Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 13.12.2008 13:24  23893
DavecMyslim ze mas v te uvaze o Mistru platneri jeden pomerne zavazny nedostatek. A to ten, ze sice pocitas se stejnym prirustkem bodu do obecnych dovednosti jako u postav, ale neuvazujes, ze postavy se krom toho zlepsuji i ve schopnostech svych povolani. Cili ten jeho "profesni rust" bude IMHO o neco rychlejsi, takze takoveho Mistra platnere bych videl spis na 7.-10. urovni.
davec 13.12.2008 12:41  23892
WolfiTakže chceš tvrdit, že celkový řemeslnický obor Platnéř (což bývala šlechta mezi kovodělnými řemeslníky), je stejně náročný na zvládnutí jako jako třeba Plavání? To asi ne. Pokud na jednu stranu máme zvláštní dovednost pro každý cizí jazyk, nemůže být neskutečně komplexní povolání popsáno jednou dovedností na stejné úrovni.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 13.12.2008 12:28  23891
DavecMatematiku v platnéřově stylu bych zahrnula do toho kreslení, "trochu" počítat do Obchodování. A polovinu těch kovodělných dovedností bych zahrnula do jedné dovednosti (Platnéřství(?), s tím, že bude mít bonusy, pokud bude chtít dělat něco z podobné dovednosti s kovy).

IMHO takové dělení už je zbytečně vysoké. To by za chvilku mohla být pro Mistra Kováře dovednost "Práce s Perlíkem" a "Práce s Kovadlinou" :x
kouba 13.12.2008 12:11  23890
Davec má pravdu. Nevím, proč řešíte to, co řešíte, protože i když to za několik let vyřešíte nepůjde to k ničemu už využít. Nejste náhodou filosovové nebo nedej bože Egytologové? Třeba Ti taky nakládají ohromné úsilí (a finanční prostředky) aby zjistili, jesli jedl faraon raději hovězí nebo skopové. A když už to teda po několika letech zjistí, napíší o tom článek, založí se to do šuplíku, bouchne šampáňo a bude se dělat další pro ně důležitá v globálu úplně zbytečná věc.

Davecova připomínka mohla přínést něco ke hře. Dělám platnéře, dám 13.úr. Vaše demografická statistika nepřinesla nic.

Články na A4 v minulé diskusi se daly číst. Tohle už NE
davec 13.12.2008 12:06  23889
WolfiJo, proč ne, zahrnoval bych do toho i geometrii... A minimálně "trochu" počítat bude muset umět.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 13.12.2008 11:34  23888
Matematika?
davec 13.12.2008 11:22  23887
Nevím proč, ale posledních zhruba 10 příspěvků jsem už ani nečetl...

Položím to trochu jinak a to podle pravidel pro postup na vyšší úroveň. Na jaké úrovni, si třeba představujete Mistra platnéře (nebo mistra jakéhokoliv oboru) v cechovním systému učeň-tovaryš-mistr?

Bude asi mít svůj obor (a ten obor beru jako souhrn obecných dovedností) v malíku, čili u Mistra platnéře budou dovednosti typu Metalurgie, Kovářství, Cizelérství, Slévačství a já nevím co ještě na nejvyšším, tedy třetím stupni. K tomu se asi musí přihodit Obchodování, Ruční práce (musí si umět dělat patřičné nástroje a pomůcky), Kreslení (nedělá práci od oka), Čtení a psaní, Matematika a další a další...
Ale řekněme, že bude mít 5 dovedností na 3. stupni, 6 dovedností na 2. stupni a 7 dovedností na stupni prvním tak nám vychází, že na jeho tvorbu potřebujeme 34 bodů dovedností. Na první úrovni má řekněme 11 bodů (a nebudu se zabývat jejich dělením na Fyz., Psy. a Kom.), takže potřebujeme ještě 23 bodů.
S jejich získáváním po dvou za úroveň zjistíme, že tento Mistr platnéř je alespoň na 13. úrovni.
jerson 13.12.2008 08:33  23886
Když vám do toho vstoupím ...

Fascinuje mě, jak dokážete řešit a konstruovat složité argumenty pro příoady, které se ve hře vůbec neobjeví. Vsadím boty, že každé CPčko u kterého ude věk nebo úroveň důležitá tvoříte podle potřeb příběhu případně scény, nikoliv podle praděpodobnostního rozložení v populaci.

Kromě toho máte každý jiný svět a jiné argumenty, jak (a zda vůbec) spolu souvisí věk (který se dá nějak odvozovat z reálných údajů) a úroveň (která se nedá odvozovat vůbec a každý si jí může vymyslet jak potřebuje)

A to pomíjím, že v reálném světě se ozdělení lidí podle věku liší podle jednotlivých zemí, a toto rozložení nemá příliš velký vliv na to, s jakými lidmi se setkáváte - po mnoho let jsem se setkával většinou s lidmi přibližně svého věku a teď už je to proakticky jedno, protože u poloviny z nich nepoznám, jestli je jim třicet nebo pětačtyřicet.
feanor 13.12.2008 00:29  23885
xKiv 23875Pocitam az "dospelou" populaci, tj. od okamziku, kdy muzou ziskat prvni bod zkusenosti (stejne rychle, jako pak po nem muzou ziskat ten druhy).
V zasade jde o to, ze jak pises nize se projevy utlum tohoto narustu. Ale tohle by nas zajimalo pouze v pripade, ze zacimane z urcite populace(napr. ze dvou dospelych lidi).
Pokud ale mame jiz celou strukturu obyvatelstva hotovou, tak nas spise zajima prubech takoveto krivky v koncovych stadii. A na techo mistech dokaze psi kusy(opet dost zalezi na volbe konstant). Pokud budes v tuto chvili sledovat pocet lidi v jednotlivych generaci, tak to bude mit klesajici tendenci. tzn. ze v rade serazenych od nejvetsiho zasroupeni v populaci to bude vypadat takto: deti, mladez, dopeli, stredni vek a stari. starcu bude nejmene.
Konkretne takoveto modely se pouzivaji treba na odchyt ryb atd. a pry to funguje

ten malthusuv model jsem uvedl jako nejznamejsi. on je taky bohuzel nejmene dokonaly, protoze je nejstarsi. dnes se pouziva velka spousta ruznych modelu, ze kterych neni problem vycist co jsem napsal.
Nadruhou stranu samozdrejme musim pripustit ze i ten tvuj model neni problem sestavit a asi by i fungoval. Jen by asi nevychazel z realneho sveta. Ale to nedokazu posoudit, protoze demografii prilis nehoduji.
xkiv 12.12.2008 23:03  23884
Gran [23882]:
Ale podivej se jak ty grafy vypadaji, a rekni mi ze nepatri mezi zakazana temata :-P
xkiv 12.12.2008 23:02  23883
Pecka123 [23881]:

a substituci a děláš řezy (pro věk=konst.) dostáváš opět rozdělení prvního typu.

Pro vek=konst bych spis nejaky ten skoro-kloboucek protinajici nulu v nule ...
(a Besselovy funkce jsou trochu mimo moznosti mych 10 let informatiky, i kdyz na matfyzu ... ne ze bych je nebyl schopny pochopit, kdybych se tomu venoval, ale nikdy jsem je nepouzil ... a ani ty rovnice co maji resit).


Spis bych nekdy zkusil napsat nejaky simulator populace (vcetne nahodne prubezne umrtnosti, ruznych rychlosti ziskavani zkusenosti, ...) a podival se jak to bude vypadat za nejakych 10000 let ;/
gran 12.12.2008 23:01  23882
Není to off topic, protože je to všechno o úrovních v DrD+ xD
pecka123 12.12.2008 22:48  23881
xKivTen první model není dokonalý (a obrázky patří k němu), protože ignoruje závislost věku a zkušenosti (protože podmínka na maximalizaci entropie fixuje pouze střední počet zkušeností). Pak jsme vytvářeli další, kde byl fixován i střední věk a střední rychlost získávání zkušeností. Tam už je napsaná i ta funkce, ale graf závislosti četnosti na věku a zkušenosti tam není (byl by to 2D graf). Bohužel ten článek není dodělaný, snad se k tomu ještě dostaneme a budeme pokračovat.

Nicméně je vidět, že když zavedeš vhodné normování a substituci a děláš řezy (pro věk=konst.) dostáváš opět rozdělení prvního typu. Ale pochopitelně v každém věku je hrdinskost jiná.

Každopádně když to pak přeintegrujeme podle t a vyjádříme z nového modelu závislost, tak už evidentně ten exponenciální pokles nevyjde. Vyjde Besselova funkce druhého řádu (řekl bych podle nástřelu v matematice, nevím, tehdy jsme to už myslím nedopočítávali). Někdy až nebudu mít co dělat, dopočtu, co tam dosadit a jak to vyjde. Není vyloučeno, že na té výsledné funkci budou "boule" 2.

Každopádně, tohle je hodně off-topic :-D
xkiv 12.12.2008 22:43  23880
Dajen [23879]:
Jeste jsme neprobtali percentualni zastoupeni kotliku ve skupine tech, kdo dokazou z luku zasahnout cloveka na 1000 metru ;/
dajen 12.12.2008 22:32  23879
... a tak se klub o DrD+ změnil na klub o demografii a statistice...

:-)

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt