Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Dračí doupě Plus [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46
Tento klub je určen výhradně diskusi o DrD+, pro jiná RPG témata je zde obecný RPG klub. A úplně jiná témata zde nemaji co dělat. Nepatřičné príspěvky budou odstraněny.

Pro diskuse o konkrétních povoláních jsou určeny samostatné kluby - Bojovník, Čaroděj, Zloděj, Theurg, Hraničář, Kněz.

Stránky vydavatele s informacemi o DrD+ - články o vývoji, ukázky z pravidel, figurky.

Aplikace DrD+ pro Asterion naleznete na homepage klubu.

Než se začnete ptát na něco, co považujete za chybu, přečtěte si (provizorní) errata (na homepage klubu).

Pro důležité dotazy použijte dotazový formulář na webu Altaru. Jen tak budete mít jistotu, že se váš dotaz dostane k autorovi příslušné příručky. Nepočítejte však s odpovědí obratem, ba ani do 24 hodin.

Příspěvky příliš prozrazující schopnosti jednotlivých povolání nebo obsahující informace, které by hráči vůbec neměli znát, patří do příslušných klubů pro jednotlivá povolání. Zde mohou být smazány, i kdyby 99 % textu bylo neškodných.
Stejně tak budou v rámci přehlednosti mazány příspěvky vulgární, mimo téma, s nulovou informační hodnotou či takové, které již pozbyly platnosti či aktuálnosti.

Na dotazy a připomínky, z nichž bude zřejmé, že dotyčný se ani neobtěžoval přečíst si a pochopit příslušnou pasáž v pravidlech, není nikdo povinen reagovat.

Uzavřený klub pro PJ. O povoleni ke vstupu žádejte id APEXX, DODO nebo PECA. Vstup bude povolen po ověření vašeno PJovství.

Homepage klubu - kromě errat i mnoho různých užitečných odkazů.

Témata, která jsou zde zapovězena, neb již byla prodiskutována do takové hloubky, že další diskuse by již nic nového nepřinesla:
- luky, kuše, praky a další střelné zbraně
- kotlíky
Pokud vás některé z těchto témat zajímá, použijte vyhledávání.




Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.1.2009 11:08  24258
Feanor"Preci jen draku neni tolik, mocnych carodeji neni tolik a uz vubec nemluvim o zlych kralych, ktere je nutne svrhnou atd." Tak snad se da delat i neco mene klisoidniho, ne?

"Napr. muze dostat za nejaky chrabry cin slechticky titul a zacne se starat o nejake uzemi rise. ...
Bohuzel ale momentalne k tomu nejsou zadna pravidla(rozsireni, ...) podle kterych by se dalo hrat."
A fakt zrovna k _tomuhle_ potrebujes psana pravidla?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.1.2009 10:56  24257
JersonDodatek - na druhe strane si ale dokazu predstavit pravidla na stejnem principu, ktera by PJ napomahala stavet pred druzinu primerene ukoly. Treba tim, ze poskytnou PJ voditka, jak na jedne strane nejak ohodnotit obtiznost ukolu, na druhe strane ohodnotit schopnosti postav a druziny, a podle toho adekvatne ukol upravit. Tolik k tomu "asi ani v DrD+ tomu nebude jinak, protože princip pravidel je stejný" (cimz netvrdim ze DrD+ takovy mechanismus nabizi - jen to, ze na zaklade "stejneho obecneho principu pravidel" se jeste neda na podporu/nepodporu usuzovat.)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.1.2009 10:50  24256
JersonCo myslis tim "princip pravidel je stejný"?
Mas-li na mysli natolik obecny princip "PJ/Vypravec stavi pred hrace a jejich postavy vyzvy/ukoly" (ktery se AFAIK vyskytuje i v hromade jinych her - vcetne her uspesnych a oblibenych), pak si kuprikladu nedovedu predstavit (ale mohu mit v tomto smeru nedostatecnou predstavivost), jak mohou pravidla obsahujici tento princip zabranit tomu, aby byl PJ na hrace moc mekky/tvrdy. Napriklad aby dostal postavy do situace, v niz bude nutno prekonat do peti minut sto metru sirokou, kilometr hlubokou a padesat kilometru dlouhou propast, pricemz zadna z postav (ani ve spolupraci s jinymi) nebude schopna neco takoveho provest.
davec 18.1.2009 10:32  24255
Standartní problém Barbara Cohena. "Tam jsem byl a dělal jsem tam to. Pak jsem tam byl znovu a dělal jsem to dvakrát. Vlastně jsem byl všude a dělal jsem všechno..."
feanor 18.1.2009 10:05  24254
Vite s temi vysokymi urovni je to tezke. Podle me, kdyz postava se dostane na hodne vysokou uroven a prekrecuje zvysoka okoli tak uz ji je opravdu tezke zavabit. Preci jen draku neni tolik, mocnych carodeji neni tolik a uz vubec nemluvim o zlych kralych, ktere je nutne svrhnou atd.

Proto jsem presvetsen, ze pokud se hrac dostane do takove pozice, kdy je moc silny, tak musi se i zmenit hra. Napr. muze dostat za nejaky chrabry cin slechticky titul a zacne se starat o nejake uzemi rise. Stanou se mocnymi vojevudci ci si mohou otevrit vlastni skolu sveho remesla a sami se venovat badani a obevovani novych moznosti sveho povolani.
Bohuzel ale momentalne k tomu nejsou zadna pravidla(rozsireni, ...) podle kterych by se dalo hrat. Dyt prece to ze jsou na vysoke urovni neni trest, ale naopak to musi byt odmena a vramci teto odmeny by meli ziskat neco co je bude opravdu bavit.

Podle me v soucasnosti jsou pravidla koncipovana tak do te 13-15 urovne(zalezi na povolani). Pak uz neni zadny cil met novou uroven. Stale dokola se tozit opakuji(nebo je navyber) ze stejnych veci. Chyby zde to mysticke tajemnstvi onoho povolani(mozna vyjimkou je hranicar).
Tot muj nazor, ktery prameni ze zkuzenosti v nasi hre.
jerson 17.1.2009 23:42  24253
Ten post z RPG fora je původně můj.

S rostoucími schopnostmi postav se hra může vyvíjet různými směry. Je vcelku obvyklé to co píše Wolfi - hráči mají moc silné postavy a hraje nebaví. Je taky obvyklé, že tomu chce PJ zabránit a v dobrém úmyslu na postavy tlačí - a hráče to taky nebaví. Nemusí jít hned o frustraci, ale prostě to není ono.
A pak jsou samozřejmě hry, kdy to funguje tak jak má.

Jde o to, že DrD nepodporuje ani nezamezuje ani jednomu případu a je na zkušenostech PJ, aby si s tím poradil, což není vůbec jednoduchý úkol - a asi ani v DrD+ tomu nebude jinak, protože princip pravidel je stejný.

Takže mnoho PJjů v tomto směru udělá dost chyb - jsou moc měkcí nebo moc tvrdí na hráče - než se naučí najít vhodnou míru. A je i dost takových, co se to nenaučí vůbec, což ale poznají jen srovnáním s PJjem, který to umí.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 17.1.2009 19:05  24252
anonym 17.1.2009 18:14: Vsak taky nikdo nikoho nenuti PPE-Svet kupovat ci podle nich hrat.

anonym 17.1.2009 18:18: A proc prepisujes nazor na DrD do diskuse o DrD+, coz je uplne jina hra? (Krom toho si nemyslim, ze by situace "mam stale lepsi a lepsi postavu, takze si dokazu poradit se stale narocnejsimi ukoly, ale presto porad existuji veci, ktere jsou nad moje sily" mela nejak snadno vest k frustraci hracu. Pokud kuprikladu bojovnik na 10. urovni dokaze sam ochranit vesnici pred utokem nekolika desitek skretu - o cemz by si na prvni urovni mohl tak nechat zdat - a o mesic pozdeji dostane na frak od carodeje na 15. urovni, nevim proc by to melo byt pro hrace frustrujici; proste postavy nejsou vsemocne, to je snad jasne kazdemu soudnemu hraci.)

Klimbing: "schvalili vsichni" = "asi tak 5-10 lidi, kteri o tom zrovna diskutovali"? Ale jo, klidne to muze byt na homepage, ovsem zretelne oznaceno jako NEOFICIALNI HOMERULE. (BTW, uz se mi nabidli lidi, kteri ty diskuse projdou a jejich vystupy vypisou. Ale pokud se neceho chces chopit uz ted - jsou momentalne na tyden pryc - tak iniciative se meze nekladou.)
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 17.1.2009 19:05  24251
anonym [24249]: Já si na druhou stranu myslím, že je za tím pravý opak - jakmile jsou postavy příliš silné a nemají žádnou výzvu, přestává to hráče bavit. Zažil jsem už několik kampaní, které se prostě skončily, protože postavy byly příliš silné (poslední byla DnDčková a postavy tam ke konci v Planescapu paktovaly s bohy, většina z nich se i bohy stala, jako vyústění celé kampaně a její zakončení).

Moje nejdelší běžící hra se stálými postavami byla charakteristická tím, že byla na nízkých úrovních (1-10 DrDo), postavy byly celou dobu prakticky neznámé, měly spoustu náročných výzev (Asterion), celou dobu viděly, že je někdo silnější (i když třeba nebojovaly zrovna proti němu) a na konci zemřely v zapadlém podzemí. A i přesto to svorně při vzpomínání prohlašují za nejlepší léta s DrD.

Takže si myslím opak, nízká "proslulost" a nevyzývavost hráčům obvykle nevadí, spíše pocit "Dokážu cokoliv, už pro mne nejsou výzvy." Proto je také dobré občas postavy nrmálně zabít, IMO, zvlášť pokud provedly kravinu (a hráči jsou rozumní).
klimbing 17.1.2009 18:45  24250
Přečetl jsem posledních asi 300 příspěvků a...

TO anonym 24249: Naprosto souhlasím, a jakožto PJ dávám možnost svým hráčům klidně začínat na vyšších úrovních..mít navíc nějakou tu netradiční schopnost nebo být třeba lykantrop. Ale jenom do té míry, aby to nenarušovalo hru.

Celková myšlenka po přečtení těch tun písmenek je takováto: mě osobně nějak nevzrušuje, jestli vychází bojovník na X-té úrovni v tom a tom o pár procent horší než někdo jiný. Jde o to ve hře? Nemyslím si. Mě "vadí" na pravidlech jiná věc. Já bych od nich chtěl víc prostoru a víc možností. (a samozřejmě pro všechny možnosti reálné využití, takže musí být aspoň trochu vyvážené) U bojovníka bych rád viděl více fint, u čaroděje více kouzel atd....

..protože tím vznikají zajímavé možnosti. Pokud hráč bojovníka na první úrovni ví, že se chce ještě tu, tu a tuhle fintu a ví na které úrovni tak je vývoj jeho postavy takový plochý. Pokud ví, že PJ mu klidně umožní větší výběr, tak se bude shánět po mistrovi. Čaroděj bude prohledávat staré zříceniny, aby našel prý nějaký ztracený grimoár a tak. Jo..samozřejmě, že tahle možnost tu už je. Ale upřímně..který PJ si tu myslí, že by dokázal vytvořit takový grimoár s použitelnými, úměrně silnými kouzly, které splňují zákonitosti světa. A pak přijde čaroděj a vybere si dvě. No já ne. Proto si myslím, že výběr takovýchto schopností by měl být větší a myslím si, že na tomhle fóru je ideální seskupení lidí, které by bylo schopné něco takového vytvořit.

Je jasný co tim chci říct? xD No..že nevidím moc smysl v postupném zhodnocování každého mechanismu v DRD+ (zkritizování, návrh změn, zamítnutí a opuštění tématu), ale radši bych rozšířil volně rozšířitelná odvětví (kouzla, finty...).

TO Bouchy: vymyslelo se toho tu spousta. A dokonce byly i věci, které schválili všichni a dohodli se o jejich umístění na homepage (finty u bojovníka). Chápu, že nemáš čas to tam vypisovat. Ale určitě jsou tady lidi ochotný se toho chopit, ne? Pokud ne, tak já klidně. Přijde mi škoda nechat to pohřbené :)
anonym 17.1.2009 18:18  24249
DevalvaceMusím souhlasit s tímto názorem na DrD, co se objevil na RPGForu: "... čím vyšší vlastnost či schopnost, tím lepší. Nebo určitě tak přemýšlí mnoho hráčů RPG, protože mají dojem, že čím mají schopnejší postavy, tím větší šanci mají na prosazení ve hře - nicméně se domnívám, že je to jen klam. Protože všechny tyto postupe vedou k nutnosti zvyšovat náročnost úkolů, pokud má hra být zajímavá, a to zpětně může snadno vést k frustraci hráčů (i když třeba jen vniřní), že mají pořád lepší a lepší postavy, ale prakticky se jim nedaří prosadit se o nic lépe než na začátku hry. Ostatně i proto nemálo hráčů hraje postavy jen na nízkých úrovních a když se vylepší moc, tak zase začnou od první úrovně, protože akové postavy mají být vůči okolnímu světu slabší a hra tomu odpovídá. Někde u patnácté úrovně už mají být postavy silné a pokud nejsou - což se podle pravidel DrD (ale i jiných) může snadno stát - tak jsou hráči nespokojení." To stojí za zamyšlení.
anonym 17.1.2009 18:14  24248
SvětDrDo Experti - Svět jsou moc pěkně udělaná pravidla. Zajímavé myšlenky, obrázky, ale moc mi to k RPG nejde. Však taky - co je RP na správě království? Rozdělil bych to na tři složky. 1) Účetní: Výpočet výnosu, výdajů, daní atd. - Jen nezáživné účetnictví s kalkulačkou, které není herně zajímavé. 2) Bitvy armád: Zajímavější, ale popravdě - když si chcete zahrát dobrou strategickou bitvu, bude zábavnější si ji odehrát ve Warhammeru nebo strategii na PC (např. Rome: TW! :-)). 3) Akce vlastních postav v bitvě a zákulisních akcích - nejzajímavější část a nejvíc RP. Ale zde si vystačím s klasickými pravidly pro postavy. Zadávájí úkolů od představitelů království, zákulisní intriky, výzvědné akce a zapojení do bitev - na to nepotřebuji pravidla pro armády a svět. Schválně - kolik hráčů DrD kdy dlouhodoběji hrálo dle pravidel pro svět - 2? 5? Nebo dokonce 10?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 17.1.2009 15:57  24247
No, tam je celkove jen par obrazku, ja osobne povazuju za obzvlast vydarene sedlaka, stavitele hradu, cvicitele a generala.
gran 17.1.2009 15:07  24246
DrDo - svět má pár hezkejch obrázků.
feanor 16.1.2009 19:18  24245
DrDo - svet neni spatej, ale je jen pro DrDo. je tam problem s nekopatibilitou s drd+.
kouba 16.1.2009 18:23  24244
Myslím, že v 1.6 pro Experty je to vyřešeno velmi kvalitně

[ 5158 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt