Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
klimbing 8.8.2008 16:45  23509
No...nějak semi to nezdá. Když půjdu sbírat melouny (řekněme že by se tam vyskytovali vyšlechtěné odrůdy, a já půjdu na místo kde rostou, takže dostanu bonus k najití) a pak půjdu do sadu na višně (taky nebude problém je tam najít, pokud neuvažujeme sad např. jabloní :-)
a výsledek? Jeden CEN melounů (tj. utrhnout asi 2 melouny) a jeden CEN višní mi bude každé trvat 2 hodiny. Myslím, že v případě sadů a obdobně by se neměla upravovat jenom šance nálezu, ale i celková doba.
xkiv 8.8.2008 15:22  23508
Ale ty boruvky nemusis najit (pravda, *neco* nejspis najdes).
Taky bych rekl, ze jablka ze sadu budou mit vyrazne vyssi kvalitu, nez jen nejake "nahodne" sberatelske plodiny.
klimbing 8.8.2008 15:11  23507
Hmm...a stejne tak bych za DVE HODINY nasbiral 1 CEN borůvek v lese. Takže když mám radši borůvky tak hurá na ně, neboť jich za ty dvě hodiny seženu stejně (co se zasycení týče) :-D
xkiv 8.8.2008 14:55  23506
No jasne. A taky za dovednost Splhani.
Akorat uz s bonusem za to ze vis kde je jablon a za pomucky obvykle dostanes takovy zaklad, ze dalsi zvysovani uz nicemu nepomuze.
Rekneme Zrc 0, Lov a Rybolov +3, Splhani +3.
Jsi v jablonovem sadu, takze na sber plodin (jablka) mas zaklad tak +8.
Abys uspel, musis hodit celkem 7, tj na kostkach (7-(8+3+3)) = -7.
Jakmile hodis cokoli vetsiho, tak proste za 2 hodiny nasbiras 1 CEN jablek.
anonym 8.8.2008 12:47  23505
česání jablekZdravím. Hraji Drd+ teprve krátce. Narazil na jeden zádrhel: mohu si při česání jablek přičíst bonus za dovednost lov a rybolov? děkuji za odpověd. Jarda
melkor_unlimited melkor_unlimited Ltd. 8.8.2008 07:00  23504
anonym [23502]: Chybí tam errata k Čarodějovi - část kouzla.
profa 7.8.2008 22:26  23503
Anonym [23502]:
Pokud je zdejší komunitě známo, neexistuje žádná novější verze než zde vyvěšená. Další úpravy základních pravidel už víceméně neprobíhají (bouřlivé debaty kolem nesrovnalostí dříve či později vyšumí), pracuje se na nových povoláních - asi nejblíže vydání je Paladin, klub tady má i Alchymista - stav vývoje víceméně ilustruje jeho poslední příspěvek.
Tedy:
1. Ano, a do dalšího roku to na velké změny nevypadá.
2. Rozdíl mezi zdejšími erraty a edicí B by měl být naprosto zanedbatelný a dá se zjistit jen přímým porovnáním.
3. Nevím o žádné jiné stránce.
4. O závadnosti chyb se vyjadřovat nebudu, ale v nejbližší době se žádné velké opravy nechystají.
anonym 7.8.2008 18:55  23502

K tomu BČ: To, že vidím, že se soupeř odkryl a že by šel nádherně zasáhnout znamená, že se o to mohu pokusit, protože jsem si odkrytého místa všiml (mohu provést místo útoku naslepo nějakou fintu a naopak čtu jeho pohyby, takže on nemůže provést moc fint na mě), ale to, jestli odkryté msíto zasáhnu už pak je opravdu jiná otázka.

Ale přišel jsem se sem zeptat, jestli odkazy na errata tady na Lopuchu jsou aktuální, nebo jestli existují nějaká novější. Koupil jsem si první vydání a hrajeme víceméně jednou ročně (ale zato je to týdenní intenzivní akce) a už jsem si zvyknul začínat tím, že opravíme pravidla... a letos jsem nenašel žádné nové materiály.

Znamená to, že:
  1. Jsou všechny chyby už opravené déle, než rok?
  2. Všechny novější opravy jsou v edici B a dají se získat jen odatmtud?
  3. Jsou nějaká errata ještě jinde než zde respektive na bughuntu?
  4. nebo
  5. Veškeré nové chyby jsou jen drobné / nezávadné a pokud budou někdy opravovány, tak až v edici C?
Děkuji za odpověď!
profa 2.8.2008 11:57  23501
A i když má dokonalý přehled a v boji se vyzná, v zasáhnutí protivníka mu to přímo nepomůže.
gran 2.8.2008 11:53  23500
BČ není nutně rychlost. Hrdina s BČ má holt dokonalý přehled, boj pro něj není chaos ani trochu.
klimbing 2.8.2008 10:38  23499
"Boj...určuje, jak dobře a rychle reaguje postava na situacim, jak dobře se orientuje v boji, kdy dostane šanci k útoku a dostatečná převaha umožňuje nějaké spec. akce a útoky"

Nu, dobrá. Takže pokud znám nějaké finty a mám na to dostatečnou převahu, tak je mohu uskutečnit. Ale jistě se vám stala i taková situace, kdy hold jeden ze zúčastněných měl štěstí a druhý zrovna moc ne, a v té chvíli vyvstává otázka jak to bude vlastně vypadat. Na nejtěžší finty je potřeba převaha asi 8. No a v tomto kole je převaha 15, 20 nebo i víc....tzn. jedna postava se vlastně orientuje v boji toto kolo 10krát lépe než druhá! Pravidla se k tomu nijak nevyjadřují, proč taky? Ale potom dojde k hodu na útok, a aniž by byly výsledky nějaké extrémní, tak 10krát lépe se orientující postava mine :-D Zamrzí..... není to trochu divné ;-)

A pak jsem si počítal jak vysoké BČ postava vůbec podle pravidel může mít, takže by mě zajímalo, jak bude hrdina s BČ nad 40 při boji vůbec vypadat? Jako rozmazaná čmouha :-D...ale to mu nepomůže k tomu aby zasáhl.
xkiv 30.7.2008 16:48  23498
anonym [23497]:
Aha, tak to pozor. Je to *moje* pojeti pravidel =)


anonym 30.7.2008 16:12  23497
xKivJsem v DrD+ nový, takže mám zatím jen sběžně přečtená pravidla a pár ukázkových soubojů. Pojetí pravidel tak, jak píšeš, se mi zdá logické. Už se těším na další hry a věšího "nasátí" pravidel. :)
davec 30.7.2008 14:53  23496
To se trochu pleteš. Římani Galii a vlastně celý Středomořský svět ovládli kvůli tomu, že jejich velitelé měli (alespoň většinou) nějaké to ponětí o strategii, taktice a logistice a vojáci byli dobře vycvičení...

To že římská vrhací kopí typu "Hasta" byla skvělá je nepochybně pravda. Nicméně barbaři se tomu přizpůsobili a oblíbenou taktikou bylo vyprovokování zelenáčů k předčasnému vrhu a následné vrhání ukořistěných kopí zpět. Po Mariově reformě byla zavedena kopí zvaná "Pilum", u nichž se po dopadu odlomil hrot od ratiště a tudíž nešla vrhat zpět na Římany. Těm už jen stačilo po bitvě projít bojiště (což stejně dělali i před tím), posbírat hroty a připevnit je k novému ratišti.
xkiv 30.7.2008 14:51  23495
Jenze ja se neptal, jestli probodli stit *kopim*. Na to uz v pravidlech mame fintu. Sice nema schopnost stitem projit (coz je pro nas OK, protoze pocitame jen s "dost kvalitnimi" stity), ale to omezeni (a zhorseni krytu) tam je.


ale i tak by možná stálo za zamyšlení, jestli jim ještě nedát bonus +1 ve střeleckém souboji.


Fakt ne.
V DrD+ se strelecke utoky deli na dve skupiny (asi podle toho, jak to ktera skupina hraje):
1) smrtici strelba, kde uz nejake +1 ke krytu proste nic nezachrani a stejne to pujde do hlavy
2) strelba na baterky, kde uz nejake +1 ke krytu nema vyznam, protoze se stejne trefim maximalne do tela a udelam par bezvyznamnych krizku zraneni

Krome toho - proti streleckym a vrhacim zbranim mam realnou sanci aktivne se kryt prakticky jenom kdyz si davam celou dobu pozor na toho kdo na me bude utocit (kdyz zrovna nejsem Xena nebo Geralt, abych stihal sipy chytat do ruky nebo pulit mecem) ... muzu to poradne delat, kdyz soucasne utocim na nekoho jineho?
A kdyz zrovna na nikoho neutocim, tak muzu dat soustredeni na obranu a mit +2 ... coz je vic nez to tvoje +1.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt