Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 18:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
davec 1.12.2008 20:07  23753
xKiv, DalcorNebudu se vyjadřovat k pravidlům, která neznám.
dalcor 1.12.2008 17:33  23752
DavecCo Tristat dX? Volný systém pro hráče, nulová složitost.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 1.12.2008 15:41  23751
Sirien [23747]: Jen abychom si ujasnili terminologii - co rozumis pod "sjednocenou mechanikou kouzel"?
xkiv 1.12.2008 15:34  23750
Davec [23749]:
Tak, a ted do toho sveho srovnani zatrid FATE.
Nebo RISUS.
davec 1.12.2008 15:11  23749
Jerson, SirienNe, asi jsem se špatně vyjádřil. Bylo to myšleno zhruba takto:

Jako příklad jednoduchosti vezmu DrD klasic. Pokud má hráč při tvorbě postavy na výběr pouze archetypální vývoj, je pro něj daleko jednodušší, protože je tímto vývojem svázán ve svých možnostech. Prostě postavy stejných povolání a ras jsou více méně stejné. Ruku na srdce, i po letech co jsem dle DrD clasic nehrál, tak si ta pravidla pamatuji (i pravidla pro postavy, kdy co kdo dostane atd.).

Jako složiťější vezměme třeba DnD (a podle mě ja jedno jaké). Jako základ tu máme zase rasy a povolání. V tomto případě k tomu přistupuje různě řešený multiclass (dost se liší u DnD 4e), skilly a perky. Je to na počet možných kombinací složitěší než DrD, na druhou stranu to dává víc možností. Ale přesto je to svázané rámcem povolání.

Jako nejsložiťejší bych viděl volně kombinovatelné systémy, jako je například SR (bez ohledu na jeho stáří). Hráč má prakticky neomezené možnosti tvorby postavy. Žádná povolání, jen bodové investice do čehokoliv co si vybere. Tím samozřejmě zase naroste celková složitost.

To, že různé systémy mají problémy s vnitřní nekonzistencí je věc druhá. Souhlasím také s tím, že DnD 4e je mechanicky dobře sladěný (byť se podle mě zastavili na půl cesty). Ale nevidím v tom žádný argument proti mé tezi, že s volností (rozuměj širšími možnostmi pro hráče) pravidel narůstá jejich složitost (a to neberu v úvahu jejich chyby - ty tu složitost navíc násobí).
Samozřejmě nejvolnější pravidla jsou "žádná" pravidla. Ale to "žádná" je v uvozovkách proto, protože v tomto případě musí všichni hráči mít pravidla takříkajíc v sobě, být schopní se dohodnout na čemkoliv, být neskutečně tolerantní atd. Sice je to bez pravidel, ale je to daleko složiťejší než bez nich. Nebo ne?
anonym 1.12.2008 14:53  23748
Ještě upřesním: Bard bude v DnD 4e v roce 2009, až vyjde PHB II. Zatím je k dispozici nějaký neoficiální od alternativního vydavatele nebo od fanoušků, časem asi bude i nějaké obsáhlé preview.
Obecně bych na dotaz doporučil nějaké DnD (buď 3.5e nebo nejnovější 4e), pro které je a bude spousta doplňujících materiálů, které dají postavám všelijaké možnosti - jen si vybrat.
A nebo nějaký volný systém jako FATE nebo CPH, který snadno umožní pravidlově zpracovat libovolné přání hráčů a vůbec není třeba se ve fantazii omezovat.
LZJ
sirien 1.12.2008 14:14  23747
DavecEhm... dobře.

Zaprvé na to aby souboje v SR byly plynulý to musíš mít najetý a ani pak to není výkvět plynulosti akční scény. Ten systém je patnáct let starej, patří typicky k počáteční hard druhé generaci RPGček a je to na něm prostě vidět.

Nicméně. To co jsi prohlsil o nepřímé úměře složitosti a možností je nesmysl. Tenhle kontrast vzniká u nesjednocených systémů, které začínají na základní mechanice a pak se dál rozšiřují o další a další prvky s odlišným fungováním. Typickým příkladem je DrD, které naprosto postrádá nějakou sjednocenou mechaniku kouzel. DrD+ je na tom líp spíš čistě opticky. U SR vzniká tahle nerovnováha snahou zvýšit komplexnost (rezervy, karma...) opět bez jednotné mechaniky, u GURPS snahou nabalit více a více rozšíření na core rules.

Pokud chceš vidět systémy, které naopak právě skrze svou jednoduchost nabízejí rozsáhlé možnosti, pak to jsou (například) FATE, CPH, The Window (tam to chce ale hodně obratnosti a zkušeností s RPG), DnD 4e (naprosto dokonale mechanicky sjednocený systém - mimochodem Jersone, bard není součástí základního PHP - magie je sjednocená se soubojovými manévry a celá hra je sjednocená ne jednoduché mechanice DC a částečného conflict resolution (házení skillu oproti sázce mezi DM a hráčem))

Jinými slovy - čím více volnosti při tvorbě postavy, tím složitější systém, je názor založený pouze na neznalosti odpovídajících systémů.
jerson 1.12.2008 08:58  23746
DavecAsi by jsi měl počítat s tím, že čím víc volnosti dává zvolený systém při tvorbě postavy, tím je složitější.

Ani náhodou. Skoro bych řekl, že to platí přesně naopak - čím volnější systém tím jednodušší - nejsložitější jsou systémy, které dovolují hrát poměrně úzkou skupinu postav s určitou možností přizpůsobení postav a tyto postavy se snaží vyvažovat.

Druhá věc - soubojový systém může dávat pravidlové možnosti, taktické možnosti nebo příběhové možnosti, případně jejich různé kombinace. Pravidlové možnosti obvykle zabírají nejvíc času.

Na druhou stranu jsem odehrál souboj s patnácti protivníky za patnáct minut a hráči si ho velmi užili, přičemž taktické i příběhové možnosti měli velmi široké.

Nicméně anonymovi bych asi nejvíc doporučil DnD 4. edice, protože ta má boj dělaný prakticky tak jak si on přeje, včetně té vzájemné podpory postav (i když zrovna netuším, jak je tam dělaný bard)
davec 1.12.2008 08:43  23745
WolfiVelmi dobře chráněná. Vše je jen o naplánování.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 30.11.2008 15:36  23744
DavecAsi ne tak dobře chráněná :)
davec 30.11.2008 12:26  23743
anonymAsi by jsi měl počítat s tím, že čím víc volnosti dává zvolený systém při tvorbě postavy, tím je složitější. Největší problém DrD+ vidím v nekompatibilitě schopností různých povolání a obecných dovedností. Na obdobné věci se často háže podle jiných pravidel. Ale zvládnout se to dá a jde jen o zažití.
Další věcí je, oproti DrD normal, zdlouhavější souboj. Je to dáno opět větší variabilitou. Opravdu se musí počítat s delším průběhem. A čím tužší protivník, tím je to delší. Hráči totiž musí déle přemýšlet :-).
Toto však není záležitost jen DrD+. Mohu nadhodit jeden souboj v Shadowrunu, který nám (skupina 5 hráčů) zabral pět hodin reálného času, byť se jednalo o nějakých 30 vteřin času herního. Zdá se to zdlouhavé? Nevím, za tu dobu zemřelo kolem dvaceti protivníků a celá dobře chráněná nepřátelská základna byla naše...
Čili musíte se rozhodnout, jetli chcete jednoduchý systém, který vám nebude dávat mnoho možností, nebo systém složitý, který však bude zdlouhavější a náročnější na všechny zůčastněné. Záleží jen na vás.
klimbing 29.11.2008 23:24  23742
Naše družina začínala na DRDo a po vydání plusek jsme přešli na ně. Pochopení pravidel nám nedělalo žádné výraznější problémy. Časem jsme si je zažili a nyní si troufám říci, že je zvládáme takřka automaticky. Zkrátka časem se zažijou a je to bez komplikací. Občas k nám přišli nový hráči, i oni se rychle chytili.

Myslím, že pokud chcete začít pluska, tak by bylo nejlepší se někde podívat, jak to vypadá u někoho, kdo je hraje už delší dobu. Prokousávat se jimi sami nebude úplně snadné.

A taky bych na tvém místě určitě zvážil, jak dlouho a jak často budete hrát, neboť pokud budete hrát párkrát za rok, tak pluska pro Vás nejsou to pravé. Ale pokud plánujete hrát každý týden po dobu několika let, tak Drd+ doporučuju. :)
feanor 29.11.2008 14:29  23741
DRDo 1.6 jsem hral a stale jeste take hravame. je to jednoduchy system, ktery hajeme spise kvuli parte lidi, nez kvuli pozitku ze hry(ti nechci nikterak shazovat DRDo).
Rozdil mezi DRDo a DRD+ je take ve velkem mnozstvi ruznych dovednosti, co pluska prinaseji. Ve sve podstate te ale nic neomezuje(a byl by to spatny herni system ktery by to delal) k vytvareni novych dovednosti, popripade povolani. U plusek je ta vyhoda, ze k takove tvorbe mas uz prostredi, do ktereho do zapasujes a bude to pravidlove spravny(teda pokud to udelas spravne). Proste budes met jistotu, ze to nevybocuje z mechanizmu hry. U drdo takovy zaklad neni, ale to neznamena, ze si takove postavy nemuzes vytvorit.
Pokud si ale chces vytvaret vlastni zcela originalni charaktery ci povolani, tak bych doporuci napr. GURPS nebo Shadowrun,...
Nebo pockej, co ti doporuci(jestli doporuci) osoby mnohem vice zasvecene do drd+.
anonym 29.11.2008 13:49  23740
Pro FeanoraTakze predem ti dekuju za seznamenim onoho syatemu a narocnosti a teda asi usuzuju ze to nebude to prave orechove co hledam .problem vidim v tom ze sam rikas ze ma spousta lidi problemy z pravidli.coz cas to neni tak problem pro mne to neni vec co bi mne odradila .ale mam strach ze my moje druzina nutno podotknout ktera nikdy nic takovyho nehrala rekne hele tohle e moc slozity cos to poridil a nemeli by radost ze hry . takze ted se zeptam na draci doupe 1.6 asi jsi to hraval predpokladam ,, je realny jim tam udelat ony postavy jak jsem zminil Pana zbrane ,,Obrance ,, Barda ,, potom jedna se my hlavne o hrani na kostickovanym pairu jeskyni teda ja mam v hlave tazeni ktery bude celi v podzemnim meste a myslim ze je to bude vic bavit kreslit si mapy jako jeskyne ....a ted druha otazka ty vsechny veci k dracaku 1,6 pravidla pro pokrocili pro experty atd lici tam nekde jak jim muzu prave zakonponovat ony ruzne povolani a bonusi ...jinak predpokladam ze to naroubovani nebude tak slozite jako do pluska ohledne cisel a matyky je to opravneny pocit dekuju za informace
feanor 29.11.2008 12:40  23739
Pluska hrajeme vice nez 2 roky a herni mechanizmus ma ohromny potencial a moznosti. Na druhou stranu musim rici ze spousta lidi ma opravdu problemy se zvysenou pravidlovou obtiznosti plusek. Je to dano asi tim, ze autori se snazily aplikovat mechanizmy sveta co nejpresneji a jeste pridali vlastni zpusob filozofie principu(magie, dusevni svet). Avsak co se tyce vypoctu, tak si bohate vystacis se scitanim a odcitanim. Je ale nutne rici, ze pred hranim je potreba nastudovat pravidla, coz je vzledem k jejich rozsahlosi(a mozna i komplikovanosti) hodne (oravdu hodne) casove narocne. V okamziku, kdy budes znat pravidla, bude i hra rychla a svizna a prinese(nam teda urcite prinasi) soustu zabavy. V soucasnoti bych je asi za jiny herni system nevymenil.

Nedavno s nama zacala hravat jedna kamaradka, a nastudovani pravidel a pravidel pro jeji povolani (dve pricuky=prirucka pro hrace+prirucka povolani) ji trvalo neco okolo 7 dnu. Pokud budes delat PJ tak je tato doba mnohonasobne delsi.
Avsak pokud si netroufas na casove narocne studium pravidel, tak asi pluska nebudou pro tebe vhodny. Podle me je nejlepsi, videt pluska primo v akci u nejake party, ktera uz hraje pluska nejakej ten mesic. A udelat si nazor sam.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt