Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
kouba 10.1.2009 10:34  24055
A co upustit od té pragmatické sankce 1 kolo = hromada úderů a nahradit to 1 kolo = 1 úder. Mám pro to prár důvodů:

1) Vůbec si to nedovedu představit. A o to mi ve fantasy RP jde. Představit si, jak jdu chodbou, kterou si představím atd... Takže i přes vaše 1 kolo = množství krytů stejně představím jen seknul jsem jej do nohy. Uáááááá.

2) Myslím, že reálný souboj vůbec netvrvá tak dlouho, co se počtu zásahů týče. Když si vezmeme souboj, co trvá 10 kol a každý by měl za kolo udělat 10 výpadů(nebo 5 výpadů a 5 krytů). (1 sek,cca 1 sekunda) tak to je nějakých 100 střetnutí mečů? Není to trochu moc? Třeba souboje, jak je popisuje Sapkowski mi připadají reálné. Někdo jej sekne do břicha, padne. Někdo ty údery vydrží třeba 2 nebo 3. To je systém 1 útok 1 kolo. I v drd bojovník vydrží 2-3 silnější údery.

3) co se týče jehelníčkování a křovinořezů. Tady v DrD+ právě teď jsou. Finty, co umožňují více útoků na více protivníků. Stojí proti mně 5 protivníků s každým si (dle vašich popisů) vyměním sérii výpadů a krytů (třeba 5). Tj. 25 výpadů za 10 sekund to je 40 setin sekundy. To už je křovinořez. Může tam těch oponentů být i víc.

Co třeba finta se dvěma zbraněmi Dvojsek. Myslíte, že je zprávná interpretace, mydlím se mečem v pravé ruce. Ach sakra, nejde to. Pak se mydlím zase palcátem v levé. Nebo je spíše logické seknu mečem, vykryje, spodem jej zkusím praštit palcátem.

Když budeme řešit 1 kolo = 1 útok od jednoho protivníka, tak to jde.

Co teprve. Útočí na mě 3 protivníci. S každým si vyměním svých 5 obran?? Wow. Křovinořez číslo 2

feanor 10.1.2009 10:30  24054
Danteten tvuj priklad je presne ono jak to myslim. Ale kdyz strili hranicar, tak to je uplne to stejny a v pravidlech to je i po vydani edice B.
Navic jak jsem psal drive. Byla by to schopnost pro bojovnika od urcite urovniene na prvni) a navic by se spoustela od urciteno hodu na utok. Tim by se zase omezilo pouzivani teto dovednosti.
Jak uz jsem psal, neni to nic jinyho, nez zrychleni celeho souboje.

navic pokud nekdo bojuje beze zbroje, tak se da ocekavat, ze kazdy zasah co dostane ho bude bolet, ne?

Ty bonusi co uvadis, jsou jen kosmeticky reseni bojovnika. V tom co bojovnik potrebuje stale zaostava. Ma srovnatelne UC(stejna pravdepodobnost na zasah), OC to stejny(teda pokud neni barbar), o BC a ZZ ani nemluvim. A argumenty typu: "at pouziva finty" jsou pro bijce velmi uzitecne.

Nevim, ale podle me by z bojovnika mel jit strach. Kdyz potka hranicar(zlodej) bojovnika na stejne urovni, tak by mel byt vysledek ocekavatelny a ne, aby se vzdy az do konce nevedelo, kdo z nich vyhra.
Sam prosebe je pripad archetypu Konditioner, kterej si myslim, je pro hrace prakticky nepouzitelny.
dante 10.1.2009 10:14  24053
Ja si nemuzu pomoct, ale praxe je nejlepsi meritko kvality systemu a jeho rovnovahy. A za celou dobu co hraju DrD+ mi to nikdy neprislo tak nevyrovnane, abych uvazoval o tak silnych bonusech. Ano, bojovnik byl slabsi. Ale uz se mu zmenila tabulka zisku schopnosti, pridal se mu bod na "boj s ..." za kazdou uroven (coz je opravdu velmi silne pravidlo, ale podle me tak akorat, ze bojovnikovi pomohlo na uroven ostatnich povolani) a dalsi zmeny v edici B, ktere hodne napravily.
dante 10.1.2009 10:07  24052
Ok, bonus +3 k ZZ, ale 2x odecitani zbroje je sice docela ukrutne dost, ale je to uplne vhodne na fintu "krovinorez", kterou je vyhodne pouzit predevsim na neobrnene protivniky. Nicmene pri pouziti proti obrnenemu protivnikovi uz to vyhodne neni. Jeste najit podminku pouziti a mame to.

Kdyz das pausalne +6, tak si predstav, ze bezny utok bojovnika na protivnika beze zbroje (ZZ vypoct. od zbrane + hod) na ne zrovna vysoke urovni muze zpusobovat zraneni treba +12 (12 policek = brutalni krvacive zraneni), prictes 6 a mame hned +18 (25 policek = jista smrt naproste vetsiny postav na stejne urovni po jednom zasahu).
A vyrovnanost mame kde? Sila v pluskach je (resp. 2k6+), ze i postava na nizke urovni muze udelit velmi tvrdy zasah postave na urovni vysoke, ovsem pouze pokud ma hodne velke stesti. K tomu je treba velmi citlive zachazet s bonusy a uvedomit si, ze i bonus +1 je velika vyhoda.

feanor 10.1.2009 09:55  24051
DavecBonus +6 neni moc, protoze si odecte navic tu zbroj. Ve vysledku se to bude rovnat jakoby dvoum zasahum(pro xKiva - dvoum seriim zasahu). respektive by se smrskly 2 kola boje do jednoho.
davec 10.1.2009 00:12  24050
I když jak jsem nad tím teď přemýšlel, docházelo by u nižších ZZ při tom bonusu +3 naopak ke snižování. Takže ten bonus by byl potřeba zvednout až na těch +6/+9/+12 atd. A to už by bylo asi moc...
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 9.1.2009 23:54  24049
tl;dr: Obratnost je podhodnocená?
davec 9.1.2009 23:44  24048
xKivKaždá +3 k ZZ by znamenala zásah navíc a tedy odečetla by se zbroj. A ta +3 se může přičítat až do aleluja, pokud tímto způsobem získáš bonus k ZZ +15 (tedy zasáhl jsi soupeře 5x) soupeř si 5x odečte zbroj.


To máš pravdu, ale dej jim zbraně a zbroje podle jejich možností a Akrobat je nahranej.

Akrobatovi zbroj tu jednu potřebnou ránu stejně nezachytí a pokud nechceš aby měl postih k obraně, tak bude moct mít maximálně zbraň s potřebnou silou 4. Což je třeba Krátký široký meč a bude jej muset mít obouruč. ÚČ: 13, OČ(meč): 14, ZZ: 5. Zbroj je zbytečná.

Silák bez problémů unese Plnou plátovou zbroj a Kbelcovou přilbu, Velký štít, Obří meč (ale stačil by třeba i Barbarský meč). ÚČ bude mít 6, OČ 6, ZZ 20, zbroj 10, přilbu 5.

Akrobat bude schopný způsobit maximální zranění 9 (zásah do hlavy s hodem 6). Zásah do těla (či končetin) Siláka zraní pouze tehdy, pokud padne 6 (a to za jedna).
Pokud bude Silák útočit bezhlavě, bude mít ÚČ 8, tedy stačí mu Akrobata přehodit už jen o 7.
Tentokrát na to bude mít dost času aby ta jedna potřebná rána přišla...
xkiv 9.1.2009 22:15  24047
Davec [24045]:

+3 je to z toho důvodu o kterém psal Dante. Souboj nablízko nejsou jen útoky (a zásahy) zbraní, ale třeba i rána okovanou rukavicí do zubů či kopanec pod koleno, když se protivník odkryje a proto nenavrhuji dvojnásobek (tedy +6) jako je u střelby, u níž je vcelku jasné čím byl cíl zasažen...

Ale kolikrat pak zapocitas ochranu zbroje?
A co pak az budes mit celkem +6, +9, +12, ...? (jestli to vubec povolujes)


Podmínkou však je že jednou hodí o 10 víc na útok než Akrobat na obranu. To při hodu 2k6 není nic nemožného.

Jiste, podari se mu to zhruba v jednom pripade z tisice ... (pokud hodi na utok 12, tak akrobat na obranu musi hodit 2 nebo min ... to je pravdepodobnost zhruba 1/72 * 1/36 = 1/2592 + vsechny ostatni pripady dohromady jsou zhruba stejne pravdepodobne jako tenhle ... uz jsem to kdysi pocital).
Zatimco akrobat zasahne zhruba v 999 pripadech z 1000, z toho v cca 500 (kdyz hodi oba stejne + kdyz hodi na utok X+A a na obranu X-A) pripadech do hlavy.
Takze silak vyhraje zhruba jeden boj z triceti.

Pokud das bezhlavy utok a akrobat taky da bezhlavy utok ... oba budou mit +2 k UC, -5 k OC, +2 k ZZ ... to je v zasade +7 na zasah pro oba; pro akrobata navic prakticky zaruceny zasah do hlavy ... a s tim +2 k ZZ mu bude stacit zasahu jeste min ... ale silakovi uz ho staci prehodit jenom o 3, coz se podari zhruba jednou ve trech pripadech. To uz je jasny vitez silak, takze se vratime k bezhlavemu utoku jenom pro silaka ...

Tomu porad staci jeden zasah, prehozeni o 8 se podari tusim zhruba v jednom pripade ze sta; akrobat ma castejsi zasah do hlavy (uz ne zhruba v polovine pripadu, ale prakticky vzdycky), takze porad vyhraje tak jeden souboj ze tri ... coz na to, ze jsou nekde na stejne urovni vypada, ze obratnost dale zvyhodnovat netreba



ale proč by ses nemohl pořádně opřít do neohrabaného kouzelníka a němž tušíš, že pokud ho v tomto kole nesundáš, tak ti v dalším upálí hlavu bleskem?

No, tam mas celkem jistotu, ze ho zasahnes - narozdil i od trochu ohrabanejsiho kouzelnika co se ohani holi
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 9.1.2009 21:52  24046
Hmm lepsi spat, nez banda zoufancu u kompu co sedi a nepaří, du pařit, halelůja
davec 9.1.2009 21:51  24045
xKivAha, už chápu. +3 není dvojnásobek, kompromisní hodnota, kterou nadhazuji protože se mi líbí a ne proto aby se s ní dobře počítalo mimo systém souboje. V něm stejně jen dojde k přičtení a převedení dle tabulky.
+3 je to z toho důvodu o kterém psal Dante. Souboj nablízko nejsou jen útoky (a zásahy) zbraní, ale třeba i rána okovanou rukavicí do zubů či kopanec pod koleno, když se protivník odkryje a proto nenavrhuji dvojnásobek (tedy +6) jako je u střelby, u níž je vcelku jasné čím byl cíl zasažen...

Ohledně rozdílu v síle +20 a rozdílu v obratnosti +20. Dám tu parametry dvou postav. Jedna bude mít SIL 20 a OBR 0, druhá bude mít SIL 0 a OBR 20. Budou se bít pěstmi (abych nedával výhodu těžší zbraně té silnější). Počítám že dovednost Boj beze zbraně mají na trojce a nebudu počítat to, že pro siláka je nesmírně výhodné útočit bezhlavě, protože těch -5 do obrany v tomto případě nemá moc význam.

Silák
ÚČ: 0
OČ: 0
ZZ: 16
Řádek mřížky 100 (použitelných pro boj 200)

Akrobat
ÚČ: 10
OČ: 10
ZZ: 0
Řádek mřížky 10 (použitelných pro boj 20)

Akrobat potřebuje 25-50 zásahů aby dostal Siláka k zemi.
Silákovi stačí jeden zásah na sundání Akrobata. Podmínkou však je že jednou hodí o 10 víc na útok než Akrobat na obranu. To při hodu 2k6 není nic nemožného.
Když k tomu připočtu možnost bezhlavého útoku, který si Akrobat v této situaci nemůže dovolit, zatímco Silák jej může využívat dle libosti (ten postih -5 na obranu už mu příliš neublíží), tak bych si vsadil spíš na Siláka...

Ano, na srovnatelného protivníka budeš používat složité vyumělkované finty, abys jej vůbec zasáhl, ale proč by ses nemohl pořádně opřít do neohrabaného kouzelníka a němž tušíš, že pokud ho v tomto kole nesundáš, tak ti v dalším upálí hlavu bleskem?
Nebudeš takhle řezat do obrněného rytíře, jehož krunýř na těle nejsi schopný prorazit, u toho se budeš snažit zasáhnou tu škvíru v helmě z níž planou ty jeho nenávistný oči. Ale proč neudělat sekanou z té zombie, které zásah do hlavy nijak zvlášť nevadí a pořád se na tebe sápe?
dante 9.1.2009 21:49  24044
Spat?...zavidim :)

Nic stejne se jako vzdy nic nevyresi, a i kdyz jo, tak nikde neulozi. tak za půl roku znova :-(
Taktak, az se tu objevi zas nejakej zaspalec a ozivla zombie jako ja :D

Je to zajimave, ale ty diskuze se takhle stoci velmi casto. Je jeden konkretni problem a konci se u nejasneho a obecneho :D

Tak co u toho bojvnika rozsiri ty zakladni bojove moznosti, ktere maji vsichni, akorat bojovnik by v nich mel dalsi vyhody? Myslim tim natlaky, boj v obrane, kryti spolubojovnika...
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 9.1.2009 21:45  24043
Dante: to jsme pekne odbocili, uz resime PJ.

Nic stejne se jako vzdy nic nevyresi, a i kdyz jo, tak nikde neulozi. tak za půl roku znova :-(
kouba 9.1.2009 21:43  24042
DanteAmen. Ale už jdu spát :-)
dante 9.1.2009 21:41  24041
Pri situacich ve hre do toho nemaji hraci co remcat protoze oni nevi to co muze vedet jen PJ. Takove remcani by hrozne narusovalo hru. Mimo hru o tom samozrejme lze diskutovat a mimo hru souhlasim s tvym tvrzenim, mimo hru jsme vsichni si rovni hraci. Ale v behu hry je prece nestastne aby se hra rozlozila tim, ze nejakej hrac vykrikne - ale PJ nema pravdu! :D

PJ jen tvurce pribehu a hledi na to aby se pribeh co mozna libil vsem nejvic, takze to, ze nektera situace je vyresena jinak nez je psano v pravidlech neni na skodu pokud to prospeje pribehu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt