Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
romik 1.9.2008 10:54  23582
KoubaCo zkusit na boj nahlížet jako na sérii pohybů, útoků a obran v rámci jednoho kola (jedné akce)? Potom je docela logické, že když na někoho útočíš zezadu, má stějně šanci se otočit.

V našich hrách se málokomu podařilo zaútočit zezadu.

Během jedné akce neprovede postava jeden útok, ale sérii pohybů, které dohromady dají výsledné zranění (pokud bylo uděleno). Pokud na někoho útočíš zezadu a máš převahu - tedy vyší BČ nestihne se otočit a nasbíráš nějaký bonus k útoku, tohle si přesně nepamatuji. Pokud má vyšší BČ on, stihne se otočit a zrušit tvůj připravovaný útok svým a nebo se ubrání...
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 1.9.2008 10:51  23581
Kouba nepochopil...
kouba 1.9.2008 10:47  23580
BouchiSuper. Tak prostě bonus k BČ! Problém z Tvé strany, zdá se vyřešen
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 1.9.2008 10:09  23579
KOUBA [23578]: Nezda. Protoze neni zadne "BC vuci nekomu" a tedy ani zadny "bonus k BC vuci nekomu".
kouba 1.9.2008 10:01  23578
BČ zezaduMam dotaz. Zdá se vám logický bonus k BČ vůči postavě, na kterou útočím zezadu? Pamatuju si, že v DrD jsme to řešili, že postavy útočící ze zadu byli vyhodnocení před začátkem kola. Posunulo by to možnost uskutečnit některé finty. Třeba (hlavně) u zloděje. Některé finty jsou tak náročné, na převahu, že si už ani nepamatuju, že by se někomu povedli :-(
xkiv 31.8.2008 18:16  23577
Heki [23576]:
Podle pravidel jako takovych zadna takova Orientace neexistuje.
Nejblizsi tomu je pouziti akce Soustredeni na obranu ...

Co se absurdnich situaci tyce - veci, kterych si "realne" musi vsimnout i bojujici postava maji proste tak malou Nenapadnost, ze si jich vsimne i s postihem -9.

"Krej mě, musím se rozhlídnout a pak ti řeknu co vidím!"
To mi pripada uplne normalni a realne. Jeden dava pozor na nepritele, jeden na to jestli nahodou nepriteli nejde posila. Kdyz jsou dva, tak muzou "videt vsemi smery zaroven" ....
heki 31.8.2008 17:46  23576
Orientace v bitvěNaše družina se dostala do obléhaného gobliního údolí, kde se skřeti hrnuli ze všech stran. To je celkem problém pro nebojovníky, neboť pro ně je boj činnost s plným soustředěním, a tak mají -9 k automatickému hledání. Takže nemají nejmenší šanci si čehokoli všimnout. Pokud by ale chtěli použít zběžné hledání(činnost s vol. soustředěním) nebudou se podle pravidel moct bránit, což se rovná sebevraždě. Je možné aby použili něco jako bojovou akci Orientce s tím, že budou mít postih -3 na hledání a BČ,OČ a nebudou moci útočit anebo je orientace v boji záležitost, kterou zvládnou pouze bojovníci (a je v boji jejich hlavní výhodou oproti ostatním povoláním)? Pak mě tedy napadá možnost, že jedna postava použije zběžné hledání a druhá krytí spolubojovníka, ale přijde mi to trochu absurdní: "Krej mě, musím se rozhlídnout a pak ti řeknu co vidím!"
klimbing 31.8.2008 12:17  23575
Jsou v sekci pro PJ:"Téměř finální errata Příručky PJ - 1. část (15. 4., po textové stránce patrně úplná).
anonym 31.8.2008 09:35  23574
Zdravím všechny, rád bych se zeptal jestli existují errata příručky pro PJ, a případně jestli jsou v uzavřené sekci pro PJ. Já sám v DRD+ pj nedělám ale náš PJ zase nemá net, tak se mu je snažím sehnat, ale nikde jsem je volně neviděl. Díky za odpověď.
xkiv 30.8.2008 10:12  23573
KOUBA [23571]:
1) V aspektech uz uroven nejak zahrnuta je - kazdy aspekt vychazi ze tri ruznych vlastnosti a kazda postava si s urovnemi musi zvysovat alespon ctyri, takze nakonec porostou vsechny aspekty.

2) proc to delat jako porovnani aspektu s vlastnosti? Proc ne porovnani aspektu se stejnym aspektem? Tak to IMAO bylo i mysleno.

3) Kdyz uz potrebujes srovnavat aspekt s vlastnosti, tak nezapominej, ze aspekt ma v sobe 3/2 vlastnosti (muze rust o dost rychleji). Do edice B se "podarilo" protlacit
(spoiler na PPJ)

Aspekt (+ opravy za hru, dle PPJ) ~proti~ Vol + Uroven + Motivace
kde Motivace zalezi na tom, jak moc cili zalezi na tom, aby odolal (0 = je mu to jedno; jinak tam jsou hodnoty od -5 do +20).

Ta motivace je tam docela dulezita - nekdo kdyz se me budou snazit presvedcit abych prestal hasit svuj dum
a sel jim misto toho skocit pro pivo, tak budou muset mit *zatracene* velkou autoritu ...

(end spoiler)
Tenhle vzorecek jsem ale vymyslel jeste proti pravidlum edice A, kde se do aspektu pocitala cela Chr, takze aspekt byl ekvivalentni souctu *dvou* vlastnosti (Uroven roste rychleji nez jakakoli jedna vlastnost).

patches Patches 30.8.2008 10:12  23572
KOUBAK tomu bych mel jednu technickou pripominku: Nejsou urovne zohlednene uz tim, ze jsou ve vzorci pro vypocet Dustojnosti obsazene vlastnosti, ktere se prave postupem po urovnich meni? A zvlast u te Vule - pokud si ten valecnik na 10. urovni nedal za celou dobu nic do Vule, tak nevidim duvod, proc by se nemohl nechat ovlivnit onim kouzelnikem na 3. Proste je snadno ovlinitelnej at uz je na urovni jake chce, ne?
kouba 30.8.2008 09:49  23571
Ahoj,mám tu další věc, která mi vrtá mojí zrzavou hlavou. V naší družině používáme aspekty. Důstojnost, Nebezpečnost na Krásu nebylo moc příležitost. Jde zejména ale o důstojnost a nebezpečnost. Tento jev využíváme pro nenásilné vyřešení konfliktů. Zpravidla je to hod na porovnání Důstojnosti a Vůle oponenta.
Jak jsme se ale shodli s PJ (jen jsme to tak naťukli), měla by se tam zohlednit i úroveň. Tudíš jsem navrhl hod ( Důst + úr) + 2k6+ ~ (Vol + úr) + 2k6+. Princip porovnání jsme využívali třeba pro prosazení autority postavy kouzelníka k hráčově povaze válečníka. Jako hráč s tím nesouhlasil, ale jako postava by se podřídil. Většinou to bylo jako. Uznal jsi, že to co říká není úplně tak blbost. Není to pro úplné prosazování vůle PJ nebo cizí postavy. Spíše pro SNADNÉ a rychlé řešení sporných situací. To zohlednění úrovni bych bral tak, že přeci jen ostřílený bojovník (ale třeba i zloděj nebo kdokoliv jiný) (úr. 10), který má už všelicos za sebou se stěží lekne nebo nechá ovlivnit autoritou kouzelníka (úr.3). Kouzelník k tomu má jistě vyšší předpoklady (pravděpodobně velká Vol, Int a taky Char) na druhou stranu mu chybí ty cenné zkušenosti.Díky za vyjádření a názory :-)
xkiv 29.8.2008 20:09  23570
Bouchi [23568]:
A jo, v B-cku uz to je ... ja to tahal ze svych poznamek, kde ji asi jeste nemam opsanou, i kdyz jsem na B updateoval ...
john_jarik 29.8.2008 18:59  23569
koneVydrz je u koni uvedena misto Odolnosti z toho duvodu, ze by se na ne nadala aplikovat obecna pravidla pro postavy. Byl by tam totiz trochu jiny vypocet.
Mne ty rychlosti, kdyz jsme tuhle cast pravidel tvorily, vychazely realne. Stejne jako u dalsich jezdeckych zvirat. Myslim dokonce, ze jsem vyhledaval rychlosti uvadene v encyklopediich, aby to priblizne sedelo. Proto je tam i trochu jiny prepocet nez u humanoidu.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 29.8.2008 11:51  23568
xKiv [23558]: No, s tim ses sekl - jak pripomnel anonym [23567], maji vydrz primo ve sve tabulce, neni ji treba z neceho urcovat.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt