Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
anonym 30.6.2008 07:57  23474
PřehlednostJe pravda, že u nové verze DrD+ bych rozhodně překopal celý design tak, aby byla pravidla mnohem přehlednější. Víc sumarizačních tabulek, lepší zvýraznění klíčových vzorců... Možná by se hodilo i překopání struktury pravidel. Na začátek dát striktně pravidlové mechaniky, ale omáčku o RP hraní dát až do pozdějších kapitol.
envec 29.6.2008 21:35  23473
Jj, s tou nepřehledností je to fakt pravda :)

K tomu zlodějik - některé postavy jsou silnější než jiné na nízkých úrovních a jiné zase až na těch vyšších ;-)
anonym 29.6.2008 16:17  23472
Obrázky a figurkyJá miluju figurky a DRD+.Sice se to nedá hrát,ale to nevadí,má to totiž nádherné obrázky a povídky a proto by si to měli lidi koupit.My si vždycky listujeme ,díváme se na ty krásné obrázky a povídáme si jaké by to bylo skvělé,kdyby se to taky dalo hrát,protože ty povídky jsou takové fantastické.Zkoušeli jsme to hrát,ale bylo to hrozně složitý a zmatený,nemohli jsme v těch textech často něco najít a taky ty povolání jsou takový divný,třeba zloděj nás zabil všechny a hraničář nic nemohl trefit.Já hrála theurgyni,ale pravidla jsem nepochopila a tak jsem jen chodila s nima a občas něco koupila,ale oni už to pak přestali hrát,protože je to nebavilo a byli čím dál tím víc naštvaný a tak si teď se ségrou alespoň prohlížíme ty obrázky a čteme ty povídky,ty jsou fakt krásný!
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 26.6.2008 17:09  23471
anonym [23468]: Obrázky... takové ty, kde úplně všechny zbraně svítí? :)
noir 26.6.2008 14:04  23470
Krátké video o DnD 4e:

http://tn.nova.cz/magazin/hobby/kuriozity/prozkoumejte-zatuchle-jeskyne-zabijte-odporne-draky.html
davec 26.6.2008 10:00  23469
No, ono DnD urazilo nejspíš o něco delší cestu, než DrD+ :-)).
anonym 26.6.2008 08:45  23468
Ahoj. Chtěl bych se zeptat, jestli letos vyjde nějaká nová příručka nebo jiné rozšíření pro DrD+. Přece jen je to už dost let, co vyšlo poslední (skvělé!) rozšíření - Bestiář. Jinak co říkáte na nové DND 4E? Mě osobně překvapilo, jak je jiné oproti DrD+. Když vezmu, jak jsou si podobné první verze DND a DrD a postupným vývojem DND 1.0 => DND 4.0 vs. DrD(o) 1.0 => DrD+ 1.0b, tak jsou to diametrálně odlišné směry. Na novém DND se mi líbí hlavně jeho přehlednost, sjednocení mechanik, výborné zpracování ras (každá z nich je hodně odlišná), bestiář a rady v DMM. Obrázky: některé jsou moc pěkné, některé děsně kýčové. Hodně mě překvapilo, že pravidla neobsahují žádný ingame příběh, na což jsem zvyklý právě z DrD+ nebo Asterionu. A taky je nová verze hodně zaměřená na boj. Skoro je to spíš figurková hra... Na DrD+ se mi naopak hodně líbí duch pravidel, větší zaměření na roleplaying a systém 2k6+. Ingame příběh je výborná věc na atmosféru, ale je pravda, že jsou kvůli němu pravidla při hledání trochu nepřehledná. Takové to: "To už jsem někde viděl... Ale kde?!" Nakonec chci ještě poděkovat autorům DrD+, protože mi přijde lepší, přítulnější s výbornou atmosférou a RP, což je přesně to, co u RPG hledám. DND 4E i DrD+ 1.0b urazily dlouhou cestu od svých první verzí, ale cesta DrD+ mi přijde správnější.
kouba 17.5.2008 14:15  23461
Díky za konstruktivní a zajímavý příspěvek :-)
anonym 16.5.2008 20:02  23460
Narozdíl od bráchy (von Pecka) jsem četl O válce (Vom Kriege) od von Clausewitze, takže ho tu budu tlumočit. Armáda (a teď nemyslím pár hrdlořezů, ale skutečnou mnohatisícovou armádu se zásobovacími vozy apod.) byla ve středověku schopná urazit za den:
15-20 km/den klidným pochodem, s minimálními pochodovými ztrátami.
40 km/den (resp. 30 km/noc) ostrým tempem, s velmi vysokými pochodovými ztrátami, větší rychlosti byly fyzicky zvládnutelné pro jednodení pochod, jaký často používal Bedřich Veliký za sedmileté války.
cca 25 km/den při tzv. rozptýleném pochodu - vojáci dostali instrukce, kdy a kde se mají hlásit, kde si můžou doplnit zásoby atd., a vyrazili všichni svým tempem v menších skupinách. Kdo v určeném čase nebyl na místě, byl prohlášen za dezertéra. To se používalo hlavně při mírových přesunech po vlastním území, protože při tom byla armáda nebojeschopná.
Jinak pochod mimo cestu je možný pro průzkumné oddíly, ale každý potok, mez, křoviska atd. způsobí, že kdyby totéž zkoušela armáda, tak se její rychlost sníží třeba na polovinu.

Co to jsou pochodové ztráty? Vojáci a výbava, kteří se po cestě oddělili od hlavního voje, protože nemohli dál pokračovat. Vozu se ulomilo kolo, vojáci dostali úplavici, zabloudili atd. Čím rychleji armáda pochodovala, tím méně času zbylo na postarání se o tyhle ztráty, takže je protě museli nechat za sebou, s tím, že až se vyléčí(opraví) tak se mají někde hlásit. Málokdy se to poštěstilo, hlavně díky nepřátelským akcím. A nebyla to žádná sranda.

Pro představu: V roce 1812 (kdy už byli štábní důstojníci patřičně proškolení a logistika už byla brána vážně) Napoleon vyrazil z Kovna na pochod 575 km k Borodinu, tuto vzdálenost urazil za necelé 3 týdny (tedy rychlost zhruba 30 km/den). Na začátku měl ~280 000 mužů. U Borodina jich bojovalo jen asi 160 000, ztráty za bitvu činily asi 30 000 mužů.

A co se samotného pochodového dne týče, tak kolem 1 pevně zvoleného bodu prošlo za hodinu asi 8000 vojáků po dobré cestě (šířka kolem 4 metrů). Většina armád běžně používala "čelní stráž", čítající klidně tisíce mužů, která vyrážela o pár hodin dřív, aby prohlédla terén před sebou, vybrala místo na tábor a připravila ho. A skutečně když zadní voj armády za sebou boural tábor, už na něj čekal nový.

Může moderátor pls smazat ten starý příspěvek?
pecka123 15.5.2008 18:45  23456
jinak zastávám podobný názor jako Kharadan, akorát ruku do ohně za to nedám.
pecka123 15.5.2008 18:45  23455
JersonPři vší úctě, které historické prameny? Mám za to, že studium historických pramenů ukazuje, že spíš opak je pravdou. Přiznám se, že nejsem armádní logistik, ale uvažovat, že armáda mnoha tisíc lidí je schopná ujít stejnou vzdálenost jako jednotlivec mi přijde jako dosti neadekvátní paradigma pro takovou záležitost....
kharadan 15.5.2008 10:45  23454
Z toho, co vím já, tak třmeny do Evropy zanesli až Hunové při stěhování národů
feanor 15.5.2008 10:44  23453
JersonNo pokud se nepletu tak velke armady pochodovali zasadne rozdeleny na vice casti. Bylo to lepsi zhlediska drancováni(zasobovani) a taky organizace. Tento postum byl praktikovany(co teda vim) od staroveku (cca -1000 pr.n.l) a po napoleonske valky(to byl take jeden z duvodu, proc napoleno vyhral u slavkova)
davec 15.5.2008 10:43  23452
Pecka123Třmen je pokud vím v Evropě až od ranného středověku, v antice je možná používali (respektive nějaké řemínky na způsob třmenu) jen někteří kočovníci zajíždějící i do Evropy z Asie...

Římani už v době konce republiky ani svoji jízdu neměli, používali příslušníky primárně jezdeckých národů (Galy, Numiďany, později Germány atd.).
jerson 15.5.2008 10:11  23451
PeckaKdDyž prostuduješ historické dokumenty, tak zjistíš že těch 30 km denně vycházelo prakticky pořád - když už armáda pochodovala. Římské armády na tom byly lépe, protože díky organizaci dokázaly urazit 30 km každý den

Btw. tahle rychlost se nezměnila ani s nástupem techniky v prvních měsících 2. světové války, prostě pořád to samé.

Na druhou stranu taky záleží na terénu, velikosti armády, cestách, obydlenosti a mnoha dalších věcech, takže jestli 15 nebo 30 za den je v podstatě úplně jedno - tedy v RPG. Pokud už na tom má záležet, je třeba zvolit střední hodnotu tak, aby lépe organizované armády v dobrém terénu zvládaly delší, ale ješě pořád rozumné vzdálenosti, a aby se špatně organizované armády ve špatném terénu (třeba skřeti) nepřesouvaly třeba o 5 km za den, protože když armáda rozkládá tábor ve vzdáeonsoti, kam se dá dojít volnou chůzí za hodinu nebo dvě, tak je to armáda k smíchu. Obzvlášť velká armáda - než se poslední oddíly vydají na cestu, tak první už mají postavené stany a stojí frontu na jídlo :-)

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt