Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
feanor 10.12.2008 12:10  23851
XXXu prumerne urovne ale musis brat v potaz ze potrebne zkusenosti ti rostou exponencialne. Kdyz tedy jednoduse stanovis uroven na 10-11 jako prumernou, musi take k tomu dodat, ze zkusenosti potrebne na tuto uroven je X. Pokud pak vezmemes maximalni uroven 21 rozhodne to neni 2*X zkusenosti.

No k inteligenci. Ono je to dost tezky. Lide z vyskokym iq se vetsinou chovaji pro nas ostatni dosti divne. Je to dano tim, ze jejich mozek funguje jinak nez ten nas.
Jinak co se tyce nejchtrejsiho cloveka co kdy zil, tak by to mel byt(alespon podle toho co jsem slysel) Goethe. Ale to je vec nazoru, protoze je dosti problematicky stanovit iq nekomu, kdo je chytrejsi nez ty sam:-)(nejsou na to mozne vyrobyt testy)
Ale jinak co pises o tom srovnani iq krolla a kouzelnika. on je totiz jedna potiz se vsemi RPG hramy. predstav si ze chytryho kouzelnika hraje hrac s prumernym iq a naopak tupyho krolla hraje hrac s nadprumernym iq. Je pak jasny, ze takovito hrac krolla vyresi vetsinu hadanek ci rebusu.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 10.12.2008 11:29  23850
neco málo o CP a průměrné vlastnostino podle me je prumerna uroven 10-11, vzhledem k max 21. Obycejne obyvatele jsou u me na 1, nekteri lepsi az na 3. Poku je muj delnik (kuchař,zemedelec,kovař ...) byvaly vojak, muze byt treba 3lvl kondotier nebo i lepsi a ted uz je proste stary a venuje se policku, ktere za sluzbu dostal. Nikdy vsak nebude tak dobry, jako delnik co to delal cely zivot.

Pokud to nekdo dela cely zivot, tak mam 1-3-5lvl, normal, lepší, husťák.

Obchodníkům např. dávám i zlodejské dovednosti - obchodování, rec tela, podle toho, co se hodí a vedu u nich vetsinou ty vlastnosti u kterých se háže při handlu (pokud ho nechceme odehrát, jinak handlujem a nehážem). Taky jsme zavedli new dovednost Obchodování.

Malá poznámka i průmerum vlastností a kdo je jak chytrý:
že má kouzelník iq 15 (maxuje ho) neznamená, že je chytřejší než CP obchodník s iq +2. Má talent na kouzla, ale když uvidí jednoduché puzzle nemusí ho nutně vyřešit a přitom je jednoduché a vyřeší ho kroll s iq-3. Náš relativní Albík měl iq údajne pres 200 a prej si nedokázal rychle spočítat drobné u pokladny a delelo mu problem zavazovaní bot (nevim co je na tom pravda). V +ku by to byl treba theurg i iq 15, co muze mit stejny problém reprezentovaný jinou malou vlastností a náš kroll co na něj čučí to nechápe. Vždyt je to tak jednoduché :-)

jerson 9.12.2008 09:24  23849
To je v pohodě, vím že to tak řeší jen jeden v mnoha PJjů, mě šlo o to z někoho (a kohokoliv) dostat, zda a jak to řeší.
hecras 9.12.2008 08:02  23848
JersonPřesně tak, každej PJ si to dělá jinak. Já například beru 1-3 úroveň za učňovskou (tovaryši apod.) 4-7 úroveň pro řemeslníky a od 8 úrovně mistry, čím vyší úroven tím známější a významější. Z toho plyne, že v mým světě je průměrná úroveň dospělýho chlapa tak 4-5. Ale je to tak že každej to má jinak.
gran 9.12.2008 07:58  23847
Pecka123To je čistě pro přehled, stejně tu konečnou úroveň odhaduju tak nějak jak potřebuju.

Díky existenci lidí, kteří mají rychlejší zkušenostní růst, tak průměrná úroveň ve světě 4 (teď ale nezapočítávám CP "dobrodruhy", kteří by do toho mohli zasáhnout (i když těch nad 15. úroveň není tolik oproti těm, co jsou třeba na 3.)).
gran 9.12.2008 07:56  23846
JersonAno (přičemž když chceš to, v čem je ten člověk dobrej, tak k tomu bežnému hodnocení přičteš 1).

Ale jak správně poznamenal Wolfi, je to čistě v mém světě (tedy ve světě, kde jsou úrovně takto).
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 9.12.2008 07:41  23843
JersonIMHO ano, pro Granův svět~
noir 9.12.2008 07:17  23842
Hm, táhne mi na pátej levl...
jerson 9.12.2008 07:13  23841
Grane, díky, něco takového jsem hledal. Takže střed vlastností člověka ve středním a vyšším věku se motá okolo trojky, a jednička či dvojka je takové běžné hodnocení "náhodného kolemjdoucího", chápu to správně?
pecka123 8.12.2008 23:37  23840
GranLepší by bylo neudělat ty odstupy mezi úrovněmi pravidelné, aby se reflektoval fakt, že zkušenost s úrovní neroste lineárně.
envec 8.12.2008 23:07  23839
Tak mě napadá, že je škoda, že není knížka zabývájící se povoláními/profesemi ve svete drd+. Něco jako bestiář.
gran 8.12.2008 19:47  23838
JersonCo se týče těch úrovní, vlastností atd. u běžných CP, tak mám (v případě, že se jedná např. o rolníka a ne o někoho, kdo má větší přístup k zážitkům a tedy _zkušenostem_) úrovně cca podle věku.

15 - 1.
20 - 2.
25 - 3.
30 - 4.
35 - 5.
40 - 60 - 6.
60+ - 7. s postihy do fyzických vlastností (DnD: Odbornost "stáří" =P)

Toto je pro postavy, které vyrůstají v běžném prostředí s běžnými zážitky a mají prostou práci.
Postavy, které jsou akčnějšího zaměření (tuláci, stráže, čaroděj-knihovník), budou mít úrovně o něco vyšší (v každé kategorii ale maximálně o 1 vyšší).
Postavy, které jsou srovnatelné s postavami (gladiátor, čaroděj) se vyskytují v malé míře, takže je dělám zvlášť.

Jinak v každé kategorii se hravě dopočítáš či odhadneš vlastnosti. Ber to tak, že na 1. úrovni má postava 4 body do vedlejších vlastností a 4 body do hlavních vlastností. To znamená, že při rovnoměrném vývoji má 1 1 1 1 2 2 (poslední jsou hlavní vlastnosti - ty v závislosti na tom, čím se v životě zabývá nejvíce a dá se to tedy označit jako její "povolání"). S každou další úrovní dostane 1 bod do vedlejších a 1 do hlavních vlastností.
Takže když chceš 6. úroveň, vezmeš si výše uvedenou šestici čísel, do prvních čtyř naházíš 5 a do posledních dvou taky 5 bodů. A máš třeba 3 1 2 3 5 4 ;)
(Z čehož btw plyne, že průměrná hodnota vlastnosti v mém modelu (kde průměrná úroveň náhodného kolemjdoucího je mimochodem 4.) je cca 3)
feanor 8.12.2008 17:27  23836
Zajimalo by mě, jestli nekdo z vás tyto věci řešil i u drd0, protože tohle už nemá s termínem "maximální vlastnost" ani za mák společného
No to je presne to co mam na mysli. U jinych systemu treba drd0 je dana hodnota vlastnosti na pevno a nikam neroste. tudis vlastnost se nemeni a tudis se i neposouva prumerna hodnota. To ze je jiz dopredu znama maximalni a minimalni hodnota vlastnosti(nemusi se pocitat a nezavisi na pridelovani pri prestupu) se da stanovit prumerna hodnota.

Navic jak Pecka123 pise, jsou tam i jine "mechanizmi" ke zkusenostem.
pecka123 8.12.2008 15:30  23835
KOUBAPřemýšlel jsem o aplikaci výše zmíněné úvahy o entropii na 0ko, ale neráží to na problém, že tam se zkušenosti přidělují poněkud méně systematičteji, takže to nevede nikam. V pravidlech nulka al ebylo obtížnější vytvořit konzistentní svět, takže tam jsou vlastně podobné úvahy dost zbytečné.
kouba 8.12.2008 15:24  23834
Zajimalo by mě, jestli nekdo z vás tyto věci řešil i u drd0, protože tohle už nemá s termínem "maximální vlastnost" ani za mák společného.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt