Bilo Nevím, kdo bohům prádlo pere. - Vím, že špínu z něj pijem my. 6.3.2011 14:09  22030
Porozuměl jsem všemu, díky za optání.
marco Marco 6.3.2011 14:06  22029
Dr_Bilo : čemu přesně jsi neporozuměl?
dr_bilo Dr_Bilo Nevím, kdo bohům prádlo pere. - Vím, že špínu z něj pijem my. 6.3.2011 13:56  22028
Marco, taipan: Očividně tyhle bludy smíte psát na českym internetu, takže to s cenzurou tak hrozný nebude. Zkuste si to v Číně.
marco Marco 6.3.2011 13:07  22027
"..Rikal jsi, ze jsou cenzurovana jako v Cine. To znamena mimo jine statem.."

Státní cenzura v tom je samozřejmě také.
Svoboda slova u nás neexistuje a stát projevy občanů cenzuruje - pokud někdo tvrdí že ne pak je to jen úsměvné.
Již ze zákona plyně že některé věci prostě jako občan říkat nesmím, pokud se nechci dostat do střetu ze zákonem.
Nesmím říkat že holocaust nebyl, nesmím říkat že cikáni patří do plynu, nesmím hlásat že náckové to dělali dobře a že je potřeba to udělat znova - nesmím říkat hromadu věcí.
A za chvíli nebudu moct říkat že komunisti nikdy nikomu nic neudělali a že jsou hodní.
Ač s mnoha z nich nesouhlasím - je MNOHEM větší zlo takové věci zakazovat než je říkat - svoboda slova by měla být absolutní.

Tedy ano, náš stát cenzuruje to co občan říkat smí na zcela stejném principu jako v Číně - jakými to dělá prostředky a zda tyto jsou jiné než ty čínské je již jen podružná technická záležitost - princip je stejný.
taipan taipan Pozor, kouše! - Nedráždit jedovaté hady! 6.3.2011 12:51  22025
Zaprvé - tohle oboje "mazáním příspěvků na novinkách/idnes/etc. a cenzurou tibetských/nacistických stráneck v ČLR/ČR" se děje i v Česku. Takže žádný rozdíl proti Číně. Zadruhé - to oboje JE cenzura. Zatřetí - jste pěkní demagogové a pokrytci. Jako každý správný "politolog". Začtvrté - tohle omlouvání a zlehčování velkobratrování a cenzury (takové či onaké) a potírání nepohodlných názorů je přímá cesta k totalitě ve stylu té příslovečné pomalu ohřívané žáby v hrnci.

Ale okay, máte samozřejmě pravdu, v Česku žádná cenzura není, nepohodlné názory a postoje nejsou potírány, příspěvky nemizí, diskuze nejsou rušeny, celé weby a politické strany taky ne. Já se samozřejmě mýlím a to KOLEČKO JE OPRAVDU ZELENÉ!

mak MaK 6.3.2011 12:09  22023
GodfreyPřesně tak.
godfrey 6.3.2011 11:37  22022
Zaměňovat cenzuru internetu s moderováním internetových fór je těžká ingorance. Soukromý provozovatel má přímo výsostné právo nepohodlné názory potírat. Já mám zase právo založit si vlastní prostor. Problém je, když stát nějaký skupině (nějakým skupinám) zabraňuje vytářet si svůj webový prostor se svými pravidly, případně se sám snaží určovat pravidla, jež by web měl dodržovat. Je tedy zásadní rozdíl mezi mazáním příspěvků na novinkách/idnes/etc. a cenzurou tibetských/nacistických stráneck v ČLR/ČR.
tro 6.3.2011 11:05  22021
Rikal jsi, ze jsou cenzurovana jako v Cine. To znamena mimo jine statem.

[ 70338 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt