Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
jena 10.1.2009 20:14  24073
Kondotiér nepoužitelný? To jsme si mysleli, než ho u nás jeden hráč začal hrát. Jako hlavní archetyp. A už si to nemyslíme :-)
Myslím, že narozdíl od ostatních archetypů bojovníka, které jsou v boji zaměřeny převážně na osobu bojovníka, kondotiér je zaměřen více na koordinaci celé skupiny/družiny. Proto je při hře s družinou kondotiér naopak velmi vhodný. (ale souhlasím, že lepší schopnosti má samozřejmě až na vyšší stupni archetypu)
kouba 10.1.2009 17:04  24072
DanteSouhlasím s tím, že by bylo dobré nahradit kvantitu kvalitou. Souhlasím se vším, co jsi napsal. Jen tedy nechápu, proč má jedna postava možnost vícenásobného útoku a druhá ne.
feanor 10.1.2009 16:50  24071
Dante 24065Kondotier ze je nepouzitelny? Co to hrajete? :oD
no vetsinou hrajeme pluska:-).
ale tak me rekni, kolik hracu u vas si voli kondotiera za hlavni archetyp? u nas za cca 3 roky hrani si ho nezvolil nikdo(a to ani jako vedlejsi archetyp). Proste jeho dovednosti nejsou vhodne pro hru v druzine(domobrana, souhra, pevne veleni,... snad jen jedine leceni, ale od toho tu mame hranicare)

Bijec ze by nemel mit finty?
pokud to byla reakce na me, tak jsem nikdy ci takovyho nerekl.
Chtel jsem rici, ze pokud finta potrebuje prevahu ci urcite odkryti, tak chudakovi bijcovi(silakovi) se toho moc nepodari(nutna je obratnost). teda podarise mu toho min nez ostatnim archetypum(xKiv: ano vim, je treba prepracovat finty)

Zlodej a Hranicar by mel mit nad bojovnikem prevahu pokud bude moct uplatnit svuj styl boje nebo se bude boj odehravat v jejich prostredi.

Bojovnik je mistr v prime konfrontaci TvT, mistr v duelech, valkach, bojich...ale neni staven aby vyhraval proti zakernosti a guerillovemu boji.

Ono je smutny prave to, ze hranicar a zlodej jsou bojovnikovi rovnym souperem i kdyz se bojuje v neutralnim prostredi.
A bojovnik urcite neni mistr v souboji TvT. je proste jen trochu lepsi, nikoli mistr!

dovednost boj s ... na tretim stupni je dobra, ale vetsinou bojovnik ma u sebe jen 1-2 zbrane proto to nepotrebuje vickrat. Navic si bohate vystaci s jednou kategorii zbrani. stejne hrac se vzdy soustredi na jednu zbran a druhou ma v zasobe(dyka, pesti...)

ale muzes mit jiny nazor. ja vychazim z toho, jak jsem to zazil pri nasich hrach
dante 10.1.2009 14:17  24070
Vyhoda aktualniho souboje je ta, ze to muzes popsat obema zpusobama. Nikde ti nic nediktuje, ze jedno kolo "jeden zasah" nebo jedno kolo "vice nez jeden zasah". Umoznuje ti to souboj odbit i se v nem vyzit. Kdyby jedno kolo znamenalo jeden zasah, tak to posune pravidla do urovne pravidel prilis exaktnich a pokusy o takove jsou v zahranici. DrD+ podle me nema za ucel udelat ceskou verzi nektereho zahranicniho systemu, ktere jsou uz u nas bezne dostupne, ale zaplnit diru na trhu systemem, ktery je inovativni a ma svuj pristup k tomu jak pomoci pri hre RPG.

To soubojove kolo, kdy zaklad je jeden uder a bojovnik by mohl mit vice je jiz v DrDold a me osobne se nezda uplne stastny. Zastavam tvrzeni, ze Bojovnika nedela v boji lepsim kvantita uderu ale jejich kvalita. Maximalni moznou kvantitu uderu muze zvladnout kdokoliv, kdo ma na danou zbran potrebnou silu. Proto jsem proti temto navrhum.

Zvedneme kvalitu bojovnikovych uderu, pokud se zda stale slaby. Vyladme tzv. "finty" (resp. posunme nektere vic do podoby dovednosti).
kouba 10.1.2009 13:42  24069
DantePJ může popsat boj úplně stejně:"Zaútočil na tebe qintou ze spodu, ale ty jsi mu uskočil a po té, co jsi dostal zpět rovnováhu jsi jej z pravé otočky seknul. = 1 útok, 1 kolo

Současný stav: "Zaútočil na tebe qintou ze spodu ale ty jsi mu uskočil a chtěl jej seknout do ruky, ale ráně tak tak vyhnul. Zaútočil Ti na kotník. Ty jsi zvednul nohu a chtěl jej seknout do krku, ale rychlé nastavení jeho štítu odkrylo tvoji těžkopádnou ránu.Pak napřáhl meč vysoko nad hlavu, jak by Tě chtěl jednou ranou rozpůlit, jenže ty jsi pohotově ukočil a z pravé otočky jsi jej seknul"

Tohle je několik výpadů a několik krytů. Konktétně 3. Ale třeba je jich to 5. Já bych to takhle popsal do 3 kol. Ty to chceš ale takhle popisovat do 1 kola. Myslím, že po tom, co se Ti vystřídají 2 kola, kde bojují 3 na 3, tak Ti buď dojdou nápady nebo začínají hráči usínat. Já bych dokázal udělat popis i na 1 úder, 1 kryt.

V tomto bodě nechápu kde máš problém.

Navíc jsem těmi křovinořezi reagoval na to, že už v pravidlech jsou. Žádné bonusy nenavrhuji. Jen zastávám názor, že 1 útok, 1 kryt a pak se k tomu klidně dá udělat modifikace aby to byli u bojovníka 2 útoky a 1 kryt za kolo. Jenže vy zastáváte názor, že by to muselo být 10 výměn a při dvojnásobku 20 výměn a to je moc.

Stejně jsou finty psána na 1:1. Nebo vyražení kyjem jen 5 jej zasáhnu za 1 život do ruky?? Nebo je to 1 nápřah, a pořádná rána, při které mu to z ruky vypadne.
xkiv 10.1.2009 13:34  24068
Profa [24066]:
Pouzivam svuj skript na prepocitavani zbrani, ve kterem mam zahrnute pocitani prumerneho zraneni za kolo vcetne takovych faktoru, jako je OC, ochrana zbroje/prilby, ocasky hodu 2k6+ a sance na zasah hlavy (nepocitam s vedlejsimi nasledky zasahu koncetin, ale to pri zasahu silaka nema smysl - musel by schytat za nejakych 50, aby se mu neco stalo).
xkiv 10.1.2009 13:26  24067
Davec [24064]:
A akrobat bude projistotu barbaro/gladiator a necha na sebe v kazdem kole zautocit nekoho s BC nekde mezi (zezadu, velmi slabe, schvalne s co nejmensim UC) a silak ... si ani neskrtne (to je taky ftipne napsana schopnost, jak tak ted koukam).
---
Jinak vychazi, ze akrobat silakovi udela v prumeru 1.08 krizku za kolo; silak akrobatu 0.66 krizku za kolo.
(pocital jsem silakovi rovnou pavezu)
A?
Chces snad tvrdit, ze ma existovat nejaka neporazitelna kombinace (davat vsechno do obratnosti)?
Ukazali jsme si, ze mezi chudaky zvitezi akrobat, mezi bohaci silak. Nemam problem.
Zvlast kdyz nad vsemi ctyrmi nejspis zvitezi Bezny Olaf Dobrodruh, ktery ma Sil=Obr=10, zbroj nejspis supinovou(7) + plnou prilbu (4) + velky stit si nejspis dovoli taky, mec mu staci barbarsky.
Akrobata rozmasiruje krasnym 2.57 krizku za kolo (zatimco akrobat na nej ma s kratkym sirokacem 0.13/kolo, s lehkou sekerou uzasnych 0.41/kolo)
Na silaka da 4.17/ko (zeleznym kyjem by dal 6.59/ko, ale mel by mensi kryt, a ten potrebuje), silak na nej da jenom 0.31/ko ... a protoze silak ma jenom 3*delsi radek, ale plni si ho cca 6* rychleji, tak pravdepodobne taky prohraje.



profa 10.1.2009 13:04  24066
Huh, tak jsem to všechno přelouskal...
Vypadá to, že ten souboj Silák / Akrobat by chtělo opravdu do detailů prozkoumat, propočítat, atp. Ať tady neházíme vlastními odhady.
Bohužel u sebe ale nemám příručku Bojovníka, abych to zrobil celé...
dante 10.1.2009 13:03  24065
Erm panove, s vama néni diskuze.
Myslím si, že je to objektivní názor plynoucí ze hry bez jakýchkoliv větší čísel. Zatím se nikdo neodvážil oponovat
To je doufam vtip :D

Kondotier ze je nepouzitelny? Co to hrajete? :oD

Bijec ze by nemel mit finty? (finta ≠ "sermirska finta" ale spis styl boje, bojovy manevr, finta je stejne "bezhlave hrr na ne", jako "13. karatisticky chvat" stejne jako "Guardia di cinghiara porta di ferro alta")

Zlodej a Hranicar by mel mit nad bojovnikem prevahu pokud bude moct uplatnit svuj styl boje nebo se bude boj odehravat v jejich prostredi.

Bojovnik je mistr v prime konfrontaci TvT, mistr v duelech, valkach, bojich...ale neni staven aby vyhraval proti zakernosti a guerillovemu boji.

Vzdyt mit dovednost "boj s ..." na tretim stupni je neuveritelny luxus a skyta obrovskou vyhodu v boji. Jaka kosmetika? :D
Zase prosimvas neresime vyrovnanost "nakombenych" postav, ale postav vytvarenych pro zabavu, s citem a dobre hranych. Je to koneckoncu DrD+ a kdyby melo byt "munchkin-proof" tak bychom se z tech pravidel nevyhrabali.


Ted ke Koubovi>
1) Ale prece si dokazes predstavit i neco bez toho aby ti to presne popsala cisla pravidel, ne? Pokud bys to takto omezil, tak seberes PJ plno moznosti jak popsat boj a boj by se stal nudnym statistickym soupisem bez jakekoliv moznosti jim dotvaret pribeh.

2)Z praxe vim, ze jsou v DrD+ jak situace, kdy boj trva jedno kolo tak i situace kdy boj konci vycerpanim ucastniku. Pokud chces souboj jeste rychlejsi, doporucuji to co navrhuje i text v pravidlech. Tedy zmenit +10, ktere se pricita k ODL pri vypoctu policek pro zraneni na nejakou mensi hodnotu a zasahy hned nabudou na vyznamu. Ta puvodni hodnota je pro vice "heroic fantasy" hru. Zmen si to na +4 a uvidis jak dlouho budou boje trvat :D

3) No vidis, a vy byste to chteli jeste zdvojnasobit? :D Predstav si to tak, ze pri finte jednim svihem bojovnik zaroven stiha vic veci najednou...kryt, utocit a pripravovat se na dalsi svih, kterym rozsekne hlavy dalsim dvema nepratelum. Hotova hollywoodska akce, ale porad zadnej krovinorez. Jednim krytem - pohybem - zvlada vsechny protivniky, akorat ruzne hody poukazuji na to, ze tento jeden pohyb byl proti kazdemu z tech protivniku ruzne vyhodny.
davec 10.1.2009 12:42  24064
xKivAle to už tam cpeš schopnosti povolání (finty), což jsem nechtěl. To taky můžu říct, že Silák je Barbaro/Bijec s jejich výhodami do ochrany/regenerace/meze zranění/útoku a nejen že bude tím Akrobatovým párátkem nezranitelný, ale bude mu stačit pěst a jednou ten zásah přijde.
xkiv 10.1.2009 12:25  24063
xKiv [24062]:
A k te prvni odpovedi ... jsem tam chtel (ale zapomnel) dopsat, ze si to Davec uz taky sam uvedomil.
A to co navrhuje Dante (moznost *vybrat si* +ZZ za cenu, prakticky, snizeni UC) je v zasade vylepseny bezhlavy utok ...
xkiv 10.1.2009 12:22  24062
Davec [24048]:

Každá +3 k ZZ by znamenala zásah navíc a tedy odečetla by se zbroj. A ta +3 se může přičítat až do aleluja, pokud tímto způsobem získáš bonus k ZZ +15 (tedy zasáhl jsi soupeře 5x) soupeř si 5x odečte zbroj.

Fajn, takze postavime nekoho kdo udelal zraneni jednoho zasahu 11 (pred ochranou) proti nekomu v platovce (10). To je 1 krizek.
Za tvuj druhy uder se mu zreneni dohromady zvedlo (z +11 na +14) na 16 krizku, takze po odecteni dvojnasobne zbroje (20) uz neudelal nic.
Uz chapes co tam mas blbe?


To máš pravdu, ale dej jim zbraně a zbroje podle jejich možností a Akrobat je nahranej.

Chyba lavky. V prvnim kole uspeje s fintou "odzbrojeni mezem" (nebo kyjem ...) ... a je jeste ve vetsi vyhode nez predtim.

Feanor [24054]:

A argumenty typu: "at pouziva finty" jsou pro bijce velmi uzitecne.

To ale neni chyba zbytku systemu. To je chyba mechanizmu pro finty.
xkiv 10.1.2009 12:09  24061
xKiv:

1) je to ekvivalentni situaci, kdy by mel zakladni cas polovicni a vsechny narocnosti o 6 vyssi; vic uz to zrychlit nemuze; porad se jedna o cinnost s nepodlezitelnou minimalni dobou
(kdyby bylo po tvym, tak by za kazdych dalsich +6 odemyknul dvakrat vic zamku - neomezene zdvojnasobovani)

Hekle, mam tam chybu - tohle je prave to, co povoluji primo uz zakladni pravidla PPH ... teda az na to, ze si nejdriv musim zvolit zrychleni a teprve az potom hazu (s prislusnym postihem). [zlodej ma tu specialitku presne obracene - ma vsechny cinnosti prenormovane na dvojnasobny cas, takze "muze prodluzovat az o +6"]
Ale porad to plati jenom pro cinnosti, nikoli pro jednotlive akce (utoky).
Navic to plati jenom pro jednu cinnost - na jeden hod odemknu jeden zamek/upecu jeden dort/ukovam jednu zbroj ... udelam jedno ZZ+1k6 zraneni.
kouba 10.1.2009 11:00  24060
Myslím si, že je to objektivní názor plynoucí ze hry bez jakýchkoliv větší čísel. Zatím se nikdo neodvážil oponovat
feanor 10.1.2009 10:58  24059
za to taky, ale taky za ten tvuj prispevek ohledne prubehu soubojoveho kola.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt