Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 12.12.2008 13:13  23865
xKiv [23864]: IMHO je chyba na dvou mistech.
1) Ten tvuj obrazek je dosti zkresleny, ve skutecnosti to narusta mnohem pomaleji, protoze pro postup na (X+7). uroven potrebujes dvakrat tolik zkusenosti nez pro postup na (X+1). uroven, cili v rozsahu (X+6)-(x+7) bude jen dvakrat tolik lidi jako v rozsahu (X)-(X+1). Takze timhle postupem dojdeme k tomu, ze v nejvyssim rozsahu (na 21. urovni) bude jen cca desetinasobek lidi nez v tom nejnizsim.
2) Jenze bezne obyvatelstvo (kterych je IMHO v populaci nejmin 90 %) se k 21. urovni ani zdaleka nepriblizi, to skonci svuj zivot tak nekde okolo 5.-7. urovne (pri tom beznem tempu ziskavani zkusenosti coby soucasti obycejneho zivota). Pro bezne obyvatelstvo by IMHO to tve rozlozeni i mohlo platit.
Ovsem dobrodruzi ziskavaji zkusenost podstatne rychleji nez bezne obyvatelstvo, tudiz se za svuj zivot dostanou i na vyssi urovne. Ale to, ze dobrodruhu na 16. urovni neni dvakrat vic nez dobrodruhu na 10. urovni, bych pricital dvema faktorum:
a) dobrodruzi maji vlivem sveho zpusobu zivota vyssi "neprirozenou" umrtnost
b) dobrodruzi z tech ci onech duvodu nekdy s dobrodruznym zivotem skonci, usadi se a dal ziji "nedobrodruzne", tedy jejich dalsi postup se vyrazn zpomali.
xkiv 12.12.2008 01:39  23864
Ale kdyz o tom premyslim vic, tak bych spis cekal:
Predpoklad 1: lidi zijou vsichni priblizne stejne dlouho
Predpoklad 2: lidi se rodi rovnomerne
Predpoklad 3: lidi ziskavaji zkusenost s rostoucim vekem rovnomerne (konstantni rychlosti) [neuvazuju ted, ze by ruzni lide meli vyznamne jinou rychlost ziskavani zkusenosti]

Zaver 1: az do urciteho veku jsou vsechny vekove kategorie zastoupene rovnomerne (tech dalsich je min a min)
Zaver 2: (z predpokladu 3) tudiz totez plati pro jednotlive hodnoty zkusenosti
Zaver 3: jelikoz kazda dalsi uroven pokryva vetsi rozsah zkusenosti, tak bude kazda dalsi uroven mit v populaci vetsi a vetsi zastoupeni ... az po tu hranici, kde nam zacinaji lidi vymirat. Pak to pujde rychle k nule.

Neudelam graf (obrazek), ale pro predstavu:


| xx
| xxxxx
| xxxxxxxxxx
| xxxxxxxxxxxxxxxxx
| xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
| xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
| xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
|xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
----------------------------------------------------------------



Kde je chyba?
xkiv 11.12.2008 21:57  23863
Pecka123 [23862]:
Hned na zacatku:

kde β je převrácená hodnota "hrdinskosti" ..... (odhadovaná hodnota měřená Itwinem v Mariboru)


Cili, chapu-li-to-dobre, vychazi z nejakeho sveta, ktery uz ma zname rozdeleni populace podle urovni ...
(... i kdyz ve vysledku se to projevi jenom tim, pro ktere hodnoty parametru nakreslil graf)


Fixujme střední počet zkušeností a střední rychlost získávání zkušeností v populaci, podmínky zní


To s tou fixovanou stredni rychlosti expovani (teda jestli tim nemysli stredni odchylku, po nekolika prechodech mezi ceskou a anglickou terminologii si jeden nemuze byt dost jisty) mi prijde jako odvazny predpoklad
1) nezkusenejsi se budou ucit (a ziskavat zkusenost) rychleji, protoze ti zkusenejsi jim k tomu muzou pripravit lepsi podminky (ucem se od mistra neco priuci, ale kde se ma priucit mistr?).
Samozrejme necekam ze to nebude mit vliv nejak zvlast vyrazny. Mozna by to zacatek grafu trochu zplostilo ... zase v zavislosti na hrdinskosti sveta ...
2) spousta (beznych) lidi dosahne nejakeho "sveho" maxima, kde toho umi dost, aby vsechny sve bezne problemy zvladli levou zadni - a dal uz budou ziskavat zkusenosti mnohem pomaleji [narozdil od hracskych postav nemaji zadneho PJ ktery by jim pravidlene nastrkaval do cesty prekazky nastavene presne podle jejich schopnosti]
(coz mimo jine vede ke korelaci mezi *narocnosti* sveta a beznou urovni (hrdinskosti sveta)). Ne ze by tam nebyla zpetna vazba.


pecka123 11.12.2008 20:54  23862
Tady je odkaz na Irigiho článek k rozdělení populace. Nekoukejte se dolů, je tam spousta hnusné matematiky, nahoře je graf.

http://irigi.a.wiki-site.com/index.php/Rozd%C4%9Blen%C3%AD_populace
kouba 11.12.2008 17:59  23861
Ano a je to mnohem zajimavejsi, protoze mame možnost se dynamicteji vyvýjet.
xkiv 11.12.2008 17:59  23860
No tak se na to podivame. Mame rekneme ze carodej na urovni 10 dokonale zvladnul jeden obor (jedine dalsi zlepseni plyne z moznosti jeste se naucit dalsi kouzla a z lepsiho vyuziti jistych schopnosti diky vyssi urovni). Podobne bojovnik na urovni 13. Zlodej zvladne dokonale vsechny schopnosti jedne skupiny (krome takovych tech schopnosti co explicitne vyzaduji uroven az 18) taky uz klidne nekde kolem 11. Knez je takovej divnej, ale taky by se dalo mluvit o urovni kolem 10 ke zvladnuti jednoho ekvivalentu (oboru/archetypu/...).
Theurh se teoreticky muze v jednom svem oboru dostat na vrchol (kdyz zapocitam i nejake formule a demony) taky kolem 10 (a ze to nemuze pouzit je chyba jenom toho, ze se nenarodil jako nejaka rasa co zacina na prvni urovni s +10 v kazde vlastnosti). Hranicar taky koukam vychazi tak, ze zhruba nekde na 13 urovni vycerpa vsechny moznosti jednoho oboru, az na par vyjimecnych schopnosti (a to jenom proto, ze se je nemuze zacit ucit driv).

A ted mi nekdo reknete - je clovek, ktery ve svem oboru zvlada temer vsechno *v pulce cesty*?
Podle me takovy clovek (ve vetsine svetu) nebude (a nema byt) ani bezny. Rozhodne ne natolik, aby predstavoval prumer. (a pokud to je prumer - tak co asi v takovem svete dokazou postavy na prvni urovni? vynaset odpadky, mozna ...)

(prosim nezamenovat obor (pripadne in-game povolani) s pravidlovym povolanim - do toho se muze kdykoli pridavat dalsi obor/archetyp/zamereni/smer/...).
davec 11.12.2008 16:08  23859
My se za 3 roky (hraní zhruba 1 večer týdně) dostali na 12-13 úroveň, ovšem s tím, že vždy když postava zemřela, hráč si dělal postavu o úroveň níž než byl před smrtí. Každý měl 2-4 úmrtí...
Teď s jiným PJ dostáváme víc zkušeností (dostáváme i za pokrok v questech), takže jsme za půl roku na 8-9 úrovni.
gran 11.12.2008 15:51  23858
My jsme se za rok dostali na... asi 10.
profa 11.12.2008 15:38  23857
My jsme se za tři roky nikdy nedostali dál než na devátou úroveň (a to už byl borec největší, který přežil tři "generace" ostatních).
jena 11.12.2008 11:35  23856
XXXMně to teda v půlce cesty nepřipadá. Podle mě se málokdo dostane ještě dál než za 10. úroveň. Samozřejmě závisí na hrdinskosti světa, ale stejně určitě bude mnohem víc dobrodruhů a celkově postav na 1.-5. úrovni než 15.- 21.úrovni.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 10.12.2008 17:14  23855
Wolfi: moje chaozz psani je jako plusko, nekdy se musi domyslet ...

Jerson: o Abertovi pouze co jsem slysel (na netu cetl, ale davno. Tohle mi tak nejak zustalo v kebuli).

Feanor: vidis, ja tohle resil spise nez poctem zkus schopnostmi. Kouzelnik muze zvladnout 1 obor, hranicar je blizko zasveceni, bojovnik muze byt v jednom archaci taky daleko. Zlodeji se zacinaji otevirat schopnosti mistu, thebumbác uz fakt delá mocné bumbác nebo kouká po nejakých démonech. Beru to tak, ze jsou v půlce cesty.
pecka123 10.12.2008 13:33  23854
drobné u pokladny a tkaničky.....jé já jsem asi génius :-)
jerson 10.12.2008 12:33  23853
Taky jsem chtěl poznamenat, že IQ a Inteligence (obzvláště v pojetí DrD+) spolu nijak nesouvisí.
Pro XXX - S Einsteinem jsi úplně vedle, ale pokud to budeme řešit, tak v PM a ne tady.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 10.12.2008 12:27  23852
Ona je vysoká inteligence u mágů většinou dána tím, že ti s nižší inteligencí nedají nějaké kouzlo a to skončí jejich existenci.

To nevyřešení jednoduchého problému je obvykle tím, že na něj osoby s vysokou inteligencí neuplatňují tzv. "selský rozum". Aneb když dáš matfyzákovi jednodušší problém, tak ho obvykle bude integrovat, derivovat, apod., zatímco dítě ze čtvrté třídy se na to koukne nezatíženou myslí a má to. To je ovšem problém přístupu, ne inteligence (ten matfyzák to vyřeší taky, jen za mnohem delší dobu).

Jinak, XXX, prosím tě, neoháněj se termínem "IQ", zvláště pak v pluskové terminologii, to je "Inteligence". Když máš v jedné větě "IQ 15 a -3" a v další "IQ 200", tak to vypadá dost divně.
feanor 10.12.2008 12:10  23851
XXXu prumerne urovne ale musis brat v potaz ze potrebne zkusenosti ti rostou exponencialne. Kdyz tedy jednoduse stanovis uroven na 10-11 jako prumernou, musi take k tomu dodat, ze zkusenosti potrebne na tuto uroven je X. Pokud pak vezmemes maximalni uroven 21 rozhodne to neni 2*X zkusenosti.

No k inteligenci. Ono je to dost tezky. Lide z vyskokym iq se vetsinou chovaji pro nas ostatni dosti divne. Je to dano tim, ze jejich mozek funguje jinak nez ten nas.
Jinak co se tyce nejchtrejsiho cloveka co kdy zil, tak by to mel byt(alespon podle toho co jsem slysel) Goethe. Ale to je vec nazoru, protoze je dosti problematicky stanovit iq nekomu, kdo je chytrejsi nez ty sam:-)(nejsou na to mozne vyrobyt testy)
Ale jinak co pises o tom srovnani iq krolla a kouzelnika. on je totiz jedna potiz se vsemi RPG hramy. predstav si ze chytryho kouzelnika hraje hrac s prumernym iq a naopak tupyho krolla hraje hrac s nadprumernym iq. Je pak jasny, ze takovito hrac krolla vyresi vetsinu hadanek ci rebusu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt