Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
dante 9.1.2009 21:19  24033
Aaale resim, ale chci aby to bylo pekne vypadajici a popisovatelne fantasy. Takze zadne krovinorezy ani utoceni sipem TvT :) Sice legolasuv zpusob pichani skretu sipem je urcite originalni a vtipny, ale zas opakovany vtip neni vtipem :)

Ale blesku z kouzelnicke zadnice na protivnika ve vzdalenosti pul metru se nebranim. Tam to zrychlovat nemusi, protoze se jedna spis o palnou zbran a tam pokud se nepletu je jiz nejvyssi rychlost projektilu kdyz opousti hlaven. Obzvlast pro kouzelniky v americkych veznicich je znalost tohoto kouzla spolu s kouzlem "telekineze - aneb zvedni mydlo bez ohnuti" naprosto elementarni a pro zivot nezbytna.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 9.1.2009 21:13  24032
Dante: "Coz takhle neco jako "zrychleni"?" - coz takhle fantasy, kde tohle neresis? :-)
xkiv 9.1.2009 20:57  24031
XXX [24027]:
Nebo Steve Irwin.

Dante [24028]:
Pokud vim, tak sip po opusteni luku potrebuje nejaky cas/vzdalenost aby se nejak stabilizoval, ale moc se v tom nevyznam.
Strilet na kratsi vzdalenost nez "delka ruky + delka sipu" je asi totez jako pokouset se protivnika bodnout/seknout tou casti halapartny, kde mam ruku.
xkiv 9.1.2009 20:53  24030
Davec [24026]:

Ale jaký to má vliv na počítání ZBROJE?

Mas tam "za kazdych +5 bodu odkryti je +3 k ZZ".
+3 neni "krat cele cislo" - +3 je "krat 1.4142...."


Pokud by byl rozdíl +20 v síle (tím pádem v odolnosti) měl bys 10x víc čtverečků v mřížce a to je OK?

Pokud budes mit +20 v sile (a jinak se nic nezmeni), tak udelas zhruba 7 az 10 krat vetsi zraneni (za stejnou dobu)
Pokud budes mit +20 v obratnosti, tak nejspis vzdycky zasahnes (uz to je dvakrat vetsi zraneni, pokud zacinas zhruba na stejnych parametrech), vzdycky vykrejes a vzycky uhnes (muzes si dovolit kazde kolo bezhlavy utok). Neni duvod k tomu pridavat jeste dalsi + k ZZ, zvlast takove, ktere z postavy muze "udelat krovinorez". To by vedlo jenom k jednoznacnemu preferovani obratnosti pred silou



Sice je to jen zvýšení váhy každého bodu do ÚÆ/OČ, ale je to i to kýžené narovnání TvT

Nerekl bych.
Proti srovnatelnemu protivnikovi (stejna obratnost, vsechny bojove dovednosti na treti) zadny vyrazny rozdil nenastane - maximalne se zvedne prumerne zraneni za kolo, a to se da stejne dobre docilit plosnym zvednutim ZZ v TvT.
A souboj, ktery je natolik nevyrovnany, ze se takove pravidlo vyrazne projevi (kvuli velkemu rozdilu UC-OC, a ne jenom kdyz utocnik hodi hodne a obrance malo), stejne neni z pohledu narovnavani nijak vazne zajimavy.
Koho zajima, jestli bojovnik na 20 urovni rozdrti padavku na prvni urovni za kolo jednou nebo dvakrat?
dante 9.1.2009 20:51  24029
S tim novym archetypem, tims me privedl ke stare myslence, ze co nevic chybi DrD+ jsou pridavky. Bohuzel v CR na to asi nejsou podminky, ale dalsi sestice archetypu bojovnika, vice hranicarskych a zlodejskych dovdnosti, vice fint (plno dobrych se objevilo), grimoary, seznamy dalsich zazraku..... pokud se nekde neco objevi, tak hrozne casto to narusuje vyvazenost hry, protoze pri tvorbe sice nechybelo nadseni, ale leckdy chybelo radne ozkouseni. Ale zas jsem byl par let mimo, tak nevim co se udalo mezitim :)

U bojovnika je prepracovana tabulka co jsem koukal. Coz teda se vrhnout na vymysleni dalsich fint popr. archetypu bojovnika? :)

Mimochodem jsem si vsimnul dvou topicu - Alchymista a Paladin, jaka je situace, oc jde?
dante 9.1.2009 20:42  24028
himhergot, XXX...proc jsem tu diskuzi asi presunul do Hranicare? :D

Naucte se aspon pouzivat ty SPOILERy!!!

V PPH o nemoznosti strelby pri utoku na vlastni osobu nic neni, ale melo by byt v tvem rozumu a uvaze.

Proc by mu to z metru nenatah do drzky? Vzdyt by ten sip ani jeste nebyl uplne vypustenej z luku :D Coz takhle neco jako "zrychleni"? :) Ja nevim, nebo zachovani energie atp... xKive :)

A kdyz se hrac pta, proc je snih studenej, kdyz prece v pravidlech o tom neni ani zminka? :) Vubec zadni profici, jenom vice a vice emancipovat vlastni uvahu. Bohuzel zijem ve svete, kterej je rizenej doslovne vsemi moznymi zakony atp. a tak to svadi, ale k pravidlum bych ve hre pristupoval az ve chvili, kdy potrebuju nutne zarucit urcitou objektivitu/ci vlozit prvek nahody. Vzdyt pulka pravidel je venovana i textum a navodum, velmi pekne napsanym, jak si hru co nejlepe uzit, nejen mechanismum :)
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 9.1.2009 20:41  24027
Dante: čéče, prave jsi vymyslel novy archetyp u bojovnika, tak ho rozpracuj. Jméno navrhuju krokouš Dunďák :-)
davec 9.1.2009 20:35  24026
xKivAle jaký to má vliv na počítání ZBROJE? Pokud si má někdo odečíst od zranění 40 trojnásobek zbroje, kterou má 6, tak si odečte 18 a hotovo. Koncové zranění je 22, následuje zápis do mřížky, vyřešení případných postižení a šmitec. Nevidím důvod, proč bych měl něco dalšího počítat.

Rozdíl +20 v obratnosti pokládám za natolik velký, že nějaký čtyřnásobek zranění mi vůbec nepřipadá zvláštní... +20 vlastně znamená, že jsem skoro sedmkrát obratnější, že?
Pokud by byl rozdíl +20 v síle (tím pádem v odolnosti) měl bys 10x víc čtverečků v mřížce a to je OK?

Sice je to jen zvýšení váhy každého bodu do ÚÆ/OČ, ale je to i to kýžené narovnání TvT vůči hraničářsko-zlodějské střelbě/vrhu.
dante 9.1.2009 20:32  24025
Ja jsem zasadne proti vyjadrovani presneho poctu utoku za kolo, protoze to hru a jeji popisovani zle omezi. Strelba je jiny druh souboje, nemusi byt stejny jako TvT. Copak kouzleni nebo bozi zazraky ma stejna pravidla jako boj TvT? :)

Jinak po precteni te dovednosti u hranicare jsem to uznal a presunul diskuzi do jeho topicu.

Boj je polovina DrD+ a zameruje se na nej take hranicar a zlodej. Kazdy ma v boji sve silne stranky a slabiny. Rozepisovat se o upravach a presnych navrzich - o tom zas bude lepsi v topicu o bojovnikovi. Ten chvat byl jenom for :]

Pripad s Krollem je jasny, ale tam se vyuziva ciste sily. Pokud si bojovnik na medveda troufne holyma rukama, tak proste bude zalezet na jeho sile a ostatnich hodnotach, ktere ale ve vetsine pripadu ma vyssi a tim padem v takovem boji lepe uspeje nez jine povolani. To budiz, kdyz se to stane poprve ci nahodne.
Ale souhlasim na druhou stranu s xKivem, ze pokud by se bojovnik zameroval na boj holyma rukama s medvedama, krokodylama a ja nevim cim, tak urcite bude mit svoje "finty", kterak protivnika dobre lapit a zneskodnit.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 9.1.2009 20:31  24024
Dante"Navic luk nema dobre obranne hodnoty" - 2 + PX tomuze byt 5 (a zlomí se jen pri hodu 2 a mín), to se ti zdá málo? koukni na meče v PPH

"V tom pripade take nebude moc strilet" - to je v PPH kde? má jen postih k bč. Bojovník s 1m mečem ho neseka z 20cm. Nikde tam není psáno, že by nemohl.

když luk do krytu není 100% není, tak proč je to v pravidlech? Mrkni do hranicare. A ze bys ho nenechal strilet? Proč by mu to nenatáh z metru do držky?

Hrac dava postave body do te vlastnosti, kterou nejvice pouzivala...neni to logicke? A ne s ohledem na to "co se bude v budoucnu vice hodit" - ja tu neesim hrace a uz vubec ne rozdelovani vlastnosti, ale snazim se vypotit neco na vylepseni bojovníka.

Píšes krásně, vseobecne, jestli se ridis tim co pises, tak parada. U nas hranicar taky nestrili z 1m, ale taky mas spoustu "klučíků" co si todle koupí a nestačí se divit. Nemáš jen same profiky. Nektere druziny to co je psano berou doslova, jiné si pravidla upravujou. Potom se takovy hrac prá, proč to nejde? Vzyt má dle PPH postih, uskakuje jako divej CP ho za 3 kola netrefila, tak zkusí natáhnout luk a BUM.

vzit par modelovych postav - ty si udelej bojovnika na 10lvl, ja si udelam hranicare. Oba dame max vlastnosti a stejnou rasu, lidi. Uvidíš, netvrdím ze vyhraju, ale sakra ti zatopím. nejdrív si to dáme v lese, pak na dlazdene ceste at jsou jine podminky. Uz se tesím.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 9.1.2009 20:22  24023
DanteKroll (nebo i člověk s vysokou silou) bijec vs medvěd, že by měl zdrhat? U některých kmenů bývala tohle součást zkoušky dospělosti (i když pravda, obvykle měli třeba nůž nebo něco).
Nic konkrétního jsi nenavrhl :/

A hraničář s lukem v souboji TvT je po několika málo úrovních, kdy se tomu věnuje, schopen bojovat tak mnohem efektivněji, než píšeš (pročti si jeho schopnosti).

"Vic bojovych dovednosti, ale nelze z nej udelat zas absolutniho pana boje." - od čeho to ale pak sakra je Bojovník?

IMHO tu chceme jedinou věc - aby bylo přesně vyjádřeno, kolik má bojovník (či postava) útoků za kolo a jak s tím zacházet.

Protože argument "kolo boje je souhrnem všech útoků a obran a zranění za toto kolo je souhrnem všech zranění za kolo" je sice dobrý, přiznávám - ale hraničář a střelba vůbec ho (z pochopitelných důvodů) rozbíjejí.
xkiv 9.1.2009 20:20  24022
Davec [24018]:

Pokud mám zbroj vyjádřenou celým číslem, tak pokud je X celé číslo, bude X-násobek zase celé číslo.

A +3 je co? *1.414213562blablabla...


3. Toto pravidlo dává smysl při jakýchkoliv hodnotách. Je to prostě dvojnásobek, trojnásobek, čtyřnásobek atd.

To jo, ale to nema co delat s otazkou, jestli je zectyrnasobeni zraneni za +20 do Obr premrstene.


4. A já oproti Feanorovi neřeším bojovníka ale obecné pravidlo platné jak pro vlky, tak pro všechny humanoidy. Bojovník může být zvýhodněn zřeba navýšením ÚČ, čímž získá šanci na víc zásahů za kolo než ostatní...

Takze vlastne jenom zvysujes vahu kazdeho +1 do UC/OC. Cimz se jenom zdvihne prumerne zraneni za kolo.
dante 9.1.2009 20:13  24021
Mas pravdu a je tam i s tim krytem...sakrus. Presunul bych diskuzi do hranicare
davec 9.1.2009 20:04  24020
DanteJenom tě opravím u toho hraničáře a obrany lukem. Jedna schopnost to 50% zničení snižuje, ale nebudu to vypisovat, kdyžtak si to najdi sám. A je to chopnost pro střelce do TvT. Tolik ohledně střelby z očí do očí...
dante 9.1.2009 19:56  24019
Nejprve, prosim davejte si pozor na ty SPOILERY. Jsme v obecnem topicu a vyzvanovat tady o zlodejich a kusich...super!
Jsou hraci, kterym tim kazite zazitek ze hry.


Ten pripad se slonem je pri predstave jasny pripad, kdy strelecke utoky maji navrch a to jsem nemyslel pravidlove.
Pokud vezmu priklad s medvedem, tak bojovnik se zkusenostmi s medvedem vi, ze medved utoci hodne svoji vahou. Vyuzije toho. Pokud bude bojovat holyma rukama, vyuzije stejne nejspis karatisticky chvat cislo 13 - utek :D Myslis, ze by mel mit v boji holyma rukama vyjma sily nejakou vyhodu, jenom proto, ze je bojovnik? Ja si nemyslim.

Hranicar s lukem nema sanci, protoze pri kryti se lukem ma padesati procentni sanci, ze o luk prijde. Navic luk nema dobre obranne hodnoty. Presto jej intuitivne das pred sebe, ze. V tom pripade take nebude moc strilet.

Zda se mi panove, ze pravidla citujete prilis doslova. Chce se to zamyslet nad skutecnou situaci, and tim jak ji hraci zahrajou. Ne nad tim jak vselijak se pravidla daji zneuzit. Ja hranicare s lukem v TvT bych bojovat nenechal...je to absurdni a hovadina. O luk by prisel a jeste by dostal nakladacku.
Mimochodem, co znamena to (+5) jako mece? Nepochopil jsem co to je za hodnotu. Kryt luku to 100% neni :D :D :D

jenze to by bojovnici davali zase vsechno do obr, takze o nicem.
Pokud ale pocitas s takovymi hraci, kteri se ridi ne hrou ale pravidly tak to teda potes. Hrac dava postave body do te vlastnosti, kterou nejvice pouzivala...neni to logicke? A ne s ohledem na to "co se bude v budoucnu vice hodit"


Jak psal uz xKiv, nabizite tu cisla, ktera by uplne rozvratila hru. Podle me je mozne bojovnikovi dat nejaky bonus, ktery bude zaroven pri pouziti skytat i nejake nevyhody a bude na nem jestli je vyuzije. Vic bojovych dovednosti, ale nelze z nej udelat zas absolutniho pana boje. Z praxe jsem si nevsiml, ze by bojovnik byl nejak vyrazne pravidlove znevyhodnen oproti ostatnim postavam .

Taky nezapominejte, ze bojovnik ma zpravidla zbroj a ta se odecita tolikrat, kolik je projektilu. A na druhou stranu, strelecke zbrane samozrejme jsou obrovsky smrtelne pokud mezi osobami je dost prostoru.
kde nikde neni psáno, že mu to nemůže střelit z 1m mezi oči
V pravidlech by melo byt napsano a myslim, ze zmineno to tam jinymi slovy i je, ze hrac ma mit predevsim vlastni rozum :D
Pokud to vubec nejakeho hrace napadne...a pokud PJ dovoli strelci strilet, kdyz je na nej veden primo utok, neni to zrovna dobry PJ. Strelba v boji (ta opostihovana) je podle me to, ze strelec je ve skrumazi, ale nikdo na nej primo neutoci a ma stale dost prostoru pro manipulaci se strelnou zbrani.
Mohlo by to byt v pravidlech stanoveno aby to bylo vice munchkin-proof, ale smysl pravidel neni postihnout vsechny absurdni pripady, ale dat modely k pripadum nejcastejsim. Pavidla jsou pomuckou hry, nikoliv jejim zakladem. Mozna na obalce by melo byt cervenym pismem napsano "ke hre budete potrebovat jeste dve veci, ktere toto baleni neobsahuje: vlastni rozum a fantasii"

Postavy nejsou pocitacove figurky, vcitte se do nich, predstavte si tu situaci. I kdyz pravidla rikaji, ze vetsi vyhoda bude se strelnou zbrani, postava ji pri kontaktu TvT nepouzije - neni blazen.


Mozna by nebylo ale spatne se jako za starych casu sejit nekde v hospode, vzit par modelovych postav, provest par souboju, vzit vysledky a hodit je sem.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt