AntonyDíky za vysvětlení, vážím si úsilí, které tomu věnuješ. Současně věřím, že neděláš nic, co bys dělat nechtěl, a že v podobných obecnějších debatách vidíš smysl (soudím dle gusta, s jakým ses do toho včera a předevčírem vložil - z toho plynul i můj pocit, že vlastně nemluvíš tak docela na mě nebo ke mně). Nechci zdejší prostor neúměrně vytěžovat. Osobně si hledám nějaký rozumný přístup k tomu všemu, což nakonec dělá asi každý, a pro každého to může znamenat dost odlišné věci.
Přínosná je pro mě každá diskuse, v níž se účastníci projevují autenticky a transparentně - ráda vím, na čem s druhými jsem, a z tohoto důvodu taky někdy dám najevo, v jakém rozpoložení jsem já. Nedělám to nikdy účelově a umím odlišit, co je pomíjivé hnutí mysli a kdy mi opravdu něco vadí, nesedí. Tohle je nakonec klíčová schopnost i pro vnímání umění, umět vnímat sám sebe. Jen díky tomu člověk může zachytit třeba ten divný pocit, že něco "není ono".
Mluvím nejspíš tradičně trochu z cesty a bokem, takhle to prostě mám já. Deal with it :-) K tomu, co píšeš, mě napadá, že nakonec asi stejně každý slyší něco trochu jiného, nedá se to zřejmě nikdy popsat úplně přesně. Tohle by bylo moje první přání, kdybych někdy chytila zlatou rybku: zkusit si, jak vnímá a prožívá někdo jiný.
A ještě jedna věc - ve finále jde vždycky a hlavně o hudbu. Vím, že tohle vidíš stejně. Nějaký vztah mezi originálem v tom prvním a druhém smyslu tedy vlastně je, ne? Fajnšmekři srovnávají různé verze proto, aby našli ten pravý a nefalšovaný produkt? |