Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 13.12.2008 11:34  23888
Matematika?
davec 13.12.2008 11:22  23887
Nevím proč, ale posledních zhruba 10 příspěvků jsem už ani nečetl...

Položím to trochu jinak a to podle pravidel pro postup na vyšší úroveň. Na jaké úrovni, si třeba představujete Mistra platnéře (nebo mistra jakéhokoliv oboru) v cechovním systému učeň-tovaryš-mistr?

Bude asi mít svůj obor (a ten obor beru jako souhrn obecných dovedností) v malíku, čili u Mistra platnéře budou dovednosti typu Metalurgie, Kovářství, Cizelérství, Slévačství a já nevím co ještě na nejvyšším, tedy třetím stupni. K tomu se asi musí přihodit Obchodování, Ruční práce (musí si umět dělat patřičné nástroje a pomůcky), Kreslení (nedělá práci od oka), Čtení a psaní, Matematika a další a další...
Ale řekněme, že bude mít 5 dovedností na 3. stupni, 6 dovedností na 2. stupni a 7 dovedností na stupni prvním tak nám vychází, že na jeho tvorbu potřebujeme 34 bodů dovedností. Na první úrovni má řekněme 11 bodů (a nebudu se zabývat jejich dělením na Fyz., Psy. a Kom.), takže potřebujeme ještě 23 bodů.
S jejich získáváním po dvou za úroveň zjistíme, že tento Mistr platnéř je alespoň na 13. úrovni.
jerson 13.12.2008 08:33  23886
Když vám do toho vstoupím ...

Fascinuje mě, jak dokážete řešit a konstruovat složité argumenty pro příoady, které se ve hře vůbec neobjeví. Vsadím boty, že každé CPčko u kterého ude věk nebo úroveň důležitá tvoříte podle potřeb příběhu případně scény, nikoliv podle praděpodobnostního rozložení v populaci.

Kromě toho máte každý jiný svět a jiné argumenty, jak (a zda vůbec) spolu souvisí věk (který se dá nějak odvozovat z reálných údajů) a úroveň (která se nedá odvozovat vůbec a každý si jí může vymyslet jak potřebuje)

A to pomíjím, že v reálném světě se ozdělení lidí podle věku liší podle jednotlivých zemí, a toto rozložení nemá příliš velký vliv na to, s jakými lidmi se setkáváte - po mnoho let jsem se setkával většinou s lidmi přibližně svého věku a teď už je to proakticky jedno, protože u poloviny z nich nepoznám, jestli je jim třicet nebo pětačtyřicet.
feanor 13.12.2008 00:29  23885
xKiv 23875Pocitam az "dospelou" populaci, tj. od okamziku, kdy muzou ziskat prvni bod zkusenosti (stejne rychle, jako pak po nem muzou ziskat ten druhy).
V zasade jde o to, ze jak pises nize se projevy utlum tohoto narustu. Ale tohle by nas zajimalo pouze v pripade, ze zacimane z urcite populace(napr. ze dvou dospelych lidi).
Pokud ale mame jiz celou strukturu obyvatelstva hotovou, tak nas spise zajima prubech takoveto krivky v koncovych stadii. A na techo mistech dokaze psi kusy(opet dost zalezi na volbe konstant). Pokud budes v tuto chvili sledovat pocet lidi v jednotlivych generaci, tak to bude mit klesajici tendenci. tzn. ze v rade serazenych od nejvetsiho zasroupeni v populaci to bude vypadat takto: deti, mladez, dopeli, stredni vek a stari. starcu bude nejmene.
Konkretne takoveto modely se pouzivaji treba na odchyt ryb atd. a pry to funguje

ten malthusuv model jsem uvedl jako nejznamejsi. on je taky bohuzel nejmene dokonaly, protoze je nejstarsi. dnes se pouziva velka spousta ruznych modelu, ze kterych neni problem vycist co jsem napsal.
Nadruhou stranu samozdrejme musim pripustit ze i ten tvuj model neni problem sestavit a asi by i fungoval. Jen by asi nevychazel z realneho sveta. Ale to nedokazu posoudit, protoze demografii prilis nehoduji.
xkiv 12.12.2008 23:03  23884
Gran [23882]:
Ale podivej se jak ty grafy vypadaji, a rekni mi ze nepatri mezi zakazana temata :-P
xkiv 12.12.2008 23:02  23883
Pecka123 [23881]:

a substituci a děláš řezy (pro věk=konst.) dostáváš opět rozdělení prvního typu.

Pro vek=konst bych spis nejaky ten skoro-kloboucek protinajici nulu v nule ...
(a Besselovy funkce jsou trochu mimo moznosti mych 10 let informatiky, i kdyz na matfyzu ... ne ze bych je nebyl schopny pochopit, kdybych se tomu venoval, ale nikdy jsem je nepouzil ... a ani ty rovnice co maji resit).


Spis bych nekdy zkusil napsat nejaky simulator populace (vcetne nahodne prubezne umrtnosti, ruznych rychlosti ziskavani zkusenosti, ...) a podival se jak to bude vypadat za nejakych 10000 let ;/
gran 12.12.2008 23:01  23882
Není to off topic, protože je to všechno o úrovních v DrD+ xD
pecka123 12.12.2008 22:48  23881
xKivTen první model není dokonalý (a obrázky patří k němu), protože ignoruje závislost věku a zkušenosti (protože podmínka na maximalizaci entropie fixuje pouze střední počet zkušeností). Pak jsme vytvářeli další, kde byl fixován i střední věk a střední rychlost získávání zkušeností. Tam už je napsaná i ta funkce, ale graf závislosti četnosti na věku a zkušenosti tam není (byl by to 2D graf). Bohužel ten článek není dodělaný, snad se k tomu ještě dostaneme a budeme pokračovat.

Nicméně je vidět, že když zavedeš vhodné normování a substituci a děláš řezy (pro věk=konst.) dostáváš opět rozdělení prvního typu. Ale pochopitelně v každém věku je hrdinskost jiná.

Každopádně když to pak přeintegrujeme podle t a vyjádříme z nového modelu závislost, tak už evidentně ten exponenciální pokles nevyjde. Vyjde Besselova funkce druhého řádu (řekl bych podle nástřelu v matematice, nevím, tehdy jsme to už myslím nedopočítávali). Někdy až nebudu mít co dělat, dopočtu, co tam dosadit a jak to vyjde. Není vyloučeno, že na té výsledné funkci budou "boule" 2.

Každopádně, tohle je hodně off-topic :-D
xkiv 12.12.2008 22:43  23880
Dajen [23879]:
Jeste jsme neprobtali percentualni zastoupeni kotliku ve skupine tech, kdo dokazou z luku zasahnout cloveka na 1000 metru ;/
dajen 12.12.2008 22:32  23879
... a tak se klub o DrD+ změnil na klub o demografii a statistice...

:-)
xkiv 12.12.2008 22:31  23878
Gran [23876]:
Pravda, pokud chci treba za dylku jednoho zivota z-A-nasobit populaci, tak to znamena ze lidi s minimalnim vekem bude B-krat vic nez lidi s maximalnim vekem (kde B je nejaka funkce ktera roste s A, urcite neni identita a nechce se mi ji pocitat).
A kdyz bude B=2 a bezna uroven pro ten maximalni vek nepresahne 6 (nepokryje alespon dvojnasobny rozsah veku oproti urovni 1), tak ten graf pujde uz od zacatku dolu.

(porad zanedbavam vsechny, kdo jsou "mladsi nez zacinajici postavy" - sice jsou na prvni urovni, ale z hlediska ziskavani zkusenosti jeste nejsou na jejim zacatku)

Ovsem v jakem poctu DrD+ svetu je bezne takove zdvoj-troj-ctyr-nasobeni obyvatelstva behem nejakych 60 let ... to nevim.
gran 12.12.2008 21:48  23876
Už to chápu .)

Akorát to nepočítá s tím, že v těchto světech je natalita zpravidla větší než mortalita =)
xkiv 12.12.2008 21:12  23875
Pecka123 [23871]:
Nevim, ale kolik jste tam pocitali ze bude prumerny vek doziti?
Mozna je taky nejaky problem v tom, ze pri mereni hrdinskosti sveta ten parametr silne vykolejilo neprimerene mnozstvi postav/hrdinu na urovnich mnohem vyssich, nez ma bezna populace?


Feanor [23872]:

Je nutne si v prvni rade uvedomit, ze porodnost je mnohem vyssi nez umrtnost vliven stari. Ono totiz ne kazde dite dospeje.

Takove deti proste *nepocitam* (ani do porodnosti).
Pocitam az "dospelou" populaci, tj. od okamziku, kdy muzou ziskat prvni bod zkusenosti (stejne rychle, jako pak po nem muzou ziskat ten druhy).
Tato cast populace se navic promitne jenom do prvni urovne.


A to nemluve jeste o kapacite prostredi.

Ktera se meni s vyspelosti civilizace (technologie/magie/zasahy bohu/...)


Problem je ale v tom, ze v kazdem kroku je i pokles populace.

Jo, tohle je asi ono. Pokud se veku V+1 dozije pouze A-cast (100*A procent) tech, co se dozili veku V, tak ten (exponencialni) utlum nakonec prevazi nad (exponencialnim) narustem velikosti kategorii (urovni).


Kdysi jsme ve skole modelovali vyvoj populace(poz. pomoci dif. rovnic - jak jinak:-D). Dnes je tato problematika popsana nekolika modely(nejznamejsi je asi Mathusuv model). Pokud by mel nekdo zajem, neco bych mu o tom poslal:-)


(google, google) Myslis http://en.wikipedia.org/wiki/Malthusian_growth_model?
Malthusuv model? (s L uvnitr?)
.. ale ten mi tady stejne nepomuze.

Blbe se mi to obecne pocita, protoze nemam jednoduse vyjadreny vztah mezi urovni a poctem potrebnych bodu zkusenosti.
Kazdopadne to bude zaviset ne *pomeru* (rychlost ziskavani zkusenosti) / (rychlost bezne umrtnosti)



Gran [23873]:
Vek = body zkusenosti
Vek >< *uroven* zkusenosti

(uroven je v bodech (velmi zhruba) logaritmicka)
pecka123 12.12.2008 19:46  23874
Gran
No, pokud lidé získávají zkušenosti dostatečně rychle v porovnání s tempem, jakým umírají a jejich počet má i přesto zůstat stabilní, počet těch, kteří mají úhrnou zkušenost třeba 25 je v podstatě stejný jako těch, kteří jí mají 15. A protože první úroveď odpovídá úhrné zkušenosti 0-19 (což je 20 různých hodnot) a 2. rozsahu 20-41 (což je 22 různých hodnot), pokud se na každé hodnotě vyskytuje téměř stejný počet lidí, bude v tom rozsahu pro 2. úroveň více lidí než v tom pro první. Při jisté heroičnosti světa (zk se získává snadno) tento jev převáží a skutečně udělá na grafu "bouli".

Feanor
Klidně se svěř, pokud jde o ty diferenciální rovnice. Ten Mathusův model tak podle jména neznám. Předpokládám, že půjde o soustavu lineárních diferenciálních rovnic nebo něco podobného. Tím pádem budeš muset dodat do těchle rovnic koeficienty, u kterých nevím, kde je vezmeš. Metoda maximální entropie má tu výhodu, že pokud jí neřekneš jinak, sama zahrne, že pravděpodobnost úmrtí je v každém věku stejná (laicky, pokud má být neuspořádanost maximální, nemůže být samo od sebe úmrtnost v nějakém věku pravděpodobnější než v jiném, protože by to znamenalo dodatečnou informaci).
gran 12.12.2008 19:05  23873
Pecka:
Protože každá další úroveň zabírá větší rozsah zkušeností, a tedy se v jejím prostoru nachází víc lidí.

Nechápu, jak to, že z prvního vyplývá to druhé.

xKiv:
Z toho, že jeden rok = jedna zkušenost mi vyplývá, že člověk v 20 má 20 bodů, zatímco člověk v 60 má 60 bodů. A tedy člověk v 20 je na nižší úrovni než člověk v 60.
Jenže pokud se rodí stejný počet, umírá stejný počet a stárnou stejně, tak snad je u každé věkové kategorie stejný počet lidí, ne? Takže nevím, kde z toho bereš, že lidí na té vyšší úrovni je víc než těch na nižší, tj. kde z toho, že se _rodí, stárnou a umírají stejně_, bereš, že těch starších je víc než těch mladších?

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt