Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
feanor 29.11.2008 12:40  23739
Pluska hrajeme vice nez 2 roky a herni mechanizmus ma ohromny potencial a moznosti. Na druhou stranu musim rici ze spousta lidi ma opravdu problemy se zvysenou pravidlovou obtiznosti plusek. Je to dano asi tim, ze autori se snazily aplikovat mechanizmy sveta co nejpresneji a jeste pridali vlastni zpusob filozofie principu(magie, dusevni svet). Avsak co se tyce vypoctu, tak si bohate vystacis se scitanim a odcitanim. Je ale nutne rici, ze pred hranim je potreba nastudovat pravidla, coz je vzledem k jejich rozsahlosi(a mozna i komplikovanosti) hodne (oravdu hodne) casove narocne. V okamziku, kdy budes znat pravidla, bude i hra rychla a svizna a prinese(nam teda urcite prinasi) soustu zabavy. V soucasnoti bych je asi za jiny herni system nevymenil.

Nedavno s nama zacala hravat jedna kamaradka, a nastudovani pravidel a pravidel pro jeji povolani (dve pricuky=prirucka pro hrace+prirucka povolani) ji trvalo neco okolo 7 dnu. Pokud budes delat PJ tak je tato doba mnohonasobne delsi.
Avsak pokud si netroufas na casove narocne studium pravidel, tak asi pluska nebudou pro tebe vhodny. Podle me je nejlepsi, videt pluska primo v akci u nejake party, ktera uz hraje pluska nejakej ten mesic. A udelat si nazor sam.
anonym 29.11.2008 12:15  23738
jinak omlouvam se za pravopis nejsem cech tak prosim pochopte ze za ty leta to stejne neumim
anonym 29.11.2008 12:13  23737
Prsim o raduDobry den zdravim vsechny. potrebuju od vs poradit co bude lepsi pro moje zamnery .jedna se o to ze jsem si cetl par recenzi na ono Draci Doupe Plus ´mam z toho celkem smysene pocity asi protoze jsem nacerpal dost informaci za kratkou dobu a asi ze prevazovala negatyvni reakce v diskuzich na onu hru. jedna se my hlavne o zabavu a plneni hracum zurnejch prani typu Bojovnik kterej se stane panem svi vyvoleny zbrane a sni dava drtivy utoky velky poskozeni smrtici zasah atd nebo Trpaslici bojovnik obrance co byl zocelenj tuhle technykou obrancu a umi pohlcovat zraneni atd nebo Bard co zahraje na harfu a doda ostatnim zuzny bonusy nebo vetsi sanci na otevreni zamku atd.. takze hlavne plnit moji druzine i takovydle prani a postavy za ktery chteji hrat to je zaklad. ale ted se dotavam k ony recenzi na Plusko prej je tam za A dost slozitej soubojovej syste tedy pry casouve dlouhej ze takovej souboj trva i nekolik 10 minut a taky to ze je to dost narocny ohledne pravidem pre je to snad psany pro lidi z Mat Fizu hromady zuznejch tabulek vypoctu atd. a do toho naroubovat ona prani asi nebude sranda .jako ze ja jsem hodne slabej v matyce. na druhou stranu draci doupe 1.6 je prej uz jak pravidlove tak i objemne rozsireny nez to co jsem hral pred 12 lety s otcem co my delal pana jeskyne. takz co myslite co bude pro mne lepsi kde budu moci udelat hracum jejich prani bez vetsich obtizich a stravenejch vecerech pocitani .....je to vubec pravda ze je to plusko tak slzite dekuju
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 25.11.2008 23:36  23734
Pozor, nepropásněte!Na začátku prosince vyjde nový modul pro DrD a DrD+ Taria-Pohraničí. Bude obsahovat šest propracovaných dobrodružství, náměty na mnoho dalších a CD s řadou bonusových materiálů. Do 30. 11. si ho můžete předobjednat s výraznou slevou.
Více informací včetně ukázek najdete na webu Tarie.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 7.11.2008 16:15  23733
Jo a taky jsem vyridil dalsi rest, ktery mi tu pred casem pripomneli, a doplnil na obrazky figurek i tech par novejsich (kroll 2, zlodejka, goblin, skurut a obe zombie).
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 7.11.2008 16:13  23732
figurkyTak se mi konecne povedlo vsetrit trochu casu a v nem nafotit a pridat na eshop ty figurky, o kterych tu pred casem byla rec (ty historicke od tehoz autora jako jsou figurky DrD+ a ve stejnem meritku). Mohly by byt dobre pouzitelne pro strazne, vojaky apod.
Najdete je tady a pokud mate zajem, doporucuji prilis nevahat, protoze od kazde mame jen par a dalsi s nejvetsi pravdepodobnosti nebudou.
john_jarik 20.10.2008 00:55  23731
prosba(duplicita z klubu o Paladinovi)

Uz pekne dlouho nestiham. A ani lidi, ktery bych na nasledujici praci rad pribral.

Kdo je z Prahy a rad by pomohl pri tvorbe povolani Paladin, necht mi pise do posty.

Jde o to, ze tak cca 1/mesic bysme se sesli, probrali upravy a dalsi kroky, a pak behem mesice psali. Uz vidim, ze sam toho moc nedotvorim - moc prace, zabavy, cestovani.

Pokud si nejste jisti, zda se tahle zprava tyka Vas ci nikoliv, radeji napiste (byla by blbost, kdybysme treba byli ulici od sebe a pro lenost tohle povolani nedodelali co nejdriv). :)
davec 17.10.2008 07:58  23730
ad Kroužkové košileVelmi zajímavý článek...

http://www.d20.cz/clanky/historicke-exkurzy/krouzkova-zbroj.html
zombie 14.10.2008 10:17  23729
Kroužková košile a jiné.Jsem majitelem 2 kroužkových košil. Obě jsou "pěchotní" - krátké rukávy, dole po třísla a jsou z kroužků s vnitřním průměrem 8mm, tedy dost kompaktní. Podotýkám, že na rozdíl od středověkých předloh jsou kroužky neuzavřené, nenýtované a tak drží tvar pouze pevností "kvality" současného materiálu.
Rozměry jsou hodně nad velikostí středověkého člověka (160cm x mých 180cm, 85kg a 100cm obvod hrudníku + tlumící vrstvy)

"Těžká" je z pérovek 8mm (odpovídala by zbroji z kovaných kroužků/článků*), váha je 26 kg.
Při podkasání zbroje a stažení opaskem nad kyčlemi se část váhy přenese z ramen na boky, takže se dá nosit i krosna. Pochopitelně se s krosnou nedá bojovat, na to je rozložení hmotnosti a posun těžiště enormní.
Jen rameno zbroje váží 2x víc, než je váha jednoručního meče s čepelí cca 90 cm délky (cca 3kg x 1,5 kg), takže v boji ránu jen tak nelze zastavit. A i když ji zastavíte zatnutím svalů, tak vám nohy sjedou po podkladu.
Pohyb ve broji chce trochu cviku a tréninku, hlavně kolenních vazů. Jakmile se hýbete, máte razanci kulečníkové koule.
Adaptace na váhu: cca 3 roky flákání, zkoušení a výroby.

"Lehká" je ze svářecího drátu síly 1,2 mm (výroba tažením -> měkký, obdobně ve středověku, ti kroužek nýtovali), váha je 8kg
Určená na "dřevárny", kde vadí obrovská setrvačnost "těžké" při vedení či při brždění rány.
Adaptace na váhu: ihned

* období neznám, ale byla by mladší než z protahovaného drátu

Pokud si někdo navlékne kroužkovou košili jen na tričko, je blázen. Já "těžkou" vydržel 15 minut a mohl jsem se zbláznit, jaká to byla masáž kůře.
Co se týče ochrany, je to stejné, jako by si dotyčný na sebe oblékl jen samotný kevlar - rána skrz povrchovou vrstvu neprojde, ale kinetická energie ano ...

Jestliže mi někdo nevěří, případně si to chce odzkoušet na vlastní "železnou" kůži, jsem k dizpozici (Praha, echo cca týden předem).

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Souhlasím s posledním příspěvkem Jersona.

Kryt x úhyb: přijde mi pitomost (tj. dát to neinteligentním a nezkušeným tvorům) krýt se a když to nevyjde, tak až pak zkusit uhnout. Já dělám oboje najednou a i když se mi nepodaří zcela uhnout, rána, která jde do mého krytu je daleko slabší - tj. možná je lepší (jako v DrD) počítat to dohromady - jedno, jestli uhneš, nebo to zvládneš krýt, hlavní je, že to nejde do masa.

Multiútoky: pokud útočníci nejsou sehraní, tak s dodržením minimálních taktických zásad se s nimi dá bojovat poměrně vyrovnaně. Oni si totiž také překáží (pokud to nejsou DrD skřeti, co bijí kolem sebe hlava nehlava).

Otázkou je, co považujete za modelový/typický příklad. Človek (humanoid), který má dostatek fyzické aktivity (plavání, rozmanitá fyzická práce, častá chůze případně běh), rozhodně tváří v tvář dokáže částečně se krýt a hlavně uhýbat směrem od nebezpečí, dokud nebude omezen překážkami, jejichž zdolání by ho ohrozilo ještě více.
Tj. kancelářská krysa nestihne ani mrknout, případně zvedne ruce proti ráně, ale to bude asi tak všechno ;)
xkiv 13.10.2008 11:05  23728
Pecka123 [23727]:
Ne. Problem by byl spis v tom, ze by se tim velka cast SZ z boje posunula z rozsahu 6-12, kde se bonus (za zraneni) rovna hodnote.
Navic by se musely pocitat skoro dvojnasobne ochrany zbroje (a komu se chce odecitat vetsi cislo nez 10, zvlast kdyz ho v nekterych pripadech musi jeste nasobit).
pecka123 13.10.2008 10:18  23727
xKivJo, akorát, že ta -5 je závislá na té mezi zranění postav - kdyby tam bylo -15, tak není problém. Ale uznávám, že do deníku by se pak musely dělat 2x tak dlouhé řádky na zapisování zranění, což je asi už nešikovné.
xkiv 12.10.2008 13:51  23726
Pecka123 [23725]:

že ta 5 vznikla až při nějakém alfatestování nebo tak a původně tam nebyla.

Ja si myslim, ze tam puvodne (alespon od doby, kdy se na to prislo se systemem "hodnotovy soucet") byla neznama X, kterou experimentalne doladovali (kdyz tam dame 0 a udelame par testovacich souboju ... tak je to moc smrtici .... kdyz tam dame -6 ... malo smrtici ... -3 ... moc smrtici ...). Coz je mozna taky alfatestovani, zalezi na definici.
pecka123 12.10.2008 13:36  23725
xKivJo, argumenty, proč to nejde zrušit, chápu. Spíš nerozumím, jak to mohlo vzniknout. Myslel jsem, že napřed vytvořili PPH a bylo by přece logické tu tabulku udělat, aby se s ní daly sčítat bonusy hodnotově.

Skoro podezírám autory, že ta 5 vznikla až při nějakém alfatestování nebo tak a původně tam nebyla.
xkiv 12.10.2008 10:38  23724
Pecka123 [23723]:
To je jednoduchy -
1) kdyby tam to -5 nedali, tak by dali +5 do vypoctu delky radku zraneni (nabylo by Odl+10, ale Odl+15). Protoze jim tak proste dobre vychazela zabitelnost postav. A taky by to vyzadovalo nastavit jinak ochrany zbroji.
(navic uz mame mechanismy, ktere zranuji/leci po jednotlivych krizcich bez zavislosti na vlastnostech terce, tem by se zmenila uzitecnost)
2) taky by misto mrizky zraneni mohli posunout tabulku prevodu zraneni - ale ta je udelana tak jak je udelana proto, aby se na co nejvic cislech shodovaly bonusy s hodnotou (od 6 do 12 vcetne - tak velky kus v zadnem jinem posunuti nedostanes)
3) taky by mohli posunout zraneni zbrane a Sil, ale pak by zase nevychazely "pekne" jine silove vykony (nosnost)

4) vychazi A (+) A = A + 1; to neni uplne pekne (ja bych do (+) dal -6, aby vychazelo A (+) A = A), ale ani uplne osklive

pecka123 12.10.2008 10:25  23723
BouchiNetušíš jaký je yáměr autorů, proč tam ta -5 je?

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt