Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
profa 10.1.2009 13:04  24066
Huh, tak jsem to všechno přelouskal...
Vypadá to, že ten souboj Silák / Akrobat by chtělo opravdu do detailů prozkoumat, propočítat, atp. Ať tady neházíme vlastními odhady.
Bohužel u sebe ale nemám příručku Bojovníka, abych to zrobil celé...
dante 10.1.2009 13:03  24065
Erm panove, s vama néni diskuze.
Myslím si, že je to objektivní názor plynoucí ze hry bez jakýchkoliv větší čísel. Zatím se nikdo neodvážil oponovat
To je doufam vtip :D

Kondotier ze je nepouzitelny? Co to hrajete? :oD

Bijec ze by nemel mit finty? (finta ≠ "sermirska finta" ale spis styl boje, bojovy manevr, finta je stejne "bezhlave hrr na ne", jako "13. karatisticky chvat" stejne jako "Guardia di cinghiara porta di ferro alta")

Zlodej a Hranicar by mel mit nad bojovnikem prevahu pokud bude moct uplatnit svuj styl boje nebo se bude boj odehravat v jejich prostredi.

Bojovnik je mistr v prime konfrontaci TvT, mistr v duelech, valkach, bojich...ale neni staven aby vyhraval proti zakernosti a guerillovemu boji.

Vzdyt mit dovednost "boj s ..." na tretim stupni je neuveritelny luxus a skyta obrovskou vyhodu v boji. Jaka kosmetika? :D
Zase prosimvas neresime vyrovnanost "nakombenych" postav, ale postav vytvarenych pro zabavu, s citem a dobre hranych. Je to koneckoncu DrD+ a kdyby melo byt "munchkin-proof" tak bychom se z tech pravidel nevyhrabali.


Ted ke Koubovi>
1) Ale prece si dokazes predstavit i neco bez toho aby ti to presne popsala cisla pravidel, ne? Pokud bys to takto omezil, tak seberes PJ plno moznosti jak popsat boj a boj by se stal nudnym statistickym soupisem bez jakekoliv moznosti jim dotvaret pribeh.

2)Z praxe vim, ze jsou v DrD+ jak situace, kdy boj trva jedno kolo tak i situace kdy boj konci vycerpanim ucastniku. Pokud chces souboj jeste rychlejsi, doporucuji to co navrhuje i text v pravidlech. Tedy zmenit +10, ktere se pricita k ODL pri vypoctu policek pro zraneni na nejakou mensi hodnotu a zasahy hned nabudou na vyznamu. Ta puvodni hodnota je pro vice "heroic fantasy" hru. Zmen si to na +4 a uvidis jak dlouho budou boje trvat :D

3) No vidis, a vy byste to chteli jeste zdvojnasobit? :D Predstav si to tak, ze pri finte jednim svihem bojovnik zaroven stiha vic veci najednou...kryt, utocit a pripravovat se na dalsi svih, kterym rozsekne hlavy dalsim dvema nepratelum. Hotova hollywoodska akce, ale porad zadnej krovinorez. Jednim krytem - pohybem - zvlada vsechny protivniky, akorat ruzne hody poukazuji na to, ze tento jeden pohyb byl proti kazdemu z tech protivniku ruzne vyhodny.
davec 10.1.2009 12:42  24064
xKivAle to už tam cpeš schopnosti povolání (finty), což jsem nechtěl. To taky můžu říct, že Silák je Barbaro/Bijec s jejich výhodami do ochrany/regenerace/meze zranění/útoku a nejen že bude tím Akrobatovým párátkem nezranitelný, ale bude mu stačit pěst a jednou ten zásah přijde.
xkiv 10.1.2009 12:25  24063
xKiv [24062]:
A k te prvni odpovedi ... jsem tam chtel (ale zapomnel) dopsat, ze si to Davec uz taky sam uvedomil.
A to co navrhuje Dante (moznost *vybrat si* +ZZ za cenu, prakticky, snizeni UC) je v zasade vylepseny bezhlavy utok ...
xkiv 10.1.2009 12:22  24062
Davec [24048]:

Každá +3 k ZZ by znamenala zásah navíc a tedy odečetla by se zbroj. A ta +3 se může přičítat až do aleluja, pokud tímto způsobem získáš bonus k ZZ +15 (tedy zasáhl jsi soupeře 5x) soupeř si 5x odečte zbroj.

Fajn, takze postavime nekoho kdo udelal zraneni jednoho zasahu 11 (pred ochranou) proti nekomu v platovce (10). To je 1 krizek.
Za tvuj druhy uder se mu zreneni dohromady zvedlo (z +11 na +14) na 16 krizku, takze po odecteni dvojnasobne zbroje (20) uz neudelal nic.
Uz chapes co tam mas blbe?


To máš pravdu, ale dej jim zbraně a zbroje podle jejich možností a Akrobat je nahranej.

Chyba lavky. V prvnim kole uspeje s fintou "odzbrojeni mezem" (nebo kyjem ...) ... a je jeste ve vetsi vyhode nez predtim.

Feanor [24054]:

A argumenty typu: "at pouziva finty" jsou pro bijce velmi uzitecne.

To ale neni chyba zbytku systemu. To je chyba mechanizmu pro finty.
xkiv 10.1.2009 12:09  24061
xKiv:

1) je to ekvivalentni situaci, kdy by mel zakladni cas polovicni a vsechny narocnosti o 6 vyssi; vic uz to zrychlit nemuze; porad se jedna o cinnost s nepodlezitelnou minimalni dobou
(kdyby bylo po tvym, tak by za kazdych dalsich +6 odemyknul dvakrat vic zamku - neomezene zdvojnasobovani)

Hekle, mam tam chybu - tohle je prave to, co povoluji primo uz zakladni pravidla PPH ... teda az na to, ze si nejdriv musim zvolit zrychleni a teprve az potom hazu (s prislusnym postihem). [zlodej ma tu specialitku presne obracene - ma vsechny cinnosti prenormovane na dvojnasobny cas, takze "muze prodluzovat az o +6"]
Ale porad to plati jenom pro cinnosti, nikoli pro jednotlive akce (utoky).
Navic to plati jenom pro jednu cinnost - na jeden hod odemknu jeden zamek/upecu jeden dort/ukovam jednu zbroj ... udelam jedno ZZ+1k6 zraneni.
kouba 10.1.2009 11:00  24060
Myslím si, že je to objektivní názor plynoucí ze hry bez jakýchkoliv větší čísel. Zatím se nikdo neodvážil oponovat
feanor 10.1.2009 10:58  24059
za to taky, ale taky za ten tvuj prispevek ohledne prubehu soubojoveho kola.
kouba 10.1.2009 10:54  24058
Za co? Za to, že některé Archeypy jsou použitelnější, jiné nikoliv?
feanor 10.1.2009 10:44  24057
KOUBA: tak za takovy kacirsky reci te tu vyrtualne upaly:-D
ale jinak uplnej souhlas. Bojovnik by se mel prepsat odzakladu
kouba 10.1.2009 10:40  24056
Ano. Jsou Archetypy použitelné více a méně. Třeba rytíř. Nějaký boj z ořem. Při čemž jezdecký souboj není vůbec vyřešen. Po tom, co se ještě stáhla Vzpupnost jezdeckých zvýřat o 10 je úplně zbytečné dávat schopnost jezdectví na vyšší stupeň než 1. Dobrou schopnost dostane až velmi poždě. Opakem je například barbar. Barbar i na nízkém stupni archetypu má dobré schopnosti. Kolikrát v divočině použijete Kondotiérovu Domabranu. Nebo šermířův cit pro zbraň. Kdy potkáte v družně 3 Kondotiéry, aby mohli mít Sehranost. A co sehranost na I. = obyčejné krytí spolubojovníka, co umí každý theurg.
kouba 10.1.2009 10:34  24055
A co upustit od té pragmatické sankce 1 kolo = hromada úderů a nahradit to 1 kolo = 1 úder. Mám pro to prár důvodů:

1) Vůbec si to nedovedu představit. A o to mi ve fantasy RP jde. Představit si, jak jdu chodbou, kterou si představím atd... Takže i přes vaše 1 kolo = množství krytů stejně představím jen seknul jsem jej do nohy. Uáááááá.

2) Myslím, že reálný souboj vůbec netvrvá tak dlouho, co se počtu zásahů týče. Když si vezmeme souboj, co trvá 10 kol a každý by měl za kolo udělat 10 výpadů(nebo 5 výpadů a 5 krytů). (1 sek,cca 1 sekunda) tak to je nějakých 100 střetnutí mečů? Není to trochu moc? Třeba souboje, jak je popisuje Sapkowski mi připadají reálné. Někdo jej sekne do břicha, padne. Někdo ty údery vydrží třeba 2 nebo 3. To je systém 1 útok 1 kolo. I v drd bojovník vydrží 2-3 silnější údery.

3) co se týče jehelníčkování a křovinořezů. Tady v DrD+ právě teď jsou. Finty, co umožňují více útoků na více protivníků. Stojí proti mně 5 protivníků s každým si (dle vašich popisů) vyměním sérii výpadů a krytů (třeba 5). Tj. 25 výpadů za 10 sekund to je 40 setin sekundy. To už je křovinořez. Může tam těch oponentů být i víc.

Co třeba finta se dvěma zbraněmi Dvojsek. Myslíte, že je zprávná interpretace, mydlím se mečem v pravé ruce. Ach sakra, nejde to. Pak se mydlím zase palcátem v levé. Nebo je spíše logické seknu mečem, vykryje, spodem jej zkusím praštit palcátem.

Když budeme řešit 1 kolo = 1 útok od jednoho protivníka, tak to jde.

Co teprve. Útočí na mě 3 protivníci. S každým si vyměním svých 5 obran?? Wow. Křovinořez číslo 2

feanor 10.1.2009 10:30  24054
Danteten tvuj priklad je presne ono jak to myslim. Ale kdyz strili hranicar, tak to je uplne to stejny a v pravidlech to je i po vydani edice B.
Navic jak jsem psal drive. Byla by to schopnost pro bojovnika od urcite urovniene na prvni) a navic by se spoustela od urciteno hodu na utok. Tim by se zase omezilo pouzivani teto dovednosti.
Jak uz jsem psal, neni to nic jinyho, nez zrychleni celeho souboje.

navic pokud nekdo bojuje beze zbroje, tak se da ocekavat, ze kazdy zasah co dostane ho bude bolet, ne?

Ty bonusi co uvadis, jsou jen kosmeticky reseni bojovnika. V tom co bojovnik potrebuje stale zaostava. Ma srovnatelne UC(stejna pravdepodobnost na zasah), OC to stejny(teda pokud neni barbar), o BC a ZZ ani nemluvim. A argumenty typu: "at pouziva finty" jsou pro bijce velmi uzitecne.

Nevim, ale podle me by z bojovnika mel jit strach. Kdyz potka hranicar(zlodej) bojovnika na stejne urovni, tak by mel byt vysledek ocekavatelny a ne, aby se vzdy az do konce nevedelo, kdo z nich vyhra.
Sam prosebe je pripad archetypu Konditioner, kterej si myslim, je pro hrace prakticky nepouzitelny.
dante 10.1.2009 10:14  24053
Ja si nemuzu pomoct, ale praxe je nejlepsi meritko kvality systemu a jeho rovnovahy. A za celou dobu co hraju DrD+ mi to nikdy neprislo tak nevyrovnane, abych uvazoval o tak silnych bonusech. Ano, bojovnik byl slabsi. Ale uz se mu zmenila tabulka zisku schopnosti, pridal se mu bod na "boj s ..." za kazdou uroven (coz je opravdu velmi silne pravidlo, ale podle me tak akorat, ze bojovnikovi pomohlo na uroven ostatnich povolani) a dalsi zmeny v edici B, ktere hodne napravily.
dante 10.1.2009 10:07  24052
Ok, bonus +3 k ZZ, ale 2x odecitani zbroje je sice docela ukrutne dost, ale je to uplne vhodne na fintu "krovinorez", kterou je vyhodne pouzit predevsim na neobrnene protivniky. Nicmene pri pouziti proti obrnenemu protivnikovi uz to vyhodne neni. Jeste najit podminku pouziti a mame to.

Kdyz das pausalne +6, tak si predstav, ze bezny utok bojovnika na protivnika beze zbroje (ZZ vypoct. od zbrane + hod) na ne zrovna vysoke urovni muze zpusobovat zraneni treba +12 (12 policek = brutalni krvacive zraneni), prictes 6 a mame hned +18 (25 policek = jista smrt naproste vetsiny postav na stejne urovni po jednom zasahu).
A vyrovnanost mame kde? Sila v pluskach je (resp. 2k6+), ze i postava na nizke urovni muze udelit velmi tvrdy zasah postave na urovni vysoke, ovsem pouze pokud ma hodne velke stesti. K tomu je treba velmi citlive zachazet s bonusy a uvedomit si, ze i bonus +1 je velika vyhoda.


[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt