Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Hudební klub [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hudba) moderují postKF, Antony.
Archiv

V tomhle klubu si budeme povídat o hudbě a různých příbuzných tématech. Třeba o zvuku, který její poslech značně ovlivňuje.
Motto:
"ten vesmír hudby, to je tak neuvěřitelná nádhera.... a pro jednu duši je tento prostor naprosto nekonečný a nevyčerpatelný ... člověk pochytí za život jen mizivé procento (ani ne) té nádhery. A zaplaťpánbů alespoň za to." (puschpull)
Dlouhodobé téma :
Nahrávky, které mne zaujaly, a proč
Další téma se bude točit kolem aktuálního vydavatelského dění :
TIPY na TOP alba 2022
Antony:
FOR ABSENT FRIENDS - Disappear (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
REALE ACCADEMIA DI MUSICA - Lame di Luce (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)

puschpull:
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
SIGH - Shiki (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GALAHAD - The Last Great Adventurer (2022)
suchos:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
MISCRANCE - Convergence (2022)
SIGH - Shiki (2022)
SEAX - Speed Inferno (2022)
AUTOENESIS - Moon of Foul Magics (2022)
OUT OF THE BEARDSPACE - Like Moths To A Flame (2022)
CB3 - Exploration (2022)
MAJOR PARKINSON - A Night At The Library (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
PHANTOM SPELL - Immortal's Requiem (2022)
NEGATIVE PLANE - The Pact... (2022)
LORD VIGO - We Shall Overcome (2022)
MISANTHROPE - Les déclinistes (2022)

Dutch:
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
COSMOGRAF - Heroic Materials (2022)
NAXATRAS - IV (2022)
slava:
Jeff Michaels - Space Debris (2022)
LONG DISTANCE CALLING - Eraser (2022)
Brian Eno - FOREVERANDEVERNOMORE (2022)
Camo & Krooked & Mefjus – Overture single (2022)
The SMILE - A Light For Attracting Attention (2022)
Frank Zappa - ZAPPA ’75: Zagreb/Ljubljana (2022)
Richard Müller - Čierna labuť biela vrana (2022)
DUNAJ – Za vodou (2022)
Cécile McLorin Salvant – Ghost Song (2022)
CRIPPLED BLACK PHOENIX - Banefyre (2022)
KING BUFFALO - Regenerator (2022)
GREEN ASPHALT - Green Asphalt (2022)
VITSKÄR SÜDEN - The Faceless King (2022)
Van Morrison - What’s It Gonna Take? (2022)
Vangelis – Juno to Jupiter (2022)
Jean Michel Jarre – Oxymore (2022)
Jan Hammer – Seasons pt.2 (2022)
JETHRO TULL – The Zealot Gene (2022)
Mata Atlântica & Markus Reuter - Retiro e Ritmo (2022)
Markus Reuter, Fabio Trentini & Asaf Sirkis – Truce 2 (2022)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 18934 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 6.2.2024 18:44  24218
Alespoň první strana Navrátilových Dějin hudby,
přičemž naprosto zásadní mi přijdou první dva odstavce
(dál je to poněkud akademické):

Uvedení do problematiky

Hudba, jako každé umění, je lidským výtvorem, je specifickou tvorbou
člověka pro člověka. Neexistuje tedy jaksi objektivně o sobě a pro sebe,
nýbrž pro člověka a jeho svět, který je také jejím světem. Hudba je uměním
probíhajícím v čase a ve zvukovém prostoru. Jejím materiálem je soustava
zvuků, které má své, na vývoji závislé, zákonitosti. Zákonitosti této zvukové
soustavy jsou variabilní po stránce horizontální, vertikální a témbrové,
v závislosti na době a na prostředí (geografickém, sociologickém aj.).

Hudba je tedy oblastí veskrze společenskou, mimo lidskou společnost
nemá smysl, ztrácí svou totožnost. Její zákony, významy, působnost jsou
možné jen v určitém sociálním prostředí. „Hudba jde ve vyjádření citovosti
až za normální jazyk. Nemůže byt spoutána s přesnými významy jako lid-
ská řeč.“ (G. Crumb)

Předmětem našeho zájmu, dějin hudby, budou osudy a proměny tzv. váž-
né hudby v lidské historii (přesneji řečeno v historii evropského člověka),
která nejhlouběji ze všech hudebních druhů vyjadřuje životni styl té které
doby. Musíme mít ovšem na paměti, že ani tzv. vážná hudba není pouhým
abstraktním symbolem doby, nýbrž její prožitek je prožitkem mnohovrstev-
ným, historicky, sociálně i psychologicky variabilním. Nese v sobě cely bo-
hatě rozvětvený řetězec sdělovacích významů - od prosté rozkoše z pohybu
elementárních hudebních prvků přes uspokojeni z výstavby hudebních
tvarů vyššího řádu až po celkovou ideu díla a jeho společenské působení.
Budeme se tedy dotýkat hodnot, kterými hudební dílo do lidského světa
zasahuje. Z těchto důvodů je nutná vazba dějin hudby na hudební estetiku.
V historıi může docházet v závislosti na potřebách člověka a společnosti
k hodnotovým posunům. Míra hodnoty jednotlivých uměleckých děl závisí
nejen na velikosti talentu tvůrce, ale také na tom, jak plně a silně proniká
dílo do lidského historického vývoje a jak tento vývoj pomáhá přetvářet.

Dějiny hudby se opírají o výsledky mnoha různých disciplín - hudební
etnografie, hudební teorie, hudební akustiky, psychologie, paleografie
a hlavně estetiky (která zkoumá principy tvůrčí práce, strukturu díla a jeho
působení na společnosti) a s jistou objektivnosti sledují vývoj hudby od pr-
vopočátku až k dnešku a osvětlují na základě srovnání přínosy jednotlivých
údobí, jednotlivých skladatelů, podávají obraz o hudbě v její celistvosti.

slava slava Nakonec to všechno dobře dopadne 6.2.2024 18:38  24217
Antony 24213To je parádní sběratelský kousek. Pamatuju si. Asi si taky zpětně pořídím.
Král Artuš má také pěknou tištěnou přílohu.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 6.2.2024 18:08  24216
DutchJá myslím začal Debussym. Ale on o všech píše pěkně.
K pravěku jsem ale přešel záhy, neboť jsem by zvědav, jak se vypořádal s definicí hudby a její lidské potřeby, jejího vztahu k člověku. Napsal to v pár větách způsobem, který ukazuje jeho pedagogickou zručnost ve srozumitelném vyjadřování a hlubokou znalost problematiky v souvislostech.
dutch Dutch 6.2.2024 18:04  24215
AntonyTo jo, díky za inspiraci, uvidíme jak se to bude číst, asi nezačnu pravěkem. :-)
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 6.2.2024 18:01  24214
DutchKrása!
Rád jsem inspiroval. V této publikaci opravdu stojí za pozornost nejenom co je psáno, ale také jak je to psáno.

Můj ošmataný exemplář i se záložkami..

D-jiny-hudby
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 6.2.2024 17:53  24213
puschpullParáda! Ona ta další Wakemanova alba bývají podceňována. Přitom zasluhují pozornost.
No Earthly Connection (1976) bylo na LP dodáváno s lesklou hliníkovou fólií, kterou sis smotal do válečku a ten postavil na střed obrázků na obalu. Pak jsi mohl uvidět tohle:

Wakeman
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 6.2.2024 17:29  24212
Dutch [24211]: pěkné
Dějiny hudby - Miloš Navrátil | Databáze knih
dutch Dutch 6.2.2024 17:18  24211
Něco mi tu dnes přistálo na stůl:
navr-til
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 6.2.2024 16:49  24210
Dnes jsem poslechlRICK WAKEMAN The Myths And Legends Of King Arthur And The Knights Of The Round Table reviews
RICK WAKEMAN No Earthly Connection reviews

To první jsem už jednou kdysi slyšel. Skvělé album.
A to druhé je naprostá pecka!!
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 6.2.2024 15:42  24209
Medvědi v zimě spí, to dá rozum. Poslech hudby v alfa stavu může být blahodárný..
judith Judith 6.2.2024 15:38  24208
Ať pro zbytečnosti nezapadnou onačejší balóny, ukládám si i další tipy, díky! (Taky jsem právě u alba Motion Carries našla zmínku o SEVEN STEPS, jinak by mě nenapadlo pátrat, jestli už mají nové zprávy.) Ale hibernuju a to dá spoustu práce, nevím, kdy na ně dojde.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 6.2.2024 15:19  24207
JudithZrovna Wilson masakrovat nepotřebuje, vystačí si sám.. :)
Pro mne je ta nahrávka ukázkovým předvedením stylové práce, která měla být věnována něčemu úplně jinému. Je to už jejich čtvrté předělávkové album. Ptám se, proč? Opravdu, na rozdíl od tebou nepřijaté předělávky The Wall, mi to přijde jako holá zbytečnost. Možná technicky zdatně zvládnutá, ale k ničemu. Hned u úvodních GENTLE GIANT mi tam chybělo to poletování motýlků, které oni mají všude. V podání Evy Mňau a Vaška Šnela to bylo tuhé a toporně obšlehnuté schéma.
judith Judith 6.2.2024 14:51  24206
AntonyJo, jeden ze tří mých zcela bezděčných tipů, u kterých vím, že tě zaujaly. Pamatuju si, že jsem u SEVEN STEPS TO THE GREEN DOOR barvitě popisovala jejich neschopnost udržet myšlenku nebo motiv déle než pár vteřin...

MŇAU & ŠNELA
Wilsona zmasakrovali pěkně, dál jsem to nezkoumala. Nemám tohle sborové drnkání u táboráku moc ráda.
antony Antony Jsem DR SNOP / Klaun ve věku hudby - Pravda o G.AY klubu hešíků 6.2.2024 14:38  24205
JudithSEVEN STEPS TO THE GREEN DOOR
Skvělá informace, díky! Dost se mi jejich předchozí nahrávky líbily, a také si velmi dobře pamatuji, že je to dokonce snad úplně první tip od tebe na RB.

MŇAU & ŠNELA
A muzika?
judith Judith 6.2.2024 14:32  24204
Melanie MAU & Martin SCHNELLA - The Rainbow Tree

Opravdu hezký obal. Škoda jen překlepu v názvu, to Ň tam vyloženě chybí :)

[ 18934 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt